Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте!

Знам, че не сте врачки, а и има голяма вероятност никой да няма такава кола, но във форума на Опел не мога да пускам теми(не знам защо - явно ми трябват натрупани мнения, ама като нямам какво да кажа ми се струва безсмислено да пиша). Та, затова реших да попитам тук.

Ето каква е ситуацията - преди почти година си купих колата. Видях един ключ, който се намира тук:

2_0.png

Но не му обърнах внимание. Мислех си, че е нещо стандартно(заводски монтирано). Обаче никъде не намирам информация за какво служи. Имам познат със същия автомобил и той такъв ключ на подобно място няма. Независимо в какво положение е ключа не се забелязва каквато и да е промяна по автомобила. Мислех си, че е за автоматично включване на късите светлини, след като се запали двигателя, ама се оказа, че не е за това. Ето как изглежда ключа:

2_1.jpg

2_2.jpg

 

Днес реших да видя до къде водят кабелите, които са свързани към него. От едното краче кабелите са закачени за купето - това трябва да е масата.

От другото краче отиват в една кутия с релета, която се намира в дясно от двигателя, зад акумулатора, до(в лявно) казанчето за антифриз. Ето снимки към какво са свързани кабелите в тази кутия:

1_0.png

1_1.png

1_2.png

1_3.png

1_4.png

От това "реле"(предполагам, че е реле) вече не мога да проследя къде отиват кабелите и към какво са свързани.

Някой има ли представа за какво може да служи това реле?

 

 

 

 

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това копче определено е добавено от предния собственик. На забутано място е сложено и е крайно неудобно за натискане с крак или ръка. За това изключвам варианта да е за допълнителни фарчета, дневни светлини и куп други неща, които не ми се изброяват. Като вероятни причини остават да е за аларма, която вече е демонтирана или да е копче за отключване на багажника. На някой коли копче за отключване на багажника се намират в жабката.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преди 5г. карах Вектра А( демек първата модификация) не съм имал такава копче, но като гледам вдлъбнатината е заводска но може копчето да е сложено допълнително но пък и като гледам(от снимките) изпълнението също явно е заводско затова ти предлагам да питаш в Опел форума там може би да те осветлят за предназначението му. Аз съм регистриран в Нисан.бг и там съм получил много полезна информация за "л"исана ми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При кабели с такова голямо сечение на релето се управлява мощен консуматор от рода на халогенни фарове или фарове за мъгла или принудително пускане на охлаждащия вентилатор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, nikolela написа:

Това копче определено е добавено от предния собственик. На забутано място е сложено и е крайно неудобно за натискане с крак или ръка. За това изключвам варианта да е за допълнителни фарчета, дневни светлини и куп други неща, които не ми се изброяват. Като вероятни причини остават да е за аларма, която вече е демонтирана или да е копче за отключване на багажника. На някой коли копче за отключване на багажника се намират в жабката.

Не е за багажника. А дали е имало аларма не знам. Любопитно ми е за какво е. Явно ще трябва да отида на някой майстор, ама исках преди това да попитам тук, че да си спестя едно излишно пътуване.

преди 21 минути, georgi6 написа:

Преди 5г. карах Вектра А( демек първата модификация) не съм имал такава копче, но като гледам вдлъбнатината е заводска но може копчето да е сложено допълнително но пък и като гледам(от снимките) изпълнението също явно е заводско затова ти предлагам да питаш в Опел форума там може би да те осветлят за предназначението му. Аз съм регистриран в Нисан.бг и там съм получил много полезна информация за "л"исана ми.

И на мен ми направи впечатление вдлъбнатината. От другата страна няма подобно нещо, Затова си мислех, че е нещо заводски монтирано, ама на същия модел Опел на един познат подобно копче няма. Във форума на Опел не мога да пускам теми. Ще се опитам на ЛС с някой от по-запознатите потребители там. Дано да знае.

преди 16 минути, The Piper написа:

При кабели с такова голямо сечение на релето се управлява мощен консуматор от рода на халогенни фарове или фарове за мъгла или принудително пускане на охлаждащия вентилатор.

Нищо подобно не се случва. И на работещ автомобил и на не работещ нищо не се променя при натискането му. Странна работа.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В опел-форума няма как да знаят. Не е заводски монтирано. Просто, които го е монтирал само той може да ти каже.

От начало мислех, че  може да е ключ-маса. По-вероятно и на мен ми се струва "рода на халогенни фарове или фарове за мъгла или принудително пускане на охлаждащия вентилатор.".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, velinsl написа:

В опел-форума няма как да знаят. Не е заводски монтирано. Просто, които го е монтирал само той може да ти каже.

От начало мислех, че  може да е ключ-маса. По-вероятно и на мен ми се струва "рода на халогенни фарове или фарове за мъгла или принудително пускане на охлаждащия вентилатор.".

За халогените не е, защото за тях си има копчета - на първата снимка се виждат. Явно ще си остане загадка или трябва да откача това-онова за да видя къде отиват кабелите след релето.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Предполагам колата е пълна инжекция. Във тази кутийка се намира релето за бензиновата помпа. Дори и това заграденото реле ми прилича на него! Има вероятност копчето да се е използвало за гасене на бензиновата помпа когато колата се движи на газ. Така се удължава живота на помпата защото не върти постоянно както е масово. Можеш да извадиш от това реле червените кабели и да видиш ще запали ли колата на бензин. Само внимавай да не ги допреш и да дадат на късо. Ако запали, можеш да провериш и другите уреди работят ли, като фарове, мигачи и аварийните.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, nikolela написа:

Предполагам колата е пълна инжекция. Във тази кутийка се намира релето за бензиновата помпа. Дори и това заграденото реле ми прилича на него! Има вероятност копчето да се е използвало за гасене на бензиновата помпа когато колата се движи на газ. Така се удължава живота на помпата защото не върти постоянно както е масово. Можеш да извадиш от това реле червените кабели и да видиш ще запали ли колата на бензин. Само внимавай да не ги допреш и да дадат на късо. Ако запали, можеш да провериш и другите уреди работят ли, като фарове, мигачи и аварийните.

Колата е пълна инжекция, но когато я купих нямаше монтирана газова уредба. Аз монтирах такава - платих да ми монтират де. А копчето си е там от преди това. Ще проследя къде отиват кабелите, ама като намеря време.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Със сигурност е някаква доработка, била свързана с някаква аларма, блокиравка против кражба, допълнителни светлини, принудително включване на перката на охлаждането или кой знае за  какво друго. Помолете някой ел. техник да погледне и определи за какво служи това!

Редактирано от Black Power (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На снимка номер 6 се вижда схемата на релето. Един разбиращ си от работата ел. техник ще знае за какво се използва въпросното реле от неговата схема. Ако покажеш снимката на този който продава релета, също има вероятност да ти каже за какво се използва. Тук има много релета и всяко си има различна схема и се използва за различни неща. https://www.google.bg/search?q=реле+12v+30A&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjygdHhwrDLAhVpLZoKHeNyDuEQsAQIIA&biw=1920&bih=940

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Глупости. Релето си е най-обикновенно реле 12 волта 30А с нормално отворен контакт.  99% е било за халогени особенно като гледам тоя надпис HELLA на ключа. Друг е въпроса дали още стоят и ако са ги махнали защо не са махнали и релето .

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, ined написа:

Глупости. Релето си е най-обикновенно реле 12 волта 30А с нормално отворен контакт.  99% е било за халогени особенно като гледам тоя надпис HELLA на ключа. Друг е въпроса дали още стоят и ако са ги махнали защо не са махнали и релето .

Съвсем не са глупости. Схемата на релето е важна и определя за какво се използва. Схема на реле за климатик. http://www.dx.com/p/12v-30a-5-pin-power-relay-for-car-ac-air-conditioner-black-289783

Неговата схема я открих и вярно се използва за допълнителни фарчета или клаксон. 8678345z.png

Ето и малко аксесоари, които се свързват през въпросното реле, между тях се намира и самото реле.

http://www.amtcustom.com/en/137--electricity-lights-sirens-moto-cycle-custom-harley-trike

 

Редактирано от nikolela (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, ined написа:

Глупости. Релето си е най-обикновенно реле 12 волта 30А с нормално отворен контакт.  99% е било за халогени особенно като гледам тоя надпис HELLA на ключа. Друг е въпроса дали още стоят и ако са ги махнали защо не са махнали и релето .

Халогени има и работят. Включат се от двете черни средни копчета, показани на първата снимка(горе с черно) - с едното предните халогени, с другото - задните(и на таблото си светват съответните лампички). Но не съм пробвал, дали ще работят ако променя позицията на въпросния ключ. Утре ще го направя, ако не забравя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 5.03.2016 г. at 22:44, A.com написа:

За халогените не е, защото за тях си има копчета - на първата снимка се виждат. Явно ще си остане загадка или трябва да откача това-онова за да видя къде отиват кабелите след релето.

Така като гледам, е за нещо, което вече е демонтирано и ключът е оставен за да не зее дупка. Щом го щракаш и нищо не се случва, значи нещото което той управлява, вече го няма. За мен е безмислено да разузнаваш, каквото и да е около този ключ, само ще си загубиш времето...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на Sunday, March 06, 2016 at 21:30, Black Power написа:

Със сигурност е някаква доработка, била свързана с някаква аларма, блокиравка против кражба, допълнителни светлини, принудително включване на перката на охлаждането или кой знае за  какво друго. Помолете някой ел. техник да погледне и определи за какво служи това!

Правилният отговор!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нищо конкретно не открих около този ключ. Да си стои. Може след време да му намеря приложение. :)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.