• публикации
    46
  • коментари
    172
  • прегледи
    16561

Загуба на идентичност

WhiteHart

421 прегледа

Странна работа...От известно време насам съм се отдал на абсолютен мързел,и това ми влияе по много интересен начин. Все повече започвам да се чувствам като бял лист хартия. Като че ли не мога да намеря всички онези малки неща,които винаги съм мислел,че са в основата на личността "Данчо". Преди смятах,че работата,която работя,хобитата ми,различните ми предпочитания,и още една камара неща, всъщност са това "Аз",което свързвам с мен. Сега съм разколебан...В момента съм без работа,не правя нищо,социалните контакти са рязко ограничени,почти не чета книги (а преди четях ужасно много),не пиша нищичко,и постепенно като че ли започнах да избледнявам и да ставам прозрачен...Губя идентичност. Спрях да подхранвам егото си с разни високоинтелектуални теории и философии,вече изобщо не ме влекат. И понякога се случва,както си стоя,да си задам въпроса "Кой всъщност съм аз" и да се опитвам да намеря нещо константно,за което да се захвана и да кажа "Ето,това съм аз". Но нищо не намирам...

Всъщност явно всички сме бели листи хартия - листи,които с течение на времето запълваме с преживяното от нас,и вярваме,че сме това,което е на листа. Но имаме свободата както да запълваме листа,така и да трием съдържанието му. И това е добре - не може винаги да сме едни и същи...В момента съм в процес на триене.А с какво ще запълня после листа,все още не е ясно. Но имам всичкото време на света - все ще измисля нещо... :)




4 Коментара



"Бял лист", "чиста дъска", "ново начало"... глупости. Не виждам нищо лошо в апатията, ако е за кратко. Не се притеснявай. Ние не трием нищо, но за наш късмет /или нещастие/ склерозата го прави вместо нас. Свикнали сме да се състезаваме и сами се отдалечаваме от себе си защото гоним другите, които гонят другите, които гонят другите... и понякога тези моменти в които спрем са безценни. Почини си, отпусни се, наслади се. Както знаеш любимият ми цитат е последното изречение от Анна Каренина. Знай, че доброто което си способен да вложиш в света включва и това което можеш да дадеш на себе си. ;) Всичко се опростява до това какви са нуждите ти, те те характеризират. Задоволи ги /или поне се опитай/ и ще разбереш ""Кой всъщност съм аз". Ама и аз големи простотии пиша след полунощ... и преди също. :D

Сподели този коментар


Линк към коментара

Мечтая за това състояние ... на загубя/изтрия/изпразня ... и да ме понесе вятъра.

Сподели този коментар


Линк към коментара

Процесинг: действие, при което на човека му задават въпрос (който може да бъде разбран и на който може да се отговори), получават отговор и потвърждават получаването на отговора. Другото име на процесинга е одитинг.

Процесингът е единствената по рода си форма на личностно

консултиране, което помага на индивида да погледне на своето собствено съществуване и повишава способността му да конфронтира това какъв е и къде се намира.

Процесингът най-общо е три вида-на емоциите, на концепциите и на усилията. Създаден е от Рон Хъбард през 50-те години на 20-и век.

Клиринг буквално означава почистване. Почистване на неадекватни емоции, убеждения и физически усещания.Стивън Менсинг предлага кратък списък от мишени, които имат нужда от прочистване или трансформация.

-Тежки травми-най-често са резултат от емоционални рани, получени при нещастни случаи, загуба на близък човек, смъртни случаи, война и т.н.

-Леки травми-те са следствие от постоянно емоционално ограничаване или загуби като например любовни неудачи, непрекъснато подценяване на собствената личност и др.

-Личностни клъстери - съвкупност от убеждения по отношение на нещо.

Личностни клъстери са:

-Отхвърленост/недостатъчна подръжка. Тук ние сме убедени, че хората, които са важни за нас, ще престанат да ни оказват подръжка, ще изчезнат или ще умрат.

-Емоционални лишения-не получаваме достатъчно внимание, подръжка, любов от другите.

-Оскръбление/Очакване за лошо отношение

-Непълноценност/Срам-усещаме своята непълноценност и нежелателност и в същото време сме много чувствителни към чуждите критики.

-Отчужденост-ние се чувстваме отчуждени и изолирани от другите.

-Несъстоятелност-ние сме убедени, че ще постигнем фиаско във всичко, с което изобщо се заемем, защото сме глупави и неспособни.

-Ранимост.

-Прилепналост-ние не можем да бъдем щастливи или дори да живеем без подръжката и любовта на важни за нас хора.

-Прекомерна угодливост-ние можем да потиснем голяма част от себе си само и само да не влизаме в конфликти и да отстъпим напълно контрола върху собствената си съдба на някой друг, в същото време чувствайки се като в капан.

-Жертва-чувстваме се длъжни да отхвърлим себе си заради нуждите на някой друг, да да не им причиним болка и да не изглеждаме егоисти.

-Потискане на емоционалността-проявяваме хладност и недостатъчно емоции.

-Перфекционизъм

-Палач-убеденост, че другите хора трябва да понасят сериозни наказания за своите грешки и провинения.

-Негативност-фокусиране върху негативните страни на живота. Негативността отфилтрира позитивното и това, което може да работи и обръща внимание само на лошото.

-Желание за одобрение-нашето себеприемане и самоуважение се определя от това, което мислят другите за нас. Страхът от отхвърляне е много силен.

-Свръхзначимост-убедени сме, че сме повече от другите и това ни дава право на специални привилегии. Смятаме, че трябва да получим всичко, което пожелаем.

-Ниска дисциплина-недостатъчен самоконтрол, който ни пречи да довеждаме нещата докрай.

-Нежелателност-усещаме, че непрекъснато се явяваме нежелани в каквато и да е среда.

-Самотност

-Опозиционизъм-убедени сме, че трябва да сме в опозиция на другите, иначе чувстваме слабост и неувереност.

-Наблюдател-човек, който непрекъснато избягва контакта с другите и анализира чувствата си вместо да ги чувста.

-Контрольор-чувствайки своята ранимост, човек се опитва да упражнява пълен контрол над другите.

Човек може да има от 10 до 25 клъстера едновременно в себе си.Тези клъстери се изчистват с различни видове техники под общото название Клиринг.

Общите цели на Клиринга са прочистване на:

-Негативното себевъзприемане-чувствата, които усещаме към себе си в различни ситуации.

-Болезнени спомени-всеки спомен може да бъде прочистен като филм от началото до края.

-Положителни спомени-те също могат да бъдат прочистени и да ни снабдяват с огромни ресурси и същностни състояния.

-Това, което избягваме или на което се съпротивляваме.

-Болка, приета от другите при много силно съпреживяване.

-Загуба на някоя ваша част.

Друга област, която се нуждае от изчистване, са мислените изкривявания. Те обикновено се създават при абсолютизиране и обобщаване. Най-общите от тях са:

-Ужасното-превръщаме неудобството и лекия дискомфорт в катастрофа.

-Невъзможност да го понесем-превръщаме напълно поносими събития в нещо, което надвишава нашите възможности.

-Задължителност-желанията и предпочитанията се превръщат в железни закони.

-Свръхобобщения.

-Необходимост в това, което не е необходимо-превръщаме неща, без които можем и да минем в нещо, без което изобщо не можем.

-Абсолютизация-използването на думи като-винаги, никога, през цялото време, напълно, постоянно, всички, никой и т.н.

-Невъзможност-превръщаме трудното в невъзможно.

-Заслуженост-тук вярваме, че имаме лиценз от вселената да получим всичко, което пожелаем.

-Неверие-отказваме да приемем реалната ситуация.

-Опити-незавършени усилия.

-Да, обаче ако-склонност да задаваме въпроси, които формират негативен сценарий на събитията.

-Свръхобобщаване-няколко отделни примера от дадена категория се разглеждат като категорията в цялост.

-Виждане само на негативното-отфилтриране и отхвърляне на позитивното.

-Мислене в черно/бяло-поглед на живота без неутрални области.

-Търсене на виновен-неприемане на собствената отговорност за произтичащото.

-Сравнение-издигане на себе си и принизяване на другите или обратно.

-Завинаги-превръщане на временното в постоянно.

-Безпочвени изводи

-Вътрешно чувство-базираме се на чувства, които от своя страна се опират само на нашето въображение.

-Преувеличаване-на нашите слабости или недостатъци.

-Пренамаляване-занижена оценка на ценни качества или нещо позитивно.

-Свръхотговорност-приемане върху себе си на излишна по-голяма отговорност за ситуация, на която не сме в състояние да влияем.

-Социализирано мислене-приемане на всичко чуто като истина от последна инстанция.

Основна причина за прилепване към проблемите се явява противодействието или съпротивлението.

Някои от способите за снемане на съпротивлението са:

-Циклично дишане-то увеличава Ци енергията и я преразпределя по енергийните меридиани, привеждайки ги в равновесие. Този механизъм не е добре изучен и изследван, но работи прекрасно.

-Много дълбоко разхлабване

-Балансировка на меридианите с помощта на енергийни техники (също недобре изучен механизъм).

-Привнасяне на чувство на приемане, любов и благодарност. Откриване на хубавите неща, които прави за нас обекта, срещу който противодействаме.

-Същностни състояния-състояния, в които ние се намираме в пълен контакт с нашата истинска същност.

-Преименумане и снемане на етикетите-и наричане нещата с неутрални имена като енергия, неутрална енергия и т.н.

-Дисоциация-отдалечаване и поглед отстрани на това, което изчистваме.

-Снижаване на ниската търпимост към разочарованията.

-Прошка.

-Правене на целите ни по-малко абсолютни, например подмяна на твърдата необходимост с предпочитание.

-Молба с помощта на молитва или медитация директно към нашето безсъзнателно.

-Определена поза на държане на главата.

-Натиск на определени точки на главата, свързани с нервната система.

-Намиране в нежеланото чувство или емоция на положителни страни.

-Разглеждане на пространството около обекта, на който противодействаме или мизуализацията на чисто небе.

-Поглед на целта от бъдещето и въобразяване на събитията, които ще последват, ако ние я приемем и обикнем.

-Обръщане на цялото ни внимание към чувствата и възприемане на интуитивните съобщения от тях.

и т.н.

Стивън Менсинг

Флеминг Фанч, НЛП

Сподели този коментар


Линк към коментара

Като си толкоз затъпял, мини към Софето да те черпя по едно и да те почешам по гЪзо :D

Данчо скъпи радвай се на почивката си, защото пак ще попаднеш в същия кръговрат и ще мечтаеш за дните на белия лист.

Сподели този коментар


Линк към коментара

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход