• публикации
    18
  • коментари
    5
  • прегледи
    23832

Възстановяване след бедствие или непрекъсваемост на бизнеса

Възстановяване след бедствие или непрекъсваемост на бизнеса

oт Пол Е. Муур

Спомням си един цитат от сър Джон Харви Джоунс, той каза: "най-хубавото нещо отноно липсата на планиране е, че провалът идва като пълна изненада, вместо да се предшества от период на безпокойство и депресия"

Това все още е подходът на много клиенти, когато става въпрос за възстановяване след бедствие и непрекъснатост на бизнеса. Въпреки това, с широко отразените събития през последните няколко години, заедно с новото законодателство, много клиенти напредват с проекти за защита на бизнеса им при възникване на непредвидено прекъсване.

Тъй като изчислителна мощност се увеличава и разходите падат, в допълнение към високата надеждност на широколентовите мрежови услуги, времето никога не е било по-подходящо за клиентите да се помислят за преодоляването на този критичен въпрос, но от къде да започнат?

Искате ли Hot site, Warm recovery, Cold Space? Искате ли Възстановяване след бедствие или непрекъснатост на бизнеса? Искате ли мобилен, статичен или център за възстановяване на бизнеса? Какво искате да покриете? Колко бързо се нуждаете от него? (след като сте решили какво е то!). И т.н. и т.н. и т.н.

Не е чудно, че клиентът е объркан и приключва като отлага упражнението. Наскоро говорих с един клиент, имаше абонамент за услуга по възстановяване след бедствия в продължение на много години, само за да разбере, че когато той се нуждаеше от услугата,тя не успяваше да сработи! Това беше, защото те се фокусираха предимно върху услуга за Възстановяване след бедствие, а не върху Непрекъсваемостта на бизнеса.

И така, каква е разликата?

========================================

www.mscservices.eu - Вашите ISO консултанти

========================================

Услугите за възстановяване след бедствие обикновено се фокусират върху предоставянето на ресурси за замяна. Те често са предоставяни на обща абонаментна база от специалисти - доставчици (хардуер, мрежови връзки, офис пространство, компютърни зали, глас и т.н.). Непрекъсваемостта на бизнеса е точно това, което е написано, Непрекъсваемост на бизнеса. С други думи, тя осигурява непрекъснатост на бизнеса след непланирано прекъсване. Но има много области, които трябва да бъдат проучени, преди пълен План за бизнес непрекъсваемост да може да бъде разработен и тестван.

Общите стъпки, които трябва да бъдат предприети, са показани по-долу.

Оценка на заплахите - най-първата стъпка за всеки успешен план за бизнес непрекъсваемост е оценката на заплахите. Ако не знаете срещу какво се опитвате да се защитите, как можете да се предпазите?

Много клиенти намират това упражнение за безценно, тъй като то също така посочва рисковете за бизнеса им, които могат да бъдат намалени, или в някои случаи премахнати всички наведнъж: Затова превенцията формира много важна част от фазата на предварително планиране. Всички зони, нуждаещи се от подобряване, също трябва да се маркират на този етап.

Много клиенти идентифицират по-очевидни заплахи, такива като бомби, самолетни катастрофи и т.н и много игнорират по-малко очевидни, като природни бедствия или влияния на околната среда като бомбени заплахи, неблагоприятни метеорологични условия или загуба на достъп до сградата, причинена от локализиран инцидент. Колко клиенти са наясно какъв риск преставлява бизнеса на съседите? Дали правят лесно запалими или токсични материали? Биха ли привлекли вниманието на екстремистки групи? Възможно ли е локализиран инцидент да ви попречи на достъпа до вашите съоръжение? Ако е така, за колко време?

Преглед на въздействието върху бизнеса - Това е, когато наистина се стигне до истинското въздействие върху бизнеса. Един от проблемите на изграждането на успешен план за непрекъснатост на бизнеса е балансът: Какво да искате, и кога да го искате? Това е доста просто, наистина, колкото по-бързо го искаш, толкова повече се разходите! За да се балансира това, клиентът трябва да направи преглед на реалното влияние върху бизнеса си на дадено прекъсване (загуба на приходи, загуба на клиенти, влияние върху цената на акциите, законови изисквания, защита на паричните потоци и др.). Дори ако въздействието е толкова голямо, клиентът ще намери за много трудно да разгърне отново цялата си работна сила върху съоръженията за възстановяване в рамките на много кратки срокове. Няколко аварийни събития в Лондон показаха въздействието върху обществения транспорт и пътната мрежа (те бяха толкова тежки, че някои клиенти установиха, че не могат да придвижат своя персонал до съоръжениято за възстановяване!). Затова е от съществено значение, че вариантите за възстановяване са приоритезирани в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен аспект.

Изисквания за ресурсите - Сега ние знаем какво искаме, и кога го искаме, възможно е да започнете да търсите елемент на възстановяване при бедствия в бизнес непрекъсваемостта. Запомнете, споменах краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план за възстановяване? Е, това е мястото, където Hot, Warm и Cold се появяват в картината.

Hot Recovery - обикновено е наличен за минути. Тази услуга ще използва напълно “жива” услуга за подмяна върху алтернативно съоръжение с подходяща мрежова връзка на място. Това ще даде възможност на клиентите да прехвърлят операциите върху системата за възстановяване с минимално (понякога нула) влияние върху бизнеса. Очевидният недостатък на това е цената.

Warm Recovery - Въпреки че Hot Recovery набира популярност, Warm Recovery все още е далеч по-често прилаганото решение. Warm услугите обикновено са въз основа на база общ абонамент (споделен риск) и са налични в рамките на часове от поискването им. Обикновено би отнело до 24 часа да имате системите включени и работещи за вашия бизнес.

Warm услуга може да бъде осигурена по няколко начина; доставена на място, когато оборудването е натоварено върху ван, доставено и инсталирано на място при клиента (очевидно трябва да има на подготвено място, до което да се достави!). Ако компютърното помещение е повлияно от прекъсването (аварията), услугата може да бъде доставена в мобилно съоръжение за възстановяване (компютърна зала в товарен автомобил). А ако сайтът (работното място) не е достъпно напълно, може да бъде използван отдалечен център за възстановяване.

Cold Solutions - Въпреки че e по-рядко срещанo, Cold Solutions (празен офис и компютърно оборудване) все още могат да бъдат привлекателни в средносрочен план. Позволява на клиентите да възстановят 50% до 80% от тяхната работа чрез гореща (Hot) или топла (Warm) опции, както и преместването им в рамките на няколко дни или седмици до подходящо място.

Центрове за възстановяване на бизнеса - центровете за възстановяване на бизнеса са разположени по целия свят и могат да помогнат на клиента да направи по-рационално възобновяването на нормалните бизнес процеси, свързани с офиса, след бедствието. Тези съоръжения включват до хиляда бюра, оборудвани с компютри, телефони и компютърни зали. Те също така предлагат стаи за срещи/заседания, столова и съоръжения за отдих и дори секретарски дейности заедно с пълен телефонно обслужване и комуникационни възможности, включително PABX / ACD, ISDN, ADSL, SDSL, MPLS и други мрежови връзки.

Сега вече е просто въпрос на писане на план и тестване за възстановяване! И разбира се, да прегледате стандарти като BS 25999, но това ще трябва да изчака след купчината мои писания.

www.mscservices.eu - Консултанти по системи за управление


1 човек харесва това


0 Коментара


Все още няма коментари.

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход