Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте. Миналата година си купих Мазда 323F  два вала  16 V    1.5   88 к.с. 1997. Общо взето много поддържана кола, гаражна, от към двигател и ходова част е без забележки.

Първите месеци колата вървеше перфектно, имаше много силна тяга чак те лепи за седалката, бързо вдигаше километрите, малко бяха колите които могат да ме минат, така като постоянно пътувам. През последните няколко месеца си изгуби силата и няма същата тяга, и като тръгна да изпреварвам едвам набира. Ходих във сервиз, ходова част е перфектна, няма жила на ръчна лагери или цилиндри нещо което да задържа по колелетата, напълно обслужена ремъци водна помпа ролки, сложихме масло специално за мойта мазда  5W30. После измерихме компресията на двигателя, и четирите цилиндъра показват над 13, общо взето от диагностиката колата ми е перфектна, стигнах до извода че може да е от бензина, зареждах от Лукойл, Петрол, Шеел, Еко, но същата работа, а иначе двигател и ходова част са перфектни.  Имате ли идеи от какво може да си губи тягата, на 250 000 Км е, трети собственик съм и уверявам че не е превъртана.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Причините колата да е толкова мудна и да нямате такава тяга, Може да са няколко. Но според мен е ремъка с един зъб назад или напред! или в  в датчика за налягането на въздуха също може да е проблем.По добре я качи на Елкон за да видят дали дава някакви грешки!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, PopoFF написа:

Причините колата да е толкова мудна и да нямате такава тяга, Може да са няколко. Но според мен е ремъка с един зъб назад или напред! или в  в датчика за налягането на въздуха също може да е проблем.По добре я качи на Елкон за да видят дали дава някакви грешки!

Като спомена това, сега се замислям че този проблем възникна от както я обслужиха, от както ми смениха ремъка повечето пъти свири при палене и на сух път, а от към мотора се чува църкане като някоя мишка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Емил44 написа:

Като спомена това, сега се замислям че този проблем възникна от както я обслужиха, от както ми смениха ремъка повечето пъти свири при палене и на сух път, а от към мотора се чува църкане като някоя мишка.

А запалването забавено ли е?  пуши ли  ? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, PopoFF написа:

А запалването забавено ли е?  пуши ли  ? 

За паленето има проблем който и майстора не може да разгадае. От както я купих пали на втория път в малко по студено време, така като първото палене винаги прекъсва или гасне, сега лятно време на 40 градуса пали от първия път, но със леко прекъсване и повече въртене. През зимата е много странно, първия път пали и угасва и вече си пали от втория път без проблем. Ей това ако можеш да ми го обясниш, защо още първия път пали и след 3 секунди угасва и на второто палене вече е нормално, аз помислих че се опитва да пали на 3 цилиндъра, но май греша.   За пушене няма проблем.

Прощавай ако има правописни грешки, пиша от телефон.

 

Редактирано от Емил44 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Реглаж на богата и бедна горивна смес! на кратко влиза много въздоха и в двата случая и през зимата и през лятото. Трябва да се регулира карборатора в средно положение!! също и центровката но трябва да проверите и ремъка защото съм сигурен че е с зъб на пред!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, PopoFF написа:

Реглаж на богата и бедна горивна смес! на кратко влиза много въздоха и в двата случая и през зимата и през лятото. Трябва да се регулира карборатора в средно положение!! също и центровката но трябва да проверите и ремъка защото съм сигурен че е с зъб на пред!

Благодаря за отговора, от това ли ще е проблемът за малката тяга и църкането в двигателя?   центровка въздух и ремъка.

Да попитам, какъв е този реглаж на богата?

Редактирано от Емил44 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Емил44 написа:

Благодаря за отговора, от това ли ще е проблемът за малката тяга и църкането в двигателя?   центровка въздух и ремъка.

Да като цяло това ви е проблема,а това до неприятния звук който издава пистовия ремък,  възможно е да не е стегнат добре! хубаво ще е и да смените майстора ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Щом пали трудно може да е от свещите!Ако едната не е в ред, е нормално да няма тяга...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, PopoFF написа:

Да като цяло това ви е проблема,а това до неприятния звук който издава пистовия ремък,  възможно е да не е стегнат добре! хубаво ще е и да смените майстора ;)

Благодаря за вниманието.

преди 14 минути, Димитър 59 написа:

Щом пали трудно може да е от свещите!Ако едната не е в ред, е нормално да няма тяга...

Кабели и свещите са сменени на скоро.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Емил44 написа:

За паленето има проблем който и майстора не може да разгадае.

Вижте датчика за температура на охладителната на инжекцията - това за паленето. Вижте налягането на бензиновата помпа.
Тия изчадия имат нещо като филтър на самата помпа в резервоара и нямат друг по пътя, та тоя филтър никой не го обслужва и..
Вижте дали има някакви грешки на компютъра.
Има ламбда сонда - откачете я и вижте за промяна. Ако е дефектна, може да бърка горивната смес.
Има и TPS, ако е износен колата може да реагира мудно или да играят обороти.

преди 1 час, PopoFF написа:

Реглаж на богата и бедна горивна смес! на кратко влиза много въздоха и в двата случая и през зимата и през лятото. Трябва да се регулира карборатора в средно положение!! също и центровката но трябва да проверите и ремъка защото съм сигурен че е с зъб на пред!

Никой 97-ма вече не е правил коли с карбуратори. Има моно и пълна инжекция...

Редактирано от Питоня (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Питоня написа:

Вижте датчика за температура на охладителната на инжекцията - това за паленето. Вижте налягането на бензиновата помпа.
Тия изчадия имат нещо като филтър на самата помпа в резервоара и нямат друг по пътя, та тоя филтър никой не го обслужва и..
Вижте дали има някакви грешки на компютъра.
Има ламбда сонда - откачете я и вижте за промяна. Ако е дефектна, може да бърка горивната смес.
Има и TPS, ако е износен колата може да реагира мудно или да играят обороти.

Никой 97-ма вече не е правил коли с карбуратори. Има моно и пълна инжекция...

Благодаря и ще кажа това на моя човек в сервиза да провери, относно карбуратора, и аз това щях да кажа че е пълна инжекция мисля.

Забравих да спомена, а е много важно,  алтернатора и четките са добре, обаче ми падат оборотите на моменти към 300 някъде и пак се вдигат. А като пусна парното ремъка свири, а не знам дали има нещо общо.

Редактирано от Емил44 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Емил44 написа:

Благодаря и ще кажа това на моя човек в сервиза да провери, относно карбуратора, и аз това щях да кажа че е пълна инжекция мисля.
Забравих да спомена, а е много важно,  алтернатора и четките са добре, обаче ми падат оборотите на моменти към 300 някъде и пак се вдигат. А като пусна парното ремъка свири, а не знам дали има нещо общо.

Ремъкът се стяга, обаче пропадането на оборотите говори за проблем с вакумните маркучи или TPS. Ама общо взето си гадаем...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Питоня написа:

Ремъкът се стяга, обаче пропадането на оборотите говори за проблем с вакумните маркучи или TPS. Ама общо взето си гадаем...

Така е, благодаря за отговорите, сега ще направя списък и ще отида в сервиза да разрешаваме проблемите. Благодаря  ви вниманието.   :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.