Премини към съдържанието
15 години Kaldata.com – време е да почерпим! Прочети още... ×

radkov7

Потребител
  • Публикации

    7
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

13 Добра репутация

Всичко за radkov7

  • Титла
    Новобранец
  1. Подписката в София тече с пълна пара ! Освен пред президентството, може да се разпише те и пред Народно събрание в зелените палатки ! До дни ще може да се разпишете и в Плевен, Сливен, Кюстендил,Габрово,Севлиево,Трявна, Девин,Добрич ,Котел, Попово, Дупница, Смолян, Благоевград, Елин Пелин и др. Бъдете активни и събирайте подписи от колеги, приятели, съседи.... Заедно можем ! В документите на групата са качени всички материали за събирането на подписи !https://www.facebook.com/groups/691010407577980/ И как по- точно, след като автора на темата не е политик и не членува в партии?!
  2. Тема: Произволът на Частните съдебни изпълнители www.youtube.com/watch?v=3an31trcn4E В отговор на нападката, че сме се обявили само против банките.
  3. Важното е повече хора да разберат за проблема и да се присъединят към каузата. НИКОЙ не иска нито парите ви, нито гласовете ви!
  4. Както виждате, никъде не е споменато, че аз съм организатор на подписката (а и не съм), по- горе пише: Всеки един от тези 61 човека ли има политически амбиции и иска да си направи реклама? И няма значение кой колко пари има. Важното е да си помагаме и да заставаме един до друг в различин кампании. Солидарността е най- важното нещо, защото дори и аз да нямам проблем с някоя банка днес, не съм застрахован, че утре няма да ми се случи нещо подобно или че ще имам друг проблем с който, ще трябва да се справям сам. Това е главния закон: "Разделяй и владей!". Без да си помагаме няма да успеем. Утре, когато пак протестират лекарите, вие няма да ги подкрепите, защото не сте лекар. Когато излязат учителите на протест, отново няма да ги подкрепите с думите- "тези пък какво пак искат?!" и така, когато вие и ваши колеги или самишленици излезете да протестирате или да настоявате за нещо, не се учудвайте, че няма да получите никаква подкрепа. Никого от нищо не го е страх. Присъедини се към подписката, дай своите идеи и предложения. Това е целта, за това съм публикувал темата във форума, за да може повече хора да разберат за нея.
  5. Да, не съм вземал заем, но са хиляди тези, които са пострадали от банки и не е нужно да чакам и за да пострадам някой ден, за да направя нещо. Вие явно сте на мнението, че един проблем като не Ви засяга лично, значи няма проблем за вас?! Ето до това положение ни доведоха, да мислим само за себе си и да не ни интересува какво става в държавата, докато не упари и нас и тогава да започнем да правим нещо... И на въпроса за рекламата- не, не съм бъдещ политик, който си прави реклама. Студент съм и се развивам в друга област, различна от политиката. Това не ми пречи обаче, когато една кауза е добра, да се присъединя.
  6. Самия факт, че банката може едностранно да повиши лихвения процент или месечните вноски по ипотечни кредити, без ваше знание и съгласие не е ли порочна практика? Така при подписване на договора лихвата е една, а след това може да се окаже драстично по- голяма. Хиляди са пострадалите, някой остават без жилище, без дом, а други слагат край на живота си от отчаяние (само в последните седмици има няколко такива случая). Нашите предложения не са да закрием банките, и да, нека те печелят, но между банките и клиентите трябва да има равнопоставеност и да се осъщести нормата на чл. 19, т. 2 от Конституцията на Р. България. Привърженик или не, няма значение. Много хора в България теглят заеми по една или друга причина и в последствие банките ги ограбват, докато държавата нехае и не защитава по никакъв начин правата на гражданите. За това, ние започнахме подписка в подкрепа на пакет от седем законодателни мерки, които да възстановят равнопоставеността на клиентите с банките. Ако и Вие подкрепяте предложенията, без значение дали сте потърпевш или не, може да ги подкрепите като отидете до пунктовете, където се събират подписи или като изтеглите бланките от тук и съберете подписи от ваши приятели, познати, колеги и т.н. и след това ни ги изпратите. Поздрави!
  7. М О Т И В И ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ НА НАЦИОНАЛНА ПОДПИСКА ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПОРОЧНИТЕ ПРАКТИКИ НА БАНКИТЕ В БЪЛГАРИЯ Уважаеми съграждани, Десетки хиляди са хората, чиито лихви и месечни вноски по ипотечни кредити се повишиха през последните години без тяхното знание и предварително съгласие. Хиляди са загубилите дома си, а отделни случаи се стигна и до самоубийства. Проблемът не е в порочните практики на една или няколко банки, а в дефектната нормативна среда, която позволява на банките да издевателстват над клиентите си. Пострадалите от произволните и нелоялни банкови практики са, на практика, лишени от институционална защита, на която се радват гражданите в останалите страни-членки на Европейския съюз и на цивилизованите страни извън него. Затова, на събрание, проведено на 26.10.2013 г.,61 души инициирахме национална подписка в подкрепа на пакет от седем законодателни мерки, които да възстановят равнопоставеността на клиентите с банките и на практика да осъществят нормата на чл. 19, т. 2 от Конституцията на Р България. Седемте мерки, които подкрепяме, могат да се разделят в две групи: първо, промени в действащи закони и второ, приемането на изцяло нови закони, които да запълнят празнини в нормативната уредба на защитата на потребителите на банкови услути. Към първата група се отнасят следните искания: 1. За пазарен референтен лихвен процент. Това може да стане чрез промяна на дефиницията на “референтен лихвен процент”, съдържаща се в §1, т.6 от Допълнителните разпоредби на Закона за потребителския кредит. Основният мотив за това искане е следният: Когато банките повишават едностранно и по свое усмотерние лихвите по кредити въз основа на договор (по кредити отпуснати до май 2010 г.), съдебната практика показва, че това се извършва въз основа на неравноправни и затова нищожни клаузи в договорите. Съдилищата постановяват връщане на суми на ощетените. От м май 2010 г. банките получават възможност за едностранни, произволни и по свое усмотрение изменение на лихвите въз основа на споменатата дефиниция. Затова настояваме тя да бъде променена. 2. Забрана банките да налагат “такса предсрочно погасяване” на ипотечни и потребителски кредити след като са получили 12 месечни вноски по съответния кредит. Банките финансират кредитирането си с, като правило, краткосрочни – до една година - пасиви и биха могли да претендират за загуби от предсрочно погасен кредит в рамките на първата година от изплащането му. На практика банките използват таксата “предсрочно погасяване” като инструмент да задържат клиента. Отпадането на тази такса след първата година на обслужване на кредита ще стимулира конкуренцията между банките и ще разшири избора за потребителите. 3. Промени в няколко члена на ГПК, сред които основната е отпадане на думите “и банките” от чл. 417, т. 2 на ГПК. Основният мотив тук е, че банките водят по счетоводните си книги не дължими от клиентите им суми. Това се илюстрира ясно от загубените от банки съдебни дела, както и от кореспонденция между отделни банки и БНБ, в която банки признават допуснати грешки и доброволно възстановяват суми по сметки на свои клиенти. Освен това, съгласно Европейското право, в рамките на заповедно производство длъжникът трябва да може да повдига иск за неравноправни клаузи в договора за кредит, от което е лишен поради фигуриране на банките в текста на чл. 417, т. 2. Останалите промени в ГПК, за които настояваме, са мотивирани от необходимостта да бъде защитен не само интереса, но и достойнството на длъжника и изпълнителното производство да не става зад гърба му и без негово участие. Към втората група се отнасят следните искания: 1. Закон за несъстоятелността (фалита) на физическите лица. Такъв закон би предотвратил явлението “вечен длъжник”, което е налице у нас. Добре обмислена и обоснована процедура на фалит би дала шанс на изпадналите в затруднение за ново начало. Няма цивилизована страна в света, такава, която уважава собствените си граждани, данъкоплатци и избиратели, която да не е уредила несъстоятелността на физическите лица. 2. Закон за Финансовия омбудсман. На практика клиентите на банки у нас са лишени от възможност за извънсъдебно, бързо и евтино решаване на спорове с банки и финансови институции. Настояваме за авторитетен, компетентен, безпристрастен и с необходимите правомощия финансов омбудсман, избиран от и отговорен пред Народното събрание. Допълнителен положителен ефект от такъв орган ще е да стимулира банките към отговорно и почтено поведение към клиентите им. 3. Закон за учредяване на нов регулаторен орган извън БНБ, който ще регулира търговските практики на банките спрямо техните клиенти. В настоящия момент такъв тип регулация – позната в Европа като Conduct of Business регулация – у нас не съществува. БНБ е ангажирана и се справя професионално само с регулацията на финансовото състояние на банките, което трябва да продължи да прави. Този нов орган за регулиране търговските практики на банките ще има правомощия да издава подзаконови нормативни актове, така както БНБ издава наредби. Защото не всичко може или трябва да се фиксира в закон. Този орган трябва да е задължително извън БНБ, защото БНБ е в тежък конфликт на интереси. Първо, БНБ се издържа от банките чрез минималните задължителни резерви. Второ, заплатите на служителите на БНБ са обвързани със заплащането в банките. А то е толкова по-благоприятно, колкото по-висока е печалбата на банките. Банките пък максимизират печалбите си като прехвърлят върху клиентите си рискове, които клиентите нито могат да разберат, нито могат да оценят, нито могат да носят. Такива са например валутния, политическия, регулаторния и чисто операционния риск на банките. Затова не е за учудване, че в последните години БНБ се изявява като защитник на печалбите на банките, а не на обществения интерес. 4. Накрая, предлагаме степента на защита, осигурена на потребителите на банкови услуги чрез Закона за защита на потребителите, Закона за потребителския кредит и други закони, да се разпростре и върху малките и средни предприятия. Спрямо банките, те са в аналогично на физическите лица положение на подчиненост и често залагат собствените си семейни жилища за осъществяване на стопанската си дейност. Осъществяването на тези законодателни мерки в пакет ще възстанови равнопоставеността на клиентите спрямо банките, ще им даде възможност предварително да оценяват колко би им струвало обслужването на кредита и да вземат информирано решение за това дали могат да си го позволят или не. Същевременно, приемането на този пакет от мерки ще окуражи отговорното кредитиране и ще доведе до намаляване риска от поява и увеличаване на несъбираеми кредити, с което ще укрепи стабилността на банковата система. Реализирането на част от мерките или реализирането им във видоизменен вид ще е знак за нов опит за заблуда на обществеността. facebook- група
  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.