Премини към съдържанието
sten90

Някой тук разбира ли от съвременни шевни машини?

Препоръчан отговор


Аз не разбирам нищо от този хардуер. :) Вкъщи има една стара машина Union - с нещо като дървен шкаф под нея. Имала е ремъчно задвижване с педал, но то не работи. Когато се появи някоя дреха за ремонтиране - често се оказва, че машината не е настроена, къса конец или др. Бих искал да си вземем нещо съвременно и търся препоръки за марка, модел, програми, както и по-общи препоръки и впечатления.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Лично аз не бих я сменил с никоя нова машина. Имам един Сингер върви на пушка. Тези машини искат много смазване, настройката за опъване на конеца, са лесни, но трябва някой да ти ги покаже.Също и как се слага иглата, ако е обърната-къса! А и сигурно машината е за почистване и смазване, особено около совалката и калерчето. Може и водача на конеца да е стегнат много. Бих потърсил помощ от някой който разбира. Чудесни машини са! Не се отказвай от нея! :)

  • Харесва ми 6

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 27.05.2017 г. в 19:43, sten90 написа:

 

Аз не разбирам нищо от този хардуер. :) Вкъщи има една стара машина Union - с нещо като дървен шкаф под нея. Имала е ремъчно задвижване с педал, но то не работи. Когато се появи някоя дреха за ремонтиране - често се оказва, че машината не е настроена, къса конец или др. Бих искал да си вземем нещо съвременно и търся препоръки за марка, модел, програми, както и по-общи препоръки и впечатления.

 Повече от 30 г. се занимавам с шевни машини! Юнионът е  машина за три поколения , недостатъкът и е че е само прав тигел! Новите машини ,в които има много пластмаса  и са правени обикновено в Китай, Турция и т.н. са за 5 години , защото пластмасата им е некачествена и старее и се рони! За руската машина важат три неща:

 1 . Долен конец в совалката трябва да се постави и да се провери совалката дали е закопчана.

2 . Иглата която се използва задължително трябва да има плоска част. Правилото е откъдето се вдява .плоската част да е от другата  страна. При тази машина

се вдява от вътре на вън и плоската част се вижда отстрани.

3. Най -важно е вдяване на горен конец . ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се прави при поставянето му вдигане на крачето  и при пускането му след поставяне на конеца през оптегача/брензата/ ТРЯБВА ДА ИМА ЛЕКО ОПЪВАНЕ!

 То друго какво ? Тя си е една опростена шевна , домашна машина!Ако все пак имате затруднение ще се опитам да направя снимки!

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията най-напред.

Точно това си мислех - машината е буквално желязна(е, и дървена отчасти :) ), но има малка гъвкавост откъм "програми" - прав тигел и бродерия.

Проблем, за който разбрах сега - когато се шие плат с различаваща се дебелина - например при скъсяване на ръкави и особено - при шиене на чехли(които по принцип са от по-дебел и груб плат).

Въпрос - в дясната част на корпуса на машината има едно лостче(предполагам регулира стъпката). Има една кръгла планка с вертикален прорез за това лостче, а вляво има един дъговиден прорез и едно стопорно винтче. За какво именно е дъговидният прорез с винтчето?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, sten90 написа:

Благодаря за информацията най-напред.

Точно това си мислех - машината е буквално желязна(е, и дървена отчасти :) ), но има малка гъвкавост откъм "програми" - прав тигел и бродерия.

Проблем, за който разбрах сега - когато се шие плат с различаваща се дебелина - например при скъсяване на ръкави и особено - при шиене на чехли(които по принцип са от по-дебел и груб плат).

Въпрос - в дясната част на корпуса на машината има едно лостче(предполагам регулира стъпката). Има една кръгла планка с вертикален прорез за това лостче, а вляво има един дъговиден прорез и едно стопорно винтче. За какво именно е дъговидният прорез с винтчето?

С това лостче правилно сте забелязали е за дължината на  бодовете , която може да бъде от 0 до 4 мм ,както  и обратно в горното положение.Най-използваната стъпка./бод до бод/  е 2,5 -3 мм. ако искаме и обратно да бъде толкова се ползва страничното застопоряващо винче , нагласява се на 3мм примерно  и се фиксира този размер с винчето , така че напред ,назад да е 3 мм.Задният ход се използва най вече за така наречените затяжки ,т.е. започва се малко по-навътре на заден ход и после се повтаря върху него прав тигел  за да не се разплита шева. Разгледайте която и да е дреха и ще видите навсякъде да са започва със затяжка.

 

 


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мисля да не се задълбавам чак толкова. :) Дали новите машини(макар и пластмасови) са по-добри в това отношение - когато се сменя тънък и дебел плат, или когато има по-дебели участъци в плата?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 2 часа, sten90 написа:

Мисля да не се задълбавам чак толкова. :) Дали новите машини(макар и пластмасови) са по-добри в това отношение - когато се сменя тънък и дебел плат, или когато има по-дебели участъци в плата?

Новите машини са по-сложни ,но за сметка на това извършват повече функции. С тях може да се ушие дреха, което включва прав шев, илик, и почистване /порубване/  със зик-зак Най-дебелия плат ,който може да се шие с тях е дънков от два ката, поне аз така препоръчвам.Шесткатните ръбове на крачолите на дънки пре подгъване трябва да се върти или на ръка машината или да се прескачат. Това са възможностите най-използвани при новите машини!При новите машини лошото е това , че каквото и да шиете  се движат всички механизми и предвид на това ,че са сложни по-лесно се износват и повреждат. При тях смазването задължително трябва да става чрез разглобяване на декоративни капаци и да се използват масла пълна синтетика , те не изсъхват и са много трайни , Откритите зъбни колела аз смазвам с литиева грес. Но това са подробности!

Редактирано от bigiadri (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Авторе! Явно сте решили така или иначе да си закупите нова машина! Да предложа не мога, но мога да те посъветвам при избора! Супермаркова и супер сложна не ти трябват! Многото операции едва ли да използваш, а колкото по - "маркова" машината, то толкова по - съпи ще бъдат ремонтите и консумативите след изтичане на гаранцията. Така ,че търси нещо на промоция и грабвай!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

JANOME - скъпички но доста качествени и с удобни екстри. Такава взех на жената - роди се с нея!.

Електронните им модели направо сами шият. :D 

Имат магазин в София на бул. Янко Сакъзов №36 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Джаномето /така си ги знаем / е машина от така наречения "прекъснат грайфер" тип.Аз смятам че машините от тип"непрекъснат грайфер/грайфер се нарича бъбречето в което се поставя совалката/" са по-добри. За сведение всички прави промишлени машина са от "непрекъснат грайфер" Какво трябва да се знае и какви са най-честите повреди при Джаноме?

- Най-важното е вдяването на горния конец!/за всички машини важи/ Когато конецът минава през брензата/копчето с цифри/ КРАЧЕТО ТРЯБВА ДА Е ВДИГНАТО!!! Цифрата която трябва да се вижда трябва да е от 3 до 6/ на повечето машини има непрекисната черта. Това положение на копчето се смята за нормално. При пускането на крачето ТРЯБВА ДА СЕ УСЪЩА ОПЪВАНЕ на конеца. Ако горния конец няма такова опъване той се набира при грайфера и пречинява задръстване и затормозяване на долния привод. Получава се най-честата повреда " превъртял грайфер",а може и по-лоша -изронване на пласмасовия зъбен гребен/обикновено предаването на движението на грайфера се извършва от зъбен пласмасов грабен и бронзово зъбно колело/.

- Когато се поставя иглата /плоската част трябва да е назад /вдява се отпред назад/ и задължително се прави проба на ръка ,като се поставя на най -големия зиг зак/двете гранични положения/ за да се провери как е позиционирана иглата спрямо отвора на плочката.Да се използват само КАЧЕСТВЕНИ ИГЛИ/ аз препоръчвам на които пише ОРГАН или СИНГЕР/.

- периодически трябва да се сваля плочката и да се почиства под нея от натрупания дреп и мъх .

- всички електр. шевни машини трябва за започнат да шият при забита игла , така се избягват горно и долно мъртво движение и съпротивлението на плата . По този начин първоначалното включване на двигателя /всеки пусков ход на двигател е критичен/  е най-облекчено.

- машината трябва да се пребира  при пуснато краче за да не се смачква пружината от продължителното свиване и плат по него за да не попада масло при грайфера.

- ако много дълго не се работи с машината е хубаво да се превъртва малко за да не се деформират ремъците при малките шайби.

 МИСЛЯ ЧЕ ТОВА Е НАЙ–ВАЖНОТО ЗА ТЕЗИ МАШИНИ!:(

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вкъщи има няколко машини на майка ми, едната от които е за оверлог, а другите мисля, че са все прави. Останаха от фирмата на баща ми и сега половината не се използват(мисля, че са 4-5). Марката е Juki и мисля, че искат да се отърват от тях. Ако искаш като сеприбера мога да питам за цена.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Завършил съм ремонт на шевни машини, а и това съм работил година и половина. На машините се правят 2-3 центровки и могат да работят с години. Ако се интересуваш все още пиши на ЛС , а може и тук и ще ти обясня какво и къде да направиш и провериш. Главната центровка която се размества в 90% от случите на правите машини е разстоянието между иглата и совалката и точния момент на минаването на совалката през ухото на иглата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.