Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Наръчник за покупка на кола за начинаещи


Препоръчан отговор

Kalin Karaboychev
Този post получи награда от Kalin Karaboychev!

Христофор_първи получи за награда значка 'Страхотно съдържание' и 100 точки.

Добър ден форум,
 

В интернет в пълно с информация, а и във форума често се пускат теми, как да направим добра сделка и да купим добър автомобил, когато сме начинаещи и не разбираме от автомобили. Света на автомобилите за мен си е отделен свят дори вселена и трябва да си много врял и кипял, за да не ти набутат някоя талига, която да ти почерни живота.Аз като човек, който доста е врял и кипял в тоя свят искам да дам някакви съвети на начинаещите. Аз си научих уроците по трудния начин с много финансови загуби и проба-грешка. Минавам по същество.

 

Ако нямате нужния опит най-добрия вариант е да се обърнете към ваш близък с такъв опит, който да дойде с вас на огледа. Аз така направих при покупката ми на най-първата ми кола. И беше една от най-добрите коли които купих. Ще обърна внимание най колите в диапазона 2000-4000лв според мен те са най-желани от българина. Така. Тука говориме за 20 годишни коли с доста изчерпан ресурс. Това са коли, които карат макс 2 до 3 години и после айде на боклука. Знам за българина това са много пари и очаква да му служи тази кола вярно десет години, но това няма как да стане. Ако искате поне 3 години да ви изкара тая кола, смалете изискванията до преличен външен и вътрешен вид, да е само бензин или газ и да е основно технически добре. Гуми, спирачки, съединител, да работи парното. Основните неща, които се искат и да мине технически преглед. Това, че е изтъркан волана или протъркана седалката си е под вола теле, и под пръча козле. Или боята от бутоните поизлюпенена. Какво правя аз при покупка на такъв автомобил. Дигам капак, дърпам щеката на маслото, за да видя нивото му.Оглеждам двигателя да ли омаслен. Ако е, значе има някъде теч на масло. Поглеждам казанчето на антифриза да ли е бистър на цвят и на ниво. Ако е мътен, му казвам алвидерзейн на продавача. Поглеждам казанчето със спирачната течноста да ли е бистра и на ниво. Трябва да е зеленикаво кафява. Стартирам автомобила, и поглеждам стрелката на температурата, да ли е подгрявана. Ако е от автокъща и стрелката веднага скочи на средата, значи е подгрявана учишлено, защото на студен старт работи лошо.Един студен старт на автомобила му казва цялата истори от А до Я. До като работи автомобила правя един бърз оглед на купето за евентуално големи щети. Оглеждам гумите грайфера и дота задължително и да ли размера е заводски. Не купувайте коли с гуми, извън заводските размери да не се претрепите някъде.Правя един бърз оглед на багажика за влага и течове. Ако в багажника има влага, може да има и теч, който ще отиде и в купето и ще гъбясате от всякъде. Теч в колата е по-зле и от ръжда. Ръждата се вижда от къде е тръгнала. Обаче да фиксираш теч, е като да търсеш игла в купа сено. Кола с влага и теч на вода в купето бягайте от нея. Вдига се мокета на багажика и се оглежда да ли е суха както се маха и резерватната гума и огледайте гнездото и. Не е лошо да вдигнете и мокета на шофьорското и пасажерското място.До като работи колата, пуснете парното да видите да ли работи. Особенно зимата е опасно да се кара без парно поради невъзможност за обдухване на на предното стъкло. Проверете прозорците да ли работят. Качете се и покарайте  както малко градско по малките улички с легнали полицаи да се види да ли колата тропа някъде така и на магистрала да се види при висока скорост да ли има някакви аномалии. Обърнете внимание как отделя съединитела. Ако е в най-горна точка значи е за смяна, а това е една от най-скъпите подръжка при всяка кола. Пробвайте и чистачките. Фаровете да ли светят. Обърнете внимание да ли стрелката на температурата ще отиде в средата. Парното на макс трябва да направи жега, поради, която не може да се седи в колата. Ако само духа леко топло, термостата вероятно е за смяна. Понякога е и скъпа смяна. Тогава поискайте от продавача едно  поне  100 лева да ви счупи от цената.Както и ако няма резервна гума и крик. Може 2 км след покупката да спукате гума и без резервна гума,  пътна помощ 300 лева отиват в кофата. Това е от мен. Успех и безаварийни!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавям:

Проверка на централно и ел. стъкла.

Много важно е да не са спаднати гумите. Това е сигнал, че има проблеми с окачването. Проверка освен на парното и на климатика.

Браво за темата. :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Особено внимание и към "облизан" /чист/ мотор. Добре е да се погледне и ауспуха за омазняване /ако са го пропуснали при почистването/.

Парно и климатик са най-важните неща след преглед на мотора. Добре е, купувача да се информира предварително за честите проблеми с конкретната марка и двигател.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 часа, Христофор_първи написа:

и ако няма резервна гума

Аз купих колата без резевна гума, защото нямаше и място за нея.

преди 7 часа, Христофор_първи написа:

Добър ден форум,
 

В интернет в пълно с информация, а и във форума често се пускат теми, как да направим добра сделка и да купим добър автомобил, когато сме начинаещи и не разбираме от автомобили. Света на автомобилите за мен си е отделен свят дори вселена и трябва да си много врял и кипял, за да не ти набутат някоя талига, която да ти почерни живота.Аз като човек, който доста е врял и кипял в тоя свят искам да дам някакви съвети на начинаещите. Аз си научих уроците по трудния начин с много финансови загуби и проба-грешка. Минавам по същество.

 

Ако нямате нужния опит най-добрия вариант е да се обърнете към ваш близък с такъв опит, който да дойде с вас на огледа. Аз така направих при покупката ми на най-първата ми кола. И беше една от най-добрите коли които купих. Ще обърна внимание най колите в диапазона 2000-4000лв според мен те са най-желани от българина. Така. Тука говориме за 20 годишни коли с доста изчерпан ресурс. Това са коли, които карат макс 2 до 3 години и после айде на боклука. Знам за българина това са много пари и очаква да му служи тази кола вярно десет години, но това няма как да стане. Ако искате поне 3 години да ви изкара тая кола, смалете изискванията до преличен външен и вътрешен вид, да е само бензин или газ и да е основно технически добре. Гуми, спирачки, съединител, да работи парното. Основните неща, които се искат и да мине технически преглед. Това, че е изтъркан волана или протъркана седалката си е под вола теле, и под пръча козле. Или боята от бутоните поизлюпенена. Какво правя аз при покупка на такъв автомобил. Дигам капак, дърпам щеката на маслото, за да видя нивото му.Оглеждам двигателя да ли омаслен. Ако е, значе има някъде теч на масло. Поглеждам казанчето на антифриза да ли е бистър на цвят и на ниво. Ако е мътен, му казвам алвидерзейн на продавача. Поглеждам казанчето със спирачната течноста да ли е бистра и на ниво. Трябва да е зеленикаво кафява. Стартирам автомобила, и поглеждам стрелката на температурата, да ли е подгрявана. Ако е от автокъща и стрелката веднага скочи на средата, значи е подгрявана учишлено, защото на студен старт работи лошо.Един студен старт на автомобила му казва цялата истори от А до Я. До като работи автомобила правя един бърз оглед на купето за евентуално големи щети. Оглеждам гумите грайфера и дота задължително и да ли размера е заводски. Не купувайте коли с гуми, извън заводските размери да не се претрепите някъде.Правя един бърз оглед на багажика за влага и течове. Ако в багажника има влага, може да има и теч, който ще отиде и в купето и ще гъбясате от всякъде. Теч в колата е по-зле и от ръжда. Ръждата се вижда от къде е тръгнала. Обаче да фиксираш теч, е като да търсеш игла в купа сено. Кола с влага и теч на вода в купето бягайте от нея. Вдига се мокета на багажика и се оглежда да ли е суха както се маха и резерватната гума и огледайте гнездото и. Не е лошо да вдигнете и мокета на шофьорското и пасажерското място.До като работи колата, пуснете парното да видите да ли работи. Особенно зимата е опасно да се кара без парно поради невъзможност за обдухване на на предното стъкло. Проверете прозорците да ли работят. Качете се и покарайте  както малко градско по малките улички с легнали полицаи да се види да ли колата тропа някъде така и на магистрала да се види при висока скорост да ли има някакви аномалии. Обърнете внимание как отделя съединитела. Ако е в най-горна точка значи е за смяна, а това е една от най-скъпите подръжка при всяка кола. Пробвайте и чистачките. Фаровете да ли светят. Обърнете внимание да ли стрелката на температурата ще отиде в средата. Парното на макс трябва да направи жега, поради, която не може да се седи в колата. Ако само духа леко топло, термостата вероятно е за смяна. Понякога е и скъпа смяна. Тогава поискайте от продавача едно  поне  100 лева да ви счупи от цената.Както и ако няма резервна гума и крик. Може 2 км след покупката да спукате гума и без резервна гума,  пътна помощ 300 лева отиват в кофата. Това е от мен. Успех и безаварийни!

Браво, том втори, кога излиза

Добави и тока, ако жената е хаесала, купуваме.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, balki65 написа:

Добави и тока, ако жената е хаесала, купуваме.

Жената за такива неща има право на мнение, но не и на решение. Тя да си гледа кухнята и децата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Христофор_първи написа:

Жената за такива неща има право на мнение, но не и на решение. Тя да си гледа кухнята и децата.

Всички сме мъже, но в спалнята котенца

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, Слави Маринов написа:

Ахам,всичко добре,ама след такъв оглед и ако всико е ок,значи гледате кола не за 2-4к,а за поне 6-8к!

Дори и за 1000лв тия неща са задължителни мойка. Те са свързани с безопасноста на шофьора и пътниците. Освен , което ако много неща в такива коли са за ремонт, и цената му ще надвиши цената на автомобила и си прекаран по домова книга и ред на номерата. Но както имаше една приказка: Будали и гъби не се садят, те си никнат сами.

преди 1 минута, balki65 написа:

Всички сме мъже, но в спалнята котенца

Говори за себе си.

преди 2 минути, JKirilov написа:

Ееееееееееееее, честито бре Конь!

https://blitz.bg/skorost/niderlandski-blogr-si-kupi-uaz-bukhanka-i-stana-nay-shchastliviyat-shofor-na-sveta-video_news861755.html

И да почерпиш, ей! ;)

Хвани коня за ……. и го поразведи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Христофор_първи написа:

Дори и за 1000лв тия неща са задължителни мойка. Те са свързани с безопасноста на шофьора и пътниците. Освен , което ако много неща в такива коли са за ремонт, и цената му ще надвиши цената на автомобила и си прекаран по домова книга и ред на номерата. Но както имаше една приказка: Будали и гъби не се садят, те си никнат сами.

Е тогава не търсиш кола

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Христофор_първи написа:

Дори и за 1000лв тия неща са задължителни мойка

Те са задължителни,обаче всичко опира до цена ,кола, и нужди на купувача.На някой може да му е по-изгодно да вземе кола с много от изредените неща неработещи,но да му е изгодна покупка,ако може сам да оправи тези неща и цената е добра, отколкото да търси под вола теле................а именно, изрядна кола  за 2к!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Слави Маринов написа:

търси под вола теле...

Под вола теле, кой търси куповача или прогавача

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Слави Маринов написа:

Купувача.

Тогава да дърпа черата , колкото му позволява

И получил награга от модератора Карабойчев , има хора с години са във форума, а хора с 100 200 поста взимат нещо с пари.Аре Холан. Пишеш небивалици

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Слави Маринов написа:

....а именно, изрядна кола  за 2к!

Най-първата ми кола беше за 1100лв от толкова плютите автокъщи в северозападна България. Външния вид беше поучавана и поръждясала. 5 години изкара само с една смяна на акумулатора. Дори маслото не и е сменяно тия пет години.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Христофор_първи написа:

Ако нямате нужния опит най-добрия вариант е да се обърнете към ваш близък с такъв опит, който да дойде с вас на огледа.

Цитат

Ами това е най-умното което си направил, от целия пост който си написал.

Аз така направих при покупката ми на най-първата ми кола. И беше една от най-добрите коли които купих. Ще обърна внимание най колите в диапазона 2000-4000лв според мен те са най-желани от българина. Така. Тука говориме за 20 годишни коли с доста изчерпан ресурс. Това са коли, които карат макс 2 до 3 години и после айде на боклука. Знам за българина това са много пари и очаква да му служи тази кола вярно десет години, но това няма как да стане.

Цитат

Никой уважавашт себе си Българин, няма да даде 4000 лева за автомобил, който ще кара само две години. И тия 4000 лева са само за автомобила, ами прехвърлянето, обслужването, масла, филтри, винетки, застраховки и много други?

Ако искате поне 3 години да ви изкара тая кола, смалете изискванията до преличен външен и вътрешен вид, да е само бензин или газ

Цитат

Моля? Аз камион карам ти бензин искаш да ми натресеш?:getout: Виждаш ли се какви ги пишеш.

и да е основно технически добре. Гуми, спирачки, съединител, да работи парното. Основните неща, които се искат и да мине технически преглед. Това, че е изтъркан волана или протъркана седалката си е под вола теле, и под пръча козле. Или боята от бутоните поизлюпенена.

Цитат

Такава олюпена и излющена кола, трябва във нея да са отгледали вола и пръча.

Какво правя аз при покупка на такъв автомобил. Дигам капак, дърпам щеката на маслото, за да видя нивото му.Оглеждам двигателя да ли омаслен.

Цитат

Ако са измили двигателя и са сложили добавка във мослото, знаеш ли кога ще разбереш дали има течове? След като закупиш автомобила, смениш му маслото и изминеш 500 километра.

Ако е, значе има някъде теч на масло. Поглеждам казанчето на антифриза да ли е бистър на цвят и на ниво. Ако е мътен, му казвам алвидерзейн на продавача. Поглеждам казанчето със спирачната течноста да ли е бистра и на ниво. Трябва да е зеленикаво кафява.

Цитат

Антифриз и спирачна течност, не се проверяват на цвят!:nono: Това са глупости, има си измервателни уреди за тази работа, то ако можеше така, щяха да те търсят от всеки сервиз да им казваш със твоето око, кое става и кое не. Спирам до тук, по-нататък няма да коментирам, защото всичко което си написал е фейк.

 

И понеже говориш за спирачна течност, за цвета и икак трябва да изглежда, ти предлагам това видео.

Задължително изгледай целият епизод, за обща култура и да не пишеш неща със които ще подведеш другите.

А тези които нямат интерес, може от 30.00 минутка да гледат как се определя спирачната течност дали става или не.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, ДзВяРа! написа:

И понеже говориш за спирачна течност, за цвета и икак трябва да изглежда, ти предлагам това видео.

Задължително изгледай целият епизод, за обща култура и да не пишеш неща със които ще подведеш другите.

А тези които нямат интерес, може от 30.00 минутка да гледат как се определя спирачната течност дали става или не.

Не можах да изгледал цялата тая простотия, която съм сигурен, че нито един обикновен човек с нормална обща култура не би разбрал. А ти предполагам и други дървени философи си носите тоя апарат за измерване на влагата на спирачната течност при покупка на автомобил. Абе смях! А и Филип-Бричката отначало на неговите изяви като авто влогър много го гледах с интерес, но от както разбрах, че някакъв майстор му подсказва за силните и слабите страни на всяка кола, която представя, спрях да го гледам. Това е като да играеш шах и някой гросмайстор да седи до теб и да ти подсказва какъв ход да направиш. Смешници! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Христофор_първи написа:

Не можах да изгледал цялата тая простотия, която съм сигурен, че нито един обикновен човек с нормална обща култура не би разбрал. "А ти предполагам и други дървени философи си носите тоя апарат за измерване на влагата на спирачната течност при покупка на автомобил. Абе смях!" А и Филип-Бричката отначало на неговите изяви като авто влогър много го гледах с интерес, но от както разбрах, че някакъв майстор му подсказва за силните и слабите страни на всяка кола, която представя, спрях да го гледам. Това е като да играеш шах и някой гросмайстор да седи до теб и да ти подсказва какъв ход да направиш. Смешници! 

Кога и къде казах че някой трябва да си носи апарат със него, когато отива да си търси автомобил?

Това всичкото което си го написал, е подвеждащо, сега ще ти кажа защо! Аз ще работа година и половина-две, и всеки месец ще събирам пари за да си купя кола. И накрая ще дойде момента за това и аз, ще тръгна да гледам пробойните във багажника, олющените копчета по таблото и надрасканата боя, изтъркания волан и да не ти изброявам съветите. Да не споменавам прекъстващия бензинов двигател и гърмящата газова уредба.

Има си сервизи за тази цел! Да го беше написал и това, всеки решил да си копува автомобил втора употреба, може да отиде до някой сервиз, където има познат или на някой на който може да се довери и да се уговори със него. И когато вече си избере кола, и реши тази ще е, може да я закара до сервиза, там да я вдигнат на подемника, да я огледат ходова част. Двигател, лагери на гумите, купе и абе всичко, ще ти кажат какво има за смяна, кое работи и кое не работи и кое колко струва, за труд колко ще ти вземат и така нататък. И всичко това за 50 лева!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, ДзВяРа! написа:

Кога и къде казах че някой трябва да си носи апарат със него, когато отива да си търси автомобил?

Това всичкото което си го написал, е подвеждащо, сега ще ти кажа защо! Аз ще работа година и половина-две, и всеки месец ще събирам пари за да си купя кола. И накрая ще дойде момента за това и аз, ще тръгна да гледам пробойните във багажника, олющените копчета по таблото и надрасканата боя, изтъркания волан и да не ти изброявам съветите. Да не споменавам прекъстващия бензинов двигател и гърмящата газова уредба.

Има си сервизи за тази цел! Да го беше написал и това, всеки решил да си копува автомобил втора употреба, може да отиде до някой сервиз, където има познат или на някой на който може да се довери и да се уговори със него. И когато вече си избере кола, и реши тази ще е, може да я закара до сервиза, там да я вдигнат на подемника, да я огледат ходова част. Двигател, лагери на гумите, купе и абе всичко, ще ти кажат какво има за смяна, кое работи и кое не работи и кое колко струва, за труд колко ще ти вземат и така нататък. И всичко това за 50 лева!

Така така… Хем 50 лева за абонаментната карта, хем после всеки месец по 250 за абонамента в сервиза. Защото нали се сещаш, че сервиза имат сметка да ти набутат някой гроб, за да минеш при тях на пълен абонамент, а не здрава кола, където нямат да ти видят муцуната повече. Освен, което си прочел темата през редовето ми. Прочети я още пет пъти и ела пак да говорим. А за прекъсва бензиновия двигател си има примини. Бубини, свещи, и т. н.  

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Христофор_първи написа:

Така така… Хем 50 лева за абонаментната карта, хем после всеки месец по 250 за абонамента в сервиза. Защото нали се сещаш, че сервиза имат сметка да ти набутат някой гроб, за да минеш при тях на пълен абонамент, а не здрава кола, където нямат да ти видят муцуната повече. Освен, което си прочел темата през редовето ми. Прочети я още пет пъти и ела пак да говорим. А за прекъсва бензиновия двигател си има примини. Бубини, свещи, и т. н.  

Как през редовете? Ти видя ли по-предното ми мнение, това което го цитирах, бях тръгнал на всеки твой ред да отговарям. Над клипа, вътре във цитата.  Няма кой да чете.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 часа, ДзВяРа! написа:

Как през редовете? Ти видя ли по-предното ми мнение, това което го цитирах, бях тръгнал на всеки твой ред да отговарям. Над клипа, вътре във цитата.  Няма кой да чете.

Аз изказах мое мнение по въпроса. Не задължавам никой да следва моите съвети. Обаче ела в чужбина да купиш кола за 2-4 хил. евро и да я разкараваш като панаирджийска мечка по сервизите? Наиш кога ще ти го позволи западняка? Точно никога. Тия прегледи със сервизите тука хората ги правят с ексклузивни колекционерски автомобили за по 100 000 евро. А не с коли 2-4 хил. евро, което си е стотинкаж и е ясно, че преди един обстоен преглед от майстор ще излязат ремонти за още толкова.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е, съгласен съм. Аз три години и половина обикалях Европа за коли, не веднъж съм го казвал че няма държава в Европа, в която не съм бил. Веднага разказвам един случай, отивам в Германия сам със автобус за да взема един Мерцедес Спринтер, платен и купен по интернет. Влизам във автокъщата в офиса, и продавача извади от чекмеджето ключовете и талона, хвърли ги на бюрото и ми каза чао. :ohmy: А аз със тези ключове тръгнах да пробвам на кой микробус ще станат, отидох пак във офиса да го питам, а той ми се озъби че не го интересува, бил взел парите и да се оправям. Намерих буса със ключовете, запалих го, отзад стоповете бяха със счупени стъкла и нямаше лампи. Извадих отверката и от съседния бус развих целите стопове, откачих ги от буксите и ги прехвърлих на този който взимам. Отидох пеша до полицията, купих транзитни номера, завих ги с по две видии и газ да ме няма. Те затова и ни мразят като разберат че сме Българи.

Та няма кой да ми разреши, да закарам буса в сервиз да го проверяват.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, ДзВяРа! написа:

Те затова и ни мразят като разберат че сме Българи.

Грешно схващане. Ако не му беше дал капарото, можеше да бъде и по-отзивчив. Важното е и двете страни да бъдат коректни и да не злоупотребяват с търпението си един с друг. Аз преди години се занимавах с продажба на коли, отказах се поради причината, че нямам слонско търпение, да се занимавам с ганьовци и андрешковци (нямам предвид българи, то такива образи има по цял свят) Отказах се като цяло от работи, които изискват да работя директно с крайния потребител. Аз съм сприхав и буре с барут и ще стане някой път някоя беля.

П. С. Сега отивам на покупка за кола в Нидерландия. Вчера се обадих. Представих се как се казвам, казах, че имам интерес към автомобила, който е от мен на 143км. Единственото, което исках да знам по телефона е да ли климатика работи. Човека каза, че не е при колата, но ще отиде до там за да го провери и ще ми върне обаждане след 30 Мин. Върна ми обаждане и каза, че го е пробвал и работи. Попитах го как се казава, за да не стане като отида на място, и климатика не работи, да каже Абе ти явно си говорил с брат ми. Каза, че като престигна днес, да му пусна локация и той ще дойде да ме вземе с кола. Ще направя това, което описах в първия ми пост, и другото е на късмет.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...