Премини към съдържанието

    Препоръчан отговор

    A.com    3341

    Здравейте!

     

    Знам, че темата едва ли е за тук, но във форума на Опел не мога да пускам теми(не ми достигат мнения), та затова реших да питам.

     

    Днес реших да си сложа парктроник(от обикновените). Купен е от България, с 1 година гаранция.

     

    Автомобила е Opel vectra B 1999 facelift.

    Свалих задните светлини, намират се на една пластмасова подложка.

    След включване/изключване на задна скорост разбрахме коя лампа се включва. Парктроника трябва да го включим към нея, та да работи само като включа и карам на зад.

    Свързах сензорите и го поставих на бронята само за да тествам.

    На управляващия модул на парктроника му свързах захранването към лампата за задна скорост(+12V и маса).

    На няколко пъти включвах и тръгвах на зад, като съответно парктроника не работеше.

    Смених местата на захранващите кабели към парктроника ама ефекта беше същия - не работи.

    При едно от поредните сядания зад волана за да включа на контакт нищо по таблото не светна. По принцип светват лампи за ръчната, коланите, двигателя, АБС-а, маслото, акумулатора, и след 2-3 секунди изгасват. Този път обаче нищо не светна. Запалих автомобила и стрелките на оборотомера, температурата на двигателя и показанията за горивото не се помръднаха. Километража си стои изгасен. Покарах колата около километър, но проблема си остава. Дори и скоростомера не реагира. Ел стъклата не работят. Климатроника и радиото си работят. От волана мога да променям звука и радиостанцията, но не мога да променям показанията на дисплея, където се показва температура, разход на гориво и т.н.

     

    Не знам какво е правено по колата, но когато фаровете са изгасени, при запалване на двигателя фаровете светват автоматично, при гасене - изгасват. До преди проблема, при запалване километража светваше, но сега не иска. Ако ръчно завъртя един ключ и включа фаровете километража светва.

     

    Утре ще карам колата на майстор, но за всеки случай питам и тук. Някой може да е имал подобен проблем и да ми даде някакви насоки.

     

    Ако пък знаете читак майстор в района на Петрич, Сандански, Кресна, Благоевград - казвайте.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    jhoro    29633

    Така както обясняваш ми прилича на изгорял предпазител.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    make79    42

    Здравейте - както е написал колегата jhoro - прегледайте бушоните/предпазителите - ако кажете модела на Опел - може и да кажа кой точно бушон да погледнете :)))

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    A.com    3341

    Здравейте - както е написал колегата jhoro - прегледайте бушоните/предпазителите - ако кажете модела на Опел - може и да кажа кой точно бушон да погледнете :)))

    Преди малко забелязах, че въпреки, че километража работи, то той не отчита изминатото разстояние.

     

    Единствената лампичка, която светва, след като покарам колата 20-30 секунди е тази за акумулатора. Имам чувството, че в целия автомобил не се подава електричество. Включих Op-Com за да видя за грешки и ми изкарва следното:

     

    P0650 - (4) Check Light Voltage Low - Present

    C0232 - (2) Brake System Telltale Voltage Low - Present

     

    Ясно, че напрежението е ниско, ама каква е причината.

     

    Модела е Opel Vectra B (1999г facelift) 1.8 16V, двигател X18XE1

     

    А дано да е само предпазител.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    jhoro    29633

    Тя схемата на предпазителите я има в форума на Опел ((питащия каза че чете, но не може да пише там), ето я от http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=5096
     

    1. Няма


    2. 30А - Климатик, вентилатор на климатик
    3. 40А - Нагревател на задно стъкло
    4. Няма
    5. Няма
    6. 10А - Къси светлини и ел. регулиране на фаровете
    7. 10А - Десен заден фар светлини за заден ход и стоп светлина
    8. 10А - Дълги светлини десен фар
    9. 30А - Система за почистване на фаровете
    10.20А - Клаксон
    11. 30А - Централно заключване
    12. 20А - Фарове за мъгла
    13. Няма
    14. 30А - Чистачки
    15. Няма
    16. 10А - Задни светлини за мъгла
    17. 30А - Електрически стъкла
    18. 10А - Осветление на задният номер
    19. 20А - Бензинова помпа
    20. 30А - Електрически стъкла
    21. Няма
    22. 20А - Аварийни светлини, Пътепоказатели(Мигачи) Информационен дисплей(TID/MID) осветление на салона, Вентилатор на радиатора и радиоприемник/касетофон 
    23. Няма
    24. 10А - Къси светлини и ел. регулиране на фаровете
    25. 10А - Ляв заден фар светлини за заден ход и стоп светлина
    26 10А - Дълги светлини ляв фар
    27. Няма
    28. Опционално - Нагревател на охлаждащата течност при дизелови мотори
    29. 10А -Аварийни светлини, ел. огледала, ел.стъкла, люк, темпомат, осветление на салона
    30. 30А - Люк/Шибидах
    31. Няма
    32. Няма
    33. 20А - Букса 30 - постоянен ток за ремарке
    34. 20А - CD ченджър
    35. 10А - ABS , Traction Control, автоматична скоростна кутия
    36. 20А - Подгряване на предните седалките
    37. 30А - Запалка
    38. 10А - Лампа за стоп светлини, автоматични скорости, информационен дисплей и темпомат (автопилот/круиз контрол)
    39. 10А - Управление на автоматична скоростна кутия
    40. 10А - Вентилатор на радиатора, нагревател на задното стъкло
    41. 10А - Нагревател в огледалата


    Това, което ме притеснява е, че нямаш захранване на неща, които са на различни предпазители.

    Преди малко забелязах, че въпреки, че километража работи, то той не отчита изминатото разстояние.

     

    Единствената лампичка, която светва, след като покарам колата 20-30 секунди е тази за акумулатора. Имам чувството, че в целия автомобил не се подава електричество. Включих Op-Com за да видя за грешки и ми изкарва следното:

     

    P0650 - (4) Check Light Voltage Low - Present

    C0232 - (2) Brake System Telltale Voltage Low - Present

     

    Ясно, че напрежението е ниско, ама каква е причината.

     

    Модела е Opel Vectra B (1999г facelift) 1.8 16V, двигател X18XE1

     

    А дано да е само предпазител.

    Ниското напрежение може да е от лоша връзка - някоя клема я на акумулатора, я на друго място.

    Трябва да се мери - ти или в сервиз


    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    make79    42

    Дал си на късо и някой от предпазителите е здал багажа - ако правилно си спомням за вектра май бяха 22 и 29

     

    PS : Сега видях поста на jhoro - май са тези погледни ги и пиша какво става

    PS : В тозз форум няма ограничение за пускане на теми :))) ( поне нямаше преди n години )

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    A.com    3341

    Така като гледам какво пише за предпазител 22 - всичко, което е закачено на него си работи.

    На 29 - само осветлението на салона работи. Сега отивам да проверя.

    Дано да е нещо видимо това изгаряне на предпазителите, че... :)

     

    След проверката:

    - 22 предпазител е здрав

    - 29 е изгорял.

     

    Утре ще проверя и останалите, че сега вали и ще купя нов предпазител.

     

    Благодаря ви за помощта.

     

    Във форума на ОПЕЛ не ми се разрешава да създавам нови теме. Не знам защо. Имам само един коментар, но пък съм регистриран от повече от месец. Явно си имат някакви причини да е така.

    Редактирано от A.com (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    A.com    3341

    Най добре да разкачиш всико което си свързвал !

    Нямам нищо свързано, което да е добавено от мен. Махнах всички кабели от парктроника. Утре или някой друг ден ще отида при някого,. който разбира от ел.системата на колата, за да не стават пак грешки.

    Редактирано от A.com (преглед на промените)
    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    BMW Маниак    14766

    Нямам нищо свързано, което да е добавено от мен. Махнах всички кабели от парктроника. Утре или някой друг ден ще отида при някого,. който разбира от ел.системата на колата, за да не стават пак грешки. Дано само парктроника да е останал читав.

    Ел инсталации не се оправят по форуми макар и нисковолтови. Че като пламне тая изолация и няма гасене. Очевидно е че нямате нужната квалификация за да се справите с проблема но тук във форума най много да го задълбочите не да го разрешите.

    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    A.com    3341

    Ел инсталации не се оправят по форуми макар и нисковолтови. Че като пламне тая изолация и няма гасене. Очевидно е че нямате нужната квалификация за да се справите с проблема но тук във форума най много да го задълбочите не да го разрешите.

     

    Аз не искам да си я оправям сам, ако не мога да се справя сам. Просто попитах дали някой знае на какво може да се дължи проблема.

    Преди малко смених изгорелия предпазител с нов и всичко си заработи както трябва.

     

    Още веднъж благодаря на jhoro и make79 за помощта.

    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    BMW Маниак    14766

    Аз не искам да си я оправям сам, ако не мога да се справя сам. Просто попитах дали някой знае на какво може да се дължи проблема.

    Преди малко смених изгорелия предпазител с нов и всичко си заработи както трябва.

     

    Още веднъж благодаря на jhoro и make79 за помощта.

    Това е единственото място което трябва да бута средностатистическия водач. С щипката и да замени изгорелия предпазите. За всичко останало трябва стаж.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    A.com    3341

    Това е единственото място което трябва да бута средностатистическия водач. С щипката и да замени изгорелия предпазите. За всичко останало трябва стаж.

    Прав си. Ама стаж как да натрупам ако не бутам където не трябва?

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    BMW Маниак    14766

    Прав си. Ама стаж как да натрупам ако не бутам където не трябва?

    На времето всички де караха москвичи повече от три години ги смятаха вече за главни механици макар и изкарали стажа по неволя.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    Пaчo    1326

    Ел инсталации не се оправят по форуми макар и нисковолтови. Че като пламне тая изолация и няма гасене. Очевидно е че нямате нужната квалификация за да се справите с проблема но тук във форума най много да го задълбочите не да го разрешите.

    Да караш кола е къде по-опасно. Нек си човърка човека.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Колега, нема и месец както купи колата и почнаха проблемите ...

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    BMW Маниак    14766

    Колега, нема и месец както купи колата и почнаха проблемите ...

    Ти пък какво се правиш на учуден сякаш не знаеш как е.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    A.com    3341

    Колега, нема и месец както купи колата и почнаха проблемите ...

    В началото винаги е така с каквото и да било, поне при мен. В началото ръчкам каквото се сетя, за да понауча каквото ми побере главата. Само с гледане не става.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    Филипов    3934

    И с ръчкане не става. Трябва преди това да се прочетат книжки за да има и теоретична подготовка откъде върви тока.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.