Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Моля за малко помощ при избор на моторно масло.
Колата е Астра Х 1.4 бензин ако има значение.Старо масло Repsol 5w40.

вариант 1 (за 65 лв)
• VALVOLINE MST C3 5W40 –5 л.
• ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 –4 л
• MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 –4 л.
• ENI I-SINT 5W40 5W40 –4 л.
• FUCHS TITAN GT1 5W40 –4 л./наливно/
• CASTROL MAGNATEC C3 5W40 –4 л.

вариант 2 (за 75лв)
• ELF EVOLUTION SXR 5W30 –5 л
• OPEL/GM DEXOS 2 5W30 LL –5 л
• TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W30 –4 л
•TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 –4 л
• CASTROL MAGNATEC 5W30 C3 –4 л
• FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 –4 л

В цената влиза и маслен филтър и смяна.
Аз се насочих към
OPEL/GM DEXOS 2 5W30 LL –5 л
но искам да чуя и други мнения....

Редактирано от ivanxxx (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

AC Delco виждал ли си по магазините, преди време карах френски бензинки и само с него 0в/40 даже слагах.

OPEL/GM DEXOS 2 5W30 LL –5 л щом имаш и опция за опелско защо се чудиш? Не, че във фирмения на Хюхдай, примерно не ползват марката Тотал.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Производителят какво е предписал? Колата на колко години е и двигателят на колко е? Основен ремонт правен ли е? Как се кара? На дълго или кратки курсове градско на незагрял двигател? Гараж или открито? Колко средно на година?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Филипов написа:

Производителят какво е предписал? Колата на колко години е и двигателят на колко е? Основен ремонт правен ли е? Как се кара? На дълго или кратки курсове градско на незагрял двигател? Гараж или открито? Колко средно на година?

Пуши ли се в колата, слуша ли се чалга, маршрута на движение повече направо ли или повече завои, водачът обича ли мусака....?


  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз съм си поръчвал също OPEL/GM DEXOS 2 5W30 LL от https://maxcar.bg/avtomobilni-masla и бях много доволен. Така че взимай го и не му мисли. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво му е на Repsol-а? 14 години карах Голф 2 с Repsol 15w40 /минерално/ - никакъв проблем. В момента карам и двата си автомобила /BMW и VW/ с Comma 10w40 Eurolite /полусинтетично/. 10000 км. не го пипа и не чернее. Като го разтъркаш с пръсти има смазочност за разлика от препоръчания Total /лично мнение/.

http://avto-masla.eu/comma-eurolite-10w40-5-litra.html

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За допълване на темата и да знаете че плащате за рекламата на надписи. Мисля че се разбира, с това или онова - все тая.

 

 

 

 

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колега, щом е за бензинова кола мога да ти препоръчам маслата Bardahl - https://www.motornomaslo.bg/bardahl/avtomobilni-masla - изключително съм доволен, а и са сравнително по-непознати на пазара в БГ и май няма ментета.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ела да видиш в мойта маза какво става.Кастрол,Репсол,Мотул.Шел,Шампион ,5/30.5/40,0/40, 5/50.Някога много се интересувах от двигателни масла и постоянно ги тествах на колата ми.Ако не живееш в екстремно студена или екстремно топла каквато и марка да му лискаш от 5/30 до 10/40 е все тая.Всичко е маркетинг и схемата е ,,тарикати търсят балъци.Аз преди наблягах само на Кастрол 70 евро 5 л. туба и в крайна сметка разбрах , че е било само набутвация.Дори интервалите за смяна обявени от производитела  са силно съкратени.Естествено с цел повече продажби на масла.В официялно предтавителство на Ауди в Холандия, какво масло мисиш , че ползват? Оригиналното вагаджийското в сивите туби? Лискат им наливно шел даже и на гаранционните.защото на тях така им идва по-ефтино.Между 2-3 евро литъра.Но за клиента цената  си остава с ,,дебелата брадва,,  Един път питах колко ще ми изле смяна 5л. с 5/40 и филтър 150 евро.Викам тоя е спал на течение.

на 4-6-2017 в 13:13, Филипов написа:

Производителят какво е предписал? Колата на колко години е и двигателят на колко е? Основен ремонт правен ли е? Как се кара? На дълго или кратки курсове градско на незагрял двигател? Гараж или открито? Колко средно на година?

 Нито едно от тия неща ,които изброи не ги описват производителите в упътването с инсрукции по подръжка към колата.Задал е един вискузитет, понякога и определена марка, но това е с чиста маркетингова подбуда.Освен основния вискузитет е задал и таблица с  външни температури и съответно за кои температури какъв вискузитет.Другото са сказки на чичо Гошо кварталния факир.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Общо взето истината съм я дал в клипчетата от предния ми пост. Рекламирани надписи (марки) за които се плаща + същата оснава и добавки в леко различни пропорции. Но при 3,14 разлика в цената едва ли има и 20% разлика в експлоатацията и пробега. На мен смяната ми излиза 30 лв за 5 литра туба полусинтетика и 15 лв филтър. Дали ми е дошло времето го установявам по руския тест с капката. Последното такова ввтино ми изкара 14000 км. Карам на газ. На нафта може би трябва да се сменя и под 10000. Нашенските алхимици пробутват поне 6% биодобавка (олио) + дявол знае колко примеси като корабно гориво.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, Филипов написа:

Нашенските алхимици пробутват поне 6% биодобавка (олио) + дявол знае колко примеси като корабно гориво.

 

Абе нашенските алхимици са миди, дори не са цаци, сравнение с компании като Мобил, които тръгват да съдят Кастрол, че видиш ли вместо пълна синтетика пробутвали на хората преработено минерално масло, т.н. Хидрокрек.И реално тези масла са полусинтетика, а не пълна синтетика както пишело на етикета.В последствие се оказало, че и Мобил правели апослютно същото.Тоест ,,крадеца вика дръщте крадеца.В Германия има закон, че такива масла нямат право да бъдат продавани с надпис ,,Full synthetic,, ,а с надпис ,,HC-synthese,, Но само в Германия, в другите държави  на етикаета си пише ,,пълна синтетика,,Абе въобще тоя бизнес е едно надлъгване мамата си трака.Бившия директор на Кастрол в Холандия беше оповестил в един вестник, че на неговото ауди, което е купил чисто ново и към момента  на това интервю е било на 200 000км, никога не му е сменяно маслото.Зашото според него, реално това били пари хвърлени на белия сибирски вятър.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За малолитражки, срения клас коли и изобщо масовките, дето ги караме (еле па над десетгодишните), качеството на маслото не е от кой знае какво значение - и ментетата вършат достатъчно добра работа.

Но вече за бързооборотни машини и разни спортаци - 200К дори и с най, най- доброто масло на света, гаранция, че девегето си заминава, като стой та гледай ..... всъщност, ако въобще оцелее дотолкова километри. Тези си искат качественото масло и редовната смяна, но за астри и голфове няма за какво да се притеснява чак толкова човек - ала баш 200К аз лично не бих препоръчал без смяна на масло.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е щом в в официялно представителство на Порш, лискат на поршетата 0w 40 Mobil , което си е съвсем посредстввено масло, че даже и хидрокрек, и най-нагло искат 60 евро на литър, не че маслото струва толкова , а защото караш Порш и с ,,голямата брадва,,. Невиждам защо на някой варел като опел или форд да не му се сипва нещо от магазина  ,,Всичко за левче,,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.