Премини към съдържанието
15 години Kaldata.com – време е да почерпим! Прочети още... ×

Препоръчан отговор


Здравейте, от няколко години съм с книжка, но те първа ще копувам кола. Иска ми се да е нещо не кой- знае колко старо (поне да е от този век :D ), и да изглежда по-младежка и една идея по-добре външно макар и за скромните 5000лв (като тук не включвам обслужване и регистрация). Да уточня само... тук говоря САМО за коли нов внос, макар и стара година.
За момента съм се спрял на Мазда 6 1.8 бензин с газово (Внос Германия). знам че маздите, опелите и ръждата вървят ръка за ръка, но вече имаме (семейно) 4 години опел вектра (2002) и няма точка ръжда, затова надеждата ми е и мазда- без ръжда.
също гледах и ауди А4 1.9tdi, но тук читавите седани започват от доста по-висока цена. 

Тук ми се ще НЕ САМО да питам какво мислите по въпроса за маздата, но и да предложите алтернативни модели и марки, като все пак говорим за седан.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Доктор Домайер написа:

също гледах и ауди А4 1.9tdi, но тук читавите седани започват от доста по-висока цена. 

А като е нов внос приспадна ли си екотакси, първоначална регистрация и още глупости, от които боли глава и губиш време?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

казвам 5000 САМО за кола, останалите екотакси, регистрации, винетки, обслужване- те са не са включени в цената за търсене на кола

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И хубаво автокаско против кражба... Като си избираш най-крадените модели, имай го предвид.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На коли за по 5к няма файда от каското.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Маздите се крадат, факт е, но както казаха, на 15 годишна кола се съмнявам да се метнат. Въпреки че се краде абсолютно всичко. 

Аз имах голяма разправия, така че каско по принцип никога не е излишно. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В центъра точно 20 годишна мазда откраднаха. За части вероятно... То гаранция няма за нищо де...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, otark написа:

В центъра точно 20 годишна мазда откраднаха. За части вероятно... То гаранция няма за нищо де...

Един виц от преди доста години:

В магазин за авточасти влиза клиент.

- Добър ден. Трябват ми фарове за Лада петица.

- Сто лева като цена устройва ли ви?

- Да.

- Значи, на улица "Славейче", след 18 часа, червена Лада петица. Отивате и си взимате фаровете.

  • Еха 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Що трябва да е седан, на хеча какво му е? Младежки е, багажик има и е компактен. Opel: Astra, Signum. Alfa 149. Тези не ти ли харесват? Седани: BMW oт 320 нагоре, Алфа 156, Сааб, Волво, Крайслер и др. Каквото ти харесва, това взимай. Отиваш, гледаш и взимаш най-запазената. Стой настрана от френските. Мазда 6 са красиви, но гният най-много и дизеловите им мотори са скапани.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Подобни теми

    • от muhatacece
      Здравейте, скоро навършвам 18 и ще ми се наложи да си взимам возило. Ще се радвам да ми помогнете в избора ми, защото от коли нищо не разбирам и ще съм благодарен да се консултирам с вас. Седнах аз да почета тук-там за колите и т.н, бях се спрял на алфа ромео, обаче поддръжката много скъпа излиза, което не ме устройва. Бюджета ми е минимален 2000-2500 лв. Ако може да ми предложите някоя здрава количка, с не толкова скъпа поддръжка и нисък разход на гориво, изглеждаща не толкова зле в този ми бюджет ще съм ви благодарен ! 
    • от Jesus Kostov
      Здравейте, след 2 месеца взимам книжка.. така де надявам се, че ще я взема. Таа говорихме с бащата какво ще правим след като взема книжката и той каза "Абе вземи си книжката, давам ти 3500-4000лв и прави каквото си искаш, само после да не ми ревеш."
      Искам да ви кажа, че от коли нищо не разбирам имам предвид двигатели, скоростни кутии и т.н. Най-много сиг ще мога да си сменя акумулатора и да си проверя маслото. Въпроса ми към вас е каква кола да си взема за около 3700лв, че да ми останат 300лв поддръжка за нея .. ще съм ви много благодарен и с радост бих приел вашите съвети (за пръв път пиша в този форум)
    • от ostavime
      Доста дълъг пост, който писах (писал съм го и на друго място) и копнах тук. 
      Ако на някой му е интересно, може да го изчете, стига да не му доскучае. 
      Отбелязвам, че говоря само за бензин, защото харесвам бензин и ще си карам бензин.
      Не съм пристрастен към Мазда, напротив, до сега карах Фoрд, просто в бюджета който си отделям тя се оказва най-добър вариант. 2.5 върви доста добре, автоматика е добър но най-добре става ясно след тестдрайв - проблема на мондеото (за мен) е че е много тежко, подобно на инсгниата, и това губи в известен смисъл ефекта на турбото - маздата е с около 200 кг по-лека. Говоря за 1.5 екобууст, защото 2-ката мотор вече отива на космически пари сравнено с Мазда. Доста по-добра в завои, (напр. в по-острите завои на Хемус стои като залепена въпреки бабуните), а и маздата има по-голямо междуосие, което помага в завоите а и дава по-добър комфорт. 19" са базови, а при Форда се доплащат. Другото е интериора - вътре в мазда 6 ultimate ми харесва много повече от мондео титаниум, за мен ергономията и дизайна на интериора са важни понеже са ми пред очите непрекъснато. Според мен не си заслужава мондео под 2.0 турбо, много е тежка кола и ще е тромава (не коментирам дизела понеже карам само бензин) - за мен сигурната кола на дълъг път в БГ е тази, с която мога бързо да изпреваря напр. камион в границите на видимостта без да поемам рискове, т.е. трябва не да е супер мощна а да ускорява бързо. А за Мондео 2.0 турбо трябва да се доплати, но вече споменах това по-горе. За тази цел е добре да е по-лека, иначе трябва да е доста по-мощна и в това отношение маздата стои добре (особено в режим спорт - не че ми се е налагало да го ползвам много често до момента). Има и някои предимства, но не накланят везните чак толкова, че да те накарат да го купиш. Поне мен не успяха. Например, ако си с деца мондеото има вариянт хечбег - багажника е доста по-удобен за товарене в този случай, новата мазда 6 има голям багажник (имам предвид седана, каквато е тази, която карам), но е малко нисък и тясна врата, аз съм с бебе и за пътуване няма никакав проблем да събера багажа, но някои модели детски колички влизат трудно. Разбира се има и вариянт комби, но аз не си падам по товарните модели а и при мазда 6 комбито е с 6 см по-късо междуосие, което има значение за возията и за седящите на 2-рия ред. Може би по-добре при мондео е, че има повече възможности за персонализация, докато при мазда има няколко пакета и всичко е вътре, като при последния има някои неща, които в Мондеото ги няма. Има много хубави неща - кожените седалки са удобни (добра опора, ще видим кожата колко ще издържи все пак, трябват си грижи, при мондеото кожата се плаща), автоматика е добър (за хидротрансформатор - и е здрав, същия мазда слага на 2.2 дизел-а с 420 НМ), от екстрите си заслужават много фаровете, особено адаптивните лед дълги - караш на дълги и не ти пука за останалите, маздата сама гаси сегменти за да не заслепява (тествал съм го), ергономията в салона е много добра (като на BMW), аудиото е дорбо и лесно за работа, както и навигацията, RVM-a също върши перфектна работа. Haed-up дисплея е полезен, но не толкова, колкото очаквах - единствената удобна полза която съм забелязал е като ползвам навигациа, в този случаи на хеад-уп-а показва следващия завой и разтоянието до него в момента, удобно е. Мен лично ме радва много и безключовия достъп, който осигурява много лесен достъп. Ако си с два ключа може да се настроят 2-та ключа към позицията на седалката - с който ключ се отвори колата седалката сама се позиционира спрямо него на съответната позиция. За i-stop-a не съм много сигурен дали си заслужава, по-скоро ме дразни но не може да се изключи перманентно. 
      Това е най-общо. Мога да пиша и още, яко някой изобщо ще го чете.
      Изброил съм доста основни неща, като за някои съм писал, че се доплащат при Форд, за други не съм споменал, но е лесно да се провери или да се сетите кои къде ги има. Ако имате желание, ще теглим чертата и ще направим равносметка. 
      Все пак всичко е въпрос на личен избор, но все пак Мондеото не се вижда често по улиците, просто, защото е прекалено скъпо, а и Мазда намалиха цените преди месец, което е още един допълнителен плюс в тяхна полза. 
      За качеството не мога да кажа много, защото съм правил 1 тестдрайв (от Люлин до Перник), за да може да се усети автомобила и на дълъг път, а не 2 преки градско, както беше при покупката на първия ми Форд. Тогава дилъра ми беше г-н Бояджиев. За него мога да ви разказвам много, но няма смисъл, така или иначе той вече не работи там. Карах 1.5 екобууст, който чаках месец и нещо да го докарат от Младост или от незнам си къде. 2-ка... изобщо няма. Говорих с една жена, имена няма да споменавам, защото все още работи там младата дама. В Люлин тест автомобила е/беше дизелов. Накрая, когато вече повиших тон и казах, че е несериозно аз да ги юркам, а не те мен (защото ще им давам около 60К), ми се обадиха след 2-3 дни и се организирахме. Имах желание да взема колата за 24 часа, като щеше дори да си платя все едно е рен-а-кар, но не ми позволиха. Нямало такава практика. 
      Та за качеството не мога да споделя много. Има и твърда пластмаса по вратите, щипките (мисля, че са на щипки корите) на места в горната част, където е стъклото не прилепват плътно. И на Фокуса ми беше така. Вратите в долната част също не са меки. На него (фокуса) имам снимки и може да кача, за да видите за какво говоря, ако не можете да се сетите. Но за 20-30 мин. каране не мога да споделя много впечатления, защото нямам такива преки. Колата върви иначе, но има един лимит, който не е голям. След него просто нищо не се случва. Пак казвам, че съм карал 2.0. Там може и да е друго. За мен беше малко необичайно да сляза от кола с турбо в такава с атмосферен двигател, но сега не съжалявам. 
      Иначе както да ви кажа, мога да направя просто сравнение и дано някой от дилърството чете тази тема и да се вслуша, защото на тия хора наистина не им пука. Вместо да искат да продават и да правят всичко възможно, те просто махат с ръка и казват: Ами ако искаш. 
      Е, аз поисках друга и така и стана. Те са губещите. 
      Ще сравня 2.0 Екобууст и 2.5 на Мазда. Струва ми се, че са най-близки като мотори. За Мазда ще вземем Ултимейт (това е моят избор, защото едва там се появяват ел. седалки и адаптивен автопилот, неща, които аз искам) и ще конфигурираме един Форд, който да има екстрите на Маздата в това ниво (и които искам и ме устройват). На Форд много от нещата могат да се добавят по отделно, което дава възможност за сравнение. Ще ползвам и пакетите с екстри на Мондео, които включват дадени екстри от тези на Мазда, защото са по евтини, когато са комбинирани. 
      Ще започна с Мазда, защото е по-лесно: 
      Мазда - 60980 лв. 
      Бял металик - 980 лв. (харесвам този цвят) 
      Общо - 61960 лв. Това е. Взимаш я и караш. 
      Мондео 2.0 – 203 к.с. – 54050 лв. Това е базовата цена. И от тук се почва. 
      1.    Бял металик – 1470 
      2.    Джанти 19“ – 1980 
      3.    Лед светлини – (те ще са в пакет 2) (Само да вметна, че така лансираните завиващи светлини ги карах на Ауди А8 преди 6-7 години)
      4.    Паркторник – 990 
      5.    Камера заден ход – 1320 
      6.    Ел. седалки – 1560 
      7.    Асистент лента – (ще го вкарам в пакет 1) 
      8.    Безключов достъп – 810 
      9.    Следене мъртъв ъгъл – (Пакет 1) 
      10.    Адатптивен автопило – 3720 
      11.    Система против сблъсък градско – 870 
      12.    Дисплей – 960 
      ПАКЕТ 1 – 2610 лв. (7, 9, 11, + надуваеми колани, които са 450 лв. отделно) 
      ПАКЕТ 2 – 4500 лв. (ПАКЕТ 1 + ЛЕД светлини „№3 от листа горе“)
      Ако теглим чертата имаме следното… но само до тук. 
      МAЗДА ~ 62000 лв. 
      ФОРД ~ 73300 лв. (без кожа и по-добро удио!!!)
      Кожен салон на Форд е 6660 лв. !!!дори частично кожен е 4350 лв. Има и други глезотии, но не ми се смята вече.  
      Като допълнение ще спомена неща, които Форд изобщо няма.
      Хеад ъп дисплей, за който писах предишния пост. Добавяме и системата Rear SCBS – система против сблъсък за заден ход от 2 до 8 км. Слагаме и аудиото BOSE. При Форд хубаво аудио би било около 1500 лв. Мазда има отопляеми задни седалки, което е чудесно, когато имаш дете и жена ти се вози отзад. Накрая, но не на последно място, ако сложим и кожата, която Мазда има нещата съвсем загрубяват. Пера за смяна на скоростите, SBS система и т.н. 
      С други думи, Мондеото ще отиде около 80 000 хил., че и нагоре, което за мен е БЕЗУМИЕ. 
      Дори и да съм сбъркал някъде в сметките (защото може би има и малко по-удачни комбинации на пакети при Форд), защото все пак не съм дилър/продавач/консултант, нещата са несравними. 
      Ако Форд имаше адаптивно окачване в седан, може би нямаше да е лошо, но то със сигурност щеше да е майка си и баща си като цена. Не ми го предложиха изобщо като вариант. Като някакъв плюс мога да сложа изцяло електронният километраж на Мондео. 
      За сега толкова конкретно по цените. Дано да е било полезно някому. 
      Иначе, може да се пише и за вървеж и разход, както и комфорт, но... може би друг път.
    • от nikolovp
      Здравейте,
       
      Първо да се представя на бързо. Казвам се Петър на 22 (скоро 23) и живея в София.
       
      За мен София е ужасен град за живеене, но пък за работа е друго нещо... Подтикнат от желанието уикендите да излизам извън София, мисля да изкарам близките месеци шофьорска книжка за да мога за лятото да си купя кола, с която да обикалям и да си почивам. До сега никога не съм карал кола, но не мисля, че ще имам проблем с взимане на книжка и поведение на пътя след това. Внимателен и съобразителен съм по характер и вярвам, че ще бъда такъв и на пътя.
       
      Проблемът ми е, че много се колебая каква кола да си закупя (след няколко месеца като взема книжка). Първо да спомена, че не търся бегачка, плъзкачка и т.н. Искам стабилна, но и прилична кола главно за извън градско и по-малко за градско.
       
      Имайки в предвид, че ще ми е първа кола първо започнах да разглеждам коли втора ръка в cars.bg и подобни сайтове. Това, което забелязах е, че колите в диапазона 2000-3000лв. масово са ръждиви каруци с двигател. Разбирам, че такава трябва да е първата кола, но... някак си не ме привличат и след малко ще спомена защо.
       
      След като колите втора ръка не ми допаднаха като визия и цена реших да видя колко би струвала нова кола (или бракувана/върната) на лизинг. Тъй като съм от Ловеч първо погледнах Great Wall и останах доста приятни изненадан.
       
      Спрях се на Voleex C30. Като визия ми допада доста. Технически... не мисля, че бих могъл да преценя сам, но до колкото чета не са никак зле. Цената до колкото виждам в сайта е 20990лв. (+ 1890лв за газова уредба). Ето плюсовете които виждам в тази оферта в момента:
      + 5 години гаранция
      + 3 години гаранция на лаковото покритие
      + 0лв. първоначална вноска за лизинга
      + 0лв. такса управление на лизинга
      + 0лв. регистрация в КАТ
      + безплатна пътна помощ за 5 години
      + възможност за фабрично поставяне на газова бутилка без да падне гаранцията на колата. Ще мога да си пъркам извънградско за без пари 
       
      По мои груби сметки (не знам газовата бутилка влиза ли в лизинга или се плаща на купчина) за 5 години лизинг ще трябва да плащам средно около 320лв на месец (цена по ценова листа: 22880лв. (с газовата бутилка), срок: 60м., самоучастие: 0%, остатъчна стойност: 25% ). Ако умножа 320лв. по 60 месеца излиза, че си избивам даже газовата бутилка. През тези 5 години няма да дам почти никакви пари за ремонт (заради гаранцията) и след 5 години ще си имам прилична кола, която предполагам ще може да ме изкара поне още 5 години (не съм луд на тема коли, че да искам да ги сменям през година).
       
      Ако си закупя прилична кола на старо ще трябва да дам сигурно поне 4000-5000лв. за прилична колата, такси за прегледи, прехвърляния и т.н... И пак няма гаранция, че след няколко месеца няма нещо да издаде багажа и само да хвърлям пари за ремонти... Накрая ще съм карал тази кола 5год. (дай боже), сигурно ще съм хвърлил не малко пари за ремонти и ще трябва да я сменя, защото ще съм я взел сигурно на 10год. + 5год. и сигурно ще е като каруца.
       
      Погледнато глобално първият вариант ми изглежда много по-изгоден и той ме влече повече... Ще карам прилична кола, с която поне няма да хвърлям през два месеца пари за ремонти. Остава проблемът, че това ще ми е първата кола... На всеки, на когото спомена тези мои размишления ми казва, че съм луд, ако искам да си купя нова кола за първа кола... Както казах мисля, че съм достатъчно внимателен, за да не направя голям гаф, а одирания, чуквания, стопове, огледала или нещо такова мисля, че ще се покрие от автокаското, което задължително ще имам без значение дали колата ще е нова или стара.
       
      В единия вариант 5год ще карам не много хубава кола, която накрая ще се чудя как да продам, защото ще е раждилник, за да си взема нова и като нищо ще съм хвърлил не малко пари за ремонти...
      а в другия вариант, ще карам хубава кола, за която почти няма да хвърля пари за ремонт или нещо такова и след изтичане на гаранцията навярно бих могъл да я карам поне още 5 год.
       
      Какво бихте ме посъветвали вие? Глупави и безразсъдни ли са моите разсъждения или наистина мисля логично?
       
      Благодаря Ви много и се извинявам за дължинaта на запитването 
       
      П.П. Бих се радвал и на коментар, от шофьори, които са карали нещо на Great Wall повече от година 
       
      Поздрави,
      Петър
  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.