Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Задържана пратка за митническо обслужване, грешно декларирана


Препоръчан отговор


Здравейте, поръчвам си неща по Интернет от Китай от известно време. Наскоро поръчах малко по-скъпи неща, които бяха около 36 лв., 45лв. и изведнъж ги задържаха на митницата, за митническо обслужване. Звънях на дадения номер и ми обясниха, че трябва да предоставя документ за плащане от банката, както и снимка на сайта на цената на продукта. Писах на продавача от къде да снимам стойност на покупката от сайта. Той ми каза, че декларирал пратката с по-ниска стойност(10 долара), за да не съм бил плащал такса и започна да ми праща някакви разписки, на които грешно е декларирана 10 долара за предмета. Въпросът ми е: Подлежа ли аз на глоба или някакъв вид санкция, когато не аз съм декларирал грешно това? Или другият човек подлежи на санкция? Питам това, понеже не смятам да изпратя грешна цена на митниците с цел да укривам стойност и респективно да не плащам такса. От друга страна не искам да плащам за чужда грешка. Благодаря ви предварително за информацията!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Агенция митници МОЖЕ да ви санкционира ако прецени че стойността на пратката е занижена с ваше знание и в случай че не успеете да докажете обратното. Все пак предвид факта че сте поръчали от китай на всички вече са известни тия китайски врътки през Холандия и т.н. така че може и да минете метър. Препоръчвам ви да си занесете истинската документация с истинските цени, иначе е твърде вероятно да си изпатите.

Колкото до процедурата :

на 22.09.2020 г. в 11:40, Bubbles написа:

Някои куриери предлагат освобождаване на пратки от митницата срещу такса + покриване на разходите по освобождаването, в противен случай щом като става дума за Fedex пратката ви е зъдържана на митница Летище София, процедурата по освобождаване не отнема много но изисква не малко документи :


За целта ще ти необходим електронен подпис който преди да идеш на митницата ще трябва да регистрираш тук : https://ep.customs.bg/eportal/public/index?pageId=29
Без него не можеш да си подпишеш митническата декларация(Какво да ти кажа изискване).
Ще ти трябва и ЕОРИ номер, това ти е потребителския номер за услугите на митницата, получава се само срещу лична карта и попълнено заявление и се издава ако си спомням правилно за 1 или 2 работни дни, което ще рече че ако нямаш такъв номер е добре тия дни да си извадиш.

Като те викнат да си освобождаваш пратката :

1. Принтираш страницата на продукта  от където си го купил, принтираш и фактурата от деня когато си извършила плащането, ако е било с пейпел принтираш и информацията от пейпел, вземаш си ЕОРИ номера, електронния подпис, известието и личната.
2. Отиваш на посоченото в известието гише(пощенското) с всичките гореизброени бомаги, там ще ти вземат известието и ще ти дадът подобен на него документ където да си запишеш данните от личната карта.
3. Ще те пратят при митничар в един от съседните офиси да провери дали всичко е наред с пратката, цената и т.н., ще те пита туй-онуй, ще прегледа принтираните от теб фактури и страница на продукта от където е закупен и ако всичко е наред ще те прати за митническата декларация.
4. Митническа декларация - Ся тука имаш два варианта :

А) Дебелите лелки от офисите пред входа на митницата които ще ти вземат минимум 50 кинта и ще вършат 5 минути работа 2 часа.

Б) Или ти с твоя електронен подпис да отидеш в съответния кабинет, да си изчакаш реда, да си попълниш декларацията и да си я подпишеш сама(работа точно за 5 минути по часовник).
5. Със събраните докменти се връщаш на пощенското гише и плащаш каквото има да се плаща за да ти освободят пратката.
6. Отиваш с получения документ на гишето за плучаване и си вземаш пакета.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как се доказва на агенция митници, че не аз съм искал да ми се занижава цената? Това с подаването на документите гледах, че може вече и онлайн. Заплащането на дадени суми дали може да се извърши в клон на пощата, защото не живея в София, ако е задържана пратката в София например? 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, minavazatoka написа:

Как се доказва на агенция митници, че не аз съм искал да ми се занижава цената? Това с подаването на документите гледах, че може вече и онлайн. Заплащането на дадени суми дали може да се извърши в клон на пощата, защото не живея в София, ако е задържана пратката в София например? 

 Трудно, поставяйки се на мястото на един митничар трудно бих ви повярвал, все пак предполагам посредством пълната коресподенция втч и признанието на продавача че го е направил но това не гарантира че ще е достатъчно за да ги убедите.
Можете да се свържете с "Агенция митници" на посечените координати : https://ep.customs.bg/eportal/public/index?pageId=11&isActive=id5
там ще ви упътят най добре.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване