Премини към съдържанието

    Препоръчан отговор


    Здравейте.Искам да попитам колко горе долу количество антифриз се побира общо в системата и еднакво ли е за всички коли.В моят случай е за 1.4 двигател.

    Редактирано от K2. (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Естествено че е различно, както и двигателите са. Колко точно трябва го пише в книжката. Внимавай да е обезвъздушено за да не "окотиш" двигателя. След като не разбираш - да го направи който разбира. Досега с какво е било пълно?

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Пишеш марка, модел, обем на двигателя и код на двигателя най-добре. И ще ти кажа по каталог колко събира. А иначе - приготвяш около 6-7 литра и трябва да ти стигне. Но не 6-7 литра концентрат, а си разреждаш антифриза на -27. Но зависи. Примерно на Пасат Б3 събира 4.5 литра, а на Фиеста 1.8 събираше 6.5 литра до колкото помня.

    Редактирано от simtech (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 час, ivan1975 написа:

    На некои модели пише на казанчето.

    То няма модел,на който да не е означено на „казанчето“.Има си долна и горна граница задължително.

     

    преди 1 час, K2. написа:

    Искам да попитам колко горе долу количество антифриз се побира общо в системата

    Сипваш до горната граница на означението.Палиш двигателя да циркулира за няколко минути.Гледаш дали ще падне нивото,за да долееш евентуално още малко.Ако е загряла много колата,трябва да изчакаш да истине,за да не изкипи от резервоарчето и да те попари..Това е всичко.


    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 14 минути, Димитър 59 написа:

    То няма модел,на който да не е означено на „казанчето“.Има си долна и горна граница задължително.

    Имах предвид пише колко литра се сипва,а не за границите.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Колата се пали с отворена капачка на разширителният съд за антифриз, когато си налял приблизително толкова, че казанчето да е на максимум и след като си я оставил да си разпредели водата за няколко минути. След това изчакваш да завърти вентилатора за охлаждане на челният радиатор. Тогава би трябвало да е отворил термостата. Гасиш колата. Изчакваш малко да изстине. Доливаш й, защото нивото ще падне малко. Затваряш капачката. Честито - Караш. На другият ден проверяваш пак нивото, може да се наложи да долееш още мъъъничко.
    Не се отваря капачка на разширителен съд на кола, която е загряла. Водата вдига налягане в системата. Отвориш ли я, има голяма вероятност да кипне и да те изплиска с вряла вода. Втора степен изгаряне е ГАРАНТИРАНО.
    НЕ ПРОБВАЙТЕ да отваряте при работеща кола.
    Ако е отворил термостата, двата маркуча на големият радиатор трябва да са горещи. Докато не е отворил, долният маркуч ще е студен или максимум леко топъл.

    Редактирано от simtech (преглед на промените)
    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

      И не забравяй, че етилен гликолът , от който е направен антифриза, е силно отровен, Също много лесно разкапва боята и за това я пазиш много.  А за литрите, ако нямаш сервизна информация, можеш да измериш старата течност, която ще източиш в някакъв съд.

    Редактирано от B3M2W0 (преглед на промените)
    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз питам за мой приятел каза че си е взел скоро кола и е бил на мин антифриза и сега не знае дали да долее или по-добре да го смени защото не се знае колко е качествен.

     

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, K2. написа:

    Аз питам за мой приятел каза че си е взел скоро кола и е бил на мин антифриза и сега не знае дали да долее или по-добре да го смени защото не се знае колко е качествен.

     

    Отива в сервиз проверяват го,може и да не е за смяня.

     

    Другия вариант е оточва малко слага в фризера и проверява,ако не му се дават пари за сервиз.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Антифриз се долива само на топъл двигател, защото  при загряване се разширява! Следователно ако се долее на студено до максимума обезателно ще изкипи над нивото...

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    В сервиза за да видят какъв е и да не се смесват различни. Обикновено са 2 групи - G11 обикновено син и за ползване 6 години и G12 обикновено червен за 10 години. Имат различни съставки  спрямо блока на двигателя.

    Като е взел кола - смени го с каквото трябва (пише по документацията), че сигурно е в колата откакто е станала на кола (завода). Обикновено трябва да се смени ангренаж и ролки, а вероятно и водна помпа, особено ако се върти от него. Вероятно става дума за нещо над 10 години и едва ли са му го продали обслужено. Така че антифриза след обслужването. И преди студа.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 2 часа, nickolaycho написа:

    Антифриз се долива само на топъл двигател, защото  при загряване се разширява! Следователно ако се долее на студено до максимума обезателно ще изкипи над нивото...

    Само сутрин и на студен двигател виждаш нивото,в казанчето на охладителната течност,пък била тя антифриз или вода,можеш да пробваш антифриз за плътност или във фризер,Твоя работа.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 4 часа, nickolaycho написа:

    Антифриз се долива само на топъл двигател, защото  при загряване се разширява! Следователно ако се долее на студено до максимума обезателно ще изкипи над нивото...

    Глупости!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 5 часа, nickolaycho написа:

    Антифриз се долива само на топъл двигател, защото  при загряване се разширява! Следователно ако се долее на студено до максимума обезателно ще изкипи над нивото...

    А пък най-добре е на врял двигател да отвориш капачката и да люснеш ледено студена бира или вода от хладилника. Гарантирано удоволствие от изгаряне втора-трета степен и пукната глава на двигателя.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

     Това дали замръзва при минус 20 или не, е само едната страна на качествата му. Проба в хладилник може да се направи само за това. Другата страна, също важна, е наличието на един куп инхибитори, чиято роля е да предпазват блока и радиатора от химически въздействия. И до като етилен-гликолът , основната част от антифриза, си стои, то инхибиторите се разрушават постепенно. За това най-добре на две години да се сменя с нов. Не е толкова скъп, а ролята му е важна. Да се прави за не-повече от -20градуса, защото по-висока концентрация означава и по-лошо охлаждане, в топлите дни може да се получат местни прегрявания ( около изп. клапани в главата).

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Антифриз се сменя на 3-4 години :) .........на служебните коли оригиналния от Дачия даде фира на 3-тата година.Беше от червения ,една смяна на антифриз е към 40 лева максимум ,не си струва да се прави човек на тарикат и да го сменя на 6-7 години.А колко събира охладителната система................ми пише в Гуглето марка ,модел кубатура и вид гориво и ше му излезе резулатат.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Здравейте! Търся си антифриз за голф 4-ката, 1.9 TDI, мислите ли, че този е подходящ https://maxcar.bg/dobavki/antifriz/antifriz-szakal-metal-afc-g12-1-kg?search_query=antifriz&results=15 ?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Какъв е подходящ го пише в книжката и сервизното. Прочетио предния ми пост. Нещо реклама ли правииш?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 час, ralin22 написа:

    Здравейте! Търся си антифриз за голф 4-ката, 1.9 TDI, мислите ли, че този е подходящ https://maxcar.bg/dobavki/antifriz/antifriz-szakal-metal-afc-g12-1-kg?search_query=antifriz&results=15 ?

    Ако имаш пари - 2 туби HEPU. Ако не - рискуваш...Пробвай в хладилника...

    Редактирано от simtech (преглед на промените)
    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 2 часа, ralin22 написа:

    Много ли е скъпо?

    15лв/тубата - 1.5литра. Съотношение 1:1 е твоето. Зависи колко литра ти е охладителната система - дали ще ти трябват 2 или 3 туби. Ако е над 6.5литра - хубаво е да сложиш повече от 2 туби.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.