Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте, мисля че заглавието разкрива вида на проблема, но ще дам още подробности. Компютъра е със следните параметри: Asrock H97 pro 4, i3-4150, 2x8GB и 64-битов win 7. Използва се с вграденото в процесора видео. От известно време възникват сини екрани и не мога да стигна до причината за тях. Дори преинсталирах windows-а, но и това не реши проблема. Надявам се, че някой тук може да ме насочи къде да търся проблема. След преинсталацията преди две седмици имам два dump файла. Направих sfc scan - няма проблеми. В момента съм включил и driver verifier, за да видя дали ще засече някакъв проблем в последствие. Проверявал съм ram паметта с memtest86+ и няма проблем с нея, smart-а на твърдия диск е перфектен. Къде може да е проблема според вас?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Windows\system32>sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Част от информацията в dump файловете:

*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 24, {1904fb, fffff880088c68b8, fffff880088c6110, fffff8800141a28c}

Probably caused by : Ntfs.sys ( Ntfs!NtfsAcquireFcbWithPaging+12c )

Followup:     MachineOwner
---------

2: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

NTFS_FILE_SYSTEM (24)
    If you see NtfsExceptionFilter on the stack then the 2nd and 3rd
    parameters are the exception record and context record. Do a .cxr
    on the 3rd parameter and then kb to obtain a more informative stack
    trace.
Arguments:
Arg1: 00000000001904fb
Arg2: fffff880088c68b8
Arg3: fffff880088c6110
Arg4: fffff8800141a28c

 

*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 19, {20, fffff8a0024a29e0, fffff8a0024a2b40, 5160116}

Probably caused by : fileinfo.sys ( fileinfo!FIStreamCleanup+b3 )

Followup:     MachineOwner
---------

1: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

BAD_POOL_HEADER (19)
The pool is already corrupt at the time of the current request.
This may or may not be due to the caller.
The internal pool links must be walked to figure out a possible cause of
the problem, and then special pool applied to the suspect tags or the driver
verifier to a suspect driver.
Arguments:
Arg1: 0000000000000020, a pool block header size is corrupt.
Arg2: fffff8a0024a29e0, The pool entry we were looking for within the page.
Arg3: fffff8a0024a2b40, The next pool entry.
Arg4: 0000000005160116, (reserved)

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пренареди си модулите памет. Може да им тръкнеш контактните площадки, които влизат в слота, с гумичка. Провери и кабелите на диска (пренареди и тях) - захранващ и данни.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ctelu написа:

Направих и това. Ако отново възникне BSOD, ще пиша.

Може да видиш какви съобщения има и в Event viewer-а.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И там проверих още снощи има информация свързана със сините екрани, но тя е същата като в dump файла.

The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x00000024 (0x00000000001904fb, 0xfffff880088c68b8, 0xfffff880088c6110, 0xfffff8800141a28c). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 020616-9874-01.
The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x00000019 (0x0000000000000020, 0xfffff8a0024a29e0, 0xfffff8a0024a2b40, 0x0000000005160116). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 021216-16551-01.

 

И още нещо...
 

The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR2.

The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1.

Но при тест по този начин - http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Check-a-drive-for-errors няма никакви грешки. Съмняваме да не би sata кабелите да са проблемни, които бяха част от опаковката на дъното. Или sata контролера на дъното?

Редактирано от ctelu (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сега как се държи?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

До момента няма сини екрани, но те и не възникват толкова често. Тоя проблем е от няколко месеца и има продължителни периоди, в които всичко работи нормално. Дори преди доста време бях чел онлайн за "reseating" на компонентите и имам някакъв спомен, че съм го правил вече. Като дори разменях sata кабелите на ДВД-то и твърдия диск. Като последния дори го подмених с нов, защото беше стар на 4-5 години. Въпреки, че и той си беше в перфектен вид, но го смених, защото и капацитета му беше по-малък. От друга страна, до колкото знам, ако sata кабела не е редовен, би трябвало да се отрази в смарт статуса на диска, но при него няма проблем...

Тоя memtest86+ го въртях цяла нощ и преди време отново и не знам, но като че ли не е RAM-та. Не засича грешки.

enbT9KN.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, ctelu написа:

До момента няма сини екрани, но те и не възникват толкова често. Тоя проблем е от няколко месеца и има продължителни периоди, в които всичко работи нормално. Дори преди доста време бях чел онлайн за "reseating" на компонентите и имам някакъв спомен, че съм го правил вече. Като дори разменях sata кабелите на ДВД-то и твърдия диск. Като последния дори го подмених с нов, защото беше стар на 4-5 години. Въпреки, че и той си беше в перфектен вид, но го смених, защото и капацитета му беше по-малък. От друга страна, до колкото знам, ако sata кабела не е редовен, би трябвало да се отрази в смарт статуса на диска, но при него няма проблем...

Тоя memtest86+ го въртях цяла нощ и преди време отново и не знам, но като че ли не е RAM-та. Не засича грешки.

 

Разгледай съобщенията около тези за BSOD също, особено ако са със същия час или поне много близо. Цитираните съобщения, кой компонент на Windows-а ги генерира? Това също може да те насочи на някъде.

Ако проблема е случаен, може да се причинява от най-различни неща, включително температура, захранване, разни смущения и т.н. Самия диск също може да сдава багажа

Като се случи пак запомни при какви дейности е настъпил проблема, при пускане на компютъра, след дълга работа, след натоварване точно на диска, при натоварване на захранването, използване на конкретна програма и т.н.

Виж и тази тема (първата в google) http://www.sevenforums.com/bsod-help-support/175034-driver-detected-controller-error-device-harddisk1-dr1.html#post1905912

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази информация за проблем с контролера е в раздел "System" и event ID 11: https://support.microsoft.com/en-us/kb/154690

Общо взето температурите са в нормата, дори и са ниски при ежедневна употреба с боксовото охлаждане. При стрес тест, също са в рамките на 70-80 градуса. Компютъра се използва основно от родителите за сърфиране и подобни дейности, които не са свързани с голямо натоварване на хардуера. Иначе тази тема я прочетох, както и други подобни, които Гугъл намира в същия контекст. Intel RST съм го инсталирал от самото начало след инсталацията на Уиндоуса. Не изключвам проблем в диска, но ме съмнява да е той, защото проблема възникваше и със друг диск, преди да го сменя с този. И двата smart статусите бяха наред. По прочетох за sata кабелите и преобладава мнението, че ако в тях е проблема, би трябвало твърдия диск да "изчезва" от списъка с устройства или да има някакви CRC грешки, което не съм забелязал.

Впрочем, писах и на Asrock. Описах им проблема, да видим какво мислят, ако изобщо отговорят. Не ми се иска да инсталирам Win 8/8.1/10, но не го изключвам като вариант.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Я пробвай в IDE режим как ще  се държи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Windows-а е инсталиран с AHCI и след смяна в UEFI-то изкарва син екран веднага след post, а не ми се инстаират драйвъри, а и сигурно трябва да се пипат регистрите, за да може да зареди в IDE режим... :-)  Каква е целта, защото при всички случаи, работата в IDE не би било решение.

Редактирано от ctelu (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Става дума в BIOS да смениш режима на работа на контролера от AHCI на IDE

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, това направих и директно показва син екран и компютъра се рестартира след това. Не зарежда windows, но предполагам, че това е нормално, щом са инсталирани AHCI драйвери при инсталацията на windows?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Естествено - преди да смениш в BIOS, трябва да смениш в диспечера на устройства

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре, но какъв е смисъла от преминаването към IDE, ако има хардуерен проблем. И като цяло тази промяна в контролера след инсталция на Уиндоус, няма ли да е предпоставка за още проблеми?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, ctelu написа:

Тази информация за проблем с контролера е в раздел "System" и event ID 11: https://support.microsoft.com/en-us/kb/154690

Общо взето температурите са в нормата, дори и са ниски при ежедневна употреба с боксовото охлаждане. При стрес тест, също са в рамките на 70-80 градуса. Компютъра се използва основно от родителите за сърфиране и подобни дейности, които не са свързани с голямо натоварване на хардуера. Иначе тази тема я прочетох, както и други подобни, които Гугъл намира в същия контекст. Intel RST съм го инсталирал от самото начало след инсталацията на Уиндоуса. Не изключвам проблем в диска, но ме съмнява да е той, защото проблема възникваше и със друг диск, преди да го сменя с този. И двата smart статусите бяха наред. По прочетох за sata кабелите и преобладава мнението, че ако в тях е проблема, би трябвало твърдия диск да "изчезва" от списъка с устройства или да има някакви CRC грешки, което не съм забелязал.

Впрочем, писах и на Asrock. Описах им проблема, да видим какво мислят, ако изобщо отговорят. Не ми се иска да инсталирам Win 8/8.1/10, но не го изключвам като вариант.

И като прочете статията, можеш ли да кажеш кои са двата диска, с които има проблем?

Имам предвид тези съобщения:

The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR2.
The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1.

Под случайни проблеми имах предвид наистина случайни, а не такива които се появяват винаги при настъпване на дадени събития или условия.

Под разваляне на диска имам предвид много широк спектър от проблеми, не само кабелите.

Щом не ти, а друг ползва компютъра, значи може да се очакват най-различни неща, понеже не знаеш как точно се ползва.

Не казваш за други съобщения в Event Viewer-а непосредствено преди тези.

Като е имало проблеми и с предишния диск, кабела същия ли е бил? Захранващ и интерфейсен? В същия или в друг SATA порт е бил включен?

Ако няма дълго време проблеми при IDE режим, вероятно проблема е с AHCI системата, а не хардуерен. Така обаче диска ще работи, а разликата е незначителна.

Виж и тези двете:

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557389%28v=vs.85%29.aspx

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557433%28v=vs.85%29.aspx

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, ctelu написа:

Добре, но какъв е смисъла от преминаването към IDE, ако има хардуерен проблем. И като цяло тази промяна в контролера след инсталция на Уиндоус, няма ли да е предпоставка за още проблеми?

Всъщност, знаеш ли? - Разделът не е за философси съждения. И моите компютри работят.

Точно вчера тук във форума имаше подобен проблем - в SATA контролер не работеше коректно в AHCI. Превключи в IDE и проблемът изчезна.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Твърдия диск винаги е бил един и е свързан на порт 1 (SATA3_1) към дъното. В windows го показва като bus number 1, а "DR1" и "DR2" са вероятно двата дяла, защото на толкова е разделен. Кабелите са същите - захранващ и интерфейсен. Възможно е да съм разменил SATA кабелите на ДВД-то и на твърдия диск, когато преди време отново правих reseating. Но общо взето са тези, които бяха в комплект с дънната платка. Около тези съобщения за контролера в event viewer-а, няма други преди или след тях, които да са свързани помежду им. Иначе ако под проблем с AHCI имаш предвид софтуерен с драйвера на Интел, то от първоначалното възникване на проблема до момента, са изкарани няколко нови версии от Asrock, а ситуацията е идентична. Може няколко месеца да работи стабилно, докато не възникне отново BSOD. Преди да преинсталирам Уиндоуса преди две седмици, за период от почти година се бяха натрупали няколко *.DMP файла с NTFS_FILE_SYSTEM bugcheck-ове без да има някаква логична причина.

И отново да питам - ако проблема беше в диска, нямаше ли да се чуват странни звуци от него или smart статуса да покаже някакви грешки там?

 

P.S. Оценявам опитите ви да стигнем до причината за проблема и ви благодаря! :-)

 

Edit: @ExaFlop пуснал си коментара си, докато аз пишех моя. Може ли линк към темата? И ако приемем, че причината е в SATA контролера, както си споменал в последното си мнение, то проблема не е ли именно хардуерен, за да не работи контролера в AHCI?

Редактирано от ctelu (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ExaFlop написа:

Всъщност, знаеш ли? - Разделът не е за философси съждения. И моите компютри работят.

Точно вчера тук във форума имаше подобен проблем - в SATA контролер не работеше коректно в AHCI. Превключи в IDE и проблемът изчезна.

Ако трябва да бъдем точни проблема не е изчезнал, а е заобиколен. Има разлика.

 

преди 41 минути, ctelu написа:

Твърдия диск винаги е бил един и е свързан на порт 1 (SATA3_1) към дъното. В windows го показва като bus number 1, а "DR1" и "DR2" са вероятно двата дяла, защото на толкова е разделен. Кабелите са същите - захранващ и интерфейсен. Възможно е да съм разменил SATA кабелите на ДВД-то и на твърдия диск, когато преди време отново правих reseating. Но общо взето са тези, които бяха в комплект с дънната платка. Около тези съобщения за контролера в event viewer-а, няма други преди или след тях, които да са свързани помежду им. Иначе ако под проблем с AHCI имаш предвид софтуерен с драйвера на Интел, то от първоначалното възникване на проблема до момента, са изкарани няколко нови версии от Asrock, а ситуацията е идентична. Може няколко месеца да работи стабилно, докато не възникне отново BSOD. Преди да преинсталирам Уиндоуса преди две седмици, за период от почти година се бяха натрупали няколко *.DMP файла с NTFS_FILE_SYSTEM bugcheck-ове без да има някаква логична причина.

И отново да питам - ако проблема беше в диска, нямаше ли да се чуват странни звуци от него или smart статуса да покаже някакви грешки там?

Зависи от проблема на диска. Ако е механичен проблема ще се чува някакъв шум, а ако е свързан с електрониката може и да няма шум. Може да е такъв проблема, че да не се отчита от показателите в SMART.

преди 8 часа, Gregory House написа:

Има решение на проблема  уиндоус 8.1 и актуални драивери за ахчи контролера  със чипсет Intel® H97

А решение за Windows 7 и примерно драйверите на Интел?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, supervas написа:

Ако трябва да бъдем точни проблема не е изчезнал, а е заобиколен. Има разлика.

Има ли го проблема?...

Машината работи ли? ДА!

Е, както искаш, така го наричай.

BTW, пиши в темата там и реши проблема, така че по твоите критерии да е решен!!

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Целта ми не е да заобикалям проблема с IDE интерфейса, а да стигна до него. Принципно всички компоненти имат остатъчна гаранция и лесно, може да ги изпратя до търговеца. Но за диска съм сигурен, че ще кажат, че е наред. А и при положение, че той е сменен и проблема продължава, шанса причината да е в него е минимална. При дъното, очевидно, положението не е по-различно... Просто ситуацията е толкова необичайна, че и аз не знам вече къде да търся причината. Затова им писах и на Асрок, за да видя и тяхното мнение по въпроса.

Редактирано от ctelu (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пробвай по-стара версия на SATA драйвъра.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.