Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Реализиране на ел. схема


Любен Николаев

Препоръчан отговор

Здравейте, съвсем не съм сигурен че е за този раздел темата ми.
Казусът е следния, в търсене на една схема за управление на ел мотор съм за автоматично отваряне на багажник на автомобил.
Един човек от група в ФБ ми помогна със схемата, разбирам я ноо...
блокирам при свързването на 2 от релетата при мотора


Как ми е нужно да работи схемата:

1. чрез Push-бутон (Бутон 1) да се задейства мотор, който да тръгва в посока (Х),
когато багажника се затвори докосва краен изключвател (да речем нормално затворен бутон) 
Моторът спира.
2. при следващо натискане моторът тръгва в обратна посока (У)
когато багажникът е отворен, докосва друг краен изключвател и моторът пак спира.
т.е. при всяко следващо моментно натискане на бутона да се обръщат (+) и (-)

Ако може някой да начертае схемата с някоя програма ще съм безкрайно благодарен и 🍺 е от мен!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Едно реле с 2 превключващи групи, към които се свързва моторът. Към бобиата на релето последователно са свързани 2 крайни изключвателя (нормално затворени). Паралелно на двата изключвателя се свързва управляващият контакт.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, Любен Николаев написа:

Един човек от група в ФБ ми помогна със схемата

 

преди 3 часа, Любен Николаев написа:

Ако може някой да начертае схемата

Последно?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, цър-вул написа:

Едно реле с 2 превключващи групи, към които се свързва моторът

1307265923_1.jpg.53f6396a6f7d783b4b35edd7422c1f62.jpg

 

преди 1 час, цър-вул написа:

Към бобиата на релето последователно са свързани 2 крайни изключвателя (нормално затворени)

 

498703666_.jpg.75688c672b2fe365d7c889afe57cdf29.jpg

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

към автора
забравих да добавя, че трябва да е в едно от крайните положения
ако се опиташ в някакво междинно положение...ще се получат неприятни нещица
разбира се че може да се направи да не се получи така, ама иска още нещица

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Точно това дискутирахме с един познат че трябва леко да се преправи за да се избегнат неприятностите ако остане капака в средно положение

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой може да ми навърже схемата с такива релета нагледно ще съм много благодарен!

relay.jpg

преди 1 час, JKirilov написа:

 

Последно?

Нямах схема, начертахме я но двете релета са с разбъркани контакти и не мога да се оправя, забих...
Ако някой може да ми навърже нагледно релетата...

relay.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Любен Николаев написа:

Точно това дискутирахме с един познат че трябва леко да се преправи за да се избегнат неприятностите ако остане капака в средно положение

 

 

преди 1 час, дръндю написа:

разбира се че може да се направи да не се получи така, ама иска още нещица

два крайни превключващи с още едно реле
1366545026_.jpg.a3e6f6bb241e7e6d7598948c56a08f50.jpg

преди 50 минути, Любен Николаев написа:

Ако някой може да ми навърже схемата с такива релета нагледно ще съм много благодарен!

олелей, извинявай
помислих си че ги знаеш нещата, но просто се затрудняваш

преди 51 минути, Любен Николаев написа:

Ако някой може да ми навърже схемата с такива релета нагледно ще съм много благодарен!

relay.jpg

Нямах схема, начертахме я но двете релета са с разбъркани контакти и не мога да се оправя, забих...
Ако някой може да ми навърже нагледно релетата...

relay.jpg

по няколко бобини в паралел за да получиш повече контакти

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колко повече - трябват му 2 релете за превклчване на поляритета. На С(1) и С(2) закача мотора, на NC(1) закача (+) и на NC(2) закача (-); на NO(1) закача (-), на NC(2) закача (+)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, цър-вул написа:

Колко повече - трябват му 2 релете за превклчване на поляритета.

това го изяснихме вече
пп
предполагам че има по-просто решение
така набърже, няма как да го измисля

Редактирано от дръндю (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, цър-вул написа:

Явно акива релете има, това иска да ползва...

ще му трябват една голяма камара от такива релета
само за "силовата" част ще му трябват 4, а за оперативната...олеле бошкей

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, Любен Николаев написа:

Ако някой може да ми навърже нагледно релетата...

relay.jpg

не си намерих тази вечер филм, та рекох да си поиграя с твоите нещица
498703666_.jpg.75688c672b2fe365d7c889afe57cdf29.jpg.a257fbaee988018f398369f64d5f0b7e.jpg

1307265923_1.jpg.53f6396a6f7d783b4b35edd7422c1f62.jpg.17c2a8d34b580ad09865066e7daa7ead.jpg

и те това можах да измисля с такова реле, дето има само един превключващ контакт
1018763985_1.thumb.jpg.4882f77cb62f23ecae7c2fdf22e998cd.jpg

пресичащи се линии без точка, значи че не са свързани...
белким съфорумците ти помогнат
те сега ако не си намеря филм ще лудна

пп
варианта на цър-вул, не съм го обмислял
със защитения от късо вариант не ми се ще да се занимавам с този вид релета...превключващ едноелементен

Редактирано от дръндю (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ние правим електрическото заключване на багажника (med-auto.com)

преди 8 часа, Любен Николаев написа:

двете релета са с разбъркани контакти и не мога да се оправя

Снимай ги, за да може да се определят какви са. Може да се окаже, че не са подходящи.

Успех!

преди 9 часа, Любен Николаев написа:

средно положение

Това може да е в следствие на препятствие, т.е. механично съпротивление, и принципно трябва да има и друго освен релета. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с неща, които не разбираш. Автомобилните инсталации си имат особености. Неспазването на правила може да предизвика запалване на инсталацията и като следствие целия автомобил.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...