Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,

За първи път поръчвам скъпа стока от Китай и за първи път се получава следното: доставка с Fedex, задържане на митница.
Сумата е $450 теглото над 10 кг., неделим пакет. В сайта на доставчика пише, че се очакват инструкции от вносителя. Мисля, че това съм аз, предполагам че всеки купуващ стока извън страната е вносител, без значение дали е физическо (аз) или юридическо лице.

Информация от сайта на Fedex
"Clearance delay - Import"
"Clearance instructions from the importer are required."

Пратката е пристигнала вчера 21.понеделник.2020 около обед, но до момента никой не ме е потърсил по телефон или email, а може би е рано за това. Пратката трябва да се изпрати много далеч от София. Тая надежда, че няма да се наложи да идвам в столицата, само пътуването ще ми струва 80 лв!

Моля за съвет от онези които са попадали в такава ситуация.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някои куриери предлагат освобождаване на пратки от митницата срещу такса + покриване на разходите по освобождаването, в противен случай щом като става дума за Fedex пратката ви е зъдържана на митница Летище София, процедурата по освобождаване не отнема много но изисква не малко документи :


За целта ще ти необходим електронен подпис който преди да идеш на митницата ще трябва да регистрираш тук : https://ep.customs.bg/eportal/public/index?pageId=29
Без него не можеш да си подпишеш митническата декларация(Какво да ти кажа изискване).
Ще ти трябва и ЕОРИ номер, това ти е потребителския номер за услугите на митницата, получава се само срещу лична карта и попълнено заявление и се издава ако си спомням правилно за 1 или 2 работни дни, което ще рече че ако нямаш такъв номер е добре тия дни да си извадиш.

Като те викнат да си освобождаваш пратката :

1. Принтираш страницата на продукта  от където си го купил, принтираш и фактурата от деня когато си извършила плащането, ако е било с пейпел принтираш и информацията от пейпел, вземаш си ЕОРИ номера, електронния подпис, известието и личната.
2. Отиваш на посоченото в известието гише(пощенското) с всичките гореизброени бомаги, там ще ти вземат известието и ще ти дадът подобен на него документ където да си запишеш данните от личната карта.
3. Ще те пратят при митничар в един от съседните офиси да провери дали всичко е наред с пратката, цената и т.н., ще те пита туй-онуй, ще прегледа принтираните от теб фактури и страница на продукта от където е закупен и ако всичко е наред ще те прати за митническата декларация.
4. Митническа декларация - Ся тука имаш два варианта :

А) Дебелите лелки от офисите пред входа на митницата които ще ти вземат минимум 50 кинта и ще вършат 5 минути работа 2 часа.

Б) Или ти с твоя електронен подпис да отидеш в съответния кабинет, да си изчакаш реда, да си попълниш декларацията и да си я подпишеш сама(работа точно за 5 минути по часовник).
5. Със събраните докменти се връщаш на пощенското гише и плащаш каквото има да се плаща за да ти освободят пратката.
6. Отиваш с получения документ на гишето за плучаване и си вземаш пакета.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Писах на посочения имейл

преди 4 часа, цър-вул написа:

Свържи се с куриера и се разпоредете за освобождаването (срещу съответните такси)!
+359 700 700 10
[email protected]

Писах им и ми отговориха по следния начин:

"Благодарим, че се свързахте с FedEx.
Пратката Ви е спряна за плащане на мита и таски. Колега от митнически отдел,
ще се свърже с Вас за стартиране процедура по освобождаване на същата.
"

Замислям се имам ли основание да съм разтревожен.

преди 4 часа, Bubbles написа:

Някои куриери предлагат освобождаване на пратки от митницата срещу такса + покриване на разходите по освобождаването, в противен случай щом като става дума за Fedex пратката ви е зъдържана на митница Летище София, процедурата по освобождаване не отнема много но изисква не малко документи :


За целта ще ти необходим електронен подпис който преди да идеш на митницата ще трябва да регистрираш тук : https://ep.customs.bg/eportal/public/index?pageId=29
Без него не можеш да си подпишеш митническата декларация(Какво да ти кажа изискване).
Ще ти трябва и ЕОРИ номер, това ти е потребителския номер за услугите на митницата, получава се само срещу лична карта и попълнено заявление и се издава ако си спомням правилно за 1 или 2 работни дни, което ще рече че ако нямаш такъв номер е добре тия дни да си извадиш.

Като те викнат да си освобождаваш пратката :

1. Принтираш страницата на продукта  от където си го купил, принтираш и фактурата от деня когато си извършила плащането, ако е било с пейпел принтираш и информацията от пейпел, вземаш си ЕОРИ номера, електронния подпис, известието и личната.
2. Отиваш на посоченото в известието гише(пощенското) с всичките гореизброени бомаги, там ще ти вземат известието и ще ти дадът подобен на него документ където да си запишеш данните от личната карта.
3. Ще те пратят при митничар в един от съседните офиси да провери дали всичко е наред с пратката, цената и т.н., ще те пита туй-онуй, ще прегледа принтираните от теб фактури и страница на продукта от където е закупен и ако всичко е наред ще те прати за митническата декларация.
4. Митническа декларация - Ся тука имаш два варианта :

А) Дебелите лелки от офисите пред входа на митницата които ще ти вземат минимум 50 кинта и ще вършат 5 минути работа 2 часа.

Б) Или ти с твоя електронен подпис да отидеш в съответния кабинет, да си изчакаш реда, да си попълниш декларацията и да си я подпишеш сама(работа точно за 5 минути по часовник).
5. Със събраните докменти се връщаш на пощенското гише и плащаш каквото има да се плаща за да ти освободят пратката.
6. Отиваш с получения документ на гишето за плучаване и си вземаш пакета.

Олеле!!!!!!!!!!!! ОЛЕЛЕЕЕЕЕЕЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ако се стигне до описаниня сценарий нямам идея какво ще правя. Това което съм поръчал ще излезе не златно, а направо платинено - рамка от закалено стъкло смециална температура на съхранение, за да могат всичките ми роднини и приятели да му се наслаждават. Пази боже!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, KarOOOs написа:

Писах им и ми отговориха по следния начин:

"Благодарим, че се свързахте с FedEx.
Пратката Ви е спряна за плащане на мита и таски. Колега от митнически отдел,
ще се свърже с Вас за стартиране процедура по освобождаване на същата.
"

Замислям се имам ли основание да съм разтревожен.

Днес все пак е празник...


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тон глупости изписани,които никого не интересуват...Но едно благодаря - зор.
Куриерите могат да изпълняват ролята на митнически представители, както го правят и BulPost - таксата им е 12лв. На FedEx не знам колко е. Имат национален телефон - звъниш.
Това с имейла е 9 дена 8 часа.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, цър-вул написа:

Тон глупости изписани,които никого не интересуват...Но едно благодаря - зор.
Куриерите могат да изпълняват ролята на митнически представители, както го правят и BulPost - таксата им е 12лв. На FedEx не знам колко е. Имат национален телефон - звъниш.
Това с имейла е 9 дена 8 часа.

Те предлагат ама не всички плюс това имапе някаква уловка с таксата, аз затова предпочетох сам да се занимавам и не съжалявам щото се научих а и вързах не малко контакти там понеже често ми се налагаше да го правя.
Пичове и на гарата и на летището ама тия дето държат офисите пред входовете(така наречените представители) са нема такива отрепки(поне тези които имах "Щастието" да видя и да питам за някаква помощ, щото първия път бях буквално като в небрано лозе, ама дип че съм оправен, и като им теглих по една на тия киселяци и си влязох вътре, тук въпрос, там питанка, хората вътре печени, обясниха ми кое как, горе шефчето и той тури печата и подписа и айде.
Единствено досадното е че има много хора и понякога се налага да чакаш доста.

Така че авторе нема страшно, питай дебелия Екс дали върши тая услуга и ако да как при какви условия и цени(искай подробна информация иначе е много вероятно да те изненадат "приятно".) и така, също щом като не си от София ако в твоя град някъде има митница може и там да се озове пакета ти, това вече куриера ще ти го каже и най вече известието от агенция митници.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще пиша отново с достатъчно подробности, когато си получа пратката. Заслужава си ако темата се окаже полезна дори само за един потребител.
В момента мога да спомена за опита ми с английските митници. По същество си е по темата. Изпращат имейл с информация за задължението и онлайн връзка къде и как да платите, плаща се онлайн, потвърждаването е в рамките на ден и нищо повече не ви интересува. Остава само да си получите пратката.
От оскъдната (макар и остаряла) информация по форумите разбирам, че у нас това няма да се случи в близките две десетилетия.

"рисков пазар" = бедни граждани = високи банкови и всякакви други такси + бюрократичен мързел и придобита имбецилност = още по-бедни граждани = "рисков пазар"

Последната ми мисъл е крайно цинична..... може би следващия път....

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 3 седмици по-късно...

Вчера си получих пратката! 🤗

Ще кажа само, че за една бройка случая да влезе в съдебна зала, също да се видим по телевизията. Някой съзнателно или случайно объркал нещата. Оставих им вратичка за измъкване и те се възползваха. В крайна сметка аз само си исках пратката и най-големият ми страх беше, че пратката ще бъде конфискувана в нечия полза, а цената и беше към 1000 лв.

По мое мнение доста високопоставен служител се зае със случая. Шапка му/и свалям, справи се перфектно! Няма нужда да пиша лъжи - свърши си работата перфектно. И за да ми докажат, че случилото се е техничесла грешка (за или против... нямам категорични доказателства) ме кредитираха до пълния размер на митническите сборове. Два дена по-късно им върнах парите с банков превод. Разбира се цялостното разочарованието от покупката остана, но в живота понякога е така. Но пък за сега съм МНОГО доволен от стоката.

Най-удовлетворяващата част е че, дали поради "случката" или просто така се прави - не разбрах, но ми извадиха постоянен ЕОРИ номер и ми изпратиха сканирано копие. Аз не съм виждал какво представлява ЕОРИ-то, но на моя няма нито подпис, нито печат от митницата, и не видях да пише постоянен или временен ЕОРИ. В тази връзка ако някой има ЕОРИ нека сподели подробности.

Изпратиха ми всички  документи съпътстващи документи по освобождаването на стоката от митницата. Видях как изглежда митническата декларация - малко сложна ми се вижда, но за сега не съм я изучавал в подробности.

За новите като мен ще кажа следното. Винаги внимавайте с документите, които попълвате и изпращате към митницата или упълномощения митнически представител (най-често фирма). Трябва да сте напълно уверени, че всичко е коректно попълнено, защото в случай че решат да ви разиграват, усетят ли колебание ще ви стъжнят живота. 

Дано съм бил полезен поне на един човек. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от sk23
      Здравейте,
      Преди около две седмици реших да си купя една видео карта gtx 750ti от Aliexpress, като днес получих писмо че пратката ми е задържана на митницата в Горна Оряховица и трябва да им пратя някои документи за да ми я освободят и да си платя митото/ДДС. И сега търся помощ защото не разбирам някои от документите който трябва да пратя, като например първият и четрътият документ. За вторият документ предполагам искат нещо като screenshot на поръчката ми от сайта на aliexpress eто така. За третият вече извадих извлечение за заплащане, но не разбирам първият документ какъв точно трябва да бъде. Трябва да предоставя нещо като този screenshot отново? Ето линк към видео картата  и се извинявам ако съм объркал раздела.

    • от gydi
      Как се използват купоните от aliexpress ?  Как се осребряват? Какви са тия монети които се разменят за купони? Имаш купон но защо не можеш да го използваш?
      Специални купони за какво се използват?
    • от Twingo™
      Здравейте!
      Искам да си взема един обектив от aliexpress, цената му е ~40 евро. Тоест, трябва да платя ДДС. Знам, че е възможно да кажа на продавача да пише по-ниска стойност, но ако нещо се заядат, къде се плаща това ДДС - правилно ли съм разбрал, че задържат на митница, плащам ДДС и митническа такса и тогава мога да го взема?
    • от Валентин Кънчев
      Здравейте, за първи път поръчвам от международен сайт, като AliExpress и имам един въпрос, тъй като не знам какво да правя. Поръчах пратката, изпратиха я, обаче ми излиза едно бутонче "Confirm goods received" Предполагам трябва да го цъкна след като вече съм взел пратката, но аз да си питам. Сега ли трябва да го цъкна или след получаване на пратката?
    • от Божидар Б.
      Здравейте! Мисля да си закупя тази видео карта от Amazon.com https://www.amazon.com/MSI-GAMING-GTX-1060-6G/dp/B01L9VB642/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1491734240&sr=8-1&keywords=gtx%2B1060%2Bmsi&th=1
      Пише че цената е 225$ с доставката стават 252$ и пише това -> (Estimated Import Fees Deposit+$50.37) и също така това ( AmazonGlobal makes international shipping easy by calculating import fees at checkout, as well as clearing customs for you. In addition, you have the visibility to track your packages door-to-door.). Така според това което пише ми става ясно че те се оправят с митницата и няма нужда аз да ходя там да вадя ЕОРИ-та и други.
      Въпросът ми е някои друг поръчвал ли е от там и дали наистина изчистват сметките с митницата или трябва да се ходи на място??
           
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване