страхът от накланяне на мотоциклета в завой.

boro03

734 прегледа

Много мотористи се плашат до смърт, когато трябва да накланят мотора си в завоите, особено при ниска скорост. Смятам, че това е тама, която си залсужава да бъде разяснена.

Първо може би ще попитате „защо това е толкова важно?”. Накланянето на мотоциклета е от първостепенна важност, защото машината завива, когато се накланя. Колкото повече накланяте мотора си, толкова по-стегнат завой ще вземете. Да вземем за пример Road King. Ако се опитате да направите пълен кръг с Road King, докато е изправен, ще ви отнеме около 21 секунди, за да затворите кръга. Ако обаче го наклоните, възможно най-много, времето ще се съкрати на 16 сек. Това е спестяване на 5 секунди. Да го погледнем така – ако кола завие наляво пред вас и вие трябва да направите маневра, за да я избегнете – може да се разминете за тези 5 сек., но ако ви е страх да наклоните максимално мотора, не ви остава друго, освен да скочите на спирачките и да паднете. Трябва да научите границите на наколн на машината ви при ниска скорост, което е най-удачно да се направи на някой по-пуст паркинг. В такава ситуация, ако изпуснете мотора, просто ставате и започвате отначало. Ако се оптвате да научите границите на мотоциклета, когато влизате в завой с около 70 км/ч. и допуснете грешка, то тогава резултатите и последствията ще бъдат катасрофални.

Ако не сте наясно, че моторите завиват, когато се накланят, ви даваме следния пример. Карайте със скорост около 30 км/ч. и дръжте кормилото само с длани, пръстите ви сочат нагоре. Стиснете лявата дръжка и ще усетите, че мотора се накланя на ляво и тръгва в тази посока. Опитайте същото с дясната дръжка. Предната гума се завърта съвсем леко, а колкото по-здраво натинете дръжката, толкова по-бързо ще реагире мотоциклета. Това означава, че в каквато посока насочите дръжките, в тази посока ще се завърти гумата и мотора ще тръгне по нея. Като допълнение, ако позволите машината да се наклони, дори и най-големия мотоциклет става изключително лесен за управление при ниска скорост. Ще може да напраите обратен завой много лесно. Разбира се при ниска скорост трябва да се съсредоточите къде точно искате да отиде машината и да разчитате повече на главата и очите си. Те дори са по-важни при по-високи скорости. Винаги се фокусирайте в края на завоя.

Сега ви предлагаме няколко трика как да преодолете страха си и да се научите да се накланяте правилно. Поставете 5 конуса на права, на разстояние от 60см. Скоростта да е около 30 км/ч. Опитайте се да маневрирате между конусите като бутате кормилото напред-назад. Така няма да изпозлвате спирачките. Просто завъртате кормилото. Съсредоточете вниманието си на последния конус. Когато се усетите достатъчно спокойни и виждате, че се справяте, увеличете скоростта, позволете на мотора да се накланя на една страна. Крайната ви цел е да наклоните до такава степен, че от време на време долната част на мотора да докосва земята, докато минавате между конусите. Ако началото е трудно, поставете препятсвията на по-голямо разстояние.

Друго упражениение, за което е добре да имате приятел на разположение е пълния кръг. Накарайте човек да седи в центъра на кръг, обърнете се към него и се опитайте да кръжите. Започнете с по-голяма окръжност и постепенно намалявайте диаметъра. Нека човека, който ви помага, да ви казва колко ви остава, преди да сте си одраскали мотора.

След време ще може да описвате идеална окръжност. Запомнете, че и двата крака винаги трябва да бъдат на стъпенките. Докато подавате газ на задната гума, машината няма да падне. Пускането на карака трябва да е последедн вариант и да е моментно, за да запазите баланс. Правете упражненията и в двета посоки.

Успех! Съвършенството се крие в опита. http://stormbringers.us/




0 Коментара


Все още няма коментари.

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход