Премини към съдържанието

AntonBM

Потребител
  • Публикации

    37
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

11 Добра репутация

Всичко за AntonBM

  • Титла
    Потребител
  1. supervas, е прав. Сложна работа е да успееш да се справиш в домашни условия. Все пак можеш да погледнеш как са решили тази автоматизация при тези котли: http://www.erato.bg/files/file_43_647.pdf
  2. AntonBM

    Гравитачна система

    Да такова свързване е грешно. Нищо няма да спечелиш от това да вържеш топлата на К1, като студена на К2. Само ще вдигнеш хидравличното съпротивление на системата и ще си докараш ядове. Горе съм писал какво смятам за правилно. Мощността на К2 не може да е много по-голяма от 10-15% от тази на К1. Това, че вдигаш високи температури в него означава, че не тръгва естествената (гравитачната циркулация) през него. Значи или наклона на топлата линия (изхода) ти е малък, или врязването в тръбната мрежа е такова, че не се получава циркулация в правилната посока. Включването трябва да се прави под ъгъл запазващ посоката на циркулацията не на <90°. Виж как са свързани другите тръби, няма връзки с прав ъгъл. Когато те се свързват под правилен ъгъл се получава инжекторно увличане (засмукване) на потока. Прочети пак внимателно какво съм писал преди това. Там са дадени моите съвети.
  3. AntonBM

    Гравитачна система

    В предишния си пост съм писал какво пратих на пощата на Dedo Van4o, но накратко. Имах проблем с моята поща и изглежда писмото ми не е стигнало до него, за това тук ще дам малко повече обяснения: Първо, писанията ми преди да разбера, че черният котел се топли от изгорелите газове не са актуални! Това е коренно различна инсталация от това, което си мислех, че е в началото. 2-те съоръжения е по-правилно да се разглеждат като един котел, а не 2. Все пак за по-лесно по долу пак им казвам на основения – котел 1, а на черният - котел 2. При запалване на котел 1 е нормално да тръгне циркулация през котел 2 в обратна на правилната посока (през него). Той става консуматор (радиатор), докато се затопли до температура по-висока от тази на топлоносителя. Загрява се от изгорелите газове, но много по-бавно, от колкото се топли водата в котел 1. За това в началото я има тази обратна циркулация. ТОВА НЕ Е ВРЕДНО! Дори е необходимо, за да излезе котела от кондензен режим (над 65-70°) и по-бързо стане производител, а не консуматор на топлина. Когато котел 2 е студен той се явява и тапа на комина, като се постопли пак е тапа, но по-малка. Когато котела 2 се затопли до температура по-висока от температурата на топлоносителя (по моя преценка трябва около 1 час), той става производител, а не консуматор на топлина и циркулацията се обръща сама в правилната посока. За това няма нужда от монтиране на кранове или възвратни клапи. Относно диаметрите на свързване на котлите. Първо съм писал, че котел 2 трябва да е с по-големи тръби – това не е така, защото той няма голяма мощност. После (в предишният пост и писмото) писах, че тръбите са си добре, но сега като се замисля по-добре е да се намалят диаметрите му. Реално вторият котел е част от първият – той повишава КПД-то на системата. Горенето се прави в първи котел, а втория ползва енергията на изгорелите газове, която не е усвоена от първия котел. Колко е тази енергия е трудно да се сметне, но може да се предположи с приемлива точност. КПД-то на тези стари котли (като котел 1) е обикновено към 80%, т.е. загубите са 20%, като част от тях са от изгорелите газове и част от топлообмена на стените на котлите с въздуха в котелното. Ако котлите се топлоизолират (това я мярка, за която съм писал по-горе), ще се повиши ефективността на котел 2. Ако приемем, че сега той оползотворява половината от загубите т.е. 10% значи той има топлинна мощност 10% от мощността на котел 1. Не знам каква е мощността на котел 1, но така както го гледам е към 40 kWh. Значи тръбите, с които е свързан трябва да осигуряват дебит като за 4 kW. Сега са сложени тръби 1 ½” – големи са за тази мощност. Ако топлоизолира котлите, тръбите и комините, тази мощност може да се вдигне до 6 kW (максимум). Т.е. най-добре е да се подменят тръбите на котел 2 и се сложат ¾” или най-много 1”. Старите тръби на котел 2 са сложени с много малък наклон! На снимките те изглеждат почти хоризонтални. Възможно е и така да работи, но препоръчвам да се подменят тръбите и се монтират с по-голям наклон. Освен това не ми харесва врязването на студената линия на котел 2 в основната линия. Сега то е под прав ъгъл (<90°), а е по-добре да е под ъгъл запазващ посоката на правилната циркулация. Същото важи и за врязването на топлата линия в главната топла линия. Понеже топлинната мощност на котел 2 е много малка (по мои преценки към 4kW) възможно е загубите през неговите стени да са по-големи от печалбите от димните газове. Тогава никога няма да тръгне циркулация в правилната посока! Т.е. язък, че сте го монтирали там. За да има ефект от този монтаж трябва да се топлоизолира всичко в котелното. Ами това е... дано съм бил полезен.
  4. AntonBM

    Гравитачна система

    Професоре, trosho вече ти е отговорил... Нямам какво да добавя. Trosho, не оплювай идеята на човека да ползва енергията на изгорелите газове. КПД-то на такива котли е ниско, най-вече поради големите загуби, които имат през комина. Това, че черният котел се топли от долния аз го разбрах преди 2 дни, когато Дедо Ванчо, ми пусна на пощата снимките. Аз му отговорих също на пощата това: 1. Няма нужда от клапи или кранове – ще има паразитна циркулация през черния котел, но тя не е вредна. Служи за по-бързо загряване на водата в него и излизане от кондензен режим – той е вреден, когато горивото отделя сяра. Тази циркулация ще се обърне в правилната посока, след като котела се загрее до температура по-висока от тази на инсталацията. 2. Диаметрите на тръбите са добре. Не както съм писал в предишният пост – тогава си мислех, че черният котел е отделен. 3. Да увеличи, ако може наклона на изходящата тръба от черния котел. 4. Да си топлоизолира котлите, тръбите и фуксовете (комините). Май и други неща му писах, но не си пазя моят отговор до него...
  5. AntonBM

    Гравитачна система

    Огледайте инсталацията на човека! Тя е гравитачна и е работеща. Защо искате да я осакатявате с помпа? Не казвам, че с помпа е по-лошо, но инсталацията е направена да работи гравитачно – т.е. слагани са тръби с по-големи диаметри, правени са наклони при свързването на радиаторите и т.н.! Да сложиш помпа на такава инсталация е – язък за труда! Вкарвате го и в излишни разходи – помпа, UPS, филтър, кранове и труд по монтажа няма да му излезе по-малко от 1000 лв. Още не съм успял да разчета надписите по снимките му, но предполагам, че черният котел е добавен към съществуващата инсталация. Не ми харесва как е свързан, но смятам, че и така ще работи. Това, което не ми харесва е: 1. Врязването в студената линия е под <90° и с по-малка тръба. Правилно е да се вреже под ъгъл запазващ посоката на циркулацията, а диаметъра на тръбата трябва да е поне толкова колкото е на основната линия. Преход в размера на тръбата на котела се прави близко до входа в него. 2. Топлата линия е с тънка тръба и има малък наклон. Трябва да е поне <10°, за препоръчване <15°. 3. Няма възвратни клапи. Когато работи само единият котел – другият става радиатор и през него ще минава топлоносител. Не съм сигурен, но мисля, че черният котел е с по-голяма мощност. Възможно е да работи и там, където е сложен сега, но така е със затруднена циркулация. По-добър вариант беше да се сложи по-ниско. Долу дясно на снимката нямаше ли място? П.П. вместо възвратни клапани можеш да сложиш спирателни кранове и да ги отваряш, когато зареждаш котлите с въглища. Слага се само по един кран на котел - той е достатъчен за да спре циркулацията и няма опасност ако забравиш да го отвориш да взривиш котела, защото разширителният съд ще си свърше работата. Аз предпочитам сферични кранове - имат добра проходимост и се отварят бързо и лесно.
  6. AntonBM

    Гравитачна система

    Хубави снимки, но нище не се чете от надписите... (и на 3-те) Видях 2 котела, но кой е старият и кой новият не е ясно. Няма голямо значение. Непременно сложи по една възвратна клапа – под черния (разкърти още малко студената линия) и над правоъгълния (на топлата линия). Имаш много малък наклон на изходящата тръба на черният котел. Другият котел е добре, но този може да не успее така да завърти циркулацията гравитачно. Пиши какво има на надписите.
  7. AntonBM

    Гравитачна система

    Съгласен съм с написаното от the professor но мислех, че говорим за гравитачно отопление, а не за такова с помпа. Да слагаш помпа на инсталация, която може да работи и гравитачно няма смисъл... още повече на котел работещ с твърдо гориво. Сложиш ли помпата, трябва да си защитиш инсталацията от спиране на тока. Става с UPS, за помпи или с байпас на помпата с възвратен клапан (пак без пружина). Помпа ти е необходима, само ако с естествената (гравитачната) циркулация имаш радиатори, през които няма циркулация (студени). Това, че слагаш 2-ри котел към съществуваща инсталация, която работи гравитачно не те задължава да монтираш помпа.
  8. AntonBM

    Гравитачна система

    Височината на монтажа влияе, на ефективността на гравитачната циркулация. Колкото по-голяма е разликата в нивата между котела и най-горният радиатор, толкова по-лесно тръгва естествената циркулация. Това не означава, че няма да работи, ако 2-та котела са на различни нива. Мощността на котлите е от значение най-малкото, защото трябва да се осигури различен дебит през тях при различна мощност. При гравитачните системи (без помпа), този дебит се осигурява пак от мощността на котела, но трябва тръбите, с които те са свързани да са оразмерени правилно, за да има възможност той да може да се осигури. При правилно оразмерени тръби няма значение кой котел е първи и кой втори. Най-лесно би било да ми драснеш една схема и аз ще ти кажа какво да правиш.
  9. AntonBM

    Гравитачна система

    Някой ти е обяснявал, но ти не си го разбрал. Правилно е да се свържат ПОПЪТНО не последователно (другото име на попътното е Тихелман). Това свързване е по-близко до паралелното, но при него се запазва посоката на циркулацията на водата. Ще го обясня за 3 котела, че става по-ясно. Губо казано ако инсталацията ти е с тръби 2” , котлите с 1”, студената вода идваща от инсталацията е 2” до котел 1, след отколонението става 1,5”, и отива към котли 2 и 3. След отклонението за 2 става 1”. Всчики котли се свързват с 1”. Обратно събирането на топлата започва от котел 1 с 1”, след котел 2 е 1,5” и става 2” със трите котела. Т.е. котел 1 е захранен най-близо от студената линия и е най-далече на топлата линия. За да рабити гравитачно всеки котел трябва да се отделя от мрежата със възвратен клапан. В противен случай няма да тръгне циркулация през инсталацията, а ще се завърти през съседният котел. Тези възвратни клапани трябва да са с много малко хидравлично съпротивление – стават и обикновенните, като им се махне пружината и се монтират вертикално, така че да се затварят гравитачно.
  10. AntonBM

    Панелни конвектори и малко помощ

    Мисля, че ти дадох обяснение... Те правят нискотемпературни IR-панели. Виж с какви габарити са им най-мощните 1700/610/25 mm при 950W. Ако искат да направят по-мощни, представяш ли си колко големи трябва да са? Ако са със същия габарит, при по-голяма мощност ще се загряват телата им до по-високи температури. Тогава тези тела няма да са нискотемпературни. Материалите от които се правят ще са други, дизайна ще се промени и т.н. Ако искаш да топлиш стая на която и трябват 2000W (към 20 кв.м.), ще трябва да инсталираш най-малко 2 от най-големите им. Тези с малката мощност от 290W са удачни за бани – точно толкова трябва на средна баня. П.П. Аз съм проектант на отоплителни, вентилационни и климатични (ОВК) инсталации. Когато ние изчисляваме какъв отоплителен уред е необходим за едно помещение, не го правим на кубичен метър, а по доста по-сложна методика. Приема се желаната температура на помещението и се изчислява колко топлина напуска обема през всички външни или вътрешни стени, прозорци под и таван (при екстремално ниска външна температура за конкретния град). Тази топлина излиза от стаята независимо какъв уред е инсталиран в нея. След като определим колко топлина трябва на стаята избираме уред за отопление. Ако е радиатор изчисляваме колко голям трябва да е в зависимост от параметрите на топлоносителя. Ако е климатик, гледаме при външна изчислителна температура (примерно -14°) какво е производството на топлина на този климатик и слагаме малък запас на мощност за режима на размръзяване. Ако е електрически отоплителен уред, се взема неговата ел. мощност, понеже КПД-то на тези уреди е близко до 100%. Не се намалява с някакъв коефициент за IR-отопление.
  11. AntonBM

    Панелни конвектори и малко помощ

    tyrmyk, прав си! Конвектора без вентилатор, може да е гениално прост, но не и простотия. Все пак с вентилатор може да се получи по-добро (равномерно) разпределение на температурата на въздуха по височинните нива на стаята. С правилно поставен конвектор без вентилатор може да се постигне същият ефект, но обикновено има много неща из стаята, които пречат на правилната циркулация на въздуха. Духалките, може да шумят, но разбъркват въздуха по-равномерно. Тук професора е прав. Аз също смятам, че ако трябва да се топлиш на ток, по-добре е да се избере духалка, но тя трябва да е, колкото се може по-тиха. Т.е. вентилатора и трябва да се върти на по-ниски обороти, а това означава по-голямо работно колело (перка). Delig, схванал си нещата правилно. IR-отоплението загрява директно с лъчението човешкото тяло. Проблема е, че това лъчение се държи точно като видимата светлина. Ако си на сянка спрямо уреда ще почувстваш топлината чак когато твърдите телата се затоплят и загреят и въздуха. За това IR отоплителни тела се монтират на високо и видимо от всякъде място. Пак се получават сенки, но по-малко. Спорно е дали едните са по-икономични от другите. Примерно IR лъчите загряват и външните стени. Попаднали там те са си чиста загуба, понеже загряват стената, а тя тогава отдава повече енергия навън. От друга страна при 18° с IR отопление имаш чувството, че температурата в стаята е 20°. Това е икономия от около 15%, но е по-некомфортно. Пробвал ли си да спиш до уред отделящ интензивно IR-лъчи... От огрятата страна ти е топло, а на засенчената студено – цяла вечер се въртиш в леглото и се събуждаш утрепан.
  12. AntonBM

    Панелни конвектори и малко помощ

    Delig, точно инфрачервени са си. Има 3 начина за пренасяне на топлината: конвекция, лъчение и кондукция. Всички материали (не само карбон или стъкло керамика), след като се затоплят до температура по-висока от обкръжаващата ги започват да отдават топлината си по комбинация от 3-те изброени по-горе начини. Инфрачервените отоплителни тела отдават по-голямата си част с лъчение, но не цялата! Част от топлината си я предават и конвективно или от прекия си досег с по-студени материали. От лъчението, не всичко е IR-лъчи, има и във видимия спектър. За това високотемпературните светят. Печките ЛЪЧ са си обикновени инфрачервени отоплителни тела, понеже по-голямата си част от топлината я отдават с ЛЪЧение. Печката Дипломат също свети, значи не всичко е IR-лъчи. Тя е просто по-усъвършенстван ЛЪЧ.
  13. AntonBM

    Панелни конвектори и малко помощ

    Delig, това си е търговска политика на фирмата. Решили са да произвеждат ниско температурни инфрачервени излъчватели и не правят високотемпературни. Нискотемпературните излъчватели се загряват до по-ниска температура и за да имат същата ефективност трябва да са с по-голяма площ. Ако искат да направят 3kW панел и той да е ниско температурен, ще трябва да е с много голяма площ. Печката Дипломат е високо температурна. Има подобни на нея с по-големи мощности. Старите български печки от серията ЛЪЧ са такива.
  14. AntonBM

    Панелни конвектори и малко помощ

    Delig, това е заблуждаваща реклама. Обсъждали сме ги тези печки тук: http://forum.setcom.bg/index.php?topic=41991.0 КПД-то на тези уреди е еднакво на конвективните електрически отоплителни тела – малко под 100% (виж ако не вярваш тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared_heater ) Т.е. те не могат да правят повече енергия от консумираната.
  15. AntonBM

    Панелни конвектори и малко помощ

    Първата такава печка си купих през 1998 г. Имал съм и Adax... Плащал съм му сметките Сега събира прах в мазата и го вадя само когато отиваме на почивка. Изобщо не вярвайте на това, че тези печки правят топлина от въздуха! Работят с най-скъпият енергоносител – електричеството.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.