Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Бучене от чисто нови колони


ma57er2

Препоръчан отговор

Здрасти. Дадох колоните microlab solo 7c на ремонт зарадите бучене от тях след включването им в 220 волта, след 22 дни ми се обадиха да ми кажат че са ги заменили с нови, което ми се стори странно все пак 8 месеца някъде съм ги ползвал. Но ето че проблема пак го има даже ми се струва по-силно бучене от захранването ли е не знам, едно и също е независимо дали усилвам звука все го има. Четох някъде че било заради некачествени кабели вътре в колоната или захранването, но какво ми помага това, да се примиря и да ми бучи или има какво да се направи? Благодаря предварително за помоща хубавах ден :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вече не знам какво да очаквам, да не би да не е дефект а всички да са така, бучащи?

Моите колони са Edifier, доказала се марка, когато ми ги донесоха обаче бучаха малко, проблема беше от микрофона на слушалките, а след време пак издаваха този звук, този път малко се бяха поразместили буксите (леко се бяха извадили)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не е от буксите или микрофон и с таблет да ги свържа е все тая, без да са свързани го има бученето, след включването в контакта 220в се чува.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

без да са свързани го има бученето, след включването в контакта 220в се чува.

Точно там е единият проблем - когато аудио входът им остане да "виси", започва бученето.

Пробвай да ги закачиш към компютъра при изключен компютър и изключено захранване на колоните. Сега включи захранването на колоните - бучат ли? Проблемът е или в кабела от компютъра към колоните или в захранването на колоните.

За решаване на проблем с филтриране на захранването:

Направи си малка модификация тип букса-филтър. Т.е. вземаш една женска букса за захранване, една мъжка и един голям кондензатор - 10000uF/15V

Пример

Свързваш буксите с 2 изолирани проводника. Кондензаторът го свързваш към едната от буксите (Внимавай за посоката на свързване на кондензатора!!! Минусът на кондензатора към минуса на захранването!) Пробвай да ги закачиш към компютъра при изключен компютър и изключено захранване на колоните. Сега включи захранването на колоните - бучат ли?

За решаване на проблема с кабела - в сервиза изискай да ти проверят аудио кабела дали е запоена екранировката му.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

От захранването ще да е, без никакви кабели свързани само едната колона да е включена и проблема си стои. За това решение в поста над моя включва ли заварка и разглобяване на колоните? Ако е така е няма как да го направя, щото ше оплеска цялата работа.. Нещата стават все по-странни оказа се че буксата за кабела всъщност не влиза до край самия кабел(белия) , което не е пречка за да вади звук и от другата колона но пак ми е чудно как така не влиза какъв е тоя дефкт. Значи оставям с виждането че това са два дефекта в чисто нова колона, какво пак ли да пращам на сервиз и 20 дена без колони и накрая да ми дадат пак чисто нови и да е някоя още по-стара партида с още повече дефекти и така до края на гаранцията след 2 месеца. Или да търся сервиз където хората явно разбират нещо и знаят защо е така, както в горния пост ми обяснихте , но е изън мойте разбирания да пипам нещо дето не го знам какво е, а ако се окаже че не е от това?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

От захранването ще да е, без никакви кабели свързани само едната колона да е включена и проблема си стои. За това решение в поста над моя включва ли заварка и разглобяване на колоните? Ако е така е няма как да го направя, щото ше оплеска цялата работа.. Нещата стават все по-странни оказа се че буксата за кабела всъщност не влиза до край самия кабел(белия) , което не е пречка за да вади звук и от другата колона но пак ми е чудно как така не влиза какъв е тоя дефкт. Значи оставям с виждането че това са два дефекта в чисто нова колона, какво пак ли да пращам на сервиз и 20 дена без колони и накрая да ми дадат пак чисто нови и да е някоя още по-стара партида с още повече дефекти и така до края на гаранцията след 2 месеца. Или да търся сервиз където хората явно разбират нещо и знаят защо е така, както в горния пост ми обяснихте , но е изън мойте разбирания да пипам нещо дето не го знам какво е, а ако се окаже че не е от това?

Това "решение" над твоя пост може да иде в параграф "бисери". И ако може автора да обясни къде се слагат тия "захранващи" букси и тоя кондензатор с каква цел го слага и освен 10000 микрофарда до какво напрежение трябва да е?

А иначе за "висящия" вход - ми то обикновено така се пробва за "брум" с "висящ" но окъсен вход.

Та ако намалиш "волумето" отзад на тонколоната в която са входовете и бучи - това означава че имаш брум и причините за това може д са най- различни. От лошо опроводяване на маса, "грунд лооп", дефектна част - примерно потенциометъра за усилването до каквото се присетиш.

И не на последно място - да се има в предвит, че китайците се изхитрят да слагат в такива компютърни тонколони импулсни захранвания с цел икономия ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Няма разлика при намалено волуме и увеличено такова, дори да е на 'стенд бай' пак и идва от говорителите не е от зад примерно където е захранването се чува пак подпбно бучене но е трудно доловимо, за да се чуе трябва да е много тихо и човек да си доближи съвсем до него за се чуе. За разлика от говорителите където дори повреме слушането на музика по-намалена като е се чува през музиката даже като си доближа пак ухото, а ако е без музика да не говорим чува се на два метра разстояние, поне аз го чувам тъй някои може и да не го чуе, но това е положението бучи и ме дразни.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, ще се опитам да обясня с прости думи за какво иде реч: постановката на  системата е такава - тонколоните са комплект високоговорители, затворени в кутии . За да могат да възпроизведат звук към високоговорителите се подава някакво променливо напрежение с определена големина и честота, като "големината" на това напрежение определя силата с на звука, която "излиза" от говорителите а честотата на напрежението определя точно "какъв" звук ще излиза - когато честотата е примерно с подадени 10 килохерца ще чува пищене, а с подадени 100 херца ще се чува бучене и т.н. Музиката е комплексен сигнал - тоест "сбор" от различни честоти, които се подават едновременно към говорителите. Компютъра ти, подава напрежение към говорителите примерно 0.75 волта  , което е недостатъчно да се изкара звук от тонколоните и затова това напрежение  се налага да бъде увеличено (примерно на 5 волта) от електронно устройство (усилвател).Усилвателя, за да може да подава различни напрежения към говорителите трябва от някъде да "взема"  някакво базово напрежение (примерно 30 волта постояно напрежение) от "захранването" и да го "преобразува" в променливо напрежение и "препраща" към говорителте,като големината на препращаното напрежение  се определя от коефицент на усилването и от големината на подаваното КЪМ усилвателя напрежение. Ако усилвателя има коеф. на усиване 10 и му се подаде на входа 0.75 волта - той ще подаде на говорителте 7.5 волта.Регулирането на подаваното към усилвателя напрежение става от потенциометър свързан като делител на напрежение (това,  което виждаш като врътката "волуме") и подава на усилвателя напрежение от 0 волта до максимлното, което изкарва изхода на компютъра.

Когато се казва, че има брум това означава, че по някаква причина усилвателя подава към говорителте някакво нежелано напрежение с ниска честота примерно 50 или 100 херца. И това не е свързано с "бученето" което чуваш от задната страна на тонколоната с усилвателя . Това задното бучене идва от некачествен трансформатор - самия трансформатор "вибрира" с честота 50 херца тези вибрации се чуват като бучене, но както си забелязал това бучене е тихо.

Проблема при теб е именно брума, който идва от усилвателя към говорителите и причините за това може да са най- различни.Възможна причина е  усилвателя да приема смущаващи електромагнитни излчъчвания от някъде - примерно от собствения трансформатор или външен разпложен в близост.  Пробвай да преместиш тази тонколона, някъде където е "чисто" - тоест няма електроуреди в близост. Ако не е  от това, тогава  без да се отвори тонколоната няма как да се каже от къде идва брума . 

 

Не се обиждай, че писах дълги обяснения като за дете, но забелязах че бъркаш понятията за бучене в тонколоните.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така, мерси промени ми цялостната представа за това как произвежда звук, може да се каже че вече съм втори клас в озвучителната техника. Излиза че е от колоната, както очаквах, то си се чува и на двете колони но явно че е от трансформатор или нещо нискокачествено което 'толкова си може'. И да значи варянта остава пак да ги връщам или да търся човек който да разбира и да я 'погледне' но имам един въпрос относно това, ако оставя да има брум след дълго време на ползване на колоните ще им навреди ли понякакъв начин, смисъл това е постоянно и сигорно прецаква по някакъв начин самите говорители?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Виж - пак е относително (дали ще прецака нещо или не). Ако брума идва от някакви смущения - примерно от излъчване от собствен трансформатор, или "искрящо" ключе за напржението,или лошо проектирана платка,или "лоши звукови" кабели минаващи в близост до трансфоматора ит.н - то тогава може да си кара до безкрайност.

Но има вероятност да има проблем със захранването - примерно скапан филтриращ кондензатор или изправителен диод - тогава след време проблема се задолбочава и може да доведе до прецакване на цялата система. Визможно е също така проблеми да правят самите чипове на усилвателя - след време е възможно съвсем да се скапят и да изкарат прав ток на изходите си към говорителите - пиши тонколоните бегали.

Така, че както казах - без да се отвори и да се види и измерва какво става - няма как да се каже.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Докато са колонките в гаранция ги закарай в сервиза. Проблема ти е в захранващия трансформатор щом и на 'стенд бай' се чува. Не се опитвай да ги отваряш защото ще останеш без гаранция. Качествените трансформатори не трябва да се чуват нито да загряват на празен ход 'стенд бай' .  

Принципно доста хора са доволни от тези колонки. Ако е необходимо смяна на трансформатора трябва да се провери първо какви напрежения дава на вторичната намотка и каква му е мощността. Ето и ориентировъчни цени  http://www.skrap.org/category/list/Трансформатори 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в захранващия трансформатор, след като се чува и от двете.

Диагнозата си е по рождение - евтини китайски прошибалки с много неща икономисани. Като се почне от филтрацията.

Просто боклук за дрънчи на киноефекти и игри. Определено не е направен за озвучаване на квартала.

А за слушане на музика има други решения, които не се търгуват в компютърен магазин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това "решение" над твоя пост може да иде в параграф "бисери". И ако може автора да обясни къде се слагат тия "захранващи" букси и тоя кондензатор с каква цел го слага и освен 10000 микрофарда до какво напрежение трябва да е?

А иначе за "висящия" вход - ми то обикновено така се пробва за "брум" с "висящ" но окъсен вход.

Та ако намалиш "волумето" отзад на тонколоната в която са входовете и бучи - това означава че имаш брум и причините за това може д са най- различни. От лошо опроводяване на маса, "грунд лооп", дефектна част - примерно потенциометъра за усилването до каквото се присетиш.

И не на последно място - да се има в предвит, че китайците се изхитрят да слагат в такива компютърни тонколони импулсни захранвания с цел икономия ...

Не знам, колко си сър и колко пич, но това, което съм описал във въпросната публикация е "безболезнен" начин да се въведе филтрираш елемент между захранването и колоните (с женски захранващ жак за вход и мъжки захранващ жак за изход на филтриращия модул). Вярно е, че съм пропуснал да укажа напрежението на кондензатора - мой пропус е (15V - допуса се, че от захранващия адаптер излизат 12V)!!! А като ти гледам обясненията, освен да ме напуши смях, информация не носят. Обясни моля терминът "грунд лооп", защото в текста ти, а и извън него, той не носи информация. Хм, не знам чии публикации са за "бисерите". Особено обяснението на принципите на работа на усилвателната техника. За "волумето" - там е ясно - това трябва да е на "мах" :ph34r:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, колко си сър и колко пич, но това, което съм описал във въпросната публикация е "безболезнен" начин да се въведе филтрираш елемент между захранването и колоните (с женски захранващ жак за вход и мъжки захранващ жак за изход на филтриращия модул). Вярно е, че съм пропуснал да укажа напрежението на кондензатора - мой пропус е (15V - допуса се, че от захранващия адаптер излизат 12V)!!! А като ти гледам обясненията, освен да ме напуши смях, информация не носят. Обясни моля терминът "грунд лооп", защото в текста ти, а и извън него, той не носи информация. Хм, не знам чии публикации са за "бисерите". Особено обяснението на принципите на работа на усилвателната техника. За "волумето" - там е ясно - това трябва да е на "мах" :ph34r:

belivakov, момче какви адаптери ,какви букси те гонят ?? Ето ти линк към сайта на микролаб и по точно на въпросните колони microlab solo 7c

http://www.microlab.com/?r=Stereosystemen&st=full&id=225

 Погледни снимката от задната страна на колоната и кажи къде има захранващи букси и адаптери ??

И да термина не e "грунд лооп" а "ground loop" ето ти линк към обясненията за него http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_loop_%28electricity%29

Освен това, се извиних на човека за писанията и обясненията като за малко дете, НО щом на теб ти ясно за волумето, че трябва да е на мах - няма какво повече да говорим.

 

p.s.  а за  "допускането" за 12 волта - не знам какво да кажа, все си мисля че не се "допуска", а се чете какво пише на адптера и се мери . И да беше го посъветвал кондензатора да е до 16 волта - доста по- лесно е да се намери от 15 волтов, 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте пак. Мерси за помоща, но явно проблема не е достатъчно видим за хората в сервиза. След като престояха още 15 дни в официялни им вносител, остановяват че няма такъв брум и всичко е окей. Както и да, понеже са им изчерпани всички бройки ми предлагат други колони по избор за същите пари или по-скъпи, например solo 9c но и той е изчерпан. Та ще ги взимам и ще си ги слушам с брум или там както се нарича. Това е положението ако пак почне да ме дразни ще пиша, пак с надеждата да намеря някой разбиращ човек да ги преслуша тъй като, до колкото разбрах това може да прецака като цяло самия звук парнаментно. Това е , ако имате идеи какво да правя дайте моля и благодаря приятен и хубав ден от мен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Контактът/разклонителят занулен ли е? Заземи към парното корпуса на компютъра.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Контактът/разклонителят занулен ли е? Заземи към парното корпуса на компютъра.

Предполага се , контактие са ползвани доста време, и на всякъде е така дори на по-миналите колони които смених в магазина ги пробвахме на тяхния контакт и имаше брум, заедно с това че дори да не са вързани към компютър, ако не си прочел цялата тема, е проблема само от включване в 220V се получава.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
  • Бюлетин

    Получавайте известие, когато има важна промяна или новина свързана с форума.
    Абонирайте се
×
×
  • Добави ново...