Премини към съдържанието

Ichbin

Потребител
  • Публикации

    16
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

10 Добра репутация

Всичко за Ichbin

  • Титла
    Потребител

Информация

  • Пол
    Мъж
  1. Друг факт, който не е толкова известен, е свързан с дейността на приближения ученик на Апостол Павел, за когото четем в "Деяния на св. апостоли" 17:34: А някои мъже се присъединиха към него и повярваха; между тях беше Дионисий Ареопагит и една жена, на име Дамара, и други с тях. Факт е, че Дионисий Ареопагит основава по поръчение на Ап. Павел първата християнска езотерична школа в Атина. В нея учениците са били обучавани на тайното учение на Христос, непредназначено за широката публика, как човек може да развие духовното си зрение и да постигне онова, което се е случило с Павел и е описано по-горе.
  2. Описвани са различни такива. Някои от тях са на по-високо еволюционно стъпало от нас, например ангелите, архангелите, и т.н. Други са наричани елементарни същества, свързани например с природните стихии (вода, въздух, огън и т.н.), известни в митологията като ундини, саламандри, гноми и т.н. Не трябва да забравяме и човешките същества, които се намират в периода между смъртта и ново въплъщение във физическо тяло.
  3. Това означава ли, че са грешни Библейските текстове, публикувани например в Българския православен каталог в Интернет Pravoslavieto.com където е написано "ясновидец", а не "гледач"? После, според теб каква е разликата между гледач и ясновидец? Думата ясновидец не означава ли някой, който "вижда ясно"?
  4. Но ето още един цитат от Библията: 1 Царе 9:9 По-преди у Израиля, кога някой отивал да пита Бога, казвал тъй: да идем при ясновидеца. Защото тоя, когото днес наричат пророк, по-преди се наричал ясновидец. Не следва ли от тук, че пророк и ясновидец се използват като синоними?
  5. Един начин е да насочим мисълта си към него. Обикновено обаче тя ще се разсейва от получаваните впечатления от заобикалящите ни неща. Затова полезно е да потърсим подходящо време и място, в които да имаме по-спокойна обстановка. Тогава можем да се абстрахираме от мислите за материалния свят, от спомените си и да насочим мислите си навътре към себе си, към духовния свят или се опитаме да ги изключим. За тази цел трябва да имаме подходящ инструмент, подобно на това, както един биолог се нуждае от микроскоп за изследването на много малки обекти. Разликата при изучаването на невидимите духовни същества е, че инструментът за наблюдението им е самият човек, по-точно, латентното му духовно зрение, което трябва да се активира.
  6. Докато за днешната религия бихме могли да кажем, че е заблуда, за духовността това можем да кажем само ако разглеждаме нещата повърхностно, външно (екзотерично). Ако обаче погледнем по-дълбоко, можем например да разгледаме явлението на съня. По време на будното състояние ние изживяваме различни опитности, в резултат на които след определено време се изморяваме и ни се доспива. Защо се получава така? Това е така, защото материалният свят, в който навлизаме и пребиваваме по време на будност, е до голяма степен чужд на нашата душевно-духовна същност. Наред с полезните и нужни опитности, той ни влияе и увреждащо, ние се изморяваме, губим сили. Затова след известно време ние заспиваме. И макар обикновено да не изживяваме съзнателно това, по време на сън ние се пренасяме в духовния свят, откъдето черпим сили, защото това е светът, от който ние сме произлезли и който ни предоставя духовни сили. А ако се научим да се свързваме с духовния свят съзнателно, по време на будуването, ще можем още по-качествено и ефективно да възстановяваме силите си и да се развиваме духовно.
  7. Това не обяснява разликата. Представи си, че ти видиш нещо за миналото или за бъдещето. Как ще разбереш дали това твое видение ти е дадено от Бога или от дявола?
  8. А каква според теб е разликата между виденията, описвани от пророците и виденията, описвани от ясновидците, тук да отбележа, че нямам предвид ясновидците-шарлатани, а ясновидците, виждащи минало или бъдеще?
  9. Истинската религия според мен трябва по един сигурен, бих казал, научен начин да развива способностите на човека по отношение на връзката му с духовния свят, възможностите да контактува с невидимите същества, да ги изследва така, както например един биолог изследва микроскопичните същества с помощта на микроскоп. Разликата тук ще бъде в инструмента на изследванията. Истинската религия според мен трябва да ни покаже какъв е пътят на човешката еволюция: какви сме били в миналото, какво сме сега и какви можем да станем в бъдеще. Къде е нашето място сред духовните йерархии. Каква е нашата мисия.
  10. Това, което днес се възприема като религия не е онова, което е била религията в миналото. Тя е възникнала тогава, когато хората са загубили способността да виждат духовния свят. Глаголът "религаре" означава свързвам, следователно предназначението на истинската религия е да възстанови изгубената връзка между човека и невидимия свят. Сега религията е нещо по-различно, където се намесват и много чисто човешки, често не съвсем почтени интереси. Духовността за мен е стремеж на човека да се свърже с нематериалния свят, който е наша истинска родина и от който ние сме слезнали, за да научим много уроци в материалния свят, който е необходим за нашата еволюция в настоящия етап. Духовният свят е паралелен на материалния, те са преплетени, но често, потопени прекалено в материалното, ние забравяме за духовното. Като цяло, бих казал, че духовността е родствена на истинската религия.
  11. Виждам, че там има доста материали. Къде по-конкретно може да се прочете отношението на православната църква към думите на ап. Павел от Посланието му към коринтяните?
  12. Например, в новия завет в Първо Послание на ап. Павел до коринтяните, гл. 12 или гл.14, в която четем: 1. Стремете се към любовта; показвайте ревност за духовни дарби, а особено - да пророчествувате. 2. Защото, който говори на език непознат, той не говори на човеци, а на Бога; понеже никой го не разбира, а духом говори тайни; 3. който пък пророчествува, той говори на човеци за поука, увещание и утеха. 4. Който говори на непознат език, той поучава себе си; а който пророчествува, той поучава църквата. 5. Желая всички вие да говорите езици, а още повече да пророчествувате; защото, който пророчествува, по-горен е от оногова, който говори езици - освен ако ги тълкува, та църквата да получи поука.
  13. В Библията могат да бъдат намерени тектове, които призовават вярващите да стоят далеч от ясновидци, медиуми, врачки и т.н., да не ползват в никакъв случай техните услуги и съвети. Други текстове пък казват, че ако човек напредне в духовното си развитие, "приближи се до Бога", той ще придобие свръхсетивни способности като говорене на чужди езици, ясновидство и т.н. Не е ли това противоречие? На какво се дължи това разминаване? Кое от двете становища и защо би трябвало да приемем за правилно?
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...