Премини към съдържанието
wazap2

Регистрация на автомобил с транзитни номера

    Препоръчан отговор


    Здравейте, въпроса ми е следния в момента съм с транзитни (чешки) номера които са валидни до 25 октомври, но смятам да е регистрирам към средата на месеца та.. като отида в КАТ Пловдив какви документи трябва да нося с мен? Важи ли нещо от чешките документи или всичко ще се прави наново ? Също така платена ЕКО такса в Чехия важи ли за тук ?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Големия талон, документ за платена еко такса (мисля че трябва да платиш наново) и такса за номерата мисля трябваше.Също така ще ти трябва и валидна гражданска да си сключил и май е това.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Всичко което са споменали хората над мен ще ти трябва. А относно платената еко такса в чехия, най добре вземи документ/фактура за платената ЕКО такса и питай когато отидеш в кат. Не знам в Пловдив как е, но аз като ходих в Хасково, там имаше всичко на едно място. За това мисля че и в Пловдив трябва да са още по-наред. Преди да почнеш да регистрираш, ти трябва договор покупко-продажба и копие на всичките листове заедно с фактурата. Ако е на твое име, ако не е на твое име мисля че трябва да присъства собственика. Застраховка задължителна също преди регистрация. На нея също направи копие и ги раздели със щипки или кламери, да не ги объркаш със покупко-продажбата, после да не се мотаеш. Големия талон, също копие му направи. Лична карта копие. Отдели оригиналите от копията да не са на едно място, за да не стане ФАЛ. Че тъка може да се усложнят нещата че ще береш ядове. Общо взето Големия талон и застраховката ако не се лъжа ще ти трябват когато плащаш ЕКО таксата. Сваляш си номерата, преди да започне процедурата със отвертка, носи си отвертка с теб или каквото е нужно за сваляне на номерата. След това се нареждаш за подаване на молба или кво беше там че искаш да регистрираш колата. Те ти дават каквото трябва от гишето, качваш се и минаваш преглед. ВАЖНО! Пожарогасител, триъгълник, светло отразителна жилетка и аптечка при прегледа са задължителни. Може и да минеш, но по добре се подсигури щото не знаеш на какъв ще попаднеш. В аптечката бива да има един бинт, памук и другото не е толкова задължително, но пък да не е празна щото отварят понякога. Като минеш прегледа, отиваш с номерата където ти кажат за да ги оставиш. Ще ти дадат някво талонче ще имаш и такси за плащане но не ги помня колко бяха, но мисля няма да надхвърлят 100лв. Най добре е да ти каже за таксите някой друг, който е правил скоро или който знае. Но 100лв са много, мисля че на мен ми излезе към 60/70ллв номерата с таксите всичко общо за регистрация, без Застраховка и ЕКО такса. На там вече е лесно. Получаваш номерата и накрая беше талона или обратното, вече изкуфях и не мога да си спомня.

    Ами това е!


    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 час, goodly написа:

    Всичко което са споменали хората над мен ще ти трябва. А относно платената еко такса в чехия, най добре вземи документ/фактура за платената ЕКО такса и питай когато отидеш в кат. Не знам в Пловдив как е, но аз като ходих в Хасково, там имаше всичко на едно място. За това мисля че и в Пловдив трябва да са още по-наред. Преди да почнеш да регистрираш, ти трябва договор покупко-продажба и копие на всичките листове заедно с фактурата. Ако е на твое име, ако не е на твое име мисля че трябва да присъства собственика. Застраховка задължителна също преди регистрация. На нея също направи копие и ги раздели със щипки или кламери, да не ги объркаш със покупко-продажбата, после да не се мотаеш. Големия талон, също копие му направи. Лична карта копие. Отдели оригиналите от копията да не са на едно място, за да не стане ФАЛ. Че тъка може да се усложнят нещата че ще береш ядове. Общо взето Големия талон и застраховката ако не се лъжа ще ти трябват когато плащаш ЕКО таксата. Сваляш си номерата, преди да започне процедурата със отвертка, носи си отвертка с теб или каквото е нужно за сваляне на номерата. След това се нареждаш за подаване на молба или кво беше там че искаш да регистрираш колата. Те ти дават каквото трябва от гишето, качваш се и минаваш преглед. ВАЖНО! Пожарогасител, триъгълник, светло отразителна жилетка и аптечка при прегледа са задължителни. Може и да минеш, но по добре се подсигури щото не знаеш на какъв ще попаднеш. В аптечката бива да има един бинт, памук и другото не е толкова задължително, но пък да не е празна щото отварят понякога. Като минеш прегледа, отиваш с номерата където ти кажат за да ги оставиш. Ще ти дадат някво талонче ще имаш и такси за плащане но не ги помня колко бяха, но мисля няма да надхвърлят 100лв. Най добре е да ти каже за таксите някой друг, който е правил скоро или който знае. Но 100лв са много, мисля че на мен ми излезе към 60/70ллв номерата с таксите всичко общо за регистрация, без Застраховка и ЕКО такса. На там вече е лесно. Получаваш номерата и накрая беше талона или обратното, вече изкуфях и не мога да си спомня.

    Ами това е!

     

    Леле човече супер си. МНОГО ти благодаря за подробната информация! (y)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Моля!

     

    Тъка процедират в Хасково, а в Пловдив не знам как протича реда за регистрация от транзитни на бг, но мисля че и там ще е същото както и на всякъде. Както казах преди регистрация първо застраховка и после ЕКО такса, и чак тогава регистрация. В Хасково дават един талон с номер, стоя си в чакалнята и чакам за малкия талон на колата да ме извикат по номер. Накрая като всичко приключи(сега си спомних) дадоха ми малкия талон на колата, талон за преглед и новите номера. Излязох до колата, закрепих си номерата и се изпарих. Платих 150лв застраховка, 265лв еко такса и регистрация 70лв. ае приготви си едно 500лв в портфейла и една 100-ка за път и резерв ако ще пътуваш!  

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    След като смениш номерата се връщаш при застрахователя, за да ти пусне анекс към гражданската отговорност с новите номера...

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 10 часа, LinKuei написа:

    След като смениш номерата се връщаш при застрахователя, за да ти пусне анекс към гражданската отговорност с новите номера...

    Това пък какво е. При мен нямаше такава глупост. Но аз като купих колата, освен че вече имах кола, имах и покупко продажба, и след това си направих застраховка на колата и си карах кат пич.  Не беше с транзитни, а с дилърски и с тях карах един месец. Може би при смяна на транзитни има някаква малка разлика.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, goodly написа:

    Това пък какво е. При мен нямаше такава глупост. Но аз като купих колата, освен че вече имах кола, имах и покупко продажба, и след това си направих застраховка на колата и си карах кат пич.  Не беше с транзитни, а с дилърски и с тях карах един месец. Може би при смяна на транзитни има някаква малка разлика.

    При сключване на застраховката, в полицата се попълва регистрационния номер на колата. При промяната му се прави анекс от застрахователя, който се добавя към полицата, за да удостовери промяната на номерата (независимо дали са транзитни, дилърски или нормални).
     

    Цитат

    Актуализацията на регистъра на Гаранционния фонд включва всички операции, които е възможно да направите при сключване или през валидността на вашата полицата. Такива са

    • плащане на вноска по полицата,
    • промяна на регистрационен номер и
    • издаване на зелена карта.

     

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ясно, но какво се случва при мен като застраховката ми е правена със дилърски номер. Аз смених номерата след по-малко от месец и в кат никой нищо не ми е казал за подобно нещо. Нали като регистрираш номера искат застраховки, явно са уведомени за смяна на номера. Отгоре на това съм на разсрочено плащане и си плащах вноските с данните от новите номера. И до сега никой не ми се е обадил или каквото и да е друго. Явно всичко е точно и се надявам да е тъка. 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Напротив, никой (освен собственика на колата) няма задължението да уведомява застрахователя за смяната на номерата. Институциите на са толкова обвързани, колкото ни се иска и да си препредават информация, която в нормалните държави се подава електронно.
    Проблем не си имал, защото вероятно не са ти правили проверка от КАТ. При проверката на ГО се гледа номера на стикера, рег. номер и номера на рамата от малкия талон (описани в полицата, която трябва да е с теб в колата)...просто защото няма от къде да я вземат тази информация (КАТ нямат достъп до Регистъра)

    Цитат

    Нали като регистрираш номера искат застраховки, явно са уведомени за смяна на номера.

    То в това се крие проблемът - ако КАТ подаваха информация на застрахователя...нямаше да се налага да се прави анекс. А без анекс няма как да докажеш прехвърлянето на полицата към същия автомобил с новите му номера. Относно разсроченото плащане - ти плащаш по полицата...За нея (и застрахователя) няма значение дали си сменил номерата или не (логика) :)

    За да си спести обясненията, разхождането и доказването, че няма сестра... просто автора на темата да си пусне анекса след смяната на номерата

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    След като смениш номерата се връщаш при застрахователя, за да ти пусне анекс към гражданската отговорност с новите номера...

    Зависи кой ги прави застраховката. На мен ми я направиха (а и аз съм правил - като застр. агент) полица БЕЗ номера. Дописват се след регистрацията.

    Нали освен рег. номера има и номер на рамата и двигателя.

    PS. Не видях да сте споменали, че договора за покупко-продажба - ако е от друга държава и те е на български - се иска преведен. От заклет преводач.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, jhoro написа:


    Зависи кой ги прави застраховката. На мен ми я направиха (а и аз съм правил - като застр. агент) полица БЕЗ номера. Дописват се след регистрацията.
    Нали освен рег. номера има и номер на рамата и двигателя.

    Да, ако агента ти е читав и ти влезе в положение (или се уговорите) ... може да ти направи застраховката без да вписва номерата и да ги добави след регистрацията... Но така или иначе след слагането на новите номера трябва да мине през застрахователя...било то за добавяне на номерата към полицата ... или анекс за новите (ако са вписани старите)....

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Да това за превода също е факт че и неизбежно. Значи се добавя още едно задължение. Разпитай и намери къде най евтино ще ти излезе превода на договора покупкопродажба както и фактурата предполагам също влиза в това число. Това може да стане даже преди да отидеш в Пловдив. Не знам колко вървят преводите, може би някой ще сподели разни слухове и тем подобни, но според мен на всякъде е различно. 

     

    Документи които трябва да носиш:

    1. Книжка

    2. Лична карта и копие.

    3. Договор покупкопродажба+фактура и копие. На превода им няма нужда да се правят копия.

    4. Голям талон и копие.

     

    Стъпки които трябва да минеш:

    1. Превод на договора покупкопродажба и фактурата.

    2. Застраховка на колата.

    3. ЕКО ТАКСА.

    4 Регистрация.

    5. Отново при застрахователя за анекс.

    6. В къщи.

     

    Тръгваш си от там със следните документи:

    1. Книжка

    2. Лична карта

    3. Договор покупкопродажба+фактура и превода им който остава за теб да го пазиш (оригинал).

    4. Голям талон (оригинал).

    5. Застраховка (оригинал).

    6. Фактура/документ за платена ЕКО ТАКСА

    7. Малък талон.

    8. Стикер за технически преглед.

    9. Регистрационни номера.

    10. С изчерпани нерви.

    Това последното е вярно!

     

    Ако някъде греша или има за допълване/преправяне, то нека някой ме поправи!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ебаси регистрацията ебаси и майката братче.. по-лесно ще е да въведа световен мир. Благодаря иначе за цялото инфо, супер сте! Относно превода къде се прави това нещо ?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Виж в този сайт превод от Чешки на Български избери вид на документа "Договор покупко-продажба на автомобил" в зависимост от страниците избери число, включи и фактурата от продажбата към това число.

    Обаче ми е интересно сега, дали няма да искат и легализация на превода ??? Пък и това струва пари да го еаа..!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 26 минути, wazap2 написа:

    Ебаси регистрацията ебаси и майката братче.. по-лесно ще е да въведа световен мир. Благодаря иначе за цялото инфо, супер сте! Относно превода къде се прави това нещо ?

    При заклет преводач. Ти казваш, че си в Пловдив. Ето ти няколко варианта - ЛогосСВЕТОВЕНов Век ...
    Ако напишеш в търсачката - "заклет преводач Пловдив" или само "преводи Пловдив" - ще ти излязат една камара резултати.
    Виж - за най-евтино ... трябва да каже някой, който е ползвал скоро.


    И нещо друго - ако договора за покупко-продажба е със физическо лице (в другата държава) - фактура няма да има. Но това не е проблем.

    преди 10 часа, goodly написа:

    ...
    10. С изчерпани нерви.
    Това последното е вярно!
    Ако някъде греша или има за допълване/преправяне, то нека някой ме поправи!

    Това последното е ... строго индивидуално - когато регистрирах последната си кола, изобщо не усетих никакво напрежение. Камо ли нерви.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Така е фактура няма за договора покупко-продажба само договора си е също така не съм от Пловдив между другото от Асеновград съм понеделник ще отскоча да попитам (за всеки случай) какво точно ще ми е нужно защото знае ли се там може да са различни нещата и да дам пари на празно за някои неща

    Редактирано от wazap2 (преглед на промените)
    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Всъщност КАТ, като институция какво ги интересува договора за продажба между 2 физически лица (па било то и между фирма и физическо лице), че и превод на същия да се прави?! Ще им доказваш собственост ли...точно на тях ли?! Тая недомислица трябва да се огледа и да се предложи за редакция в закона....ако изобщо е записана (което ме съмнява)....

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Забравих за цената да попитам гражданската и еко таксата ли са най-скъпите неща в цялата работа и освен тях за кое още трябва да дам пари за номерата?

    Редактирано от wazap2 (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ами, не чухме марка и модел на колата, но данъка ще ти е най-скъп (макар да не е точно в тази процедура)....

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    audi a4 97 година 1.6 данъка и той ли трябва да се плати веднага след регистрацията ? Една сметка колко г/д ще излезе цялата работа може ли да направи някой ?

    Редактирано от wazap2 (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Е, очаквах по-нов модел да кажеш, предвид цялата заигравка. :)
    Въпросния 1.6i ако не се лъжа е 100 или 101bhp (поправи ме, ако греша), с което попадаш точно на границата между малкия и по-големия данък (74/75kW - 101/103bhp). В някои градове границите са различни и в твоя случай в Пловдив данъка ти е 137.38 лв. Годишен данък....Ти ще го платиш частично (ще е около 34-35лв за трите месеца до края на годината) в районното управление на общината. Иначе ето още малко информация по сроковете:
     

    Цитат

    Срокове за подаване на декларации

    Съгласно разпоредбата на чл.54 от ЗМДТ собствениците на превозни средства декларират пред общината по постоянния им адрес, съответно седалище, притежаваните от тях превозни средства в двумесечен срок от придобиването им. За превозните средства, които не са регистрирани за движение в страната, двумесечният срок започва да тече от датата на регистрацията им за движение.

    Когато собствениците на превозни средства нямат постоянен адрес, съответно седалище на територията на страната, декларации се подават пред общината по регистрация на превозното средство.

    Собствениците на превозни средства предявяват правото си на освобождаване от данък или за ползване на данъчно облекчение чрез данъчна декларация, която подават в двумесечен срок.

    При подаване на декларацията собственикът представя документ за платен данък при придобиване на декларираното превозно средство.

    Отбелязал съм важните моменти....Последното ще рече, че трябва да си носиш както договора за покупко-продажба, така и фактура (ако ти е издадена такава).
    //Offtopic - ето тук наистина смятам, че е важно да има превод на документите... На КАТ не виждам за какво са им и продължавам да си мисля, че е някакъв финт за заблуда на "противника"...разбирай собственика //
    Та, грубата сметка я правим в обратен ред (че ми е по-лесно):

    Данък МПС = 137.38 (ти ще платиш 34-35лв)
    Гражданска Отговорност = 155-175лв. в зависимост от застрахователя и пакета
    Екотакса = 250-280лв  (не съм плащал...една бърза проверка по форуми показа цени в този диапазон)
    Техническия преглед, номерата и разните таксички на гише = 100-120лв (по груби сметки)

    Поне едно 600лв трябва да имаш....

     

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ок отново благодаря за подробната информация :) най-много се дразня, че пак трябва да плащам еко такси, прегледи и тия други глупости като съм ги правил в Чехия преди 2 месеца... но какво да правиш.. :D айде живо и здраво ! Като ида тия дни на място да питам (за всеки случай) как стоят нещата ще ви напиша точно какво са ми казали.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.