Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

ivanxxx

Спирачки за колело - КАКВИ ?

Препоръчан отговор


Смятам да си взема ново колело(300лв) за лятото и не знам с какви спирачки да е - дискови или - v-brake питам защото чувам само лоши неща за дисковите спирачки че прегряват и се измятат и др. ще съм много благодарен на тези които споделят своя опит

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

v-brake си е класика. Лесно се поддържат и ремонтират. За колело до 300 лв са достатъчно добри. Дисковите се слагат основно за да вдигнат цената :) . Избрал ли си си вече марка и модел?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

V-brake са по-евтини и прости за поддръжка, но ако е мокро, ефективността им пада, а и при постоянно каране, трябва да сменяш накладките по-често. Отделно на това при смяна на накладки има едно дразнещо центроване, което трябва да правиш, за да бъде всичко оптимално. V-brake могат да прегреят при продължителни спускания, което може да е силно неприятно. Ако караш без големи спускания и предимно по сухо време, V-brake ще ти свършат чудесна работа. Дисковите спирачки работят добре и в "мокри" условия, по-добър избор за велосипеди, които ще се карат на неравни терени с възможност са по-дълги спускания но са значително по-скъпи за поддръжка. Това не означава, че никога не прегряват, дисковете могат да се деформират от резки температурни амплитуди-например загряване от продължително спускане и изведнъж някаква вода. Дисковите спирачки са по-добър избор при планиско колоездене, още повече ако са висок клас, V-brake са по-евтини и вършат работа, ако няма да има продължителни спускания и ще се кара на сухо. Ако дискът на дисковите спирачки се деформира, например от удар, започва да стърже и трябва да се сменя, а не е евтин. За евтин велосипед няма голям смисъл от дискови спирачки., нито ще са много качествени..още повече, ако ще се кара на сухо, без големи спускания.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дисковите спирачки чукнати леко от камъче се изкривяват и започват да стържат по накладките,често се използват в планинското колоездене,а и за 300 велосипед няма да са качествени. Взимай с v-brake!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

в крайна сметка взех Sprint Apolon дано не съм сбъркал


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте. Намерих на тавана велосипед много стар, пистов бегач, Радиан West Germani. Постегнах го. Смених му задната капла с нова с шест венеца, но спирачките са от най-старите, с една ос по средата и се кривят навсякъде и не спират.

Та въпроса ми е: Мога ли да му сложа предна дискова спирачка, като съответно сменя и каплата??? Благодаря.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.