Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Добър вечер!

След час търсене и без намиране на отговор реших да попитам тук.
Имам кола която е със транзитни номера които изтекоха преди месеци и сега искам да ги сменя. Въпроса ми е да ли се заплаща някаква глоба когато отива в КАТ да ги върна и да взема други?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Естествено че ще те "реносат" по пълна програма. По принцип временните номера са до месец  докато се оформи митнически автомобила. Да не си мислиш че са за постоянно каране?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имаш и някакъв гратисен период, но недей разчитай на него. Отиди веднага да ги сменяш, че ще стане страшно ако те спрат на пътя.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Филипов написа:

Естествено че ще те "реносат" по пълна програма. По принцип временните номера са до месец  докато се оформи митнически автомобила. Да не си мислиш че са за постоянно каране?

Една кака от фитнеса си кара колата вече 4 месеца с транзитните. Като я спрат си плаща "глобата" всеки път. 

преди 5 минути, Емил Костов написа:

Имаш и някакъв гратисен период, но недей разчитай на него. Отиди веднага да ги сменяш, че ще стане страшно ако те спрат на пътя.

 

Много страшно :D

Айде влезте в реалността. 

Редактирано от VipKokata (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз в реалността съм влезнал. Постващия да си мисли. Не ми се рови из законите. Могат да го сцепят. Но щом ви се рискува весели празници.


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз не си мисля, че са за постоянно и знам, че ще стане страшно ако решат да се заядат- лишаване между 1-6 месеца и глоба от 100-500лв, има и случай да се разминават само с 20 лв глоба. Въпроса ми е дали като отида на гишето и там ще ми искат някакви пари. Преди четох някъде, че след 3-тия месец почват да текат глоби от по 10лв на месец други пък са ми казвали, че са давали само 20лв като глоба на трети нищо не са им искали.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз имам чуството, че ако продължаваш да си караш нелегално, наистина ще ти вземат книжката и ще те одрусат яко.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Snoukey написа:

Аз не си мисля, че са за постоянно и знам, че ще стане страшно ако решат да се заядат- лишаване между 1-6 месеца и глоба от 100-500лв, има и случай да се разминават само с 20 лв глоба. Въпроса ми е дали като отида на гишето и там ще ми искат някакви пари. Преди четох някъде, че след 3-тия месец почват да текат глоби от по 10лв на месец други пък са ми казвали, че са давали само 20лв като глоба на трети нищо не са им искали.

Ако отидеш на гишето по-може да минеш леко, но ако те дспрат на пътя е лошо. Заплащането на транзитните номера включва и застраховка ГО+зелена карта.

Най-добре е до КАТ да го закараш на платформа.

преди 1 час, Филипов написа:

Естествено че ще те "реносат" по пълна програма. По принцип временните номера са до месец  докато се оформи митнически автомобила. Да не си мислиш че са за постоянно каране?

Не е ограничено във времето - за колкото си платиш. Ако нете бъркат пари и асъл - може и за много време ... Когато човек транзитира автомобил - ти откъде си сигулен до къде и при кого ще го кара ? Нали тези, дето ги продава в автокъщите и не са регистрирани са с временни номера.

Редактирано от jhoro (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Чл. 175. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. водач, който:
1. управлява моторно превозно средство, което не е регистрирано по надлежния ред или което е регистрирано, но е без табели с регистрационен номер или табелите с регистрационния номер не са поставени на определените за това места;

Акция "Транзитен номер": КАТ срещу хитрите шофьори

Хайката ще лови коли с чужда регистрация, които си карат така от години
 
Акция "Транзитен номер": КАТ срещу хитрите шофьори
 

НАП и КАТ са започнали масирани проверки в цялата страна заради временни регистрационни номера на автомобили. А причината: и в двете структури са получени множество сигнали за хитри шофьори, които продължават да карат колите си с транзитни табели, въпреки че е изтекал тримесечния срок за смяна.

Затова е започнала и хайка на всички автомобили с чуждестранна регистрация в цялата страна. Издирването на колите продължава вече няколко месеца. Интересен факт е, че най-често това правели хора, закупили си автомобили втора ръка на известни скъпи немски марки.

Търговци на коли разказват, че те пристигат от чужбина с транзитни номера. Табелите могат да бъдат използвани у нас за период най-много от три месеца, след което трябва да се пререгистрират. Някои собственици обаче продължавали да карат със старите номера, тъй като по този начин не плащали нито данъци, нито глоби. Най-разпространени били австрийските номера, на които не е обозначено до кога важат.

"За да разберат, че номерата не са актуални, полицаите трябва да проверят документите им. Хубавото е, че вече се научиха и започнаха да го правят. Има и случаи, в които купувачите се разбират със стария собственик и запазват номера. Това обаче означава човекът да си сложи главата в торбата. Защото ако стане някакъв проблем и колата е регистрирана в една уредена държава като Германия, например, всичко ще лъсне много бързо", заяви пред "Монитор” търговец на автомобили.

Собствениците на сините табели за временно пребиваващи също не плащали данъци у нас. Те се използвали предимно от студенти от Турция дошли да се обучават в България.

Друга врътка, използвана за спестяване на данъци, пък било декларирането на колата като спряна от движение. Този номер се прилагал най-честно за много скъпи коли, внос от чужбина. За прехвърлянето на тези возила на български собственик трябва да се платят солени такси и данъци. И за да се избегне плащането на тези крупни суми, които могат да достигнат и няколко хиляди лева, возилото влиза у нас като спряно от движение.

Така на хартия не се води автомобил, а купчина ламарини и за неговото прехвърляне се плащат малки такси. След това новият собственик отивал в КАТ, където заявявал, че пак иска да пусне колата в движение, и плаща друга малка такса и возилото отново е изрядно.

Източник: http://www.dnes.bg/stranata/2015/06/18/akciia-tranziten-nomer-kat-i-nap-sreshtu-hitrite-shofiori.267133

Та ти май се правиш на тарикат, а?

http://pravatami.bg/3968

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Филипов написа:
Чл. 175. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. водач, който:
1. управлява моторно превозно средство, което не е регистрирано по надлежния ред или което е регистрирано, но е без табели с регистрационен номер или табелите с регистрационния номер не са поставени на определените за това места;

Акция "Транзитен номер": КАТ срещу хитрите шофьори

Хайката ще лови коли с чужда регистрация, които си карат така от години
 
Акция "Транзитен номер": КАТ срещу хитрите шофьори
 

НАП и КАТ са започнали масирани проверки в цялата страна заради временни регистрационни номера на автомобили. А причината: и в двете структури са получени множество сигнали за хитри шофьори, които продължават да карат колите си с транзитни табели, въпреки че е изтекал тримесечния срок за смяна.

Затова е започнала и хайка на всички автомобили с чуждестранна регистрация в цялата страна. Издирването на колите продължава вече няколко месеца. Интересен факт е, че най-често това правели хора, закупили си автомобили втора ръка на известни скъпи немски марки.

Търговци на коли разказват, че те пристигат от чужбина с транзитни номера. Табелите могат да бъдат използвани у нас за период най-много от три месеца, след което трябва да се пререгистрират. Някои собственици обаче продължавали да карат със старите номера, тъй като по този начин не плащали нито данъци, нито глоби. Най-разпространени били австрийските номера, на които не е обозначено до кога важат.

"За да разберат, че номерата не са актуални, полицаите трябва да проверят документите им. Хубавото е, че вече се научиха и започнаха да го правят. Има и случаи, в които купувачите се разбират със стария собственик и запазват номера. Това обаче означава човекът да си сложи главата в торбата. Защото ако стане някакъв проблем и колата е регистрирана в една уредена държава като Германия, например, всичко ще лъсне много бързо", заяви пред "Монитор” търговец на автомобили.

Собствениците на сините табели за временно пребиваващи също не плащали данъци у нас. Те се използвали предимно от студенти от Турция дошли да се обучават в България.

Друга врътка, използвана за спестяване на данъци, пък било декларирането на колата като спряна от движение. Този номер се прилагал най-честно за много скъпи коли, внос от чужбина. За прехвърлянето на тези возила на български собственик трябва да се платят солени такси и данъци. И за да се избегне плащането на тези крупни суми, които могат да достигнат и няколко хиляди лева, возилото влиза у нас като спряно от движение.

Така на хартия не се води автомобил, а купчина ламарини и за неговото прехвърляне се плащат малки такси. След това новият собственик отивал в КАТ, където заявявал, че пак иска да пусне колата в движение, и плаща друга малка такса и возилото отново е изрядно.

Източник: http://www.dnes.bg/stranata/2015/06/18/akciia-tranziten-nomer-kat-i-nap-sreshtu-hitrite-shofiori.267133

Та ти май се правиш на тарикат, а?

http://pravatami.bg/3968

Не се правя на тарикат, просто може би до сега да съм бил в чужбина и автомобила да е бил на трупчета, да си се замислял за такъв вариант?! Аре като се върна от КАТ днес ще кажа дали пишат глоби за предаването на закаснели номерата

ПП: За моя радост глоба нямаше :) Мерси за бързите отговори от колегите :)

Редактирано от Snoukey (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, Филипов написа:

Акция "Транзитен номер": КАТ срещу хитрите шофьори

Хубаво си я цитирал статията, ама ако беше прочел коментарите отдолу - може би нямаше. Освен всичко други - много транзитни номера се издават в други държави - там българския КАТ не може да се меси.

Колкото до цитирания член, аз и преди казах - да не се движи по пътя с временни (транзитни) номера.

Редактирано от jhoro (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте. За да не отварям нова тема ще попитам тук. Как се "разчита" транзитен номер - "005 В 504" и долу в червеното поле цифра 17?

Не трябва ли буквата между цифрите да е "Т" ?

Благодаря предварително. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ronnie72 написа:

Здравейте. За да не отварям нова тема ще попитам тук. Как се "разчита" транзитен номер - "005 В 504" и долу в червеното поле цифра 17?

Не трябва ли буквата между цифрите да е "Т" ?

Благодаря предварително. :)

Не, разбира се.
Буквата няма нищо общо с Т като Транзитен.
На последното внесено возило, номера беше с буква Н по средата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, ronnie72 написа:

Здравейте. За да не отварям нова тема ще попитам тук. Как се "разчита" транзитен номер - "005 В 504" и долу в червеното поле цифра 17?

Не трябва ли буквата между цифрите да е "Т" ?

Благодаря предварително. :)

Не си казал от коя държава е издаден?

Българските са - 6 цифри от 0 до 9, разделени с буква „Т“ (при износ или открадната табела) или „Н“ (ако МПС-то още не е регистрирано) по средата и изписани с черен цвят на бял фон, напр. 478 Т 291 или 368 Н 457. Важат до 30 дни.

7650395E.jpg

Ако е издаден в Германия - цифрите на червеното поле показват докога е валидна застраховката

tranzitni_nom%D0%B5ra_D.jpg    -   в случая 09.09.2005 г.

Германските с жълта ивица не са за експорт, а само за преместване на МПС от едно място до друго - например от един шоурум до друг.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Номера е от БГ, изписано е в първото синьо поле. После са цифрите "005 В 504" и 17 в червеното поле долу. Идеята ми е дали с тази информация мога да разбера до коя дата е валиден (дали е изтекъл)? Този е почти същия!

Tranzit N.jpg

Редактирано от ronnie72 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.