Премини към съдържанието
Lifebeyounearth

Ремонт на мултицет ::. възможно ли е ?

Препоръчан отговор


Здравейте !

Първо да спомена, че досега съм сменил...хъм...wait for it... 4 евтини модела мултицети за по 10 лева с абсурдни повреди от типа на искрене по контактите, изгорели бушони, които се оказват запоени за платката или направо са ги махнали, изгорели символи на дисплея, 150 ома съпротивление на късо, абсурдни показания и какво ли още не...

Купих си един DT 9205A за 17 лева. Мерих променлив ток(свързан последователно във веригата, сондите на правилните места, всичко ОК) беше настроен на 200mA fused входа, мерих си там токът, обаче разкачих веригата за момент и после пак я закачих...и тогава светна малка искра на сондите, които ги допирах, и изпука нещо в мултицета, ясно се чу. Оттам насетне показва пълни и невъзможни глупости. Батерията си е ОК, не е от нея. Пробвах се да му калибрирам потенциометъра в него - няма подобрение, защото показва пълни и променливи глупости и регулацията на потенциометъра логично не помага с нищо, ама да пробвам все пак...

И интересното е, че по платката имаше място за бушон, но не беше сложен. Явно консуматора е имал някакъв пиков ток, който е надвишил лимита и понеже китайците са излъгали, че има бушон, е станало "много хубаво".

Понеже ми е от много скоро време и пак ме е яд за тия 17 лева, защото пак са пари... Няма ли начин да се поправи ? Някой ако разбира от мултицети, каква част най-често им гори, за да дават грешни показания ? Или каква част най-вероятно е изгоряла в моя случей, ако някой може да предположи ?

Иска ми се да си го направя сам по някакъв начин, че вече ми писна да давам пари за нови...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

АМи докато давате по 10-15 лева за мултицет ще е така. Иначе отворете този и вижте поне на външен вид дали няма нещо изгоряло по чиповете, около тях

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е, логично, щом като в поста си казвам, че съм забелязал, че няма бушон на мястото и това, че съм калибрирал потенциометъра, па значи може да се предполага, че съм го отворил, нали :D

Мне, гледах всичко от двете страни на платката, пуснах носа да пасе по платката и нищо съмнително не видях и не надуших.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е, логично, щом като в поста си казвам, че съм забелязал, че няма бушон на мястото и това, че съм калибрирал потенциометъра, па значи може да се предполага, че съм го отворил, нали :D

Мне, гледах всичко от двете страни на платката, пуснах носа да пасе по платката и нищо съмнително не видях и не надуших.

Това може да означава че може някой буфер в чипа да е заминал. Или някой входящ транзистор. Но така без схема можем само да гадаем

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На всичко ли дава грешни показания или само на ток.Ако е на всички показания,най вероятно АЦП-то е сдало багажа,аналогово цифров преобразувател(чипа).


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Капитана веднъж ми каза: Не съм толкова богат за да купувам евтини неща.

И вие помислете по нея, а сега си съберете около 50-тина лева и си купете хубав мултицет. По ваще изказваня досега сте похарчили близо 60 кинта.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Понеже са "ширпотреба" най вече дефектът е при IS схемата ICL7106 или 7107, в зависимост каква индикация е използвана за дисплея. Това е почти целият мултиметър, а само интегралната му схема е повече от 20 лева при което си го купил за...17. а и още. Ремонта на такъв мултицет не е по силите ви, докато повредите явно отлично ги владеете. То с цифров мултимер се работи и се мисли. Представете си, че имате от серията Джон Флук, който е 1640 долара!!! Тогава какво ще правим.  Купете нов, а този си го запазете и се учете по него. 


Това може да означава че може някой буфер в чипа да е заминал. Или някой входящ транзистор. Но така без схема можем само да гадаем

Капитане! Мултимерите разпространявани в магазинната мрежа до около 70 лева са всичките на базата на схемите, които съм посочил в поста . Въобще не си струва възтановяването му, защото всичко е в нея  - интегралната схема - последната е с 42 крака. Той не може само да я разпои, без да скъса фолийната картина, камо ли да я замени с нова. А осцилаторната част на схемата е изградена с Мос -фет транзистори, което му гарантира напълно унищожаването на чипа.По сериозните мултимери от 100евро нагоре, вече са направени по тарикатски и донякъде защитата им ги пази. Забравих! За сведение - двата типа интегрални схеми се продават в нашата магазинна мрежа на ориентировъчни цени до 30 лева.Зависи от къде я купува. Производството им е само на  INTERSIL"" Заменка няма на 100%. Има и подобна руска серия, ако сте срещали от руската измервателна телевизионна апаратура - генератори за телевизия, мултимери и други такива - доста добра серия за непрофесионалисти.

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Работих си както трябва с него, но на втория опит "пукна". Иначе всичкото си беше точно - ампераж на променлив ток на 200mA, сондите включени както трябва, ама на втория опит му се еба майката.

Май по-скоро са китайски боклици, отколкото това, че евентуално съм можел да не бачкам както трябва или не съм "мислил" докато работя.

 

lz4jw, и аз си мислех, че интегралната му схема - кръглото чипче е заминало, но все пак се надявах на някакви надежди нещо друго да е.

Интересно ми е обаче ЗАЩО е станало това нещо. Причина си има някаква. И се чудя за нея. За да не си купя още един и да стане същото. Пиков ток над 200mA е моето предположение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Здравейте !

Първо да спомена, че досега съм сменил...хъм...wait for it... 4 евтини модела мултицети за по 10 лева с абсурдни повреди от типа на искрене по контактите, изгорели бушони, които се оказват запоени за платката или направо са ги махнали, изгорели символи на дисплея, 150 ома съпротивление на късо, абсурдни показания и какво ли още не...

Купих си един DT 9205A за 17 лева. Мерих променлив ток(свързан последователно във веригата, сондите на правилните места, всичко ОК) беше настроен на 200mA fused входа, мерих си там токът, обаче разкачих веригата за момент и после пак я закачих...и тогава светна малка искра на сондите, които ги допирах, и изпука нещо в мултицета, ясно се чу. Оттам насетне показва пълни и невъзможни глупости. Батерията си е ОК, не е от нея. Пробвах се да му калибрирам потенциометъра в него - няма подобрение, защото показва пълни и променливи глупости и регулацията на потенциометъра логично не помага с нищо, ама да пробвам все пак...

И интересното е, че по платката имаше място за бушон, но не беше сложен. Явно консуматора е имал някакъв пиков ток, който е надвишил лимита и понеже китайците са излъгали, че има бушон, е станало "много хубаво".

Понеже ми е от много скоро време и пак ме е яд за тия 17 лева, защото пак са пари... Няма ли начин да се поправи ? Някой ако разбира от мултицети, каква част най-често им гори, за да дават грешни показания ? Или каква част най-вероятно е изгоряла в моя случей, ако някой може да предположи ?

Иска ми се да си го направя сам по някакъв начин, че вече ми писна да давам пари за нови...

Няма да даваш пари за нов само при едно условие!!!! Ако работиш внимателно и не си мислиш, че мериш напрежение, а мултимера ти е на - ток. За твоята цел, има отлични мултимери - пълен автомат, но почват от цени 200долара нагоре. И да збъркаш, няма проблем.Даже последните нямат врътка за ток, напрежение или съпротивление. Стига да имаш пари, можеш и самолет да си купиш.

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Грешката е в постановката - първо се закача А метърът и тогава се подава захранване на измерваната постановка.

А що се отнася до евтините уреди - понякога се случват и грешки - уцелват се добри броййки Аз имам едно такова животно, което съм сравнявал с качествен лабораторен уред и се държи съвсем прилично - нещо като 3-5% отклонение.

Редактирано от belivakov (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Работих си както трябва с него, но на втория опит "пукна". Иначе всичкото си беше точно - ампераж на променлив ток на 200mA, сондите включени както трябва, ама на втория опит му се еба майката.

Май по-скоро са китайски боклици, отколкото това, че евентуално съм можел да не бачкам както трябва или не съм "мислил" докато работя.

 

lz4jw, и аз си мислех, че интегралната му схема - кръглото чипче е заминало, но все пак се надявах на някакви надежди нещо друго да е.

Интересно ми е обаче ЗАЩО е станало това нещо. Причина си има някаква. И се чудя за нея. За да не си купя още един и да стане същото. Пиков ток над 200mA е моето предположение.

Приятелю!

С две приказки. Тези са от най- ниската класа. Сега ги погледнах - китайски шашми.Извинявам се, но тези не са с хубавия интерсилски чип, а техният е "испарен' на самата печатна платка. Нито се разпоява нито се подменя. Е подменя се с нов муптиметър, а този в кофата за боклук. Моя съвет. Събери си някой лев и се насочи веднага към моделите от около 50-70 евро от "Конрад" там хората ще ти дадат и нужната гаранция.Аз имам 3 броя.  Два американски от комунизма и един закупем от мен през 83 година от Швейцария - напълно автоматичен за времето си - събира се в джоб. Fluke е но ако ти кажа колко съм гладувал за да го имам, едва ли ще повярваш. Ей, колко работи не са Ви ясни хлапета!!!!!

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е, по-добре ли е да "бастиса" уред за 50-100 лева от незнание или такъв за 10. Като гледам обясненията...

Редактирано от belivakov (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

......Аз имам 3 броя.  Два американски от комунизма и един закупем от мен през 83 година от Швейцария - напълно автоматичен за времето си - събира се в джоб. Fluke е но ако ти кажа колко съм гладувал за да го имам, едва ли ще повярваш. Ей, колко работи не са Ви ясни хлапета!!!!!

Не всички сме чакали с месеци в ЦУМ-а да докарат автоматични перални и всякакви "машини на времето" за онова време.

Времената се промениха няколко пъти, а тези отдавна отминаха. Каквото е било няма да се върне.

Аз основно ползвам два мултицета. Единия е стар, но работи отлично. Никога не ми е правил проблеми и си отчита прилично.

Другият е нов и е с автоматични обхвати (има и ръчни). Пише, че има автоматичен предпазител, но съм го тествал. Купих го за около 40 лева от "Конрад". Същия уред в магазин "Панда" струваше около 60 лева.

Ползвал съм и стрелкови и въпреки, че не съм от това поколение което се редеше по опашките и чакаше "Пепито" да си купи едно кило кренвирши "леки" мога да твърдя, че цифровите уреди улесняват измерванията многократно. Показват всичко на секундата без смятане на константи и взиране с въпроса "Коя скала да гледам?".

Ако не се внимава няма уред, който да издържи на объркано свързване и неправилно използване.

Най-честите повреди са объркване на съпротивление с напрежение и мерене на тока на акумулатор с амперметър на клемите му.

Не си струва ремонта на евтин мултицет. А тези дето АЦП-то им е залято със смола "кръглия чип"(както някой му казват) са си направо за боклука или в най-добрия случай за части (дисплей, сонди и др.)

Редактирано от ice_lion__01 (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само да вметна! Мултицет не се ремонтира, а ако толкова държите, то трябва да е в някакъв оторизиран сервиз, който да калибрира уреда след това (скъпо излиза подобен ремонт)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Каквото и да е изделие до 100 лв практически не се ремонтира. Като минимум е икономически неизгодно. За 10-15 лв е спестен дори и предпазителя. Каквото си платил, това и си получил. Гледай следващия да е поне 40-50 лв.

 

Търкалят ми се едни разглобени MY64 - имат си нормален сменяем предпазител вътре.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

....абсурдни повреди от типа на искрене по контактите, изгорели бушони, които се оказват запоени за платката или направо са ги махнали, изгорели символи на дисплея, 150 ома съпротивление на късо, абсурдни показания и какво ли още не...

Запоените бушони се сменят като се запояват нови на тяхно място. Икономисали са държачите за да смъкнат цената.

Ако няма предпазител значи има направена "пътечка - предпазител". Оправя, се но трудно.

150 ома съпротивление се оправя чрез намаляване на контактното съпротивление между сондите и "гнездата" им в зависимост как са направени. При моя е с малки гайки, но на най-евтините може да се оправи като се калайдисат малко контактните повърхности на платката.

MY64 трябва да е това http://obrazki.elektroda.pl/2935363500_1291817495.jpg

Редактирано от ice_lion__01 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На битака има от старите стрелкови като Ц4315 вършат страхотна работа и са по 10-15 лв. само проблема им е -не се побират в джоба.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.