Премини към съдържанието
Viiipeer

Индикатор подгревни свещи

Препоръчан отговор


Здравейте,

Понеже моя километраж нямаше оборотомер, реших да го сменя с такъв който има. Преди демонтажа на километража, нямах грешка на таблото  - индикатора за свещите. След смяна на таблото, малко след като съм включил двигателя, след около 20 секунди индикатора се появява отново и не изгасва, дори когато се кара колата. Интересувам се, дали това е "минала" грешка, която се е запазила в таблото от предишния автомобил, или наистина може да има проблем. Колата си пали нормално, няма признак да е изгоряла някоя свещ....  Дали е проблем да се кара така, или трябва задължително диагностика?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първо кажи какво управляваш! Не мисля да е луноход, но знам ли след, като не споменаваш марка, модел! Според мен няма как да остане грешка в  таблото от предишна употреба! Известно е на всеки водач къде и как се отразяват грешките! Тук става въпрос за грешка или несъвместимост в монтажа, разместване на кабели и кабелни връзки или просто наистина си има проблем с някоя свещ!

Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Fiat Brava 75TD.

Няма как да е грешка в монтажа, понеже са само две букси, които се закачат отзад на таблото. Всичко което трябваше да направя бе, да разкача двете букси и да ги закача на новото табло. И да, известно ми е, че грешките се пазят в ЕКУ-то., но понеже преди смяната грешката не беше налична, си помислих че може да се съхранява и в таблото....

Редактирано от Viiipeer (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Viiipeer написа:

Fiat Brava 75TD.

Няма как да е грешка в монтажа, понеже са само две букси, които се закачат отзад на таблото. Всичко което трябваше да направя бе, да разкача двете букси и да ги закача на новото табло. И да, известно ми е, че грешките се пазят в ЕКУ-то., но понеже преди смяната грешката не беше налична, си помислих че може да се съхранява и в таблото....

Честно казано не бих се наел да коментирам повече защото не съм се допирлал до тази марка! От приятели съм чувал за доста проблеми по електроника и арматурната индикация! Все пак нищо не пречи да провериш изправноста на свещите и реленцето!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Току що, Кумчо вълчооо написа:

Честно казано не бих се наел да коментирам повече защото не съм се допирлал до тази марка! От приятели съм чувал за доста проблеми по електроника и арматурната индикация! Все пак нищо не пречи да провериш изправноста на свещите и реленцето!

То това е добре ,ако знам как става...., явно е че ще ходи на "доктор"....


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Viiipeer написа:

То това е добре ,ако знам как става...., явно е че ще ходи на "доктор"....

Добра идея, но изчакай малко! Може някои наш съфорумник да предположи и предложи нещо!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Върни старото табло и виж как е.:)
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Човек, не се занимавай с глупости. Колата да отиде при специалист. Там ще се разбере дали това е просто грешка, дефект, проблем и т.н. Понякога за различните модели има и различни табла и не всяко може да стане. Не си наясно с нещата или дори и да си наясно нямаш инструментите. Кажи в кой град си, за да могат колеги ако са запознати да ти предложат надежден сервиз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Таблата са абсолютно пригодни да работят, иначе съм от Пловдив.
 Забелязах нещо като "инверсия" на подгряващия индикатор - като дам на контакт - индикатора за части от секундата светва и изгасва и като изчакам около 10 секунди, се чува звука на релето и индикатора светва, а трябва да е обратното...., както и когато вече запаля колата, индикатора изгасва и след около минута се включва....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Viiipeer написа:

Здравейте,

Понеже моя километраж нямаше оборотомер, реших да го сменя с такъв който има. Преди демонтажа на километража, нямах грешка на таблото  - индикатора за свещите. След смяна на таблото, малко след като съм включил двигателя, след около 20 секунди индикатора се появява отново и не изгасва, дори когато се кара колата. Интересувам се, дали това е "минала" грешка, която се е запазила в таблото от предишния автомобил, или наистина може да има проблем. Колата си пали нормално, няма признак да е изгоряла някоя свещ....  Дали е проблем да се кара така, или трябва задължително диагностика?

 

Не, няма никакъв начин как да е грешка " която се е запазила в таблото от предишния автомобил ".

Да, трябва да отидеш на компютърна диагностика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ясно, благодаря! Поръчах си кабел за диагностика, да видя каква грешка ще  ми даде, и дали ще мога да я махна, ако ли не - чак тогава на диагностика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Viiipeer написа:

....
 Забелязах нещо като "инверсия" на подгряващия индикатор - като дам на контакт - индикатора за части от секундата светва и изгасва и като изчакам около 10 секунди, се чува звука на релето и индикатора светва, а трябва да е обратното...., както и когато вече запаля колата, индикатора изгасва и след около минута се включва....

 

Вероятно проблемът не е от свещите.

Част от по-старите модели на "фиат", "рено", "мазда" и др. с този индикатор показват грешка в друго устройство ( например EGR -датчика )  . В autodata има и кодовете на премигванията и продължителността какво означават, но това е доста трудоемък процес.Та тук във форума обаче можем само да гадаем.

Компютърната диагностика отнема не повече от 5 минути и не струва хиляди левове. Върви утре, закачи колата и тя само ще си каже какво става ;)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съгласен съм - компютърната диагностика е начина - но 60лв, на този етап не ми се дават.;-)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, Кумчо вълчооо написа:

Честно казано не бих се наел да коментирам повече защото не съм се допирлал до тази марка! От приятели съм чувал за доста проблеми по електроника и арматурната индикация! Все пак нищо не пречи да провериш изправноста на свещите и реленцето!

Май точно това....

Днес си направих експеримент - закачих старото табло, след това новото.

 

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, Viiipeer написа:

Май точно това....

Хъъъмм! Не е добре това! За съжаление не бих могъл да дам съвет! Това си е май за майстор!

Когато се предприемат подобни стъпки по работа по арматурата, то често се издърпват кабени снопове, които пък разместват кабелни връзки или предизвикват дефекти във вече "уморената" електрическа инсталация на автомобила!

Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това ,че таблото става и е паснало не означава ,че ще работи добре на товоята кола ,а може и таблото което си взел да има проблем.Второто вероятно е от по-късен модел от твоята кола.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Иво Димов написа:

Това ,че таблото става и е паснало не означава ,че ще работи добре на товоята кола ,а може и таблото което си взел да има проблем.Второто вероятно е от по-късен модел от твоята кола.

Схемите за таблото от  дизел от един и същ модел Фиат - различна модификация, са едни и същи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ам що свети тогава ?С оригиналното табло е добре ,с другото не ...............,а мисли малко де :) .Начи има нещо гнило,ако беше се працакал някой кабел от пакета щеше да свети и със старото.Начи вариантите са два или таблото е нещо кофти в него или не става за твоята кола :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази лампа светва ли за момент със старото табло ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По-горе има видео. Ако под за малко имаш предвид в движение - не.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като дадеш на контакт свтва ли ?

Сега видях ,че светва.............така или иначе си купил новото табло.Разглоби го и го почисти ,лесно е ,аз моето на Лагуната съм го разглобявал /голям чеп е ваденето и слагането/ жилото е на букса и си изпонадираш ръцете :) .При мен предишния собственик е правил опит да върти назад километрите ,и не беше зацепил колелцето за метрите и не бачкаше целия километраж ,Почистих го ,зацепих го както трябва да е ,смених изгорелите лампички .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.