Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,

Желая да регистрирам фирма занимаваща се с изработка на уебсайт и предлагане на хостинг услуги към него.

Създаването на фирма е ясно, около 130-140лв. през агенция.

Имам няколко допълнителни въпроса и ще се радвам някой да ми обясни малко по-детайлно.

Начинанието ще е допълнително към основната ми работа (в същата сфера) в която се осигурявам над максималния осигуретелен праг.

1. Нужен ли е офис за започване на дейността (живот и здраве такъв ще има). В началото дейността смятам да се извършва от вкъщи особено като се има предвид моментната ситуация с вируса.

2. Нужен ли фискален апарат или може да се използва друг начин за плащанията. Електронен подпис нужен ли е.

3. Как става писането на Общи условия, Политика за личните данни и подобни правни документи. Аз ли трябва да ги измисля или има регулаторен орган с когото трябва да се обсъдят.

4. Доколкото знам след като съм осигурен над максималния праг, аз не дължа осигуровки, ако съм собственик и управител на фирмата. В началото няма да имам служители, но ще съм благодарен, ако споделите има допълнителни изисквания свързани с безопасност на труда.

5. При използването на софтуер за изработката (open-source) на продукта, както и това, че ще се използва хостинг услуга от трети лица (сървар) и покупката на домейн трябва ли да се опоменават някъде.

6. Договорите между мен и клиентите аз ли трябва да ги пиша или това трябва да се обсъди с правен консултант.

7. Има ли други неща които трябва да съобразя преди започна дейността.


Извинявам се, ако въпросите са лаишки, но това е нещо с което се захващам за пръв път.

Благодаря за разбирането.

Поздрави,

Kaiv

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей.

Аз пък ти препоръчвам да не задаваш такива важни въпроси във форум. Може и да получиш отговори, но доколко ще са меродавни ?

Обърни се към адвокат и счетоводен експерт. Те ще отговорят на всичките ти въпроси. Е, ще платиш хонорар, но поне ще си сигурен в това, което получаваш.

От мен - успех в начинанието. :handshake:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, 2249 написа:

Обърни се към адвокат и счетоводен експерт. Те ще отговорят на всичките ти въпроси. Е, ще платиш хонорар, но поне ще си сигурен в това, което получаваш.

нивото на адвокатите много е паднало

всяка втора пилонаджийка  се е хванала право да завършва

и познай с какви  умения си взима вишото

даже се стига до куриозни случаи стари хора да учат право за да си спечелят делото 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами то и всеки втори гларус от морето взе сайтове да пише и хостинг да предлага, ама да се се учим сами на програмиране ли? 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ти трябва на баир лозе.

Такава работа можеш да си я вършиш на домашно без фирми и набутване. Фрийлансър или подобна модерна дума. Имаш ли фирма всеки месец трябва да плащаш излишни осигуровки. И се лишаваш от една камара благинки като помощи за безработни, съкращение, разни енергийни, социални и др.

За създаване не ти трябват агенции да им набуташ стотарка отгоре за елементарни неща, които те мързи да прочетеш.

Касов апарат само ако приемаш пари в брой. Апарат и поддръжка - 300 лв грешни всяка година. Отчети, лепени на бележки и подобни простотии без смисъл. Така и иначе всяка бележка се предава на сървърите на паразитите.

За другите въпроси разгледай какво прави конкуренцията.

Работи си на черно и ако на някого толкова му трябва фактура ще се намери.

Да не те налазват разни инспекции по труда, трудови медицини, охрана на труда, пожарна  че ще изтрещиш. Примерно трябва да имаш налични такъв списък от лекарства и превързочни материали, колкото няма и в цялата поликлиника. Примерно насред пътя при катастрофа трябва да имам  1/10 от това. 

В резюме начално поне няколко хиляди разход и то ако не се набутваш за офис, обзавеждане, компютри и узаконяване. Поработи няколко месеца на черно докато се водиш някъде на работа и като създадеш контакти и потръгне - тогава пак питай.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите.

Всеки предлага услуги свързани с това което може да прави и му харесва да прави.

Не всеки има знанията и времето да се занимава с присъствието на бизнеса му в уеб пространството, а не е и нужно. След като има хора които могат да свършат задачата по-добре и по-бързо без излишни нерви, защо трябва да се мъчиш? Времето и нервите са едни от най-скъпите ресурси.

По същата логика, каква е причината да има дюнерджийници и ресторанти, след като всеки може сам да си сготви.

Относно последния отговор. Има логика в това което казваш. Досега съм направил десетки сайтове за бизнесите на приятели, роднини и други фирми (на черно разбира се). Мисля, че е време да се направи следващата стъпка. Искам да се информирам предварително как е правилният начин това да се случи.

Осигуровки трябва ли да се плащат, ако фирмата е на твое име и си неин управител, при положение, че се осигуряваш над 3000 лева?

Според мен фирмата повишава доверието на случайни клиенти които се оглеждат за подобна услуга и това би довело до ръст на приходите ми.

Риск има във всяко начинание, но смятам, че сега е времето да се греши.(на 25 години съм)

Ще помоля коментари които не са свързани директно с темата да не се пишат.

Поздрави,

Kaiv

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Седи си на тъмно и не свети излишно - рекетьорите чакат. Перефразирам цитат на някакъв американски съдия - плащането на максимални данъци не е въпрос на чест и патриотичен дълг.

Трябва ли ти да доказваш доходи? Примерно за покупка на недвижимост?

Досега какво си работил и кой ти плаща осигуровки на 3000 лв? Имаш ли фирма - дължиш. От минималната до максималния размер. Беше 10 МРЗ, но кратуните ги свалиха на 5 че да им излиза по-малко от джоба. Три хиляди и няколкостотин. Като шеф на фирмата можеш да си спестиш около 3% които са за право на болнични и ти дават право за рехабилитация в база на НОИ за двайсетина лева на ден. По клинична пътека. За работниците се плащат задължително. Техните осигуровки са върху не по-малко от прага на съответната длъжност - над 1000 лв. За тях има и още ПКБ, ГВРС и още нещо, може и да са стотинки (някои), но всяко е с отделни проценти за работодател и работник и отделно платежно, което е повече от сумата. 

За такива пари след година влизаш на регистрация по ДДС и става мътна и кървава. Плащаш дори и авансов данък върху неизвестни печалби. И като нямаш какво да приспадаш (максимум разход за ток) продукта ти става по-скъп с 20% и губиш клиенти. Никой не те гледа имаш ли фирма и каква, гледат да им свършиш работата в срок, качествено и за малки пари. Всеки клиент пести от всичко и се мъчи да не плати или поне максимално да отложи.

Досега си взимал защото си по-евтин. По принцип с най-малки счетоводни разходи е на патент - само едно годишно приключване, но май за такава дейност няма. Справки ЗМДТ.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване