• публикации
    18
  • коментари
    5
  • прегледи
    23832

ISO 20000: Изборът на подходящия процес за внедряване

ISO 20000: Изборът на подходящия процес за внедряване

от Изабел Перон.

Повечето ИТ организации започват процеса на внедряване на ISO 20000 или ITIL с много малък опит. И защо не? Един интелигентен човек трябва да бъде в състояние да вземете наръчник, да го прочете и да го приложи в своята организация, нали?

Е, това е вярно, но трябва първо да вземеш в ръце такъв наръчник. Моите клиенти често ме питат дали знам книга, която компетентно да разглежда методологията за изпълнение. Въпреки че има множество книги, които разглеждат теорията на ИТ процесите и го правят много добре, аз все още търся такъв, който обхваща цялостно внедряването на тези процеси. Що се отнася до методологиите за внедряване сами по себе си, те са най-дълго и добре пазените тайни, които консултантските фирми са склонни да продават чрез своите услуги, но са доста срамежливи да ги споделят безплатно.

Е, познайте какво? Аз не съм!

Една от най-популярните и общоприети методологии е традиционният 5-стъпков подход. Този подход може да бъде обобщен както следва:

• Стъпка 1 - Опишете сегашното положение - каквото е;

• Стъпка 2 - Определете целевия процес - да бъде;

• Стъпка 3 - Документирайте разликата между текущия и целевия процес;

• Стъпка 4 - Планирайте стъпките за покриване на разликата;

• Стъпка 5 - Изпълнете плана.

Този подход често води до катастрофални последици. Първо, за да опише настоящата ситуация и да определи целевия процес, организацията обикновено инвестира много време и пари в създаването на един много сложен документ за бъдещия процес - обикновено схема, която много малко хора разбират, само един-единствен всъщност използва.

Тогава започва веселбата. Фазата на анализа на разликите е мястото, където се създава паника. ИТ организацията осъзнава колко много неща трябва да се променят, за да отговори на целевия процес и колко проблеми всъщност имат. Те също така виждат, че процеса, който е изпълняван преди в един отдел, сега трябва да бъдат еднакъв във всички отдели. Това обикновено е времето, когато някой споменава Р-думата: реорганизация, и нейният неизбежен страничен ефект: подновяват се СВ-та и хора напускат компанията в най-неподходящото време.

=========================================

www.mscservices.eu - Вашите ISO консултанти

=========================================

Използването на този подход води до време на цикъла за внедряване в диапазона от 6 до 12 месеца. Отнемайки 9 месеца средно на процес, то би отнело на организацията 7,5 години за изпълнение на 10 процеса по този начин. Очевидно е, че това не е приемлив график за никого.

Процесът на внедряване не трябва да бъде дълъг или скъп. Години на творческо мислене, практическо тестване и фина настройка са довели до развитието на един рационализиран и ефикасен - още и прост - начин да се намали драстично времето и разходите за цикъла на внедряване на ИТ процесите – надолу до 12 седмици средно за процес. Решението: малки групи от процеси чрез ускорени итеративни PDCA (планирай, направи, провери, действай) цикли..

Внедряването на процес е процес само по себе си. То не трябва да продължава вечно и не трябва да струва цяло състояние. С течение на годините, стъпките за внедряване на икономични ИТ процеси са подобрени по начин, който позволява на ИТ организациите успешно внедряване в рекордно кратко време с минимални инвестиции.

Няма магия зад постигането на сертифициране по ISO 20000 за 18 месеца, когато се изплолзва неразточителен подход. Процесно прототипната методика за внедряване – един доказан, новаторски подход за внедряване на ИТ процеси, се фокусира върху постигането на интегрирани, развити процеси и подобряване на ИТ услугите в цялата ИТ организация. Методологията е гръбнакът на проектен план - подробни етапи и фази - пригоден за внедряване на ИТ процеса и обхващащ всички фази на проект за внедряване на ИТ процес, от обхвата до ISO сертифицирането.

Предложената методология е разбита на 4 етапа:

• Етап 1: Създаване на прототип на процеса

• Етап 2: Изграждане на процеса

• Етап 3: Внедряване на процеса

• Етап 4: Настройване на процеса

... и 4 фази:

• Фаза 1: Среща за ориентиране

• Фаза 2: Одобряване на процеса

• Фаза 3: Разписване на процеса

• Фаза 4: Одит на процеса.

www.mscservices.eu - Вашите ISO консултанти




0 Коментара


Все още няма коментари.

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход