Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблеми при продажба на жилище чрез брокерска фирма?


Препоръчан отговор


При продажба на жилище с брокерска фирма. Какви документи трябва да се представят? Какво се изисква освен ксерокопие на нотариален акт и скица на жилището и нужно ли е да се подписват някакви документи преди сделката. Питам с цел да избегна евентуални проблеми, които могат да бъдат невъзвратими и има ли изобщо такава опасност. И ако има с какво трябва да се внимава.
Благодаря предварително!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не подписвай нищо. Иначе просто ще им дадеш някаква сума пари от нищото. Прегледай си проекто договора, желателно и да го погледне твой адвокат.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При самото подаване на имота не се подписва нищо, това се случва при срещата с евентуален купувач и постигане на съгласие с него и получаване на капаро, тогава вече се прави договор между вас, агенцията и купувача като брокера в над 90% от случаите изисква кмисионна както от вас така и от другата страна в сделката.

Необходимите документи са :

1. Удостоверение за семейно положение на собствениците на имота, който ще се  закупува / ипотекира;

2. Нотариален акт или друг документ, доказващ собствеността върху закупувания недвижим имот и на имота, служещ за обезпечение по кредита (в случай, че е различен от закупувания). В случай на наследствени имоти – удостоверение за наследници на наследодателя и документи, удостоверяващи правото на собственост на наследодателя;

3.Актуална данъчна оценка на имота, който ще служи за обезпечение по кредита – от съответната данъчна служба по местонахождението на имота;

4. Удостоверение от съответната Службата по геодезия, картография и кадастър за наличие или липса на вписвания в кадастралната карта и кадастралните регистри за имота, който ще се ипотекира.

5. Актуална скица на имота, който ще бъде ипотекиран в полза на банката – само в случаите, когато се закупува имота с включен УПИ или идеални части от УПИ;

6. Удостоверение за наличие или липса на вещни тежести върху имота (вкл. УПИ), който ще се ипотекира със срок минимум 10 г. назад;

7. Удостоверение за въвеждане в експлоатация на имота, който ще се ипотекира / Разрешение за ползване, издадено от съответната община по местонахождение на имота, респективно от ДНСК (в случай, че имота е закупен на етап “груб строеж”).

Важно е да знаете че брокера е длъжен да ви помага с ваденето на документите а не както правят повечето само да ви даде списък какво е необходимо и да ви остави да си чупите главата.
Комисионна се заплаща само след изповядване на сделката и е желателно да е по банков път колкото и скимти брокера че щял да плаща данъци.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване