Премини към съдържанието

kolon

Потребител
  • Публикации

    12
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

0 Неутрална репутация

Всичко за kolon

  • Титла
    Потребител

Информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

2369 прегледа на профила
  1. Какво IDE използвате за PHP ?

    отредактирано е. можете да изтриете горния пост. извинявам се за прибързаното питане! някакъв линк за форумна тема, специализирана в дискусия за python?
  2. Какво IDE използвате за PHP ?

    не съм много сигурен дали мястото на този пост е тук, но все пак ще опитам. output-ът от import statistics lc = [2.11, 2.55, 3.70, 3.50] fr = statistics.mean(lc) if fr < 4.50: print ("при среден успех, ", print (fr), " работата не е много добре!") else: print (fr,"!"," много добре!") е: 2.965 при среден успех, None работата не е много добре! как мога да изведа стойността на 'fr' вместо None? кодът се изпълнява от python 3.6.1
  3. sublime text 3

    замених кирилските символи с латински - няма промяна. добавих в началото #coding=UTF-8 - пак няма промяна. ( sublime text-а работи с python 3.6.1, пък и доколкото знам версиите на python3x работят с Unicode, тъй че няма нужда в началото на кода да се обявява #coding=UTF-8 както при работа с python2x ) друг ще да е проблема.
  4. sublime text 3

    един и същ python-ски код се ръннва първо на shell-ското IDLE на python-а и си се изпълнява без никакви грешки и проблеми. при ръннване на същият код от sublime text 3 кодът се изпълнява само до един определен момент и просто не продължава, при това без да дава грешка. name = input ("здравейте! вашето име?\n") print ("здравейте, " + name +"!") при изпълняване със sublime text в panel-а за results се появява "здравейте! вашето име?" и ... дотам. защото курсорът, който трябва да позволи на потребителя да въведи името си просто не се появява. как би могъл да бъде решен този проблем? благодаря предварително!
  5. Какво IDE използвате за PHP ?

    като стана въпрос за IDE-та и аз да попитам нещо. един и същ python-ски код се ръннва първо на shell-ското IDLE на python-а и си се изпълнява без никакви грешки и проблеми. при ръннване на същият код от sublime text 3 кодът се изпълнява само до един определен момент и просто не продължава, при това без да дава грешка. name = input ("здравейте! вашето име?\n") print ("здравейте, " + name +"!") при изпълняване със sublime text в panel-а за results се появява "здравейте! вашето име?" и ... дотам. защото курсорът, който трябва да позволи на потребителя да въведи името си просто не се появява. как би могъл да бъде решен този проблем? благодаря предварително!
  6. Моля за съвет с форматиране на стринг в Python

    Здравейте! Някой да е работил с курса по Python в www.codecademy.com ? Аз стигнах до работа с низове, datetime модула, и точно на последната задача "The Grand Finale" не става, и не става! Някой да е минавал точно през това обучение на този сайт?
  7. Моля за съвет с форматиране на стринг в Python

    Ха! Браво, пич! Стана! Супер си!
  8. Моля за съвет с форматиране на стринг в Python

    А може ли с len да се изведат само броя на буквените символи, без интервалите, запетаите и другите препинателни знаци в низа?
  9. Моля за съвет с форматиране на стринг в Python

    Стана! Thanks man!
  10. Моля за съвет с форматиране на стринг в Python

    Здравейте! С какъв оператор, в Python, ( евнт. функция ) могат да бъдат изведени ( преброени ) символите в един низ?
  11. Проверка на код на даден сайт

    Много полезна дискусия! Не съм IT-специалист и знам много малко за web-a, но едно от нещата, които "със сигурност" знам е, че браузърът "разбира", "чете" или по научному казано "интерпретира" код, написан само на HTML, JS или CSS. Затова доста се учудих, когато преди време в едно видео ( ) чух един по-знаещ в областта да казва, че сайтът youtube.com вече изцяло бил написан на ... Python. Отворих "тубата" и веднага "инспектирах" с инспектора на браузъра. Естествено, никакъв код на Python не видях. Стана ми интересно - как така, сайта е написан изцяло на Python, а инспектора на браузъра показва само HTML-код? А тя каква била работата! Сървърите, освен че хостват, "стопанисват" сайтове, са и един вид преводачи. Защото различните фирми, притежаващи сайтове, използват различни програмни езици за изработката им. Някои сайтове са изцяло написани на HTML, други на PHP, трети на Python и т. н. и т. н. Тези, които не са написани на HTML преди да бъдат изпратени до браузъра на интернет-потребителя, се превеждат от сървъра на HTML и тогава му се изпращат под формата на html-file. Този html-file вече е разбираем за браузъра. Всъщност, превода не се извършва точно от самият сървър, а от специални програми-преводачи, предварително инсталирани на сървърите, които май се наричат translators т. е. преводачи. Или пък компилатори, не съм сигурен. А може и всичко, което съм написал по-горе изобщо да не е така! А въпросът "Как да разберем на какъв точно програмен език е написан даден сайт?" на мен също ми е интересен, макар и да не съм софтуеърен инженер.
  12. Кой е най любимият ви любовен роман?

    Мили Дами, Позволете ми да ви препоръчам някои и други автори освен изброените по - горе. Например: Виктор Юго, който би ви очаровал с "Човекът, който се смее". Няма да останете разочаровани и от "Земя" на Е. Зола.   ВАЙКАЩИЯТ СЕ ЯВОРОВ   Лято. Слънчево утро. Синьо небе с пухкави, бели облачета. Горска полянка. Буйна, зелена трева и горски цветя. Пеперудки. Птички. В средата на полянката стои мъж в черен фрак и бяла връзка, дълга до раменете коса, клекнал, с един подвит крак и протегнал напред букет пролетни цветя в ръце. Пред него, срамежливо извила глава настрани, е застанала руса девойка в бяла дантелена рокля. Точно това си представят поне 50 % от хората, когато чуят думата "поет". Традиционна и стереотипна картинка представяща едно от най - устойчивите културни клишета. То разбира се ни отпраща към онзи тип поведение, представен като образец за отношенията между мъжа и жената. Корените на този тип поведение са много стари, и според думите на един от моите преподаватели в университета, то си има дори конкретен родоначалник - Петрарка. Някъде по негово време станало модерно аристократките в благородническите дворове да бъдат не просто уважавани, почитани и ухажвани, а "издигнати на пиадестал" и от нине словославени и венцехвалени. Не можем да отречем, че тази "нова мода" не е имала своите рационални основания, имайки предвид твърде "първичното" по онова време отношение към жените. Бих казал дори, че "новата мода" би могла да се разглежда и като естествена реакция на не дотам дружелюбното поведение на мнозинството от представителите на силния пол спрямо нежния. С течение на времето новото отношение към жените започва постепенно да се прехвърля от "по - високите" към "по - низшите" слоеве на обществото ( за радост на много от "обикновените" жени, почувствали промяната главно в едно по - нормално, по - човешко отношение към тях ). Тук не ми се иска да разглеждам подробно историята на борбата за равноправие на жените или историята на феминизма - това отдавна е направено. Интересното в случая е, как това ново отношение към жената се развива във времето. Предварителния извод, който бих искал да защитя е, че и в този случай, както често се случва, се е потвърдила теорията за махалото, според която, един модел или структура бива заменен с друг, който е негова пълна противоположност, или казано по - популярно "махалото е отишло в другата крайност". От грубиянското и първично мъжкарско отношение към жените, в съвременния свят не е останало почти нищо. Точно обратното, жените от подчинени, отдавна са се превърнали в подчинители. Картинката, която описах в началото е само едно от доказателствата в моя подкрепа. С течение на времето тя, картинката, постепенно придобива все нови и нови измерения и промени. От четката и платното до дигиталната фотография - красивите женски образи маршируват по планетата, изискват не само внимание и възхищение, но и подчинение и изпълняване на всички желания. Някъде през 80 - те по кината в България вървеше един полски филм - комедия, чийто съжет ни въвеждаше в бедещето, а то беше твърде "необичайно" - в този въображаем свят, не мога да си спомня по силата на какви точно обстоятелства, главният герой се озоваваше в общество, в което бяха останали само жени. Тогава филма наистина изглеждаше като комедия, днес като си спомня - не чак толкова. По - скорошни примери са "Секса и града" и "Кашмирената мафия". Бионсе пък, само преди няколко години откровено се провикна, задавайки риторичния въпрос: "Who rulls the world now?". Всички тези произведения на изкуството ни връщат по един или друг начин към картинката в началото на поста. Опитайте се сега да си отговорите на въпроса: "Кой от българските поети в най - голяма степен се вписва в образа на "поета" от нач. на 20 - ти век?" Сигурен съм, че мнозина биха могли да изредят веднага поне една дузина. Сигурен съм, също така, че никъде в евентуалните отговори, едно име няма да липсва. Досещате ли се вече чие? Точно така - на Яворов. Великите български лирици от нач. на 20 - ти век. не са един и двама, но Яворов на 99 % съвпада с най - клишираната представа за понятието "поет". Неговите емоционални изблици са толкова директни и експлицитни, че днес повече приличат на обикновени "охканици" и "ахканици". Лирическият "аз" на Яворов е дотолкова заслепен от женската красота, че общо взето съзерцанието й му отнема цялото време. Той на практика е неспособен да мисли и действа извън рамките на това възхищение. Не бих искал да твърдя, че женската красота не заслужава внимание и възхищение. Никога не бих го твърдял, но превръщането на това възхищение в безмозъчен, или както днес някои биха казали, телешки възторг, не носи нищо добро на този, който го практикува. Както често се случва, това възхищение води до обсебване, което от своя страна пък води до неприятни последици и за двете страни - възхищаващия се и обекта на възхищение. Съдбата на самия Яворов е показателна - той се самоубива. Не е ли влючването на произведения на Яворов в учебната програма по литература, един вид институционализиране на едно такава поведение? И не е ли това, едно индиректно оправдание на самоубийството, пък било то и от любов? Не се ли препоръчва на учениците такъв вид поведение? Ако не се препоръчва, не се ли оправдава, най - малкото? Да не би пък някому да е изгодно някои млади хора да последват Яворовия пример? Вече чувам упреците, че това е поредната "теория на конспирацията". Но аз бих могъл да посоча достатъчно примери от реалния живот, в които причина за убийства и самоубийства е именно отхвърлената симпатия. В световната литература също има примери за подобни на Яворов, впрочем по - правлно би било да се каже, че самият Яворов е продукт на негови литературни предшественици - Гьоте например, който със своя Вертер също дава тон за такъв тип поведение. Да не говорим за френските романтици. И за Петрарка, разбира се. Италианците с тяхното преклонение пред жената. А сега се сещам, че някой дори беше казал нещо от рода на: " ... слава Богу, все още продължават да се самоубиват от любов ... " Неубозданите емоции никога не са били добър избор. Вайкането никога не води до нещо смислено.  
  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×

Информация

Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.