Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

iNeXiJt

Курсове по програмиране с C/C++ в град Варна

Препоръчан отговор


Здравейте! Искам вече сериозно да се занимавам с програмиране на видео игри използвайки C/C++, но не знам къде да отида на уроци в град Варна. Търся индивидуални или групов курс, който да ме научат как се работи с C/C++. Вече разгледах няколко оферти и средно цената е по 300-350лв за 40 астрономически часа (като това е 1 част - въведение и представяне на основните неща). Проблемът е че не намирам такива във Варна. Всички който видях са или затворили, или са в София. Ако някой може да ми помогне моля да пише! Благодаря предварително!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С курсове няма да стане. Трябва воля и да четеш книги. В Amazaon има доста хубави книги за C++ game. Друг е въпроса какво искаш да правиш. Ако искаш Engine то C/C++ са перфектни, ако искаш да си програмист то те по-скоро пишат скриптове. Разгледай какви търсят за разработката на игри и ти какво точно искаш да правиш :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ако искаш да си програмист то те по-скоро пишат скриптове.

:lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

:lol6:

 

Добре де идеята ми беше друго, но не се изразих правилно :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тези, дето пишат повече скриптове са Web Developer-ите и те пак си програмисти. Все още не смятам, че пишейки С/С++/Java код съм зидаро кофражист :D.

Дефиницията за програмист е доста по-обширна и не обхваща само софтуерната индустрия ;).  

 

Относно това за Web Developer не съм съгласен. Не само те пишат и не е основно те. Относно това което казах по-горе, просто имах друго впредвид, не че програмистите пишат само на скриптови езици. Имах впредвид, че ако не си от екипа за Engine по-скоро пишеш скриптови програми, които да помагат на другите екипи за справяне с някакви проблеми (графични дизайнери, аниматори ... ). Например някъде се пише доста и на  Lua, което е скриптов език. Това ми беше идеята, не че програмистите пишат само на скриптови езици ( далеч съм от тази мисъл ).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Относно това за Web Developer не съм съгласен. Не само те пишат и не е основно те. Относно това което казах по-горе, просто имах друго впредвид, не че програмистите пишат само на скриптови езици. Имах впредвид, че ако не си от екипа за Engine по-скоро пишеш скриптови програми, които да помагат на другите екипи за справяне с някакви проблеми (графични дизайнери, аниматори ... ). Например някъде се пише доста и на  Lua, което е скриптов език. Това ми беше идеята, не че програмистите пишат само на скриптови езици ( далеч съм от тази мисъл ).

Аз не казвам, че само те пишат, а че при тях просто по-често се пише. Вие дадохте мнението си в конкретиката на проблемната област за игрите, където съм напълно съгласен с Вас - наистина една група програмисти пишат основно по Engine-а, други са по графика и анимации, трети са по performance и т.н.  - това си нормално. Но от първите Ви постове, тази конкретика убягва и поради това сметнах, че говорите като цяло. 

 

P.S. Понеже съм малко анти-фен на скриптовите езици, ще си призная, че леко останах обиден първоначално, но после се сетих, че дори в момента боря едни dojo истории и ми мина много бързо :D

 

:wub:

 

P.S. За пореден път - сори за офтопика  :ph34r:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от and!
      Здравейте, тази година ще завършвам и ми предстои кандидатстване. Ориентирал съм се към IT сферата/програмирането и ми е трудно да избера университет. Спрял съм се на Нов Български Университет със специалност Информатика и на ФМИ-Софийски Университет със специалност Компютърни Науки или Софтуерно Инженерство. Лично аз предпочитам НБУ, защото мисля, че е модерен и либерален университет с добра материална база, мога да завърша и втора специалност, има шанс да взема пълна стипендия (поне за първата година) и университетът ми харесва като цяло. Чувал съм и лоши неща от вида, че там може да завършиш и без да учиш (това не ме касае много, тъй като аз съм решен да уча). Цените също не ми харесват, но както казах се стремя към стипендия. А за СУ мисля, че е най-престижният университет в България. Притеснява ме, дали в НБУ ще получа добро образование и подготовка в тази специалност.
      МОЛЯ всеки, който има някакво мнение за НБУ, за СУ и за тази тема като цяло да се включи! Може да ми препоръчате и други университети с тези специалности.
      Благодаря за помощта!
    • от Chris Panov
      Здравейте, 
      В момента пиша една програма, в която в една от функциите ми се налага да излезна по-рано при определено условие. Функцията връща string впрочем.
      Ето кодът:
       
      #include "stdafx.h" #include <iostream> #include <string> #include <sstream> #include <vector> #define CONSOLE_LOG(x) std::cout << x #define COMMAND_END command[0] #define COMMAND_SUM command[1] #define COMMAND_SUBTRACT command[2] #define COMMAND_CONCAT command[3] #define COMMAND_DISCARD command[4] #define COMMAND_DISPSEQ command[5] template <typename T> void top_back(std::vector<T>& v) {     v.erase(v.end() - 1); } std::string sum(std::string& x, std::string& y, std::vector<std::string>& vec) {     int xInt = atoi(x.c_str());     int yInt = atoi(y.c_str());     int result = xInt + yInt;     std::ostringstream os;     std::string strResult;     os << result;     strResult = os.str();     top_back(vec);     top_back(vec);     return strResult; } std::string subtract(std::string& x, std::string& y, std::vector<std::string>& vec) {     int xInt = atoi(x.c_str());     int yInt = atoi(y.c_str());     int result = xInt - yInt;     std::ostringstream os;     std::string strResult;     os << result;     strResult = os.str();     top_back(vec);     top_back(vec);     return strResult; } std::string concat(std::string& x, std::string& y, std::vector<std::string>& vec) {     if (atoi(x.c_str()) < 0)     {         return;     }     else {         std::string concatStr = y + x;         top_back(vec);         top_back(vec);         return concatStr;     } } void dispseq(std::vector<std::string>& vec) {     std::vector<std::string>::const_iterator iter;     for (iter = vec.begin(); iter != vec.end(); iter++)     {         std::cout << *iter << std::endl;     } } void enterSequence() {     std::vector<std::string> command =     {         "end",         "sum",         "subtract",         "concat",         "discard",         "dispseq"     };     std::vector<std::string> sequence;     std::string input;     std::string a;     std::string b;     do     {         std::cin >> input;         sequence.emplace_back(input);         if (input == COMMAND_END)         {              top_back(sequence);         }         if (input == COMMAND_SUM)         {             top_back(sequence);             a = sequence[sequence.size() - 1];             b = sequence[sequence.size() - 2];             sequence.emplace_back(sum(a, b, sequence));         }         if (input == COMMAND_SUBTRACT)         {             top_back(sequence);             a = sequence[sequence.size() - 1];             b = sequence[sequence.size() - 2];             sequence.emplace_back(subtract(a, b, sequence));         }         if (input == COMMAND_CONCAT)         {             top_back(sequence);             a = sequence[sequence.size() - 1];             b = sequence[sequence.size() - 2];             sequence.emplace_back(concat(a, b, sequence));         }         if (input == COMMAND_DISCARD)         {             top_back(sequence);             top_back(sequence);         }         if (input == COMMAND_DISPSEQ)         {             top_back(sequence);             dispseq(sequence);         }     } while (input != COMMAND_END); } int main() {     enterSequence();     std::cin.get();     std::cin.get();     return 0; } И ето проблемната функция:
       
      std::string concat(std::string& x, std::string& y, std::vector<std::string>& vec) {     if (atoi(x.c_str()) < 0)     {         return;     }     else {         std::string concatStr = y + x;         top_back(vec);         top_back(vec);         return concatStr;     } }  
      Както виждате ако стрингът x(който естествено го превръщам в интиджър) е по-малък от 0, теоритично трябва да излезна от функцията, и това е единственият начин за който се сетих, с return;, обаче пък компилаторът иска функцията да връща стойност, понеже е от тип стринг.
      Как да съчетая двете? - да връща стринг ако всичко е по план, и да излиза ако е по-малко от 0.
    • от Chris Panov
      Здравейте,
      В момента имам сериозен проблем със взимането на броят на елементи в даден вектор.
      vec.size(); и  
      sizeof(vec) / sizeof(vec[0]); не работят. Програмата те пита за брой ключове за даден тест, въвеждаш ключовете, после въвеждаш и отговорите, които са били дадени, и програмата ги сравнява и в зависимост от това колко верни отговори имаш ти дава точки. Ключовете и дадените отговори са тип char. ("A", "B", "C" etc.)
      Ето го и кода, като повечето съм го направил на коментар за да си тествам само функцията която извежда броя на елементите.
      #include "stdafx.h" #include <iostream> #include <vector> #define CONSOLE_LOG(x) std::cout << x; std::vector<char> keys = {'A', 'B', 'C', 'D', 'E'}; std::vector<char> studentAnswers; int n, points = 0; char key, answer; template <typename T> T vecSize(std::vector<T>& vec) { T size = vec.size(); return size; } /* template <typename T1> void enterKeys(std::vector<T1>& k) { CONSOLE_LOG("Please enter the number of keys: "); std::cin >> n; for (int i = 0, counter = 1; i < n, counter <= n; i++, counter++) { CONSOLE_LOG("Key " << counter << ": "); std::cin >> key; k.emplace_back(key); } } template <typename T2> void enterAnswers(std::vector<T2>& stAns) { for (int i = 0, counter = 1; i < n, counter <= n; i++, counter++) { CONSOLE_LOG("Answer " << counter << ": "); std::cin >> answer; stAns.emplace_back(answer); } } template <typename T3> void getGrade(std::vector<T3>& x, std::vector<T3>& y) { for (int i = 0; i < n; i++) { if (x[i] == y[i]) { points++; } } CONSOLE_LOG("Points: " << points); } */ int main() { /* enterKeys(keys); enterAnswers(studentAnswers); getGrade(studentAnswers, keys); */ std::cout << keys.size() << std::endl; std::cout << vecSize(keys) << std::endl; std::cin.get(); std::cin.get(); std::cin.get(); return 0; } Опитах всевъзможни начини, и пак не става. Идеята е да заместя n променливата със броя на елементите от вектора. Програмата върви по един и същи начин, защото все пак в n променливата запазваме големината на вектора, но бих искал да си го направя с функция.
      Както виждате на края на програмата си извеждам тестове. Първият, който си е по конвенционалният метод си работи сам по себе си, но пък във for цикъл не бачка.
      А вторият е функцията която съм направил. Проблемът е че ми извежда непознат символ - "�"
      Проблемът е че типът на елементите във вектора е char, защото като го направих с int тип си работеше както трябва.
      Бих бил изключително благодарен ако някой може да ме насочи и да ми бутне едно рамо :)
    • от Goshko
      Да се напише програма, която създава структура "Book" като имате следните полета - Title(заглавието на книгата), Автор(Author), Цена(Price) и уникален номер на книгата(ISBN-num). Да се ваведе цяло число n и след него n на брой данни за ученика. Да се изведе на монитора данните за книгата с цена по-висока от предварително зададена.
    • от Нели Николова
      Здравейте, имам две готови задачи, но не мога да ги компилирам. Дали може да ги проверите?
      зад.1 Да се състави програма, която да сортира едномерен масив от цели числа тип short  с име X състоящ се от 19 елемента. Сортирането да се извърши във възходящ ред чрез метода пряка селекция.
      #include <iostream>
      using namespace std;
      void sortAsc(short[]);
      int main() {
          short x[] = {123,13,23,31,1,55,36,17,8,9,10,11,6,12,14,15,16,35,184,19};
           
          sortAsc(x);
          
          return 0;
      }
      void sortAsc(short x[]){
          for(short i = 0; i < 19 ; i++) {
              for(short j = i; j < 19; j++) {
                  if(x[j] < x) {
                      swap(x[j], x);
                  }
              }    
          }
          
          for(int i=0; i<19; i++)
          {
              cout << x << endl;
          }
      }
      зад. 2 Да се състави програма,която реализира динамичен стек от реални числа тип float. Стекът да се преобразува в два нови стека, един стек P за четните и един стек O за нечетните числа от стек едно. Стековете да се извеждат на екрана.
      int main() {
          stack<float>numbers;
          stack<float>p;
          stack<float>o;
          
          for(short i = 1; i <= 200; i++) {
              numbers.push(i);
          }  
          
          numbers.push(200.64);
          numbers.push(203.34);
          
          while(!numbers.empty()) {
              int number = numbers.top();
              
              if (number % 2 == 0) {
                  p.push(number);
              } else {
                  o.push(number);
              }
              numbers.pop();
          }
          
          cout << "EVEN NUMBERS:" << endl;
          
          while(!p.empty()) {
              cout << p.top() << endl;
              p.pop();
          }
          
          cout << "ODD NUMBERS:" << endl;
          
          while(!o.empty()) {
              cout << o.top() << endl;
              o.pop();
          }
          
      }
      Много Ви благодаря :)
       
  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.