Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

уточнение


Препоръчан отговор


Не е нова тема, само искам да си преместя поста далеч от маймуните в къщата. Тук да стои, ако може, в нещо като шкафче. Предполагам, че няма да пречи на никого.

 

Лука 19

[19:1]  След това Иисус влезе в Иерихон и минаваше през него.
[19:2]  И ето, някой си, на име Закхей, който беше началник на митарите и богат човек,
[19:3]  искаше да види Иисуса, кой е Той, ала не можеше от народа, защото беше малък на ръст;
[19:4]  и като се затече напред, покачи се на една смоковница, за да Го види, защото щеше да мине оттам.
[19:5]  Иисус, като дойде на това място, погледна нагоре, видя го и му каза: Закхее, слез по-скоро, защото днес трябва да бъда у дома ти.
[19:6]  И той бързо слезе и Го прие с радост.
[19:7]  И всички, като видяха това, зароптаха и казваха: отби се при грешен човек.
[19:8]  А Закхей застана и рече Господу: ето, половината от имота си, Господи, давам на сиромаси и, ако от някого нещо съм взел несправедливо, ще отплатя четворно.
[19:9]  Тогава Иисус рече за него: днес стана спасение на тоя дом, защото и този е син на Авраама,
[19:10]  понеже Син Човеческий дойде да подири и да спаси погиналото.
[19:11]  А когато те слушаха това, прибави една притча, - понеже Той беше близо до Иерусалим, и те мислеха, че тозчас ще се открие царството Божие, -
[19:12]  и рече: някой си благороден човек заминаваше за далечна страна, да получи за себе си царство и да се върне;
[19:13]  и като повика десет свои слуги, даде им десет мини * и им рече: търгувайте, докле се завърна.
[19:14]  Но гражданите му го мразеха, и изпратиха след него пратеници, като казаха: не искаме той да царува над нас.
[19:15]  И когато се той завърна, след като прие царството, каза да му повикат ония слуги, на които бе дал парите, за да узнае, кой какво е припечелил.
[19:16]  Дойде първият и рече: господарю, твоята мина припечели десет мини.
[19:17]  И му рече: хубаво, добри рабе; задето ти беше верен в твърде малко, бъди властник на десет града.
[19:18]  Дойде вторият и рече: господарю, твоята мина принесе пет мини.
[19:19]  Рече и на тогова: и ти бъде над пет града.
[19:20]  Дойде и друг и рече: господарю, ето твоята мина, която пазех в кърпа,
[19:21]  понеже се боях от тебе, защото ти си жесток човек: взимаш, което не си турил, и жънеш, което не си посеял.
[19:22]  Господарят му рече: с твоите уста ще те съдя, лукави рабе: ти знаеше, че съм жесток човек, взимам, което не съм турил, и жъна, което не съм посеял;
[19:23]  тогава, защо не даде парите ми в банката, та аз, като дойда, да ги получа с лихва?
[19:24]  И рече на присъствуващите: вземете от него мината и я дайте на тогова, който има десет мини.
[19:25]  (И му рекоха: господарю, той има десет мини!)
[19:26]  Защото, казвам ви, всекиму, който има, ще се даде, а от оногова, който няма, ще се отнеме и това, що има;
[19:27]  а ония мои врагове, които не искаха да царувам над тях, доведете тук и посечете пред мен.

 

 

 

„И така, момчето ми, когато посетих за първи път Страната на Перлите, повечето тамошни тримозъчни същества, както вече казах, бяха последователи на същата тази религия, базирана уж на съветите и указанията на светеца Буда, и във всеки от тях вярата в своята религия беше непоколебимо твърда.

 

Отначало, докато изучавах всички тънкости на учението на тамошната религия, все още не бях решил как именно да я използвам за достигането на целта си*, но когато по време на изучването случайно си изясних едно много определено и свойствено за последователите на тази религия разбиране, възникнало там пак по недоразумение и основано на собствените му действително изречени от самия свят Буда думи, веднага реших по какъв начин да действам чрез тяхната „хаватвернони” или „религия”.

 

Оказало се, че обяснявайки им космическите истини, светецът Буда между другото също казал, че въобще трицентровите същества, съществуващи на разните планети в нашата Велика Вселена, както и всички трицентрови същества на Земята разбира се, трябва в резултат да са не нещо друго, а част от онова Величайшо Велико, което е Всеобхватността на всичко съществуващо и че основата на това Величайше Велико се намира там, на върха, за да обхваща по-удобно същностите на всичко съществуващо.

 

Тази Величайша Велика Основа на Всеобхващащото всичко съществуващо еманира постоянно по цялата Вселена от нейните частици на планетите, в някои трицентрови същества (мой курсив), достигащи в своето общо наличие способността да притежават собствено функциониране и на двата основни космични закона, „Свещения-Хептапарапаршинох” и „Свещения-Триамазикамно”, обличайки се в такава определена единица, единствено в която Обективната Божествена Разумност придобива възможността да се концентрира и зафиксира.

 

А това е предвидено и сътворено от нашия ОБЩ ТВОРЕЦ затова, че когато тези вече одухотворени от Божествената Разумност части от Великото Всеобхватно се възвърнат и слеят отново с Великия Първоизточник на Всеобхватността, те – тези части – да съставляват Цялото, което в надеждите на нашия ОБЩ ЕДИНОБИТИЕН БЕЗКРАЕН, и трябва да осъществява смисъла и стремежа на всичко съществуващо в цялата Вселена.

 

Нататък светият Буда, оказва се, още им казал:

„Вие, трицентровите същества от планетата Земя, като имащи в себе си възможността да придобиете в себе си двата главни основни вселенски свещени закона, имате пълната възможност също да се облечете с тази най-свята част на Великото Всеобхващащо всичко съществуващо и да я усъвършенствате чрез нужния Божествен Разум.

 

А този Велик Всеобхващащ Всеобхващащото е и се нарича „свята Прана”.

 

Това напълно определено разяснение на светеца Буда било добре разбрано от съвременниците му и много от тях започнали, както вече казах, отначало с жажда да се стремят да възприемат и облекат в своето наличие частиците на това Величайше Велико, а после посредством него да проявят Божествената Обективна Разумност.

 

И ето, когато второто и третото поколения на съвременниците на светия Буда започнали да „мъдруват” над неговите разяснения на космическите истини, те „измъдрили” с оригиналния си разум и за нататъшно предаване закрепили много определеното понятие, че този самият „Господар Прана” вече го имало в тях веднага с възникването им.

 

Благодарение на това недоразумение съществата от онзи период и всички последващи поколения, а също съвременните, са си въобразявали и още си въобразяват, че те без всякакъв Парткдолгдюти** на същества, вече са част от онова Величайше Велико, за което и разяснил много определено лично самият светец Буда.

 

И ето, момчето ми, щом си изясних недоразумението и ясно констатирах, че в тази Страна на Перлите всички същества без изключения са били убедени, че са вече частица от самия „Господин Прана”, аз реших  веднага да използвам това недоразумение и да постигна и тук целта си чрез тяхната религия.

 

Преди да продължа нататък непременно трябва да отбележа още, че личните ми детайлни издирвания относно самото това разяснение на светия Буда, а именно, уж че бил казал, че съществата при самото си възникване вече имат в себе си частица от Величайше Великото, напълно ясно ми показаха, че той изобщо не е могъл да им каже именно това.

 

Не е могъл,  понеже същите онези детайлни мои проучвания ми изясниха, че светецът Буда, намирайки се веднъж в кръга на преданите си ученици в местността „Сенкуори”, определено е казал:

 

„Ако светейшата Прана кристализира във вас, съзнателно или несъзнателно за вашия „Аз”, непременно сте длъжни да доведете до необходимата степен усъвършенстването на индивидуалната разумност на тази съвкупност от пресвети Атоми; в противен случай това свещено покритие, сменяйки различни външни покрития, вечно ще се мъчи и страда”.

 

Тук е интересно да се отбележи, че за това същото ги е предупредил един друг свят Индивидуум, също посланик Свише, а именно, светият Кирмининаша.

И този истински свят посланик ги предупредил със следните думи:

 

„Блажен е който има душа; блажен е също и който съвсем я няма; но мъка и нещастие за онзи, който я има само в зачатък”.

 

Г. И. Гурджиев, „Рассказы Вельзевула своему внуку”

 

 

 

* Целта на Велзевул, космическо същество, е да откаже по някакъв начин хората от жертвоприношенията на животни.

** „Парткдолгдюти” е оригиналната дума, нещо като „връщане на дължимото с лихва” или както Гурджиев го изразява в началото на книгата чрез анекдот – „гуляй” със заплащане на „пощенските разходи”. „Если кутить, так уж кутить с пе­ресылкой!”

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване