Премини към съдържанието
Daylight Dancer

Мъртъв ли е този транзистор ?

    Препоръчан отговор


    Здравейте.

    Иде реч за D209L.

    0.537 0.551

    Доколкото съм чел трябва да са над 550mV. Да разбирам ли че този е пътник или има някаква 'особенност' ?

    Въпрос N2 :

    SF1603G диод

    В едната посока 0.440, а в другата 0.441. Спрямо нормата 0,5-0,8 е извън. Мъртъв ли е?

    Редактирано от Daylight Dancer (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Диодите трябва да имат безкрайно съпротивление в едната посока, а в другата трябва да имат много малко съпротивление. Внимавай, че корпуса му се явява свързан с единият извод.
    Относно транзистора - това е елемент с 2 PN прехода. Може да се разглежда и като диод. Ето ти картинка как да го измериш дали е наред.
    N1471343716613945_1.jpg

    Редактирано от simtech (преглед на промените)
    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Нещо като ориентировъчни стойности или за всеки да гледам в PDF-а ?

    S40SC4s

    0.498K в едната посока

    35 K в другата

    От другата страна меря

    33,35К

    0,491К

     

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Мериш между двата извода на диода първо в едната посока, после в другата.. За препоръчване е да ползваш аналогов уред. Цифровите не ги бива много в подобни измервания.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Как да разбирам твърденията, че един диод е "читав" ако е между 0.5 и 0.8 волта? Почти винаги е така, но понякога ако не е в тази граница се прави измерване на съпротивлението му и то трябва да е в какви стойности?


    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

     Тъй като не обичам термините "в едната .... в другата посока" - мериш съпротивлението на диода в права и обратна посока и ако са равни/близки/клонящи към нула - прицелваш се в близкия кош и си пробваш късмета. В случай, че са различни (поне хиляда пъти) - отваряш справочника (в твоя случай PDF-ове) и сравняваш стойности.

     

    преди 1 час, Daylight Dancer написа:

    Как да разбирам твърденията, че един диод е "читав" ако е между 0.5 и 0.8 волта? Почти винаги е така, но понякога ако не е в тази граница се прави измерване на съпротивлението му и то трябва да е в какви стойности?

    Да е "читав", ако е между отпушващи стойности 0.5/0.8 V .... Уау...просто...уау...А Живко ще ти обяснява разликата между аналогово и цифрово измерване на съпротивление на преход :D

    Btw, S40SC4s аз ли само го виждам като 4-изводен стабилизатор?

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 5 часа, LinKuei написа:

    ...разликата между аналогово и цифрово измерване на съпротивление на преход
    Btw, S40SC4s аз ли само го виждам като 4-изводен стабилизатор?

    S40SC4s е сдвоен шотки диод.
    D209L е PNP транзистор.
    SF1603G е диод.
    Цифровите уреди имат висок входен импеданс. Евтините уреди имат диоден тест като омметър и го извършват при много малко напрежение. Измерването с тях на диод дава качествен, не количествен показател. От една страна съпротивлението на полупроводниковите елементи варира на база на редица фактори, от друга страна - измерването на диод с 2 различни мултиметъра няма да покаже едно и също съпротивление.
    За да знаеш коя е права и обратна посока, трябва да знаеш пакета и разположението на изводите. Без това трудно ще се "обърне" диода, така че в права посока да е с безкрайно съпротивление, а в обратна - с ниско. Ако в една посока има високо съпротивление, а в друга - ниско, значи диодът си е наред.
    Силициев диод има напрежение на отпушване да речем 0.7V
    Шотки диодите имат по-малко напрежение да речем 0.3V
    Чисто технически, по пада на напрежение на диода можем да изчислим съпротивлението му. Не че подобна сметка върши някаква работа, поради своеволна същност на полупроводниците.

     

    Редактирано от simtech (преглед на промените)
    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Гледам http://www.nxp.com/documents/data_sheet/BYQ28E-200E.pdf

    меря напрежения като подавам минус на общия извод.

    0.375 и на двата диода.

    В ръководството виждам

    forward voltage типично, че трябва да е 0.8

    Да го засилвам ли :)

    Още една питанка - http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/106895/STMICROELECTRONICS/W12NK90Z.html

    След късо G S меря D S в двете посоки. Голямо съпротивление.

    След заряд с + на G и - на S от 9 волта батерия трябваше да очаквам 0.0000(да кажем) Ома и в двете посоки, но показанието започва от определена стойност и започва да се повишава. Това повишение продължава повече от 2-3 секунди определено.

    Каква е причина за това :)

    Редактирано от Daylight Dancer (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 час, Daylight Dancer написа:

    Гледам http://www.nxp.com/documents/data_sheet/BYQ28E-200E.pdf

    меря напрежения като подавам минус на общия извод.

    0.375 и на двата диода.

    В ръководството виждам

    forward voltage типично, че трябва да е 0.8

    Да го засилвам ли :)

    В листовката пише да се гледа Фиг. 4, където графиката за 25 градуса Ц е много прилепнала долу. Нищо чудно за малкото ток, който подаваш да е 0.4. Виж ако пропуснеш към 1А наистина падат трябва да е към 0.8. Друг повод за размисъл - малко вероятно е и двете двойки да аварират с точно една и съща повреда. Типичната повреда е че или дават накъсо или веригата е отворена.

    За второто - зареждаш транзистора и той се отпушва. Докато мериш, отпушващият заряд намалява, чрез утечка през защитния диод на управляващия преход и съпротивлението расте, докато транзисторът се запушва постепенно.

    Моята догадка е, че би трябвало и двата да са годни.

     

    Редактирано от Melmak ® (преглед на промените)
    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    След, като отговаря на измерванията, та давайки отклонения, което си е и нормално, както и факта, че видимо питащия "знае" какво и как да мери, то бих заключил, че транзистора не е заминал или пътник! Щом работи , то какво ве притеснява! Един транзистор или работи или не! Понятие като частична работа или транзистор / пътник  - няма!

    Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Не, питащият не е наясно какво иска да мери.

    Какви са тия тестове дето се опитваш да правиш? Диода и транзистора или са здрави или не, има и утечки, но при самото свързване, той моментално ще пробие нацяло.Какви съпротивления ще мериш с мултиметри, колегите ти го казаха, "полупроводниците са нелинейни съпротивления и се изменят от отпушващото напрежение". Така че характеристика на диод не можеш да измериш с мултимер, тъй като всеки мултимер има различна батерийка и входно съпротивление. Минималното съпротивление на диода или транзистора може да се изчисли само когато го натовариш с максимално допустим консуматор, написан в документа на производителя и после при този максимален товар трябва да измериш напрежение не повече от 1,2-1,4V върху самият диод и 0,7-0,8V при германиевите и 0,35-0,5V при Шотки диодите.

    Но за какво ще правиш всичко това след като производителя го е направил вместо теб и го е записал в 2 страници документ с графики и т.н.?

    Но все пак тъй като всички диоди от даден тип като силициеви например, понеже са най-широко разпространени, се отпушват при еднакво напрежение. Тогава за да провериш изправността на диода или прехода, в права посока, измерено с обикновен цифров мултимер трябва да отчетеш около 500-700 ома и 150 ома за Шотки диодите, ако това съпротивление надвишава 1000 ома, значи прехода е дефектирал и обикновено при по-голямо натоварване той се възстановява и транзистора може да работи продължително време. Затова проверката е по-сигурна с измерване със слаб сигнал. В обратна посока трябва да имаш безкрайно голямо съпротивление над 100 000 ома.

    Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Една питанка за кондензатори. Имам ESR метърче и уред за мерене, но ми е интересно следното :

    Цитат

    TESTING A CAPACITOR
    There are two things you can test with a multimeter:
    1. A short-circuit within the capacitor
    2. Capacitor values above 1u.

    You can test capacitors in-circuit for short-circuits. Use the x1 ohms range.
    To test a capacitor for leakage, you need to remove it or at least one lead must be removed. Use the x10k range on an analogue or digital multimeter.
    For values above 1u you can determine if the capacitor is charging by using an analogue meter. The needle will initially move across the scale to indicate the cap is charging, then go to "no deflection." Any permanent deflection of the needle will indicate leakage.
    You can reverse the probes to see if the needle moves in the opposite direction. This indicates it has been charged. Values below 1u will not respond to charging and the needle will not deflect.
    This does not work with a digital meter as the resistance range does not output any current and the electrolytic does not charge.

    You can test capacitors in-circuit for short-circuits. Use the x1 ohms range.

    Не уточняват с цифров или аналогов уред? Какво да очаквам ? Моят уред мери съпротивление на Auto режим и нямам обхвати.

    Друго - хем първо се казва

    Use the x10k range on an analogue or digital multimeter.

    а после

    This does not work with a digital meter as the resistance range does not output any current and the electrolytic does not charge.

    Първото ли да слушам или второто ?! :)

    Моля без заяжданици :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Това си го взел от Talkingelectronics. Колин по принцип добре ги обяснява нещата, но в случая не му се е получило много. :D Опитва се да обясни няколко работи в едно изречение, което не е добра индикация.

    Според мен не можеш да го провериш надеждно само с дигитален мултицет. Ако опреш дотам, може с батерия, резистор и дигитален мултицет, за да видиш колко бързо се разрежда и дали изобщо се зарежда.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Имам у нас един аналогов уред наистина от както съм бил малка въшка. Ще го взема утре да си 'поиграя'

    А на първия въпрос

    директно меря на платка без разпоен дори 1 крак ? Имам у нас един стар цифров уред качествен, но го бях приготвил за там, защото започна сам да си измисля стойности за променливо напрежение, но това май се случи и с новия. Слагам на обхват за мерене на променливо напрежение и започва да показва на дисплея каквото си поиска без дори да съм допрял нещо до двете сонди.

    Какво да очаквам като стойност за да кажа този кондензатор е направил късо?

    :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 49 минути, Daylight Dancer написа:

    Имам у нас един аналогов уред наистина от както съм бил малка въшка. Ще го взема утре да си 'поиграя'

    По принцип е обширна тема кой вид мултицет за какво е добър. От гледна точка на използваемост вървят така: - цифров, куча марка < аналогов, куча марка < цифров среден клас < аналогов среден клас < аналогов висок клас < цифров висок клас. Тоест аналоговите печелят във всички позиции, освен тези около и над 1000 $, марки Флуке, Госен Метрават, Киротцу и още няколко. Но дори и да разполагаш с тях, няма да ги използваш за щяло и нещяло, така че трябва още един евтин уред на който долу-горе може да се разчита и го проверяваш от време на време.

    преди 49 минути, Daylight Dancer написа:

    директно меря на платка без разпоен дори 1 крак ?

    Това по-принцип е грешка, освен ако не знаеш всички останали компоненти в тази верига и си сигурен че няма да попречат.

    преди 49 минути, Daylight Dancer написа:

    Имам у нас един стар цифров уред качествен, но го бях приготвил за там, защото започна сам да си измисля стойности за променливо напрежение, но това май се случи и с новия.

    Една от теслите на евтините цифрови мултицети е че не могат да се стабилизират. Също така лъжат като цигани и не се закотвят на нула, когато остареят. Но меренето на променливо напрежение е малко по-друг въпрос, защото лесно можеш да направиш антена и уреда да хваща колебанията от нея. Просто трябва да гледаш как мериш.

    От тук ще научиш доста за хубавите уреди:

    Но има цена. :D  Трябва да изтърпиш гласа и мърморенето му.

    преди 49 минути, Daylight Dancer написа:

    Какво да очаквам като стойност за да кажа този кондензатор е направил късо?

    Ниско съпротивление на аналоговия прибор, защото няма да го зареди и все едно ще мериш резистор. Или дори 0. Здравият ще се зареди и от там нататък ще показва много високо съпротивление.

    Редактирано от Melmak ® (преглед на промените)
    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.