fbpx
1.4 C
София

Vulkan API вече също поддържа трасиране на лъчите

Най-четени

Даниел Десподов
Даниел Десподовhttps://www.kaldata.com/
Ежедневен автор на новини. Увличам се от съвременни технологии, оръжие, информационна безопасност, спорт, наука и концепцията Internet of Things.

От момента, в който Nvidia представи своето DXR демо с максимално симулирана графична среда и трасиране на лъчи, на много хора им беше ясно, че нейното приложение ще е налице само на Windows компютри. Mac и Linux операционните системи все още имат ограничена поддръжка на революционното трасиране на лъчите. Сегашните конзоли пък нямат никакъв досег с него. След като новото поколение гейминг платформи ще дебютира тази година, те би трябвало да представят най-доброто от технологичния прогрес в гейминга и, изглежда, вече има решение.

Компанията Khronos Group, разработваща програмния интерфейс Vulkan, обяви, че той вече безпроблемно поддържа трасиране на лъчите. След като DXR е компонент обвързан с DirectX на Microsoft, Vulkan ще разпространи новите възможности на видеокартите на Nvidia и AMD на всички платформи (това е единственият API, който може да направи подобно нещо).

Новият Vulkan е достъпен за всички разработчици, докато междувременно Khronos работи с Intel и Nvidia за усъвършенстване на поддръжката на техните видеокарти. Даниъл Кох, софтуерен инженер от Nvidia, сподели:

„Като цяло архитектурата на Vulkan Ray Tracing ще е позната на използвалите съществуващия досега API потребители“.

 

Това обяснява изпълняването на демото на Minecraft с трасиране на лъчи (дело на Nvidia) безпогрешно на AMD видеокарта на новата Xbox Series X. Според Кох нововъведението във Vulkan прави прехвърлянето на съществуващия стандарт на Nvidia лесно и едновременно с това добавя нови функции.

Vulkan е програмен интерфейс, производен на части от Mantel API на AMD, присъстващ в модерните конзоли PS4 и Xbox One. Всяка платформа може да работи с Vulkan, дори Google Stadia използва този интерфейс. За разлика от DirectX, Vulkan цели по-равнопоставеното натоварване на процесора и видеокартата в компютъра. DirectX е интерфейс, адаптиран специално за Windows, и дори сега Xbox използва други API за своята работа. DXR е тясно свързан с DirectX и затова досега е съвместим единствено с платформата на Microsoft. Предвид универсалността си, очаква се Vulkan перфектно да работи с почти всякакъв хардуер, включително този на AMD и Intel. А предвид лесното прехвърляне от DirectX, няма да се изискват много усилия да се препрограмират игри като Control или Metro Exodus, за да работят на следващото поколение конзоли. Да се надяваме Mac и Linux компютрите няма да останат по-назад.

От Khronos споменаха, че в момента са „фокусирани предимно върху това, да предложим на десктоп пазара решения за офлайн визуализация в реално време„. Очаква се AMD и Intel да представят до края на годината нови графични карти, поддържащи трасиране на лъчите. Въпрос на време е Google Stadia също да започне да използва новия API.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

5 Коментара
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини