Как Стенли Кубрик фалшифицирал прилуняванията на Аполо - Част Първа

Джей Уайднър е алтернативен режисьор, продуцент и фотограф от 47 години, както и автор на езотерични изследвания. Неговото есе, което преведох преди година, убедително доказва, че кацанията на Луната са инсценирани и режисирани от световно известния кинорежисьор Стенли Кубрик. Брилянтните му доказателства, хвърлят светлина върху това, как НАСА е фалшифицирала „космическите си достижения” преди появата на съвременните компютърни методи. В същото време нека не забравяме, че мейнфрейм компютрите се появяват в края на 50-те години, а Суперкомпютъра на Сиймор Крей през 1964 година и дори по това време има разширени графични възможности, които се използват от Специалните служби, Министерството на отбраната и НАСА. Откъсите от това есе изчерпателно допълват изследването ми „НАСА – CGI-измами, Зиро-Джи самолети, басейни и акробатика и неопровержимо доказват манипулациите и фалшификациите на НАСА преди усъвършенстването на компютърните технологии, въпреки че Джей Уайднър е хелиоцентрик и е в неведение относно истинната парадигма на Плоската Земя.

Откъси от:

Как Стенли Кубрик фалшифицирал прилуняванията на Аполо

или : Как престанах да се безпокоя и обикнах Лъжите.

Алхимическият Кубрик II

 

От Джей Уайднър

Copyright July 20, 2009 

Превод : СТАМАТ

29-ти Март 2015 година

 

„Съществуват велики идеи, важни научни открития са на разположение, за тези, които могат да премахнат някой от слоевете покриващи истината.”

Нийл Армстронг, Първият човек на Луната”, 20 юли 1994

Изминаха вече четиридесет години от легендарните „лунни кацания” на бандата Аполо от НАСА. Когато се стигне до темата за кацанията на Луната, хората се разделят по убеждения на две групи. Първата група, със сигурност най-голямата от двете, приема факта, че НАСА успешно кацна на Луната шест пъти и че 12 човека действително са ходили по повърхността на Луната. Втората група, макар и далеч по-малка, е по-гласовита относно своите вярвания. Тази група заявява, че ние никога не сме пътували до Луната и че цялата работа е фалшифицирана.

......

2). Кой ще направи инсценировката?

В началото на 1964 Стенли Кубрик тъкмо бил завършил черната си сатира Д-р Стрейнджлав или: Как престанах да се безпокоя и обикнах Бомбата и възнамерявал да направи научно-фантастичен филм.

Докато режисирал Д-р Стрейнджлав”, Кубрик отправил молба към Военновъздушните сили на САЩ за разрешение да снима за филма един от бомбардировачите B-52 (стратегически бомбардировач, с голям обсег на действие, строго секретен по това време – Бел. прев.), но от Пентагона му отказали. Филмът  Д-р Стрейнджлав разказва за ескадрила бомбардировачи, на които е наредено да прелетят над Русия и да пуснат ядрени бомби там. Пентагонът прочита сценария и отхвърля молбата на Кубрик B-52 реално да се снима отвътре и отвън. Причината за отхвърлянето е, че този филм е несъмнена сатира, по отношение на Военните и Американската ядрена политика. Пентагонът не искал да му помага в това сатирично начинание.

Непоколебим, въпреки отхвърлянето, Кубрик използвал различни специални ефекти за пресъздаване на B-52 в полет. Като гледаме „Д-р Стрейнджлав днес, тези специални ефекти изглеждат малко отживели и старомодни, но през 1963 г. те изглеждали много добре. Възможно е някой от НАСА, виждайки какво Кубрик е направил в Д-р Стрейнджлав и възхищавайки се на уменията му да го е посочил, като най-високо квалифицирания човек да режисира кацанията на Аполо на Луната. Щом той се справял така добре с ограничен бюджет – какво би направил с неограничен бюджет?

Никой не знае, как Властващите са убедили Кубрик да режисира измамата Аполо. Може би са искали да го компроментират по някакъв начин. Фактът, че брат му, Раул Кубрик, бил ръководител на Американската комунистическа партия, може да е един от пътищата, следван от правителството, за да го накарат да сътрудничи. В крайна сметка, изглежда че Стенли Кубрик инсценирал кацанията на Луната, в замяна на две неща. Първото било почти неограничен бюджет, за да направи новия си научно-фантастичен филм 2001: Космическа одисея и второто - да бъде в състояние да прави какъвто филм поиска, без надзор от никого, до края на живота си. С изключение на последния си филм Широко затворени очи, Кубрик получил това, което поискал.

3). Паралелни събития

Тайнствен е начинът, по който заснемането на 2001: Космическа одисея” прави паралел с програмата Аполо. Филмовата продукция започва през 1964 г. и продължава до пускането му на екран през 1968. Междувременно програмата Аполо също започва през 1964 г. и достига връхната си точка с първото лунно кацане” на 20 юли 1969. Също така е много интересно да се отбележи, че ученият Фредерик Ордуей, работил за НАСА по програмата Аполо бил също и старши научен съветник на Кубрик за 2001: Космическа одисея”.

Щом се договорил, Стенли започнал да работи. Най-належащият проблем за него през 1964 г. бил да намери начин снимките направени на Земята, т.е. на повърхността на Луната, да изглеждат реалистично. Той трябвало да направи сцените да изглеждат широко отворени и просторни, като че наистина са правени на Луната, а не на територията на студиото.

4). Триковете на Холивуд

Никой не знае колко неща е опитвал, но в крайна сметка Кубрик решил да заснеме сцените с кинематографичната техника, наречена ретрорефлективен матинг (Front Screen Projection ). Чрез самото използване на тази кинематографична техника, ние можем да открием почеркът на Кубрик навсякъде във фотографските и видео материали от Аполо мисиите на НАСА.

Какво е ретрорефлективен матинг?

(Статични обзорни снимки на пейзажи, се прожектират върху частично амалгамирано огледало, поставено диагонално пред камерата. Прожектираното изображение осветява както актьорите, така и обратно отразяващ сребрист екран, разположен зад тях. Прожектираното изображение не се забелязва върху изпълнителите, защото интензивността му е далеч под тази на другото осветление.

56e7018b9696e_StanleyKubrickMoonLandingH

Екранът отзад, обаче, селективно го отразява обратно към снимащата камера, то преминава през частично амалгамираното огледало заедно с образите на актьорите, и се вижда като заден фон на завършената сцена. Тази техника позволява много по-реалистични изображения, отколкото другите достъпни по това време. Понастоящем е изместена от по-гъвкавите техники за компютърна обработка на изображение, заснето пред син или зелен екран (CGI). - Бел. прев.)

Кубрик не е изобретил процеса, но без съмнение, той го усъвършенства. Ретрорефлективният матинг (Front Screen Projection) е кинематографична техника, която позволява сцени да бъдат прожектирани зад актьорите, но да изглежда, през камерата, сякаш актьорите се движат сред истински декор на снимачната площадка, прожектиран върху екрана.

Този процес бил осъществен, когато в компанията 3M изобретили материал, наречен Скочлайт (Scotchlite). Скочлайт е материал за екрани, направен от стотици хиляди малки стъклени зърна, всяко с големина около 0,4 мм. Тези мъниста са силно отразяващи. При процеса на ретрорефлективен матинг, Скочлайт екрана бива разположен в задната част на звукоизолираната сцена. Равнината на лещите на камерата и Скочлайт екрана трябва да бъдат разположени точно на 90 градуса един спрямо друг. Прожекционен апарат прожектира сцената върху Скочлайт екрана през полупрозрачно огледало, така че светлината преминава през лъчев разделител (полупрозрачното огледало – Бел. прев.), пропускащ част от светлината към камерата. Актьорът, застанал пред Скочлайт екрана, би се появил вътре” в прожектирания образ.56e701843755b_StanleyKubrickMoonLandingH

Днес холивудските магьосници използват сини и зелени екрани и компютри за специални ефекти (CGI), така че ретрорефлективният матинг последва пътя на Сметачната машина и Форд Модел Т, но за времето си, особено през шестдесетте години, нищо не работело по-добре от ретрорефлективния матинг за реалистичния вид необходим, както за сцените с маймуночовеците от 2001: Космическа одисея”, така и за инсценираните кацания на Аполо.

За да видим как ретрорефлективния матинг изглежда на екрана, нека разгледаме сцените с маймуночовеците в началото на2001: Космическа одисея”. Докато разглеждаме кадрите от тези сцени, или гледаме филма, трябва да помним, че всички начални сцени с актьори в костюми на маймуни са направени на звукоизолирана сцена. Нищо от това, което виждаме в сцените с хората-маймуни в началото на филма не е заснето действително навън. Сцените, които обграждат маймуночовеците са всъщност диапозитиви на пустинни пейзажи, проектирани върху Скочлайт екрани, стоящи в задната част на снимачната площадка.

За да пресъздаде пустинен заден план, Кубрик изпраща фотографски екип в Испания да заснеме 8 X 10-инчови Ектахромни диапозитиви. След това тези диапозитиви са проектирани чрез системата за ретрорефлективен матинг върху Скочлайт екран. Актьорите в маймунски костюми стоят пред екрана и играят по сценарий.

Ако гледате 2001: Космическа одисея” на DVD всъщност можете да видите шевовете на екрана от време на време зад въртящите се в кръг маймуни. Кубрик правел ретрорефлективния матинг в такъв огромен и величествен мащаб, че техниците били принудени да спояват много Скочлайт екрани заедно, така че Кубрик да може да пресъздаде достатъчен простор, така необходим сцената с маймуните да изглежда правдоподобно. В този кадър, взет от начална сцена в „2001: Космическа одисея”, ако се вгледате внимателно, можете да видите шевовете в синьото небе.

56e70190aa026_StanleyKubrickMoonLandingH

Следва същото изображение, както по-горе, само че съм го обработил с графична програма, като съм увеличилил гамата и контраста. Моля, разгледайте внимателно:

56e7019879715_StanleyKubrickMoonLandingH

Сега ясно можем да видим шевовете и „бодовете” на Скочлайт екрана за ретрорефлек-тивния матинг в небето. За да получи правилна перспектива, човек трябва да осъзнае, че Скочлайт екрана е точно зад скалистото възвишение на декора, построен на звукоизолираната сцена. Линиите в изображението са всъщност дефектите на Скочлайт екрана. Тези дефекти в екрана дават на небето своеобразна геометрия, когато изображението е правилно обработено, за да разкрие Скочлайт екрана за ретрорефлективен матинг. Нека приведем друг пример. Ето, кадър от известната сцена с езерцето:

56e7019cb6f50_StanleyKubrickMoonLandingH

Следващото изображение е същото като горното, но с увеличена гама и контраст:

56e701a12aaa7_StanleyKubrickMoonLandingH

Докато гледа сцените с хората-маймуни, човек започва да вижда издайническите следи, винаги разкриващи използването на системата за ретрорефлективен матинг. Трябва да се подчертае, че декора, обграждащ човекоподобните маймуни във филма е истински. Това са истински скали (без значение дали са папие-маше или камъни), които обграждат човекоподобните маймуни. Но зад възпроизведените скали от декора, пустинната сцената е проектирана чрез ретрорефлективен матинг.

Един от начините, по които можете да познаете, че се използва ретрорефлективен матинг е, че долната линия на хоризонта между действителния декор и фоновия Скочлайт екран трябва да е преградена. Кубрик стратегически разполага камъни и други неща в близост до дъното на сцената, за да се скрие прожекционният екран. С други думи, камерата и зрителите биха видяли долната част на фоновия прожекционен екран, ако той не е преграден по някакъв начин. Необходимостта да се поставят предмети между екрана и декора, за да се скрие долната част на Скочлайт екрана, става част от този трик.

56e701a606297_StanleyKubrickMoonLandingH56e701aac3c1b_StanleyKubrickMoonLandingH

Чрез Фотошоп съм начертал линия, разграничаваща декора от фоновия Скочлайт прожекционен екран. Моля, обърнете внимание, как всичко е на фокус от камъчетата по земята от декора до пустинните планини отвъд.

Ще видите, че винаги когато в 2001: Космическа одисея” се използва ретрорефлективен матинг, долната част на Скочлайт екрана се скрива. Скриването на екрана е една от уликите -  доказателство за неговата употреба. Точно както магьосникът на сцената се нуждае от дългите ръкави на костюма си, за да скрие апарата за фокусите, по същия начин Кубрик има нужда да скрие механизма на своите трикове зад внимателно разположена линия на хоризонта между декора и екрана. Ето, още един пример:

56e701b4b7628_StanleyKubrickMoonLandingH

И ето, същото изображение с линията, която съм направил с Фотошоп, разделяща декора с актьора от Скочлайт екрана.56e701ba1c4ad_StanleyKubrickMoonLandingH

И ще видите, преди края на тази статия, че същите тези белези, същите доказателства, се виждат ясно във всички снимки и видео кадри от мисиите Аполо на НАСА. Това са белезите, който разкриват, не само че НАСА инсценира мисиите Аполо, но също така и по какъв начин го е направила. Нека сега, внимателно разгледаме няколко изображения от Аполо.

56e701c017f87_StanleyKubrickMoonLandingH

Това е кадър от Аполо 17. Един чудесен пример за процеса на ретрорефлективен матинг.

56e701c493406_StanleyKubrickMoonLandingH

Отново с Фотошоп съм начертал линия, посочваща задната част на декора. Човек може да види, че има леко издигане зад лунохода, което скрива долната част на екрана. Също така, забележете, въпреки че всичко е на фокус от лунохода до планините на заден план, има странна промяна в пейзажа на повърхността точно зад моята линия. Това е така, защото снимката на планините, използвана при ретрорефлективния матинг е с малко по-различна повърхностна текстура от тази на декора. Нататък ще видим, че това е постоянно появяващ се белег във всички изображения от Аполо. Ето, още едно изображение от Аполо.

56e701dabd021_StanleyKubrickMoonLandingH

Това е моята версия, където показвам границата между декор и екран.

56e701ded1c06_StanleyKubrickMoonLandingH

Забележете отново, че повърхностната текстурата се променя точно зад моите линии.

Сега, нека разгледаме още изображения от Аполо. Можем да видим, че тук се случва същото нещо, както в сцените с хората-маймуни от „2001: Космическа одисея” - винаги има линия, разделяща декора от екрана. Дори и да не я виждате вначалото, тя става очевидна, като се запознаете по-отблизо с процеса на ретрорефлективния матинг и как е използван, за да симулира пребиваването на астронавтите върху лунната повърхност. Отворете някой сайт на НАСА като този: Apollo Hasselblad Magazines и започнете собствено разследване.

Не всички снимки на лунната повърхност използват този процес. Понякога астронавтите просто стоят всред декор с напълно (и подозрително) черен заден план. Ранните мисии използвали системата за ретрорефлективен матинг, само когато се налага. Но с напредването на мисиите и за да изглеждат по-добре, Кубрик започна да усъвършенства процеса. Въпреки че можете да видите процеса на ретрорефлективен матинг при всяка мисия,  фотогрофиите, които напълно разкриват измамата, са от по-късните мисии и особено Аполо 14, 15, 16 и (любимата ми) 17.

Ето, няколко снимки от Аполо 17.

56e701e319f0a_StanleyKubrickMoonLandingH56e701ed0429f_StanleyKubrickMoonLandingH

Този астронавт управлява лунния роувър успоредно на екрана и лунохода е само на около метър отстояние от Скочлайт екрана. Моля, обърнете внимание, как коловозът от гумите води просто наникъде. Всъщност, коловозът води до ръба на декора.

56e701f2525e8_StanleyKubrickMoonLandingH56e701f75a3ee_StanleyKubrickMoonLandingH

Астронавтът е на по-малко от два метра пред Скочлайт екрана. Моля, обърнете внимание, как всичко е на фокус от скалите и камъните вблизост до камерата, чак до кристално ясните планини зад астронавта. Както ще видим много скоро, дори и това е невъзможно. Отбележете също така, едно друго издайническо доказателство, разпространено в снимките от Аполо. Налице е очевидна разлика в повърхностната текстура между декора и това, което се проектира върху екрана. Почти можете да преброите малките камъчета и ясно се вижда нееднородността на повърхността на декора. Но щом стигнем до екрана, от другата страна на моята линия, тази детайлност изчезва.

Следващото изображение е изкусен малък шедьовър. Когато за първи път го вижда, човек е сигурен, че гледа през огромна непрекъсната лунна повърхност от началото до края. Заедно с изгрева на Земята, това е наистина зашеметяваща снимка.

56e701fca978c_StanleyKubrickMoonLandingH56e7020916924_StanleyKubrickMoonLandingH

Но, разбира се, по-внимателното изследване отново разкрива линията декор - екран. Моля, отново да отбележите рязката промяна в текстурата на повърхността от всяка страна на линията. Малките камъчета и прахта, изглежда, изчезват зад линията.

56e7020f3c0c3_StanleyKubrickMoonLandingH56e70213d93e6_StanleyKubrickMoonLandingH56e70218f01cb_StanleyKubrickMoonLandingH56e7021ea1fb9_StanleyKubrickMoonLandingH

Измамата не ви ли направи по-патриотични?

КРАЙ НА ЧАСТ ПЪРВА




0 Коментара


Все още няма коментари.

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход