Премини към съдържанието

Vigo_M

Потребител
  • Публикации

    188
  • Регистрация

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

Постижения на Vigo_M

  1. Hewlett-Packard HP Compaq 6715s (GR822ES#ABB) - ей това чудо идва при мен регулярно, дали се е "опекло" след близо 15-се години работа а? Дрънкат се заучени, общи фрази характерни за ниските класове машини отпреди 10 и повече години. "Без комерсиалната" дали е виждала Ryzen 5 в кутията на HP Proobook - едва ли, тя не го виждала въобще, само на снимка, защото нямаше да говори такива откровени лъжи. Тук обсъждаме конкретно HP Probook 455 G7 и при него няма проблем никакъв с температурите, има си други косури, но точно с температури няма, охлаждането е много кадърно изпълнено по всички изисквания и спецификации на АМД и машината при грамотно ползване и поддръжка ще се държи с години чудесно. Самата хардуерна конструкция, нанометровият процес и изпълнението изключват прегряване, в същата кутия влиза Ryzen 7 и не вдига повече от 80 градуса при синтетичен бенчмарк тест, къде е "греенето", питам аз, в бляновете на продавачите на Intel... Mи като ги навнесоха, сега им е трудно да ги продават. Кофти. Всъщнот HP Probook 450 G7 е на практика същата кутия също с адекватно охлаждане и с Intel процесор и вградена карта, ако е такъв проблем да й предложи "без комерсиалната" него. Просто не се сдържам когато чета наузустени неща без никакви доказателства. През годините "грееха" и Intel и сега "греят" и им горяха като пуканки чипсети, и какво ли не, но като опре до лаптоп и все същата песен с греенето на АМД - ей това е спекулация, тотална. Точно в този случай именно с това HP е абсолютна лъжа.
  2. Ей затова не пиша, все някой се засяга от нещо, пишете му и на Бомона, че е решил въпроса, не ща я титлата. Аман! Не продавам и не натрапвам нищо!
  3. Ако е жизнено важно, да, може да се смени, но това няма да е по-малко от 50лв поне само за труд, За идеята си заслужава, от сантиментална гледна точка, чисто като отношение към музеен експонат тоест. Иначе този стар дрънгел (без извинение) си е изпял песента отдавна, те това поколение си бяха мъртвородени, грееха брутално, не бяха хич по-производителни от предното, въобще - хич не бяха стока. ThinkPad за мен умряха още когато ги взе Lenovo... и ги забравих окончателно когато махнаха синият Enter... 😪 Toва не променя факта, че трябва сериозен талант да изкъртиш куплунга, сега спестени 30-на лв. за обслужване при специалист, водят до в пъти повече и излишни ядове най-вече.
  4. Ще пиша само това: "лаптоп", "1300лв." , "игри" и "в леглото" - са несъвместими неща, за тези пари и за игри - настолен. Писал съм ЛС на авторката, ако иска да ме послуша, гледам, че се е насочила преди това даже и е цитирала един от кадърните модели лаптопи в бюджета - HP Probook 455 G7. Но да се очаква от него да е геймърски - не, не е, никой в тез пари не е. От тези с "вградена" видео карта, е с по-добра от в останалите и с по-кадърно охлаждане с идея по-добра кутия и като цяло е една идея над обикновен потребителски клас. Става за 11г. ученик, но на бюрото, не в леглото, иначе ще сте постоянни клиенти на сервизите, един лаптоп трябва да се ползва правилно, това изключва използване на всякакви места различни от работна маса или бюро. Толкоз.
  5. Втора ръка "на доверие" само, ако наистина лично познаваш човека или да речем имаш поглед върху машината, че не е с проблеми... Покупката на втора ръка лаптоп от фирма внасяща ги и предлагаща реална, повтарям реална гаранция, а не бутафорна, колкото да се пробута, е най-добрия вариант, ако човек няма поглед върху продаваната машина и не познава собственика. В тоя ред на мисли, когато ще се взима за работа, ще се разчита на него и т.н. преди всичко се избира не само машината, а коректен търговец, а това наистина вече е особено трудно, не бих се наел да препоръчам някой, защото съм "ял дърво" в годините от доста. Всеки иска да те изгърби за някой лев и хич не мисли за дългосрочни отношения, Ганя си е Ганя = тъмен балкански субект с държане и философия отпреди столетие и отгоре, за съжаление... Конкретно за машините от поста на автора: M4800 е бил добър, върхов модел за времето си, здрава кутия, качествени материали вложени в изработката, адекватно и масивно охлаждане, проектиран да бъде тормозен с работа. Трябва да се тества под товар как е именно с охлаждането, дали се наблюдават аномалии, прегряване, резки скокове на температурите и тротлинг да речем и т.н. Не бих се изказал категорично негативно, но трябва да се има предвид, че заради предназначението му, вероятно е изцеждана максимално и не се знае какъв ресурс му е останал, затова именно пиша по-горе, че е важна коректността на търговеца в частта на гаранционната поддръжка. Аsus лаптоп втора ръка с "външна" видео карта ми идва в повече и твърдо съм против, ей така от предубеденост.
  6. Аз също не откривам такава грешка в списъците с кодове на Самсунг, странно... Но смело предполагам, че най-вероятно е фреона, извикай истински майстор да изтегли и претегли фреона, ако въобще има, ако няма да зареди и вакуумира машината, както си е редно...
  7. Направи си сам едни филтри от женски чорапогащник, а после се молиш мама/жената/гаджето да не разбере, че кат почнат едни въпроси, най-малкият проблем ще ти е прахта в кутията. Колкото до счупването, не се вижда нищо снимано, поне при мен, в общия случай, ако е пластмаса, може да се пробва с двукомпонентно лепило специално за пастмаси или друго побългаряване, вариант е да се търси донор за частта по фирмите за втора ръка компютри, или нова кутия/капак.
  8. Какво "високо напрежение" бре?! Ако почнем от началото - обикновено има предпазител на входа на 220V, от там натам, ако той думне се сменя, ако е на цокъл - става лесно, ако е запоен, отнема малко време, но принципно това касае гаранционна подмяна на елемент със съответния протокол за ремонта, а повечето не практикуват ремонт на ниво елемент, препращат на вносителя/дистрибутора да се оправя, и заменят цялото захранване, тоест - ниво компонент. В този случай трябва да са отразени серийните номера и т.н. и т.н. При останалите вероятности, ще трябва -> Дай снимка от протокола от ремонта на сервиза, заличи имена и лични данни с Paint или IrfanView. Не за друго, а да е от полза и на други хора с такъв или подобен проблем. Личното ми мнение е, че това захранване и занапред ще създава грижи и трябва да се подмени с нещо по-сериозно, варианти с подмяна на предпазители или шунтиране на защити са предпоставка за много сериозни проблеми в бъдеще и то не само в захранването.
  9. Разбирам, че е гонен бюджет, но не разбирам защо е забит съмнителен захранващ блок със спорна и недостатъчна номинална мощност. И понеже съм подозрителен, хубаво е да се видят всички вентилатори и правилния въздушен поток в кутията да се обезпечи правилно, понякога и наличието на вентилатори не е достатъчно, ако не са разчетени правилно местата им и мощността. Авторе дай данни откъде е взета машината, ако имат сайт поне да те насочим с какво да замениш захранването, че това ти е до никъде и така или иначе!
  10. Подобен род индуктивна утечка или потенциал обикновено се регистрира при липса на зануляване при двупроводна инсталация и липса на заземяване при трипроводна. Относно фазомера или фазоуказателя както е по-правилно да се нарече. Той може да улови потенциал, но това, че "светва" може и да не означава нищо, защото самият му принцип на работа е абсолютно компрометиран при неправилен начин на измерване във всеки един момент. Колкото и да ме наплюят - една пробна лампа по-би дала ориентир, разбира се добър мултимер най-точно би показал какво се случва. Идеята ми е, че проблемът който изкача именно при неправилно монтиран контакт не е задължително и само в него, а трябва да се търси причината за утечката, а това може да е друг неизправен уред от, който идва проблемът - хладилник, бойлер, климатик. Скоро имах подобен случай, причината се оказа стар, съветски хладилник, хлабави клеми, на клемореда при компресора, а и като цяло - тотално компрометиран кабел със все щепсела, след подмяната им, изчезнаха всякави неприятни ефекти. И за мен наистина трябва да се извика правоспособен, кадърен и отговрен специалист, който да си свърши работата по учебник, защото наистина нещата биха могли да бъдат доста сериозни! С ток шега не бива!
  11. Всякакви агресивни битови химии са вредни я за метала я за пластмасата!!! Има си специализирани потребителски спрейове и пяни за климатизатори! Тия обезмаслители могат така да изпекат пластмасата или да изядат метала, че ум да ви зайде, може и често ликвидират и малкото останала смазка на втулката на турбината и след кратък период - я турбина, я втулка, а това не е евтино!!! Прави се следното -> хладилен техник специалист по съответна процедура "прибира" хладилния агрент във външното тяло, сваля се вътрешното изцяло от стената и после разглобяване и водоструйка. За това се искат съответните познания и обучение. Специалистът след като изсъхне всичко сглобява вътрешното тяло, като се обръща внимание на турбинната втулка, където се слага специална, високооборотна грес не агресивна към пластмаса, след това при нужда се слага технически вазелин на движещите се части като жалузите и причие, защото при миенето всичко пада и има риск всичко да се разскърца и разтропа! После при монтажа измерва количеството фреон по везна, ако трябва дозарежда системата, вакуумира, проверява за пропуски и измерва токовете в основните работни режими. А такъв човек е редно да има сертификат за работа с хладилни агенти и електротехническа квалификация, грамотност и най-вече опит! Тез всичките неща се наричат истинска профилактика на вътрешно тяло, друг въпрос защо не се прави, как се прави, защо гаранциите "важат" при задължителна и осъзната "пунта мара" (в общия случай) един път в годината т.н. и т.н. Обикновен потребител трябва да чисти - измива и изсушава филтрите редовно (веднъж месечно поне) и нищо повече, а и самите съвременни климатици си имат фунция "самопочистване", която в общия случай върши БЕЗОПАСНА и достатъчна работа, за разлика от аматьорското "къпане" от първия клип. И преди всичко - не правете аматьорщини без да изключите климатизатора от електрическата мрежа, и въобще без каквито и да е познания, че токът бие веднъж!!!
  12. Авторе, активирай функцията "I Feel" с бутона от дистанционното за да му подаде реалните градуси в стаята от мястото където се намира самото ДУ. Дай една снимка как е монтиран този климатик, има ли съответните отстояния от тавана, стените и т.н. В какво помещение е монтиран в какви условия работи, кубатура, квадратура? Обаче, ако с активиране на I Feel се коригира и заработи коректно, си свиркай и не се занимавай. Иначе инверторите не спират, повечето си въртят въздуха в стаята и не вдигат клапите продължават във вентилаторен режим дори при спрял компресор, това при охлаждане е особено полезно, защото най-малкото изсушава топлообменника на вътрешното тяло и така се предотвратява появата на мухъл и миризми от отстатъчната влага.
  13. Не търси логика в нисък и среден клас инверторни климатизатори със седни минимуми. Винаги когато стартира един киматизатор има режим на достигане на заданието - температурата, когато е преоразмерен, достигайки температурата бързо на високи обороти - демек чувайки го, той той вместо да се кротне ще спре, поради естеството на инверторната технология и погрешното изчисление и най-вече собствената грешка на притежателя, който въпреки съветите си е сложил по-мощна машина от необходимото. Имай предвид, че при работа в режим ON/OFF почти сигурно ще се появи и "пукане" заради резките температурни разлики в пластмасите на вътрешното тяло, а вероятно и в топлообменника, лекува се, но е много, много по-неприятно и дразнещо от фученето на турбината на средни и високи обороти, което също ще се случва. Сам разбираш, че когато сбъркаш и сложиш неподходяща машина, после самият ти ще страдаш, надявам се. Тихички и незабележими са хиперинверторните клими от висок клас, говорим за цени от 2500 нагоре. След като не ти се дават, а и за охлаждане за мен просто не е нужно, то и цитираните в предния ми пост MHI ZS-S и ZSP-W не биха се чули, че ги има в помещението, НО -> при правилен монтаж и добро оразмеряване. В климатичната техника, това е най-важното за да го има комфорта - демек тишината и доброто КПД. След като всичко ти е ок, според твоите думи, викни си майстор/фирма, която ще ти го монтира и поеме гаранцията и обсъди с него нещата, демек мощността на бъдещата ти машина, никой майстор няма интерес да хвърчи често до клиента без реален проблем и така да губи пари от монтажи и продажби. Успех!
  14. MHI SRK/SRC серия ZS-S или наследникът на фреон R32 -> SRK/SRC серия ZSP-W, ако искаш тишина, тези са тихи и масово се взимат за спални в средния клас. Но шумът е субективно понятие, а това дали ще те отоплява и как точно ще го върши един инверторен климатизатор зависи освен от кубатурата и от изложението на помещението и най-вече от топлозагубите. Което може да стане ясно на специалист при оглед на място. Не казваш дали ще е за отопление, дали имаш съседи отдолу, отгоре, изолация, дограмата дали е от по-съвременните, площта й, изложението на жилището, все важни неща. Дори точно кубатурата така извадена от контекст за мен не е фактор преди да станат ясни другите неща. За охлаждане, всички охлаждат, и евтин би свършил работа да те хлади. Затова говоря за отопление, ако ще се топлиш на него, тогава давай повече пари, иначе и машина до 1000лв. ще те хлади в тези 50 кубика. Инверторът работи комфортно само, ако е сметнат правилно спрямо помещението, погрешно мислиш, че по-голяма от необходимото машина ще ти е тиха - напротив. Преоразмерената машина би била по-шумна, защото ще работи като конвенционална - като духалка форсирайки високи обороти на турбината и изключвайки поради достигане на зададената температура тоест режим ОN/OFF, което е далеч от тишината, която желаеш. Прочети малко повече за начина на работа на инверторните машини, защото и висок клас като го задушиш в малка стая и ще прави ветрилник и ще си го чуваш доволно. За Русе не мога да ти препоръчам човек, но ако именно там ще взимаш киматик и то за отопление, не гледай тишината, а това да топли, да не губи двойно номинала си при отрицателни темпертури, да има що-годе нормален дефрост режим, такова нещо търси по-скоро при Fujitsu/General/Fuji серии -> LMC, LUC, LTC не, че нямат кусури, но е по-вероятно да издържат на климата при теб. Бих споменал за LUC/LTC предния повдигащ се панел като възможен източник на ядове, едно, че иска повече от 20см разстояние от тавана при монтаж, друго е и излишното усложнение. Аз обичам по-простите неща, като вътрешните на LMC или дори LLC, които пък имат други косури - шумни външни тела при определени условия... Иначе са добри, топлещи машини за парите си.
  15. Аз спирам да пиша в темата, няма смисъл, успех с продажбите, най искрено го желая.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване