Премини към съдържанието

За тази група

Членовете на групата ще дискутират по всички въпроси свързани с аудио техниката, хардуера и софтуера, който се ползва в компютрите. Всички се ползваме с равни права без изключение. Публикуват се и се обсъждат материали които ни интересуват, като се придържаме към правилата на форума.
  1. Какво ново в тази група
  2. Имал съм го.Него имах предвид,като го цитирах горе.Още го помня,като един от любимите ми декове.Беше безупречен дек,а не като онова шумно сони... Като стана въпрос за най-добрия дек,то това беше Alpine AL 85 . Имал съм го също.Струваше маса пари на времето,но си заслужаваше.Нямаше равен на него...:
  3. Сетих се за Aiwa AD-F770 триглав дек с отличен запис и възпроизвеждане поддръжка на HX PRO (това е система различна от Dolby) запис с HX PRO може да се просвирва на всеки друг дек - системата се ползва при студиини записи на касети като намалява изкривяванията и това я прави много полезна.
  4. На моя нямаше 9 оборота. То зависи от модела и буквата след него, а и е купуван директно от...Швейцария. Аз съм ти казвал, че съм бил 1 месец служебна командировка в завода. (1984) лятото. Телевизията ни беше изцяло от Sony , a аудиотехниката - REWOX - от горе, до долу! ВТУ "Кирил и Методи "" имаше най доброто оборудване в цяла България до 1991година. Областните телевизионни центрове ни завиждаха на техниката и често ни посещаваха за помощ. Най много - Русе.
  5. Eх... Rewox (B77) съм имал и с него слушах най-качествения звук.72-та оборота бяха бързите обороти на плочите...,а ролковите 9 ,19 и 38...
  6. Компромис, но за лентовите. Включи Rewox (B77)- a с големите баници на 72 оборота и се наслаждавай. Тогава и за шир потреба се правеше качествена техника. Сега същите стават само за дъвка. Лека вечер на всички!
  7. Като малък съм слушал такъв у приятели,но тогава нямаше качествени записи и с какво да го сравнявам. 9-те оборота бяха компромис.Казвахме му тъп запис,защото режеше високите честоти...
  8. А Л касетните пробвал ли си ги. Наистина бяха компромиса между стандартната касета и лентовата машина. Ние в студиото имахме от посочената "Вега". Разликата и от сонито беше, че вегата беше изцяло черна на цвят. Всичко останало е като в Сонито. Все едно, слушаш лентова машина на 9 оборота от големите модели. Аз това съм си оставил за спомен RSB 965. Имах три броя. Единият е все още при мен Dolby-b, c и DBX. Другите два, в един от най добрите ми приятели от моя град, като подарък.
  9. „Трите седмици“ им казвахме и само той беше на ниво от марката Сони.Но аз съм го пробвал едно време и не ме впечатли с нещо,което да го харесам повече от тогавашните декове Пайнер,Техникс,Аива и др.
  10. TC-K777 им беше най доброто като дек, със стандартна касета. В службата ни тогава имахме два броя и бяха чудесни машини. Те сега трудно се намират и от колекционерите на този вид техника. Точно след него пуснаха модела им с L касета.
  11. Аз си търсех ТС-К777, култов модел за времето си, но не намирам свестен, затова взех този, ще му се порадвам...
  12. Абе най хубавото по него време бяха касетните декове с Lkaseta. Sony също имаха такъв модел конструиран съвместно с германската фирма "VEGA"" За голямо нещастие, форматът не можа да се наложи. Скоростта на записа при нея беше 9,5 см/сек
  13. Поздрави за дека ,аз не бях фен на Sony в ниския им клас ,Kenwood например се представяха по добре. Това което можеш да направиш е да купиш сервизен комплект - тонролки и ремъци защото ако е с оригиналните са за смяна със сигурност. Калибриране на подмагнитване също не би било излишно, ако ще правиш записи.
  14. Добро декче за времето си (1980). Моя приятел беше шеф електромеханик на база "Слънчев бряг" (океански риболов). Донесе от Англия 2 броя. След половин година го махнах по описаните причини от Митко. Впоследствие беше заменен с TCK666, много по добър от 81. Но 81 за времето си беше един от най продаваните от Кореком България до към 84 година. След 10 години, вече ще е една добра "антика' за любителите на този..."спорт. Ще чукне над 50 годишен юбилей.
  15. Чинчове VARIABLE е допълнителен изход,регулируем. Иначе този модел не се славеше много.Шумен на свирене и записа не беше на ниво,заради несполучливия модел глави(Sendust & Ferrite heads ),които цапаха през две три песни...
  16. Отпред има врътка LINE OUT която регулира нивото на тия Variable изходи.
  17. Попадна ми един дек СОНИ TC-K81, перфектен, сега го слушам - но отзад освен вход и изход има чинчове VARIABLE /променлив/, за какво е това?!
  18. Една идея от мен, някога мого харесвах усилвателите в които имаше светлиен индикатор показващ нивото на входния сигнал, можеш да си направиш такъв - има стерео китчета, калибрираш при 2V сигнал и ще имаш визуална представа за изходното ниво от DAC - а във всеки един момент от просвирването.
  19. Драйвърите са на производителя на ДАКа. Те се инсталират на компютъра и се използват от всички плейъри. Драйвърите излизат като два отделни драйвъра в менюто за избор на ДАК от Roon - ASIO драйвър и WASAPI драйвър, тъй като ДАКът поддържа и двата. ASIO е за предпочитане при възпроизвеждане на DSD файлове, тъй като ДАКът просвирва DSD файловете нативно (при някои ДАКове този режим се нарича DSD Direct). А в режим WASAPI компютърът подава DSD файловете към ДАКа в режим DoP (DSD over PCM). Повечето ДАКове поддържат само този режим, т.е. ако не бъркам нещо, компютърът или ДАКът предварително конвертира DSD файла в РСМ цифров сигнал и тогава го преконвертира в аналогов сигнал. Което уж било същото като качество на аналоговия сигнал при възпроизвеждане.
  20. Предполагам ,че ако има разлика тя ще бъде в драйвера предаващ звук към аудио DAC ,а от там и по различното звучене на теория поне така мисля.
  21. От няколко месеца вече съм на уж най-добрия (и най-скъп) софтуерен плейър и засега няма намерение да продължавам да експериментирам. Абонирах се за Roon Labs. Най-вече защото той дава определени удобства, ако се обзаведеш с NAS хранилище на данни (NAS сървър) и качиш на него цялата си фонотека. И от него по домашна локална lan мрежа подаваш файловете към компютър - външен ЦАП (DAC) или към стриймър/плейър, който е съвместим с Roon. На сървъра се инсталира първата част от софтуера на Roon - така наречено Roon Core или Roon Server, а втората част на софтуера - плейъра се инсталира на компютъра. Естествено ако нямаш NAS, двете части на софтуера се инсталират на компютъра. При такава конфигурация просвирвам през системата без никакви проблеми с качеството всякакви файлове - от такива с аудио CD качество 44.1 kHz/16 bit, файлове с HiREs качество - от 88.2/24 до 192/24, DXD файлове до 384/24, както и всякакви DSD файлове - от DSD64 до DSD512. Roon просвирва файловете нативно - т.е. без да ги "украсява" допълнително. Естествено ако включиш разни DSP на Roon - софтуерни еквилайзъри и т.н., тогава вече има и украсяване. За качеството на звучене - сравнявал съм Roon с Audirvana, JRiver и Foobar2000. Естествено оценката е субективна, но ми се струва, че Roon плейърът звучи по-"харно".😀 Другото предимство на Roon е, че ако си абониран и за стрийминг услуги - Tidal и/или Qobuz, Roon ги включва автоматично в интерфейса си. И ако примерно напишеш име на изпълнител, състав, композитор и т.н. в търсачката на Roon, той първо ти дава наличните албуми в твоята фонотека, а по-надолу - цялата дискография на съответния изпълнител, състав, композитор и т.н., която е достъпна за слушане от Тайдъл или Кобъз. А още по отдолу ти предлага алтернативни изпълнители, състави и т.н., които имат музика в подобен стил. Накратко - много съм доволен.
  22. Добър вечер ,темата е стара ,но ще споделя какво мисля по отношение на софтуерните плейъри. Разлика в звука не трябва да има ако е заобиколена аудио под системата на ОС и не бъдат ползвани тонкорекции към самия плейър. Преди години също се бях вманиачил да намеря най добре звучащия софтуерен плейър и след многобройни тестове стигнах до този извод, като заобикалях аудио под системата на ОС с ASIO или WASAPI.
  23. Благодаря! Не съм професионалист, просто запален любител на музиката. Направо маниак.😀
  24. Еее ти си професионалист Поздрави!
  25. Изглежда ми интересно. Ще пробвам. Само се чудя какво ще ми дадат в повече тези плейъри, защото аз съм си купил Audirvana, използвам и JRiver, както и Foobar2000. Слушам предимно DSD файлове, както и HiRes до 24/384. Естествено и файлове със CD качество 16/44.1. Плюс това съм абониран за Tidal Master и Qobuz Studio.
  26. Първия плеер е официалното издание но ги обвиняват, че почти са спрели разработката а също са отказали да добавят поддръжка на формати без компресия. Вследствие на това се появява фрок strawberry, който е насочен към аудиофилите. Ще се радвам ако някои е изпробвал двата плеера да сподели впечатления. Лично аз всякаш давам приоритет на втория но в него са орязани някои функции от Clementine. От друга страна Strawberry има по-прецизни настройки на звуковата система и не само. Освен това при пускане на стрийм директно визуализира качеството и кодирането на стрийма.
  27.  

×
×
  • Добави ново...