Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Портативна колонка не зарежда нормално и не на 100%


Виж решението Разрешен от RudeBoy,

Препоръчан отговор


Здравейте, преди около 4 години си взех колонка SONY h.ear go SRS-HG1 и като цяло съм доволен. Рядко я ползвам, когато има сбирки. Днес реших да я съживя, че не ползвана от близо година. Пуснах да се зарежда и за 7-8 часа е заредена едва на 40%. А по документация за 3 часа трябва да стане на 100% Върнах й заводски настройки, но няма промяна. Батерията ли е заминала?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Решение
преди 2 минути, Eclipse2G написа:

Батерията ли е заминала?

Най-вероятно. Продължителното неползване се отразява зле на съвременните батерии. Пък и 4 години не е малко живот.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, RudeBoy написа:

Най-вероятно. Продължителното неползване се отразява зле на съвременните батерии. Пък и 4 години не е малко живот.

Значи ще трябва да поръчвам нова и да ползвам по-често.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На колко % беше батерията, преди да почнеш да я зареждаш? Пробвай да я изхабиш и заредиш отново, може да се нуждае от калибриране. С тези 40% работи ли нормално, издържа ли достатъчно като за 40% заряд?

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Raze написа:

На колко % беше батерията, преди да почнеш да я зареждаш? Пробвай да я изхабиш и заредиш отново, може да се нуждае от калибриране. С тези 40% работи ли нормално, издържа ли достатъчно като за 40% заряд?

 

Батерията беше на нулата. На пълна батерия трябва да кара макс. 10 часа. Най-вероятно батерията е аут.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пробва ли да я рекалибрираш _ без външно захранване ползваш докато се самоизиключи, включваш и ползваш пак до изключване. След което включваш в захранване и не пипаш до светване на индикация заредено.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Батерията е евтина, разглобяваш, гледаш точно каква е и поръчваш същата или подобна от китайците. Също може да се обадиш и в официалния сервиз и да питаш колко ще ти струва подмяната.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, Raze написа:

Батерията е евтина

Верно ли?
https://sony.encompass.com/model/SONSRSHG1

https://www.ebay.com/itm/New-Genuine-Sony-X25932361-Battery-Assembly-S-/254500733167?_ul=CO
http://www.pulsarbg.com/Default.asp?m=artinfo&ArticleID=15579

Съмнява ме, че по-скоро ще има събери си сам батерия.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е по-евтино:

https://www.aliexpress.com/i/4000455711577.html

Разглобяването не е особена философия:

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А това е още по-евтино:
https://batteryservice.bg/kategoria/baterii/li-ion-baterii/visokorazryadni-li-ion-baterii/?filtering=1&filter_battery-size=3169&filter_battery-capacity=418&filter_constant-disharge=303

Ама да разправяш, че батерията била евтина (прозвуча като 2 за лев)...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Простотия до шия. Като не разбирате, не пишете, изглеждате по-умни !!!

Авторе, след доста дълго време неползване, е необходимо време, докато колонката ти успее да синхронизира fuel gauge-а с действителният капацитет на батерията.

Това се е случило, защото :

1. Имало е дълбок разряд на батерията и fuel gauge алгоритъма не може да познае точният капацитет на батерията. В момента ти показва някакъв безсмислен процент, който просто не съответства на капацитета. Трябват поне 2-3 цикъла разряд, за да си дойде на мястото.

Дори да се е вдигнал импедансът, начинът е този - калибровка от поне няколко пъти, а ако това е така - поне 5-6 пъти, докато имаме калибриране на параметрите на батерията и вече точно изразяване на капацитета. Колкото и да и е паднал капацитетът, при добра калибровка, даже и 2 минути да издържа напълно заредена, трябва да я видиш как бавно умира, но от 100 до 0 % , при някои контролери уви невъзможно при крайно деградирала батерия, пак случващо се нещо като твоето.

Дали толкова си може батерията или контролера не е калибриран - мултицет, задължително точен от поне 50+ лв. /евтин Mastech, Elmark, UNI-T/ - на поне 4 часа киснене в зарядното, вадиш, мериш - 4.2 задължително трябва да има върху батерията с откачено зарядно, надуваш и чакаш да умре - тогава ако е над 3.7, нещо не бива положението и контролера гаси батерията, преди да е изтощена. Ако сравнително по-малко държи и видиш че след гасене е нещо от рода на 3.5V, е тогава батерията ти е за пенсия.

Купуваш си някаква Li-ion клетка от който и да е магазин за електроника, колкото по-голям капацитет, толкова по-добре, като вградим фактът че поне 20% от него при китайските изделия ще е излъган. Стига да има място или да успееш да я навреш, нищо че ще падне малко обемът за говорителчето.

Или взимаш стара батерия на телефон, обездвижваш я в кутията, поиш проводници до контактните пинчета и си готов. Всякакви литиевойонки стават. За такова изделие пари не се дават, а въображение.

преди 2 минути, Staseka7777 написа:

Простотия до шия. Като не разбирате, не пишете, изглеждате по-умни !!!

Авторе, след доста дълго време неползване, е необходимо време, докато колонката ти успее да синхронизира fuel gauge-а с действителният капацитет на батерията.

Това се е случило, защото :

1. Имало е дълбок разряд на батерията и fuel gauge алгоритъма не може да познае точният капацитет на батерията. В момента ти показва някакъв безсмислен процент, който просто не съответства на капацитета. Трябват поне 2-3 цикъла разряд, за да си дойде на мястото.

2. Батерията ти е сдухана, което в твоят случей е слабо вероятно като текуща причина, предвид фактът, че е била дълбоко разредена последно.

Дори да се е вдигнал импедансът, начинът е този - калибровка от поне няколко пъти, а ако това е така - поне 5-6 пъти, докато имаме калибриране на параметрите на батерията и вече точно изразяване на капацитета. Колкото и да и е паднал капацитетът, при добра калибровка, даже и 2 минути да издържа напълно заредена, трябва да я видиш как бавно умира, но от 100 до 0 % , при някои контролери уви невъзможно при крайно деградирала батерия, пак случващо се нещо като твоето.

Дали толкова си може батерията или контролера не е калибриран - мултицет, задължително точен от поне 50+ лв. /евтин Mastech, Elmark, UNI-T/ - на поне 4 часа киснене в зарядното, вадиш, мериш - 4.2 задължително трябва да има върху батерията с откачено зарядно, надуваш и чакаш да умре - тогава ако е над 3.7, нещо не бива положението и контролера гаси батерията, преди да е изтощена. Ако сравнително по-малко държи и видиш че след гасене е нещо от рода на 3.5V, е тогава батерията ти е за пенсия.

Купуваш си някаква Li-ion клетка от който и да е магазин за електроника, колкото по-голям капацитет, толкова по-добре, като вградим фактът че поне 20% от него при китайските изделия ще е излъган. Стига да има място или да успееш да я навреш, нищо че ще падне малко обемът за говорителчето.

Или взимаш стара батерия на телефон, обездвижваш я в кутията, поиш проводници до контактните пинчета и си готов. Всякакви литиевойонки стават. За такова изделие пари не се дават, а въображение.

FUEL GAUGE и демонстрации на мозъкът ми бяха заради горните философи ! Калибрация на батерията трябва просто, ако няма промяна, мериш батерията по методиката /ако са два, три елемента е подобно - над 7.4 и 11.1 не трябва да пада след като е изключило, както и при изваждане от зарядно трябва да е 8.4 и 12.6 според елементите / Ако действително са такива напреженията - мислиш смяна на батерията, ако обаче не е така - имаш проблем в контролерчето. Тогава пак пиши.

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване