Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте,

 Както вече съм споменавал в предишни теми имам от 6 месеца Asus N551JW (пълен боклук) който днес за четвърти път постъпва в сервиз защото батерията не се зарежда и оригиналното зарядно работи на моменти. Закона за защита на потребителите гласи че ако машината постъпи 3 пъти в сервиз и се развали четвърти път, потребителят има право да поиска парите си обратно или нова машина (същата или различна не по скъпа от сегашната) и тн.

Днес го дадох и ми казаха че ще направят диагностига която трае от три до пет дни и ще ми звъннат. Та въпросните също ми казаха че не те са тези които ще ми подменят машината или ще ми върнат парите а фирмата от която съм го поръчал и тн... те просто ще ми дадът някакъв протокол който да представя пред тях.

Също така ми казаха че най вероятно ще ми дадът същия модел, но чисто нов (което хич не ме устройва). В листа с гаранцията пише, че "Или нова машина, или парите" но никъде не е опоменато този избор от кой се прави, дали от потребителят или от търговеца. Някой да се е  сблъсквал с този проблем преди и да знае малко повече?

 

Теоритично възтановят ли ми сумата за машината ще получа 1775 лева. За жалост ми трябва лаптоп а не настолен компютър тъй като заминавам съвсем скоро и няма да ме има доста време в България. Бихте ли ми предложили някоя читава машина която да издържи по дълго от 2-3 месеца. В крайна сметка аз не купувам лаптоп за да влиза в сервиза всеки месец. Геймър съм, играя тежки игри като Need for Speed 2015, Need for Speed Rivals, Grand Theft Auto V, Witcher и тн. Трябва ми машина която да може да ги подкарва тези игри с високи настройки. Асуса е с intel i7-4720 който има турбо бууст, Nvidia GTX960m 2GB и 8GB Ram.

Благодаря предварително :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пари няма ти върнат,дават нова машина същия модел.Няма как да знаеш дали новата ще ти прави същите мизерии

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Връщането на заплатената сума или замяната на устройството с друг модел, са два варианта за компенсация. В повечето случаи, те компенсират със замяна на устройството от същия модел, но чисто нов брой. Възможно е точно този да е проблемен, именно за това, както и по други причини, в полза на търговеца, се избира този вариант за компенсация. Като цяло, ти нямаш възможност да избереш кой вариант за компенсиране искаш.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Blue Ray написа:

Връщането на заплатената сума или замяната на устройството с друг модел, са два варианта за компенсация. В повечето случаи, те компенсират със замяна на устройството от същия модел, но чисто нов брой. Възможно е точно този да е проблемен, именно за това, както и по други причини, в полза на търговеца, се избира този вариант за компенсация. Като цяло, ти нямаш възможност да избереш кой вариант за компенсиране искаш.

Тоест изборът се прави от търговецът а не от потребителят? Имам приятели в Most Computers и ми казаха, че точно този модел "днес работи, утре не" и имали доста от същия модел за ремонт всеки месец.

Редактирано от De Santa (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В повечето случаи, производителя избира как да те обезщети. В крайни случаи, се използва варианта за замяна с друг модел или връщане на заплатената сума.

Редактирано от Blue Ray (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Blue Ray написа:

В повечето случаи, производителя избира как да те обезщети. В крайни случаи, се използва варианта за замяна с друг модел или връщане на заплатената сума.

Чл. 113. 

(1)Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, 
продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба. (Тоест първите три ремонта преди да си поискам парите)


Чл. 114.

(3) (в сила от 25.07.2014 г.) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне
на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на 
потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115
,е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.

(4) (в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора,
ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.  (2 пъти сменяно дъно, AC адаптер, колони, зарядно... не мисля че несъответствието е незначително)

Чл. 115. 

(1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.

Чл. 124. 

(1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума,
 за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт
 при условията и по реда на чл. 113 и 114. 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, De Santa написа:

За жалост ми трябва лаптоп а не настолен компютър тъй като заминавам съвсем скоро и няма да ме има доста време в България. Бихте ли ми предложили някоя читава машина която да издържи по дълго от 2-3 месеца. В крайна сметка аз не купувам лаптоп за да влиза в сервиза всеки месец. Геймър съм, играя тежки игри като Need for Speed 2015, Need for Speed Rivals, Grand Theft Auto V, Witcher и тн. Трябва ми машина която да може да ги подкарва тези игри с високи настройки. Асуса е с intel i7-4720 който има турбо бууст, Nvidia GTX960m 2GB и 8GB Ram.

по принцип лаптопа не е за тежки игри, дори с активна подложка за охлаждане пак прегрява

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, манго написа:

по принцип лаптопа не е за тежки игри, дори с активна подложка за охлаждане пак прегрява

Извинявай, понеже виждам че разбираш доста... а Republic of Gamers за тежки игри ли е?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По принцип по закон имаш право да ти бъдат върнати заплатените пари и договора за продажба да бъде развален в тази ситуация, но и потребителя има право да упражни и друг вид обезщетение за теб, който би те удовлетворил, а именно чисто нов брой от този модел. При такива обстоятелства, той също няма да е в нарушение. Този лаптоп, въпреки външната видео карта, не е предназначен много за големи графични натоварвания, както е споменал @манго

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, De Santa написа:

Извинявай, понеже виждам че разбираш доста... а Republic of Gamers за тежки игри ли е?

можеш да играеш тежки игри, но не за дълго ...ъ-ъ-ъ... това не е настолен комп
един геймър не трябва да е ограничаван от време, заради това, че машинката му прегряла

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бе той ще стане за тежки игри...........ама ще е като настолен отоплителен уред :)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Иво Димов написа:

Бе той ще стане за тежки игри...........ама ще е като настолен отоплителен уред :)

Е друго си е да му пуснеш стрес тест на това HP от сигнатурата ти и да отопляваш целия блок :D

А този Асус по нищо не отстъпва на ROG... играл съм по 4-6 часа без да спирам и е нямало проблеми. Единственото което е, трябва по честичко да се чисти от вътре (за което трябва да отиде в сервиз разбирасе защото е в гаранция) но и трябва да се даде на някой наистина компетентен а не на ретарди като Viewpoint. И една термо лепенка не могат да сложат като хората после се чудим защо получавам "thermal throttling" само при включен браузър. А другата истина е че лаптопа си е пълен боклук квото и да си говорим... айде преди играех, да кажеш че от това се е развалил, но вече и това не правя... пълен булшит :D 

Редактирано от De Santa (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, De Santa написа:

Някой да се е  сблъсквал с този проблем преди и да знае малко повече?

Аз съм се сблъсквал, и знам доста по въпроса, но нямам право да го споделям публично. 

Само ще ти кажа да изчакаш протокола от сервиза. Знам кой е оторизираният в България за Asus, знам и, че не пасат трева. като имаш протокол, отиваш при търговеца, и с него се договаряш как да се реши проблема. Ако решението не те устройва - подаваш оплакване в КЗП. 

Личното ми мнение - проблемът, който описваш, може да се дължи на повредени батерия или зарядно. Което може да е по твоя вина. А ако не е - сервизът е в правото си да ти ги подмени само тях в рамките на гаранцията. Така че засега изчакай с избора на нов лаптоп ;) .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, RudeBoy написа:

Аз съм се сблъсквал, и знам доста по въпроса, но нямам право да го споделям публично. 

Само ще ти кажа да изчакаш протокола от сервиза. Знам кой е оторизираният в България за Asus, знам и, че не пасат трева. като имаш протокол, отиваш при търговеца, и с него се договаряш как да се реши проблема. Ако решението не те устройва - подаваш оплакване в КЗП. 

Личното ми мнение - проблемът, който описваш, може да се дължи на повредени батерия или зарядно. Което може да е по твоя вина. А ако не е - сервизът е в правото си да ти ги подмени само тях в рамките на гаранцията. Така че засега изчакай с избора на нов лаптоп ;) .

От доста време се опитвам да намеря вината в себе си, но просто не мога. Не схващам.. този лаптоп седи и не мърда от едно бюро, нито е изпускан, нито е местен по легла и тн. Преди няколко дена  сутринта ставам и сядам на компютъра и не ще да се включи, накрая пробвах с друго зарядно което е същото като мощност но с него се включи и тогава забелязах че батерята не мърда от 70%.. после падна на 60% и после на 0% , извадя ли зарядното лаптопа гасне. По същият начин и предишните пъти когато два пъти ми сменяха дъно и кво ли още не... 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моето HP знам за какво става и за какво не .............ще надживее поне 2-3 такива Асуса ,на 7 години е и е в отлично състояние :) .

Разликите между твоя лаптоп и ROG  серията е в дънните платки

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В случай че се наложи да избирам лаптоп... от час и половина разглеждам и накрая се спрях на два и не мога да реша. Кой от тези двата е по добре да избера:

Lenovo Y50-70 - intel i7-4720hq////////Nvidia GTX 960M 4GB////////8GB Ram DDR3 1600Mhz//////// 1TB HDD + 8GB SSD

или

Asus ROG GL552VW - CN211D -  Nvidia GTX960M 2GB DDR5////////intel i7-6700HQ//////// 8GB RAM DDR4L 2133MHZ//////// 1TB HDD 7200rpm

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Asus-а има по-добър процесор и рам

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Иво Димов написа:

Asus-а има по-добър процесор и рам

И аз това гледам + че дизайна му е уникален има си и субуфер и звучи много яко и има куп екстри... ама пък леновото е с 4гб видео карта и затова се чудя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, то за избора на видеокарта е важна само собствената ѝ памет.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.