Премини към съдържанието

    Препоръчан отговор


    Въпросът ми е как да тествам 3D LED TV в магазина преди покупка? Избрал съм си този http://www.technopolis.bg/bg/TV/TV-SONY-KDL-50W809C-3D-LED/p/16064 и искам да знам какво и как да проверя, че да не взема дефектен телевизор.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ех, де да можеше в случай на дефект, да върнеш продукта и да ти го заменят или да ти върнат парите. А чакай, то може...

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Освен да направиш тест за умрели пиксели, тест на равномерността на подсветка на черно и сиво-тук трябва да си на тъмно, тестът за движението с японката на въжето, друго трудно можеш да направиш. В общи линии е добре да имаш една флашка с тези неща и с видео с различна резолюция за да добиеш представа как се държи тв-то при различно съдържание. Реална представа за възможностите на тв-то може да се добие само с помощта на колориметър и съответния софтуер за работа с него-например CalMAN-какъвто предполагам ти нямаш. Почти никога тв-ът не е калебриран правилно фабрично, и е препоръчително, поне според мен, да се купуват модели, които имат създаден профил от уважаван калибратор, който е склонен да побликува настройките безплатно-това всичкото е валидно, в случай че телевизорите са еднакви, а произвоителите обичат понякога в едни и същи модели да поставят различни матрици.

    За останалите  дефектити си има гаранция.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Като за начало го дай на черно-бяло и виж дали няма отенък в един от основните цветове, както в сивата , така и в бялата градация. Наблюдаването трябва да бъде на дневна светлина, понеже отенъка от външното осветление заблестява сходният цвят от дисплея и ще изпъкнат другите два цвята и оценката ще бъде грешна. Но сега повечето телевизори, понеже се използват като монитори, в разширените настройки от потребителското меню има възможност да се регулира контраста индивидуално за трите цвята (RGB- Drive) или яркостта (RGB-Cuttoff). Но трябва да се внимава, тъй като при неравномерна настройка на  Drive -Cuttoff, яркостните градации се разминават и бялото ще се оцвети в един цвят, а сивата скала този цвят ще лисва. Например при усилване на зеленото чрез G-Drive, бялото ще се оцвети в зелено, но при тъмен фон, то ще се намали и ще се оцвети в останалите два цвята, т.е. в лилаво. Всички настройки не трябва да са над средно положение, в противен случай се усилва общият контраст, което е вредно за дисплея.

    Колкото тези настройки са по-равни, толкова по-качествен е дисплеят. Попитайте консултанта да ви покаже тези настройки и ако няма такива, по-доре не си купувайте такъв телевизор. Но много от консултантите не са наясно с тези неща, така че ще трябва сам да ги проверите. Едно време когато аз си купувах от старите телевизори, продавачът не можа да отвори обичайните настройки на картината, като яркост и т.н., само тези фабрично зададените и каза че този телевизор нямал такива настройки, което ме накара да се откажа от покупката и да купя същият телевизор от друг магазин със всичките настройки, хем беше на промоция.

    Другот което трябва да проверите е при бял екран да няма сенки или други очертания, а при ниво черно осветляването да е минимално, разбира се и оцветяването. Обикновено в менюто има готови тест изображения или пък можеж да спреш картината на пауза.

    Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    @N1K17Y Може да го върне ако купен онлайн, даже и без да е дефектен ами просто не му хареса нещо. Ако е от магазина може само да разчита че ще му го оправят гаранционно в сервиза и вече ако от сервиза му дадат протокол че не може да се ремонтира ще му го заменят или върнат парите.


    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Благодаря за бързите съвети, относно онлайн купуването в много форуми казват, че така пробутват мостри иначе и аз мислех да си го поръчам през нета и да имам седмица за тестове, но заради това се отказах... Хм може би не съвсем.

    п.п.

    Някой поръчвал ли е онлайн телевизор от т-полис? Ако може да сподели впечатления? Има ли начин да разбера дали е мостра?

    Редактирано от Bazrud (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Говори се че някои телевизори имало часовник, който отброявал отработените часове. Но къде и как се достига до този часовник, само гаранционният сервиз може да помогне. Освен това чрез него могат да се програмират повреди, но никоя доказала се марка не би сторила това. 

    Аз съм поръчвал онлайн от  Emag и опаковката беше протъркана и разкъсана, въпреки че разопакованите стоки се предлагаха с отстъпка, но може и да е било от превоза. Но обикновено мострата не бива да се продава, защото е нужна в магазина, освен ако не е стар продукт, но трябва да е пуснат с отстъпка. На мен са ми предлагали да ми продадат мострата, защото беше изчерпан и ме уверяваха, че монитора откакто е изваден, въобще не е работил, но е достатъчно че 2 години е стоял на Слънцето и всеки който е минал покрай него го е пипал и обръщал.

    Отбележи това в забележката преди да поръчаш.

    Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ето един тест (направен от мен) за проверка на изгорели пиксели (видео със смяна на основните цветове):

    color dead pixels test 1080p

     

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 43 минути, Bazrud написа:

    Някой поръчвал ли е онлайн телевизор от т-полис? Ако може да сподели впечатления? Има ли начин да разбера дали е мостра?

    Ествествено, че има начин :) . Личи си дали един телевизор е опакован с фабричното си тиксо, или е с няколко допълнителни слоя, в смачкан кашон, който дълго е седял в стаичката с опаковките. 

    И това, че Технополис пробутвали мостри при онлайн поръчките, са пълни глупости. Първо - защо да ти дават мострата, като след това трябва да губят време и излишни усилия да разопаковат нов уред, и да го излагат на мястото на стария? И второ - защо да рискуват да го върнеш още при получаването (имаш това право, без да даваш обяснения), като видиш, че е мостра? Така фирмата само плаща излишни транспортни разходи.

    А ако от даден модел са останали само мостри, и няма запечатани бройки, в сайта се появява един надпис : "Не е наличен онлайн". И не можеш да си го поръчаш.

    Взимай смело. Колкото и да тестваш в магазина, никога не може да си сигурен, че след месец-два няма да се появи дефект. Всичко е въпрос на късмет. Затова е и гаранционната поддръжка.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Малко е тъпо да тестваш най=евтиния турско-китайски боклук, който се опитваш да купиш..

    Естествено, вече се изказаха бол лаладжии в стил ЕЖК. А просто всичко е с планирано остаряване.. Разбирай еднодневки, които с труд си изкарват гаранцията.

    Заинтересувай се какво ти трябва на теб и има ли го в спецификациите на изделието. Подготви една флашка и виж работи ли наистина. Примерно формати, субтитри.

    Някъкъв телевизор се купува веднага за половин средна заплата, а не за 6 както едно преме, при това и с три месеца чакане.

    Редактирано от Филипов (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Не можеш да кажеш за Сонито че е боклук с планирани дефекти. Вярно че се изложиха със старите CRT телевизори, но дано сега са се поправили. Иначе какво да си купи, някакъв Crown или Sang за по 500 лв. ли? Е, вчера разглобих такъв, планиран телевизор, заради съмнение в подсветката и като начало се счупи пластмасовата рамка около дисплея, без дори и да усетя, при съвсем внимателно разкопчаване, после пък се счупи един държач. Накрая при сглобяването се отчупи ъгълчето на отражателя, който леко се беше заклещил между рамките и след като сглобих дисплея, около другият здрав ъгъл се появи светло петно, въпреки че добре бях наместил пластовете, а на счупеното място картината беше нормална.

    Може и да е от планираната повреда, защото телевизора започнал да се изключва точно 2 месеца преди да изтече гаранцията и постепенно циклите зачестили. А тез телевизори просто не си струват да се ремонтират, първо да купиш нова платка с нова планирана повреда, а след няколко месеца да отиде и подсветката. Така че гледайте телевизора максимално дълго време, за да не изтървете гаранцията и после да ви го заменят със същият боклук.

     

    Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Филипов не знам дали 1550 лева е евтино, но и не знам колко 5 или 6 хиляди ти е дохода :02:

    преди 15 часа, peppone1 написа:

    Говори се че някои телевизори имало часовник, който отброявал отработените часове. Но къде и как се достига до този часовник, само гаранционният сервиз може да помогне. Освен това чрез него могат да се програмират повреди, но никоя доказала се марка не би сторила това.

    Като прочетох коментара ти се сетих, че за сони има такъв часовник сега ще проверя как се стигаше до него, спомням си че е комбинация от бутоните на дистанционното. Като го намеря ще го напиша в темата.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Извинявам се, пропуснал съм модела и по инерция съм отговарял за масово търсените около 300 - 400 лв. Както писах, провери си търсената функционалност.

    Нещата са заложени по друг начин, а не в броячите. Малко по-професионално http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=101283

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Това открих във форума на Setcombg в секцията за Сони, малко объркано звучи, но като го видя на живо ще се справя, ще го поръчам онлайн.

    За да съм сигурен една седмица ли ми беше срока за 

     
    
    
    ВНИМАНИЕ!! 
     Ако все пак сте решили да промените нещо-запишете си на лист или направете снимка на стойностите-така че евентуално ако не сте доволни от резултата след промените да можете да ги възстановите. 

    Как да проверим наработените часове.
    (і+)(5)(vol+-)(power)
    Най-долният ляв ъгъл /Operating Hours-Boot count-Panel Hours/ - количество отработени часове и брой включвания.
    Прикачен файл 15467
    Влезте в екрана за диагностика който показва часовете.
    Долните леви 5 цифри са часовете на ТВ
    Следващите 5 са boot брояч и последните 5 са наработените часове на панела.

    Пример
    00372-00099-000378 000000000000015926-000000000000000002239
    00372 - наработените часове
    00099 - количество включвания
    останалото не знам

    # Използвайки дистанционното управление:
    # Изключете телевизора.
    # Натиснете бутоните {I+} {5} {VOL+} {POWER ON} последователно.
    # Ще се покаже сервизното меню.
    # използвайте бутони {1} and {4} за да изберете елемент, за настройка.
    # използвайте бутони {3} and {6} за коригиране на стойността на данните.
    # Натиснете {MUTE} след това {ENTER} за да запазите новите настройки.
    # Думата "WRITE" ще се покаже в горния десен ъгъл в червено, , ако са запазени.
    # Изключете телевизора, за да излезете от сервизното меню

    Телевизора е в stand by /режим на готовност/
    1.Натиснете последователно на дистанционото 5 / VOL + / PWR.
    2.Екранът ще покаже ‘SERVICE'
    3.С клавиши от 1 до 4 изберате желаната настройка. С клавиши от 3 до 6 се правят промени.
    4.За да запаметите промените натиснете Mute & ENTER.
    5.Натиснете "Power", за да излезете от менюто. 

    1.Изключвате телевизора от дистанционното.
    2.Натискате последователно (бързо) I+ 5+(увеличение на звука) 
    /в по-старите модели-2000 няма "I+", затова натиснете 'Display'/
    3.После натискате Power (зеленият бутон) и сте в сервизното меню
    получаваме зелена информационна лампичка под екрана-получаваме достъп до сервисното меню на ТВ
    Kак да видим заработените часове?
    Product Version >>Working Time- /трябва да преминете на втората страница/


    General service menu information
    Enter Service Menu = <DISPLAY> <5> <Volume +> <POWER>
    Exit Service Menu = <Power>
    Menu Next = <1>
    Menu Previous = <4>
    Category Next = <2>
    Category Previous = <5>
    Adjust Up = <3>
    Adjust Down = <6>
    Save New Settings = <MUTE> <ENTER>
    Restore Factory Defaults = <8> <ENTER>

    преди 44 минути, Филипов написа:

    Извинявам се, пропуснал съм модела и по инерция съм отговарял за масово търсените около 300 - 400 лв. Както писах, провери си търсената функционалност.

    Нещата са заложени по друг начин, а не в броячите. Малко по-професионално http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=101283

    Това вече е в твой стил, доста ме изненада с предишния си коментар :) Телевизора има нужната ми функционалност, искаше ми се 55", но до 1600 лева 50" ми влизат в бюджета, без компромиси с другите ми изисквания.

    п.п.

    Някой знае ли колко време имаш да върнеш продукт в т-полис при онлайн поръчка, ако не си доволен? Мисля си, че беше една седмица, но не съм сигурен.

    Ще взема онлайн и ще го тествам в къщи. Горните коментари ми дадоха насоки да гледам опаковката и брояча за отработените часове. 

    Редактирано от Bazrud (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Намерих и това в нета :) https://news.bg/economics/vizhte-savetite-na-kzp-za-vrashtane-na-zakupena-stoka.html и тук също https://www.kzp.bg/novini/vrashtaneto-na-stoka-bez-defekt-e-vapros-na-dobra-targovska-praktika-do-14-dni-mozhe-da-bade-varnata-edinstveno-pokupka-ot-razstoyanie
    или 14 дни по закон да върнеш нещо, но само при онлайн покупка!

    Редактирано от Bazrud (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    И не на последно място, провери версията на фърмуеъра дали е актуална и поискай да ти дадат по-нов модел. Понякога версията е изписана в последните две цифри от модела.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    току-що, peppone1 написа:

    И не на последно място, провери версията на фърмуеъра дали е актуална и поискай да ти дадат по-нов модел. Понякога версията е изписана в последните две цифри от модела.

    Той фърмуера нали се ъбдейтва през нета, как от магазина да ми дадат по-нов не те разбирам. Модела на ТВ е Sony KDL-50W809C.

     

    Редактирано от Bazrud (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Понеже ъпдейтването е рисков процес, най-сигурно е да е обнови през флашка, но чрез интернет е по-лесно и е добре да свържеш телевизора през UPS. Последната версия на фърмуеъра е от 19.07.2016, эатова поискай модела да е след тази дата или го поднови веднага след като го закупиш, евентуално да можеш да го върнеш ако нещо се прецака.

    Фърмуеър V.3.473 Инструкция и изтегляне

    Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.