• публикации
    32
  • коментар
    1
  • прегледи
    28785

Паник атака и паническо разстройство

Паник атаката е рязко, изненадващо и обсебващо чувство на тревожност и ужасен страх. Сърцето ви бие бързо и вие не можете да си поемете въздух. Чувствате се замаяни и ви се гади, стомахът ви реагира като се бунтува. Чувствате, че сякаш умирате или полудявате. Много хора изпитват паник атака, без тя да се повтори. Но някои хора развиват паническо разстройство, което се характеризира с повтарящи се често паник атаки, комбинирани с огромни промени в поведението и начина на Живот на човека, предприети от страх от получаване на нови атаки. Колкото по-скоро човек получи помощ, толкова по-добре за него. Паник атаките често се случват, когато сте далеч от дома, но те могат да се случат навсякъде и по всяко време. Без ограничение. Знаците и симптомите на паник атаката се развиват и обикновено стигат своя пик до 10 минути. Повечето паник атаки приключват между 20-тата и 30-тата минута и рядко продължават повече от час.

Вие страдате от пр ако имате следните знаци и симптоми:

Изпитвате чести, неочаквани паник атаки, които не са свързани само с конкретни ситуации.

Очаквате с безпокойство и страх появата на следващата паник атака.

Ако отбягвате местата, където сте получавали паник атака

Докато един пристъп на паника може да продължи няколко минути, ефектът от преживяването оставя траен отпечатък във всеки, който ги е изпитал. Ако имате паническо разстройство, повтарящите се пристъпи на паника вземат за заложник целия ви социален Живот. Споменът за силния страх и ужас, който сте се почувствали по време на атаките - може да повлияе отрицателно самочувствието ви и самоувереността ви. В крайна сметка, това води до:

• Непрекъснато очакване и тревожност - вместо усещане за пълна отмора между тях пристъпи на паника, вие се чувствате нервни и напрегнати. Не можете да се отпуснете и за секунда, заради страха от получаването на следващ пристъпи на паника. Човек влиза в омагьосан кръг и този "страх от страха"е налице, през повечето време, като може да бъде тотално обсебващ и отровен за деня и Живота ви.

• Избягване на всичко, което може да провокира паник атака - до степен на фобия - Започвате да избягвате определени ситуации или среди. Това се основава на убеждението, че точно те са ви предизвикали предишния пристъп на паника. Вероятно избягвате места, където да се избяга би било трудно или няма да можете да получите помощ, ако получите паник атака. В крайна сметка към паническото разстройство се присъединява и едно друго състояние - агорафобия.

Източник: Клуб на паникьорите в България „Бялата лястовица”




0 Коментара


Все още няма коментари.

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход