Премини към съдържанието

ShadowEyeS

Потребител
  • Публикации

    10
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

3 Неутрална репутация

Всичко за ShadowEyeS

  • Титла
    Потребител
  1. Колкото по-сложна е една система, толкова повече места има за проблеми. Не може цялата кола да ти е електроника и да ми кажеш, че целенасочено не се прави с цел съкращаване живота на тези автомобили. Тъй като имам наблюдения в Щатите, там пазарът на използвани коли е огромен и се карат 20-годишни коли и там. Обаче си имат резон в цялата работа - просто са по-здрави коли. Оцелелите през годините бройки са доказали кои конкретно модели дават по-малко проблеми. Разбира се, САЩ е по-различно, защото и автомобилите не са идентични с европейските, но е факт, че колкото повече дигитализираш нещо, толкова повече места могат да дават проблеми. Вече има системи, в които воланът дори не е свързан директно с управлението, а компютър движи цялата работа. Всичко ти е в дисплеи, които имат определен живот. Двигателите стават все по-затворени системи. Окачването се усложнява, умните системи са буквално навсякъде. А майсторите програмисти няма да станат, което все повече централизира поддръжката към официалните сервизи, създавайки условия за олигопол. Исторически японските компании дръпват, защото се фокусират върху дългосрочни решения. Междувременно всички американски производители гонят късите срокове, вадят недоизкосурени автомобили, които създават впоследствие доста проблеми. Много време съм работил за САЩ в тази сфера, сравнително познат ми е пазарът на използвани автомобили там и как им се движат цените. По автовозите се виждат основно Тойоти и Хонди, тук там някоя Мазда. Форд с пренаправения Fusion също успяха да се наложат, но това им беше.
  2. 5-7к ми беше първоначално бюджетът. Но казах, че мога и нова да си купя, просто не искам да го правя. Ако ще е "нова", ще е някоя върната от лизинг на 4-5 години. Но реално с бутаните вътре електроники, не знам дали е финансово добро решение. Идеята ми е, че ако си купувам коля, която ще държа 10 години, може да е нова, може да е някоя 10-годишна, която да издържи още 10 години, без да ми създава куп главоболия. Примерно някоя Toyota, нали уж славата им е, че са здрави коли. При това положение по-добре да взема по-старата. Как ми вървят разсъжденията: Всички нови коли са все по-компютъризирани и системите се усложняват все повече. Да не говорим, че доказано все повече се правят да се чупят и да си купуваш нова. Затова някак си предпочитам по-обикновеното и простото. Хем ще пестя от каско, хем ремонтите би следвало да са по-достъпни, хем няма да ме е яд, че съм дал пари за половин апартамент за нещо, което след 10 години ще е чао. Пък и няма да е много голяма мишена за крадци.
  3. Бях казал по-назад, че бюджетът не е реален проблем, просто не ми се искаше да давам много пари за кола, която ще ползвам малко. Ако обаче има варианта да я пазя дълго време, тогава вероятно си струва.
  4. 176 см съм висок, 80-85 кила. Рядко са ми тесни колите, жената и тя е малка. Скоростите са ми все тая, ама имайки предвид, че ремонта на автоматичните отива към 1,5-2 хилки, май са таралеж в гащите. То и при дизелите смяна на съединител ти идва високо, та май нещата са на кантар. И все пак си клоня към бензин. Обмислях и газ, може и да сложа, зависи за колко време мисля да държа колата. Опитват се да ме убеждават да се спра на нещо по-качествено не по-старо от 2008-2010, но и не от най-новото. Има резон, имайки предвид всички наблъскани електроники в новите автомобили, които нашите майстори само ще миришат. Ако ще я пазя колата дълго време (примерно 10-тина години), сигурно си струва. Те новите над 10 и без това няма да изкарат, поне няма да дам пари за половин апартамент по тях.
  5. Ако не ви се чете процесът ми на объркано мислене, можете да прочетете само от "Резюме:" надолу! Така като гледам стигам до извода, че всъщност дори икономията на гориво ми е все тая. Изглежда и не съм много придирчив към возия също. Бях забравил да спомена, че и явно дългият ми път не е толкова дълъг, обикновено е в рамките на 100-200 км в едната посока, но няма редовно да прекосявам България. Поговорих и с разни познати. Honda Jazz е окей, но никой, който я кара, не е доволен от нея за извънградско. С Микрата горе-долу същата работа, макар че К13 била уж по-добра. Оттук мисля да изключа и Mazda 2, Fiesta и Polo, заради по-слабите двигатели. Не знам дали ще мога да намеря първо поколение Focus, който не е таралясник. Второто ми харесва като цяло и возенето също. Четох, че 145 Hp бензинов 2.0 е добър, колко е истина, не знам. Тук обаче стигаме до ситуацията, че Astra H е еквивалентна работа, а е по-евтин и май по-масов автомобил, поне като гледам обявите. C-Max също май е вариант, той поне със сигурност ми е комфортен, возил съм се много, карал съм го и ми е приятен. Електрическата ръчна малко дразни, ама се преживява. Корола и Корола Версо, не знам, нямам познати дето да карат или да имат опит с някоя от двете. Предполагам Версото е една идея по-удобна. Засега най ме влече Астрата, тук наоколо има доста собственици, които продават, та може да гледам от нея. Не съм сигурен какъв двигател да търся, гледам 1.6i доста се намират, но и 1.8i има. По форумите един тон неща има изписани, сега колко са верни - друг въпрос. Нямам против и да обслужа колата, та и малко по-скъпо да ми излезе, надявайки се после да не се занимавам с повече глупости. Предложиха ми и Volvo S40 впрочем, който бил натокан Focus Mk.2, ама там нещата стават май по-сериозни. Резюме: Стигнах до следните автомобили: Ford Focus Mk.2 или C-Max Opel Astra H Като допълнителна опция може и Corolla Verso, но там нямам никакви впечатления изобщо.
  6. Именно, купувам кола, която ще карам още 5-6 години и ще ходи скрап. Нямам намерение да се занимавам с продажба. Ако пък оцелее, оцелее, някой познат може да му я подаря да я доразбива. Това далеч не означава, че ще се отнасям лошо с нея, просто не очаквам да ми е инвестиция. А новата кола - е, няма да си купя и да имам пари. По-добре да си взема кола на 5 години, поне ще ѝ се знаят проблеми и ще е на половина като цена. Имам опит с Ford Focus C-Max 2004 на брат ми, който возеше прилично. Не е огромна кола. Стига ми да не усещам всяка камъче, както с Golf 3, на който си карах курсовете едно време. Карал съм и Мазда 323F, там също беше пълна скръб возенето. От друга страна VW Polo съм се возил на дълъг път, без да ми е некомфортно. Отново подчертавам - икономично в рамките на разумното спрямо другите критерии. Просто знам, че има двигатели, които доста си харчат. Извънградско бензин под 8/100 бензин при каране с 90 за мен е окей. Даже честно казано има сума автомобили, които влизат в това число, поне по търсенето ми.
  7. Затова и съм дал подробности, нали? Навсякъде чета "За дълъг път Avensis, Passat, що не си вземеш Peugeot 407". Също отбелязах, че икономичността е доколкото е възможно, не ми е цел, а по-скоро следствие от покриване на другите критерии. Ако ми трябваше градски автомобил просто, щях да си взема Микра и да не я мисля. Обаче нямам идея как ще е за дълъг път. Затова и питам някой, който може да ми даде адекватен съвет точно за моята конкретна ситуация - компактен автомобил, който да е удобен за дълъг път, няма да се кара супер много, затова не искам ядове от него. За какво ми е кола, която ще я ползвам малко, а ще трябва да я мисля много? Поради тази причина не искам да си взимам и скъп автомобил, не че не мога, просто не искам да стои нещо и да се обезценява ей така.
  8. Добре, не е интересен. От форумите не съм видял 1 човек да иска такъв автомобил обаче.
  9. Привет! Първо да кажа, че от 2 седмици чета теми и общо взето не мога да стигна до никакво решение. Не съм нов шофьор, но не съм имал собствен автомобил досега, тъй като нуждите ми не са го налагали. Ще се радвам на малко помощ, защото не знам вече къде се намирам. За да ви е по-лесно, ето подробно всички необходими факти: Цена: По възможност до 5,000 лв. В много краен случай и само ако си струва – до 7,000 лв. Ако обаче автомобил от 3,000 или 4,000 покрива нуждите ми, още по-добре. Употреба: Рядко шофиране в града (под 100 км месечно). Евентуално междуградско шофиране на къси разстояния до 20 км (около 200 км месечно). Извънградско шофиране на по-дълги разстояния (300-1000 км месечно). Общо – около 10 000 – 12 000 км годишно, основно от дълъг път. Двигател: Предпочитам бензин (газ само ако автомобилът е с такава вече). Може и дизел, но е вероятно автомобилът да има месеци, в които почти не се ползва и не знам колко е удачно. Допълнително доколкото знам бензинът е по-безпроблемен. Не шофирам агресивно, обикновено спазвам ограниченията. Извънградско, ако не е по магистрала, карам максимално със 110 км/ч, най-често около 100 км/ч. Все пак е добре автомобилът да не умира под наклон и да мога да изпреварвам при нужда. Следователно двигателят да е с достатъчна мощност спрямо купето и товара (виж долната точка). Особености на употребата: Основно двама човека ще се возят в него. Понякога може и 4, но по-скоро по изключение. Товароносимост не е супер необходима, но да може да събира багаж за няколко дни (тоест 1-2 сака без проблем). Важен е комфортът при возене, за да не се умира от дълъг път (примерно 300 км за един ден). Допълнително: Възможно най-безпроблемен автомобил. Не ме интересува нито визия, нито марка, нито екстри, освен климатик. ESP, круиз контрол и прочие са незначителни за мен бонуси. 3 или 5 врати – без значение. По възможност да не е комби. Колкото по-компактен, толкова по-добре, но все пак в някаква умереност, че да не умрем на дълъг път от дискомфорт. Икономичност на двигателя, доколкото е възможно. Тя най-вероятно ще е налична, ако се спазят горните условия. Възможни модели: Ford Focus Mk1 и Mk2, Ford Fusion, Ford Focus C-Max, Ford Fiesta Opel Astra H Toyota Corolla, Toyota Corolla Verso VW Golf 4, може би 5?, VW Polo след 2002 Nissan Micra - ако изобщо става за пътуване Honda Jazz Mazda 2
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...