Премини към съдържанието

Как да се доближим, до избиране на кандидат с правилно написани обяви за работа ?


jobshelpbgcom

683 прегледа

 Сподели

Как да се доближим, до избиране на кандидат с правилно написани обяви за работа ?

 

Някога чудили ли сте се, докато разглеждате кандидатите по ваша обява за работа, защо някои хората изобщо са кандидатствали и си мислят че са подходящи за нея? Но пропускате, че вие четете от ваша гледна точка обявата, която сте публикували, а не от страната на търсещите, за това и вероятно не можете да свържете точките и се чутие. Е, повярвайте, не сте сами в това.

По принцип намирането на нов кандидат отнема не малко време, но се съгласете, че процесът би бил много по-бърз, ако от рано изявите вашите очаквания за свободната позиция. Трябва ясно и точно да кажете какво търсите, какво точно се включва в работата, описание, какъв опит да има кандидата, нужни знания и други. Повярвайте, много ще ви се улесни както на вас процесът, така и за търсещите работа. Разбира се, има и такива, които нямат избор и просто кандидатстват на всяка възможна свободна позиция за работа, защото са в безизходица.

Разгледайте списъка с кандидати по дадената позиция, ако повечето от тях не са квалифицирани за вашата позиция, определено имате проблем на лице. Това какви кандидати ще кандидатстват и дали отговарят на нуждите ви, зависи от това до колко вашата обява отговаря реално на това каквото търсите. Не бъдете мързеливи, а се постарайте или наемете професионалист от фирма за подбор на персонала. Ако все още искате сами да си направите обявата и се чудите как, продължете да четете статията 

1.       Представете компанията си и позицията за която търсите кадри.

Помислете за Увода, който ще напишете в обявата, като че все едно пишете мото в сайт за запознанства. Все пак, ако смятате да започнете ( надяваме се дългосрочни, а не да сменяте като носни кърпи всеки ) професионални взаимоотношения със следващия си нов кандидат, трябва да се постараете, но и да не прекалявате. Напишете, това което смятате, че би привлякло правилния кандидат да иска да работи при вас. Пишете кратко и изчистено, не прекалявайте с информацията. Не пренебрегвайте тази, както и никоя от следващите части в статията ни.

Увода е идеалното място, за да опишете някои леки умения, необходими на кандидата за да подкрепи културата, която сте изградили в компанията си. Например „ Уебър, е малка ИТ компания, специализирана в професионални уеб решения за малкия и средния бизнес. Малкият ни уютен офис се намира в сърцето на гр. София. В бранша сме от над 18 години и притежаваме сплотен и забавен екип от професионалисти с опит. Посветени сме в помощ на бизнеса, като предлагаме пакет от всякакви уеб решения свързани от CRM до уеб сайтове и други платформи според нуждите на нашите клиенти. Ние имаме специална връзка с нашите дългогодишни клиенти и коренно различно и нестандартно отношение, което прави компанията ни успешна. Търсим ново попълнение в екипа ни поради увеличаването на работата ни. Търсим енергичен млад човек, с усмивка иа добри качества, с които да води разговори с текущи клиенти и намира нови такива, като ще организира и срещи в офиса или извън него с тях. Същия ще бъде отговорен и за сключване на нови сделки.“

 

По този начин ще изключите доста от хората, които няма да ви бъдат нужни за позицията. Защото няма да имат нужните познания и квалификация, което се подразбира още в началото на обявата ви. Все пак не забравяйте, че трябва да задавате правилните въпроси при проверка на референции и по време на интервютата, защото няма как да разберете всичко от написаното в автобиографията на кандидат. Често самите кандидати, правят пропуски в CV-то си, както и в мотивационните си писма или дори по телефонен разговор с тях.

Но си спестете време, като насочите вниманието си към списъка с изисквания малко по-късно в описанието..

2.       Кажете ясно и разбрано за задълженията, които ще има кандидата свързани с позицията.

Опитайте се сами на себе си да обясните ежедневните задължения, които ще изпълнява един кандидат, така, сякаш вие сте него и ги споделяте на някой приятел. Запишете си вашите отговори и ги систематизирайте.

Много от работодателите смятат, че трябва да включват информация, която може да разбере само квалифицирания кандидат, който вече има знания за позицията. В резултат на това описанието е “плоско“, меко казано, тъй като квалифицираният търсещ работа ще знае какво означава още като види заглавието. Но тази перспектива може да има и обратен ефект, тъй като оставя на неквалифицираните кандидати повече място да интерпретират работата по свой начин!

Ако вземем за пример професия „бояджия“. Изброявате, че част от задълженията са „ да нанася боя върху вътрешни и външни повърхности“, Вие ще бъдете забелязани от страшно много хора, които са успели да си направят домашно пребоядисване сами, вместо професионалист бояджия. За да избегнете това, опитайте се да обясните какви видове структури ще се пребоядисват/боядисват. Какви сгради/помещения ще са? Домакинство? Само професионален опит? Детайлите са изключително важни, за да няма подведени.

Показването на кандидата, това как ще изглежда новият му живот в тази роля е едно от най-добрите неща, които можете да направите за себе си и приоритетите си. Ако например някой неквалифициран види, че ще трябва да „модифицира съществуващия софтуер, за да коригира грешките, да го адаптира към нов хардуер или да надгради интерфейси и да подобри производителността“, той няма да кандидатства за тази длъжност, въз основа на липса на разбиране какво означава това. Но опитните софтуерни инженери ще сравнят тази роля с предишните, които са заемали и ще кандидатстват за длъжността, ако разбира се покриват и техните собствени изисквания.

3.       Избройте изискванията отнасящи се за тази позиция, без да прекалявате излишно.

Предполагам, виждате, как е форматиран текста до тук в тази статия. Търсенето на работа си е работа за кандидатите и за вас само по себе си. Представяте ли си, ако всяка автобиография която видите беше подредена по подобен начин?

Всички преминаваме през този процес и преди сме минавали, знаете че то може бързо да премине от вълнуващ към потискащ и претоварен с информация процес. Помогнете на кандидатите и на себе си, като организирате обявата си. Направете я подредена, текста да бъде форматиран и разделен на параграфи, подточки и т.н. Визуално и психически ще се улесни прочитането на обявата, по-бързо ще стане и лесно.

Прекалено дългите обяви, могат да накарат търсещите работа да разгледат само точките или списъка с изисквания, вместо да отделят внимание и на текста описващ длъжността, който е важен за успешното им представяне в работата. Постарайте се да се вместите в текст с размер между 600 и 1800 знака, което гарантирано, ще получите до 40 процента повече полезни кандидатури по обявата ви за работа.

Първо посочете вашите минимални изисквания, което да подскаже че без тях, кандидатурата изобщо няма да бъде зачетена. Внимавайте, когато ползвате „предпочитано или „желателно“ изискване, защото това ще гарантира, че по-голямата част от кандидатите ви най-вероятно няма да притежават тези изисквания, умения или опит. Помислете внимателно и се запитайте, дали това/тези изискване/ия наистина е важно или не, за позицията която предлагате, преди окончателно да сте решили. Ако сте избрали дадено изискване или дадени изисквания, като „задължителни“, то това директно ще отпрати кандидатите, които не ги притежават.

Но и ако прекалите с твърде много изисквания пък, ще затрудните дори и квалифициран персонал, което би отпратило потенциалните качествени кадри, които биха се справили. Много добре помислете, кое е важно и кое, не е . Не препълвайте списъка с твърде много взискателност.

Масово в България, работодателите търсят всичколози, което е абсолютно глупава практика. От опита си знам, че това води до повече проблеми, от колкото решавания, защото служителят бива претоварен с много и различни неща, които в крайна сметка му изпушват мозъка и накрая се превръща в неадекватна личност. По същата причина и при такива, персонала често се сменя….. [ Тук, една вметка, ако някой кандидат чете тази статия, ИЗБЯГВАЙТЕ ФИРМИ ТЪРСЕЩИ ПСИХОЛОЗИ! Нека се научат, че всеки учи за дадена област, това че за свое лично развитие е научил нещо друго, не означава, че трябва да става роб, заради допълнителните си официално неквалифицирани знания ] В Европа и като цяло чужбина, „всяка жаба си знае гьола“. Така трябва да се научим и тук на това. Както и да е, това е друга тема.

Вече хората се плашат и са се напарили от такива работодатели, да не говорим, че заплатите са ниски и вече се избягват такива позиции от кандидатите. Помислете над това, много добре!

4.       Добавете и подчертайте ползите, които ще имат тези, които работят за вас.

И така, след като вече „продадохте“ позицията си към квалифицирана аудитория, трябва да се лансирате и пред конкуренцията си. Няма да има много, които ще желаят да жертват времето си срещу компания, която дава повече или не отстъпва пред тях. Покажете на кандидатите си, колко ще бъде бъдат ценни те за вас, ако ви изберат.

Разкривайки някои от предимствата, които ще предложите, ще разберете, че подходящият кандидат ви иска точно толкова, колкото и Вие. Поради причината, че ще имате това от което се нуждаете един другиго. Трябва, да покажете, че се грижите за служителите си, в противен случаи, ще намерят компания, която го прави. Предимствата създават конкуренция в борбата за персонал, така че трябва да покажете какво предлагате. В това число влизат и условията ви на труд.

Предлагате ли на служителите си бонуси? А по-добро пенсионно или здравно осигуряване? А обяд или напитки? А закуски? Или транспорт?

Напишете тези неща, за да привлечете правилното внимание.

В днешно време това е важно, имайки в предвид дефицита в България на кадри, както и работни позиции особено в малките населени места, поради което хората търсят работа далеч, за да се прехранват. В това число и професионалисти.

Важното е да бъдете прозрачни и да заявите, това което имате възможност да предложите.

5.       Преди да публикувате обявата

Когато вече сте завършили обявата, не бързайте да я публикувате все още. Покажете я на най-малко квалифицирания човек сред служителите ви и ги попитайте, дали биха кандидатствали по нея и да обяснят защо. Това ще ви помогне да определите тенденциите в това какви видове кандидати ще получите и какво да промените и да направите по-различно за да подобрите привличането на правилните хора.

6.       В заключение

Процесът в тази насока трябва да е вълнуващ, все пак вие ще получите нов служител, с различен потенциал и перспектива, като същия може да ви помогне в развиването на бизнеса ви по различни начини.

Може би няма да стане от първия път, но от пробите и грешките ще изчистите и определите това което търсите, както и какво е дало по-добър резултат, докато започнете да получавате нужния поток от квалифицирани кандидати.

  • Харесване 1
 Сподели

0 Коментара


Препоръчани коментари

Все още няма коментари.

Гост
Добави коментар...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване