Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Добър ден

Това са блокове от цифров волтметър за постоянно напрежение с lcd

Може ли някой да разясни кой елемент за какво служи и каква е работата на всеки блок

9357259A.jpg

9357261n.jpg

9357264f.jpg9357265S.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като напишеш елементите в гугле всичко си излиза+спецификация...Ако очакваш някой да ти сготви всичко наготово едва ли ще стане.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

      Моите  познания по цифрова електроника са само за обща култура  и ако срещна нещо като горните схеми да зная ,какво и къде да търся.Преди много години един учин Джорж Бул измислил Булевата математика. Чрез нея може всички числа и действията с тях да се изразят с 1 и 0.Това залегнало в създаването на цифровата електроника след един дълъг път от релета и клапани , през транзистори до днешната  електроника.Винаги когато искам да си представя елект. явления аз използвам аналогия с ВОДАТА.Най-използвания елемент при водата това е винтила. И в  цифровата електроника в основата и стои винтилът.Само че логиката на Булевата математика дава възможност за различни  ЛОГИЧЕСКИ винтили, а именно  НЕ,И,ИЛИ, изключващо ИЛИ, както и техните допулнителни на базата НЕ : И-НЕ,ИЛИ-НЕ,изкл.И-НЕ.Различното съчетание между тях определят и определени функции , като усилвател,преобразувател, регистър , тригер и др. За да се улесни  четенето на елекрт. схеми чиповете /съчетание на различни вентили/ се чертаят с различни фигури.Така че всяка фигура дава информация за какво служи чипа.Например в първата схема чипа се използва за усилвател на напрежение , ,като  усилването му се пресмята  по формулата /в случая/ Uизх = Uвх.(1+ R5/R4) или усилването е 11 пъти и така за следващите схеми.Както по-горе е казано ползва се Гугал  за подробности.Предварително се извинявам,ако някъде греша .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
на 27.06.2018 г. в 11:10, daka_kill написа:

Може ли някой да разясни кой елемент за какво служи и каква е работата на всеки блок

туй се учи в десети клас на  средните училища ...ъ-ъ-ъ...тъй де, за жичкаджиите ве
баси елементарните неща дето са ти задали
:no-no:

в кой клас си?

пп

ще се опитам да помогна, ама ще трябва да си ги научиш нещата, щото само с питане по форуми, не става

първата схема е компаратор, прочети в нета какво е това
в случая, на единия вход се подава линейно изменящо се напрежение, а на другия измерваното напрежение(опорно)
при изравняване, схемата се превключва и в резултат на това получаваш импулси с продължителност зависеща от опорното
 

втората схема ти е писано за какво е

третата схема ти е генератора, чиито импулси се подават към брояч, за времето определено от първата схема

четвъртата схема е с делител на напрежение във входа на обикновен операционен усилвател, изхода на който се подава на входа на компаратора като опорно напрежение

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 час, bigiadri написа:

Например в първата схема чипа се използва за усилвател на напрежение , ,като  усилването му се пресмята  по формулата /в случая/ Uизх = Uвх.(1+ R5/R4) или усилването е 11 пъти и така за следващите схеми.Както по-горе е казано ползва се Гугал  за подробности.Предварително се извинявам,ако някъде греша .

това се отнася за четвъртата схема, а не за първата и мога само да те поздравя, че имаш познания без да си спец в тая област


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, дръндю написа:

...

Абе тия схеми нещо ми  се виждат леко сбъркани, не ли? Липсват означения, някой е ял и елементи...
Намери на последната елемент  R4 - има го записан, а го няма в схемата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 минута, Хитрейшио написа:

Липсват означения, някой е ял и елементи...

аве тва съ само учебни схеми, за да се научат принципите на работа, а не работни...ъ-ъ-ъ...тъй де, като в тоя виц:

"-Тато кво прайш?
 -Правя нова пу*ка на майка ти
 -Тато, кът напрайш новата, дай старата да се учимо на нея ве "
:giggle1:
 

преди 11 минути, Хитрейшио написа:

R4 - има го записан, а го няма в схемата

в първата схема погледна ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, дръндю написа:

аве тва съ само учебни схеми, за да се научат принципите на работа, а не работни...ъ-ъ-ъ...тъй де, като в тоя виц:

Хайде сега с въпросите. 1 по 1 ще ги задавам, защото има много сбъркано в това, което му е дадено на момчето.
По схема 1 - ако това е схема на компаратор, то компараторът има опорно напрежение на единия си извод и има измерваната величина на другия си извод. Промяната на диференциалното напрежение между опорното напрежение и измерваната величина предизвиква промяна на напрежение на изхода. След като единият извод е свързан с към другия извод с  кондензатор, най-вероятно керамика, който освен всичко друго като типичен кондензатор не пропуска постоянен ток, какви по-точно величини сравнява тоя компаратор? За да бъде компаратор, единият извод трябва да бъде за опорно/еталонно напрежение, а на другия извод да подаваме измерваната величина.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 минута, Хитрейшио написа:

По схема 1 - ако това е схема на компаратор, то компараторът има опорно напрежение на единия си извод и има измерваната величина на другия си извод.

чакай ся малко
измерваната величина в случая се явява опорно, а превключването става от другия вход от линейно нарастващото напрежение
ще се опитам да потърся в нета некоя картинка

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, дръндю написа:

измерваната величина в случая се явява опорно, а превключването става от другия вход от линейно нарастващото напрежение

Тц, тц....На единия извод задължително имаме опорно напрежение, а на другия извод подаваме измерваното. За да имаш компаратор, трябва да имаш 2 входа и 2 величини. Тук единият вход е свързан към другия през кондензатор. За постоянен ток това е еквивалентно на това да оставиш единия извод висящ. За постоянен ток кондензаторът се явява с безкрайно съпротивление.
Тук се говори уред за постоянен ток. Ако предположим, че не е постоянен ток, то тогава схемата пак не го играе толкова компаратор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 8 минути, Хитрейшио написа:

Тц, тц....На единия извод задължително имаме опорно напрежение, а на другия извод подаваме измерваното.

зеленото е опорно и виж широчината на импулсите
ако опорното е права линия, широчината на импулсите ще зависи от стойността му
при по-висока стойност на опорното, по-широки импулси или по тесни, в зависимост, какво си избрал да отчиташ 
 

РезÑлÑÐ°Ñ Ñ Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñажение за компаÑаÑÐ¾Ñ Ð½Ð° напÑежение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, дръндю написа:

зеленото е опорно и виж широчината на импулсите
ако опорното е права линия, широчината на импулсите ще зависи от стойността му
при по-висока стойност на опорното, по-широки импулси

Добре, пак ще попитам - къде има на схемата 2 величини на входа? Все едно на единия извод нищо не му подаваш.
Т.е това не е компаратор, нищо не сравнява. Това ми беше идеята.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 минута, Хитрейшио написа:

Добре, пак ще попитам - къде има на схемата 2 величини на входа?

имаш два входа ве, заспал картоф
още одеве ме пита къде е R4
баси

:no-no:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, дръндю написа:

имаш два входа ве, заспал картоф...още одеве ме пита къде е R4...баси

Аз те питам за първата схема, човек. Нещо не сме се разбрали. Казваш, че първата схема е компаратор, аз не виждам нещо да сравнява.
Извинявам се за недоразумението. Схема 2.5 с LM339. Следващата схема само като видя 555 и ми става ясно, че е генератор.Готина схемичка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

в първата схема, R4 ти е изхода на най-долната схема, който отива на ( +) на компаратора
изхода на втората схема, отива на (-) на компаратора
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, дръндю написа:

в първата схема, R4 ти е изхода на най-долната схема, който отива на ( +) на компаратора
изхода на втората схема, отива на (-) на компаратора

Ами то никъде не пише. Как мога да знам това, аз ги възприемам като 4 отделни задачки дадени.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 4 минути, Хитрейшио написа:

Ами то никъде не пише. Как мога да знам това, аз ги възприемам като 4 отделни задачки дадени.

:lol6:

аве това са чарколята на цифров волтметър

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, дръндю написа:

аве това са чарколята на цифров волтметър

Да, това са чарколята на цифров волтметър, но ако имаш повече от един лист схеми има ясно установени правила за указване на свръзките между различните модули. Не може просто така да има висящи схеми без да е указано откъде и какво се подава на входа им.
След като на първата схема не е указано откъде и какво й се подава, аз я възприемам за тъпотия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 минута, Хитрейшио написа:

Не може просто така да има висящи схеми без да е указано откъде и какво се подава на входа им.

мдааа, личи си, че не си работил във предприятие/фабрика
:giggle1:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, дръндю написа:

имаш два входа ве, заспал картоф
още одеве ме пита къде е R4
баси

:no-no:

Ти до кога смяташ да го учиш още тоя ? Това не е ли трябвало да го свърши преподавателя му за който това му е била работата или ония си е свършил най вероятно работата ама от всяко дърво свирка не ставало май.
Чудя се кой луд му е разписал дипломата освен ако не е платена както по всичко личи.

преди 2 минути, дръндю написа:

мдааа, личи си, че не си работил във предприятие/фабрика
:giggle1:

Сега оправял трифазни табла къде нямало никой къде можело да се справи с тая работа и повикали него. Смятай.
Туй Дръндьо трифазните табла са сложна работа от мен да си го знаеш не е за кой да е.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 минута, BMW Маниак написа:

Ти до кога смяташ да го учиш още тоя ?

той си ги знае нещата, ама е разсеян картоф кът мене ве...ъ-ъ-ъ...тъй де, фанала гуй склерозътъ
:lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, дръндю написа:

той си ги знае нещата, ама е разсеян картоф кът мене ве...ъ-ъ-ъ...тъй де, фанала гуй склерозътъ
:lol6:

Като имаш време и нерви учи го. Първо му скъсай дипломата и почвате уроците от А.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 минута, BMW Маниак написа:

Като имаш време и нерви учи го. Първо му скъсай дипломата и почвате уроците от А.

стига ве, отивай в забавленията, щото вече съм там
тук вече ме няма

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, BMW Маниак написа:

Като имаш време и нерви учи го. Първо му скъсай дипломата и почвате уроците от А.

:) Бе, до тук само големи ШАРНЕ виждам! Та " и каква е работата на всеки блок то под всяка схема е написано, какво е  и за какво служи, а след прочита на това "Може ли някой да разясни кой елемент за какво служи" то се отказах да влизам в конкретика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване