Премини към съдържанието

НА ЕКСТРА НИНА

Кой акъла взе ти Нина?

Имаш мозък ти за трима.

Ясно е,че много спориш,

но трябва яко да се бориш.

Знай фолклора побеждава

нищо че пари не дава,

нито обич, нито слава.

А пък Глория горката

си посегна на ребрата.

Поп фолк в "Пайнер" не вирее,

диско, техно, рап се пее,

конкуренция на попа,

а защо не и на секс шопа.

Певици с цици силикони,

правят се на примадони

и горко на тез душици,

дето немат  яки  ..ци.

 

12 юли 2019.,Плевен

Анита Христова Трифонова

1401-extra_nina_nov_album.jpg



0 Коментара


Препоръчани коментари

Все още няма коментари.

Гост
Добави коментар...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от Анита Христова Трифонова
      Аgneshka orisia поезия клипове  avtorova pesen i izpulnenie na Anita Hristova Trifonova sekirata cekupama

      Заблеяло ми е агънце-
      българско в Анадолско,
      заблеяло и проблеяло
      от Босфора до Приморско.
      Търси братче, сестрица,
      майка си търси за цица,
      блее, плаче и знае,
      че туй веч се не трае!
      Овчари със ямурлуци
      свирят в гората с дудуци,
      с геги натирват стадата-
      такваз им била съдбата!
      Касапи точат ножове,
      псета вият зловещо
      и Свети Георги снове
      на кон в това време тежко!
      Май е, сълзи в дъжд
      изливат се от небето,
      то не било дъжд,
      плаче агнето клето?
       
       
      sekirata Zableialo mi e agunce
    • от Анита Христова Трифонова
      https://www.vbox7.com/play:f647838b68
      sekirata Intimno 
      поезия А.Х.Т. sekirata cekupama

    • от Анита Христова Трифонова
      Боже, Боже, мили Боже,
      направи така
      от циганското гето , Боже,
      да се отърва.
       
      Боже, Боже, мили Боже,
      направи така
      ако трябва да живея
      дори  във Африка.
       
      Припев:
      Там поне банани
      без пари ще ям
      и ще ме обича
      негър - чер  с  ...ям!
       
      Боже, Боже, мили Боже,
      направи така
      от вирусите , мили Боже,
      да се отърва.
       
      Боже, Боже, мили Боже,
      направи така
      не искам да живея , Боже,
      в държава мутренска.
       
      Припев:
      Ще ида на Луната
      с риск там да умра,
      но тук съм непризната
      и с малка пенсия!
       
      Боже,  Боже,  мили Боже,
      направи така
      младостта да върна, Боже,
      да се преродя.
       
      Боже,  може,  мили Боже,
      направи така
      младостта да върна, Боже,
      да се преродя.
       
      Припев:
      Поне във политик,
      поне във генерал,
      народ мой да спася,
      който взел е дал!
       
      текст изпълнение  А.Х.Т. sekirata cekupama
    • от Анита Христова Трифонова
      Анита Христова Трифонова Greek music  на песента Опа, опа... авторов- текст и изпълнение

      Музиката като изкуство и културен елемент заема основно място в обществото на древна Гърция. Древните гърци са смятали музиката (свързвали я с Музите, божества на изкуството) за неразделно свързана с обучението и развитието на всеки човек – музиката развива духа, както физическото възпитание – тялото. Музиката не е била само един вид изкуство за самоизява, а основен камък при обучението, неразделно свързан с философията и добродетелите. Именно с това се обяснява и факта, че за добър музикант в Древна Гърция е считан не онзи, който е бил виртуоз при изпълнението на един инструмент, а онзи, който чрез музиката е можел да пресъздаде красотата, добродетелите и моралните ценности, които носи в себе си.
      Доказателство за голямото значение на музиката в древността е използването ѝ във всички обществени дейности. В свещеното прорицалищ Делфи е имало храм, посветен на Аполон, бог на музиката, където в древността са се провеждали общогръцки състезания по музика. Музиката заедно с другите изкуства – танц, театралното майсторство и поезията – е била неразделна част от гръцката драма .
      През Средновековието гръцката музика се развива в рамките на византийските  музикални традиции. След падането на Константинопол   и унищожаването на Византия, традициите на средновековната гръцка музика са съхранени само в черковната музика.
      По-късно, през 17 – 18 век, се развива личностно ориентираната народна музика, възпяваща най-вече хайдутите, като борци срещу османската власт.
      След освобождението (1830г.) и обявяването на независимостта на Гърция започва развитието на инструменталната музика. През 1865 г. Нико̀лаос Мандза̀рос написва музика къл поемата на Дионѝсиос Соломо̀с „Химн за прослава на свободата“, който става национален химн на страната. В последната четвърт на 19 и в началото на 20 век повечето гръцки музикални творци насочват усилията си към гръцкото народно творчество. На базата на народната песен е създаден нов за Гърция музикален жанр – идиличната музикална комедия. Основни представители на жанра са Коромила̀с и Ко̀кос.
      Десетилетието 1920 – 30 г. е белязано от появата на композитори, диригенти и музикални критици, завършили национални музикални училища (Скалко̀тас, Незерѝтис, Евангела̀тос и др.), които творят в областта на класическата музика.
      В областта на популярната музика след трийсетте години в Гърция се появява твърде специфичният музикален стил, познат каторебетика, който и до днес остава един от най-популярните видове за сред любителите на музика в страната. Също така, в следващите десетилетия Гърция се проявява като особено отворена към европейски и други стилове (rock, jazz, latin, electronica), които е наситила с гръцки елементи, печелейки много награди и извън границите на страната.
      Гръцката музика, която е на мода днес, се характеризира като смес от източни и европейски ритми. Комерсиализирането на средствата за комуникация и особено на радиото е допринесло и за комерсиализирането на музиката. Бузукито, творение на Василис Цицанис, което оневини в буржоазното съзнание Манолис Хиотис, продължава да бие в сърцето на гърка, но вече се забелязват опити за оползотворяне на традицията с влияние от Изтока (напр. групата на Рос Дейли, която през седемдесетте изпълняваше ролята на училище за избрани музиканти, прокарвайки пътища за звуци, които спомогнаха за смесването на традиционната музика с източните мелодии, „Силите на Егея“, които преработваха някои народни песни, така наречената „Солунска школа“, чиито представители използват ут, както и други източни инструменти).
      Гръцкият рок експериментира, заплашва и понякога разбива „отживелите“ ни представи за рок-звука. Групите, за които се смята, че са допринесли най-много за развитието през деветдесетте години са „Трипес“, „Ксилина спатя“ и „Стерео нова“. Днес гръцката рок-сцена е в период на разцвет, с много добри групи като „Анемос“, „Closer“, „Earthbound“, „Диафана крина“, „Енделехия“, „Пикс Лакс“, Теодосия Цацу, Манолис Фамелос.
      Групите от low bap сцената се появиха през последните десет години в България, с основен център „Active member“. Става дума предимно за групи, които са част от компанията от квартала Пѐрама, които черпят опит от културата на американския рап и според мнозина изнасят на плещите си превъплъщението на социалното отрицание („подкрепям с начина си на живот, това което пея в песните си“) и организират Low Bap фестивали и събития.
      Гръцката джаз сцена може също да се похвали с добри изпълнители, инструменталисти и цели групи, като Маркос Алексиу, Макис Аблянитис, Милтиадис Папастаму, Йоргос Полихронакос, както и групата „Mode Plagal“. Имена на гръцката поп музика като Манто;, Алексия, „Хахакес“и Сакис, Рувас,Ана Виси,Марина Скядареси бележат голям успех предимно сред младата аудитория в страната.
      Гръцката електронна музика (електроника, джаз) е представена от групи като пионерите за гръцките стандарти „Стерео Нова“, „Mikro“, „Oberon“, но и от множество диджеи, които експериментират с най-новите видове и често въвеждат гръцката публика в най-авангардните прояви на електронната музика.
      Гръцката музика като цяла се характеризира от една специфична динамика, тя е еклектична, комерсиална, но и достатъчно качествена, традиционна (с много внедрени етник елементи), „съпротивителна“ (с очевидни влияния от политическата песен от шейсетте и седемдесетте), диалогизира с електронната музика, кара предизвикателно публиката си да се тълпи на рок и денс фестивали, танцува чифтедели и зейбекика позволява на творците си да разчупят наложените музикални форми и смесва традицонното с модерното, изтъквайки многобройните проявления на звука, който успява да диша дори и под тежесттта на аритметиката на проджбите.
      В Гърция съществуват концертни зали и различни музикални организации, които упражняват решителна роля в развитието на гръцката музика, но и в контактите на гръцката публика с най-големите творци от световната музикална сцена. Функционират също така голям брой консерватории (98 държавни и 450 частни консерватории), които се ръководят от духа на постоянно усъвършенстване на музикалното образование в страната.


       
      БАНАНИТЕ -песента е от зората на поп фолка, взаимствано от гръцка песен
       
    • от Анита Христова Трифонова
      КАКВА Е ТАЗ ДУША, КАКВА!  
      Човек без работа, ангажименти
      търси под вола теле,
      човек без  срам и комплименти
      си пуска сам като мезе!
      В  чуждите съдби се рови
      дори на мъртвите в пръстта,
      дълбае, въздуха той трови!
      Каква е таз душа, каква?!
      Да се хвалиш, че не прощаваш,
      да се хвалиш че си злояд,
      че в омраза, мъст се давиш,
      туй било бизнес, занаят!
      Такъв човек не е творец,
      такъв  човек  не  и спец!
      С език български ругае
      излага се, не ще да знае.
      Човешкото в него умряло.
      Не болест, тъпота и простотия като цяло.
       

      поезия клипове колаж А.Х.Т. sekirata cekupama
      Мога и да бъда по по –остра,
      но по чужд акъл не водя се!
      Не рекламирам нищо тук и мостра
      не ще да стана, боря се!
      Аман от тролове, навлеци  и поставени лица .
×
×
  • Добави ново...