Премини към съдържанието
Mishoo0

Работа със съединителя при млад шофьор.

Препоръчан отговор


Здравейте,в момента карам курсове в Пловдив и съм на половината от часовете,но все още усещам,че не правя нещо както трябва при смяна на скоростите .Как мога да избегна "придърпването" докато се осъществява смяната на скорост от 1-ва на 2-ра и от 3-та/4-та? Изпитващия дали ще се заяде ако на изпита се усеща леко придърпване?Карам на дизел,после като се кача на мойта кола,която е бензин ще ми е по странно със съединителя , това за колко време се изчиства?

Редактирано от Mishoo0 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Откъде ти хрумна, че с питане във форум ще се научиш на практически тънкости ?!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всичко е въпрос на навик...

До колкото си спомням, при потеглене първо се подава малко газ и после се отпуска плавно съединителя, докато при смяна на скоростите съединителя рязко се натиска, след това се сменя предавката и рязко се отпуска съединителя (няма значение дали е възходящо или обратното) - въпроса е боравянето с газта, от горна на долна предавка се научи да не отнемаш газта (когато се изкачваш и не ти стига мощноста), но не и да я увеличаваш, то  професионалистите подавад така наречената междинна газ, ама това е друг въпрос. Не е срамно да попиташ инструктора си. При спиране съединителя също се натиска рязко - Първо, а после спирачката плавно или т.н. в зависимост от ситуацията.

Дано да не ти е тежък десния крак, че иначе може и да подскочиш  :)

За сухи тренировки - на място на нулева скорост - подавай плавно газ и отнемай - слушай оборотите на двигателя - принципно около 2000 оборота при бензинов двигател би трябвало да не се получава описаното от теб придърпване, но пак казвам - питай инструктора...

Също така за сухи тренировки - ! при ИЗКЛЮЧЕН Двигател! -  упражнения - ряско натискане на съединителя превключване на друга скорост и рязко отпускане - за да придобиеш навик, ама това е мнението на един любител...:wink12:

Успех!

Редактирано от Диман Диманич
Допълнение (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Диман Диманич написа:

докато при смяна на скоростите съединителя рязко се натиска, след това се сменя предавката и рязко се отпуска съединителя

съединителя не се ли отпуска плавно при всички случаи?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Daenerys написа:

съединителя не се ли отпуска плавно при всички случаи?

Принципно плавно се борави със съединителя при неравен път или извън пътя , но едва ли става въпрос за неравен път или извън пътя и изобщо когато се налага да се кара на полусъедините, поне така аз мисля...

Редактирано от Диман Диманич
Поправка (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Mishoo0 написа:

.Как мога да избегна "придърпването" докато се осъществява смяната на скорост от 1-ва на 2-ра и от 3-та/4-та?

Много рано превключваш. Остави да набере добра скорост за подходящата горна предавка. Разбира се докато превключваш газта трябва да е отнета. Не трябва да подаваш газ докато не си отпуснал напълно съединителя.
 

 

преди 1 час, Mishoo0 написа:

това за колко време се изчиства?

Индивидуално е.

 

преди 11 минути, Daenerys написа:

съединителя не се ли отпуска плавно при всички случаи?

След първа направо го отпускай възможно най бързо и чак тогава подаваш газ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, BMW Маниак написа:

Много рано превключваш. Остави да набере добра скорост за подходящата горна предавка. Разбира се докато превключваш газта трябва да е отнета. Не трябва да подаваш газ докато не си отпуснал напълно съединителя.
 

Май е точно на обратно. Придърпването, не е ли рязко забиване на муцуната и отново набиране?

Предполагам се получава следното: Набира на първа прекалено много, натиска съединителя отпуска го вече на втора и колата забива муцуна, защото няма кой да подаде газ. След това подава газ и колата поема. За това се получава неприятното лашкане или придърпване.

Вариант едно е с отпускането на съединителя да се подаде и газ приблизително толкова, колкото е било и набирането на предната предавка. Това е по скоро до усет, че тогава няма колата да придърпва е ще изревава като с междинна газ.

Като за новобранци, какъвто съм бил и аз е по-лесно по вариант две.

Запомняш с колко километра се движи колата на втора предавка без газ и до тази скорост ще набираш на първа. Същото е и за следващите предавки. По този начин колата няма как да забие муцуна. След време ще се оправят тези лашкания.

Ако лашкаш и гасиш и при потегляне е по-лесно петата да е винаги на пода.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, nikolela написа:

Предполагам се получава следното: Набира на първа прекалено много, натиска съединителя отпуска го вече на втора и колата забива муцуна, защото няма кой да подаде газ.

А на мен интересно защо не ми придърпва колата кога напълня оборотомера на първа!?
Муцуна може да забие в случай че от трета върнеш на втора но не и от първа на втора.
Аве вие как сте вземали книжките !!!

Редактирано от BMW Маниак (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, BMW Маниак написа:

А на мен интересно защо не ми придърпва колата кога напълня оборотомера?
Муцуна може да забие в случай че от трета върнеш на втора но не и от първа на втора.
Аве вие как сте вземали книжките !!!

Може би нямаш усет. :wink12: Не става да набереш на първа до 40км в час да минеш на втора без да пипаш газта и мотора да не се превърне във спирачка. Ето ти лашкането. Другия вариант е ниска компресия и мотора задържа с минимално усилие, което дори не може да се приеме за спирачка.

Освен това ти си състезател май? А аз винаги имам някаква напитка в колата. Най често чашка с кафе.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, nikolela написа:

да минеш на втора без да пипаш газта

Къде е логиката да превключваш на горна предавка и да не пипаш газта ? Всяко отнемане на газта с изключение кога не е натиснат съединителя превръща мотора в спирачка.
Аве шофьор по форуми не се става.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, BMW Маниак написа:

Къде е логиката да превключваш на горна предавка и да не пипаш газта ? Всяко отнемане на газта с изключение кога не е натиснат съединителя превръща мотора в спирачка.
Аве шофьор по форуми не се става.

Логиката е, че от тази минимална скорост поема мотора. Той няма как да се превърне във спирачка. Да речем, че набираш на първа до 5км и минаваш на втора. Набираш до 30км и минаваш на трета.  Набираш до 60км и минаваш на четвърта.

При тези условия мотора няма да задържа като спирачка.

Освен това.........

Аз може и да съм в грешка от самото начало, защото има вариант за придърпване и при още един случай.

Набираш на втора, връщаш газта преди да си натиснал съединителя за да минеш на следваща предавка и отново мотора се превръща във спирачка, което си е пак лашкане.

И в този случай трябва практика, че то нестава и с натисната газ да натиснеш съединителя и след това да отпуснеш газта.

На основния въпро - не, няма причина това лашкане да ти съсипе курса при изпитващия.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, nikolela написа:

Аз може и да съм в грешка от самото начало, защото има вариант за придърпване и при още един случай.

Случая е само един.
Включва втора и колата няма сила да е подеме и да почне да се ускорява точно защото е превключена много рано. После той подава газ и почва едно придърпване а да изгасни или да ускори и това продължава докато се вдигнат малко оборотите на мотора и той си възвърне мощността.
Пробвай да включиш 4 или 5 с 30км и ела да споделиш как е.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, BMW Маниак написа:

Случая е само един.
Включва втора и колата няма сила да е подеме и да почне да се ускорява точно защото е превключена много рано. После той подава газ и почва едно придърпване а да изгасни или да ускори и това продължава докато се вдигнат малко оборотите на мотора и той си възвърне мощността.
Пробвай да включиш 4 или 5 с 30км и ела да споделиш как е.

Автора да поясни при какви условия придърпва. Не вярвам да си прав, защото никой инструктор няма да си мълчи и ще му каже да набира до по голяма скорост.

Ако инструктора го търпи, ще съм прав, защото трябва известна практика за да синхронизираш двата педала при смяната на предавките. То ако не лашка ще се форсира мотора на празни обороти при смените на предавките, но пак е по добре да преревава мотора от колкото да те лашкат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, nikolela написа:

Ако лашкаш и гасиш и при потегляне е по-лесно петата да е винаги на пода.

Принципно при потегляне поне в началото докато се научиш да "чуваш" оборотите е хубаво малко, ама съвсем малко повечко газ след това със стечение на времето ще се научиш (аз така му викам - "обратни крака" -  левия се дърпа плавно, а десния се натиска плавно)  отпускане плавно на съединителя и плавно подаване на газта... При смяна на скоросите - от ниска към горна с допълнително газ, но след като си отпуснал съединителя до край, а също така и от горна към долна !!!при изкачване!!! - както се казва "трябва да държиш автомобила в обороти - да не му даваш въжможност да падат"... да са същите или по големи от предишната предавка... затова и при несинхронизираните скоростни кутии се подава междинна газ, но ми се струва, че и при синхронизираните може също да се подава междинна газ  - виждал съм как професионалист без да пипа съединителя "на ухо" сменя скоростите, ама то това е друга тема :)

Успех!

Редактирано от Диман Диманич (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Двойно амбриране  / междинна газ.  За да изравниш оборотите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, BMW Маниак написа:

Много рано превключваш. Остави да набере добра скорост за подходящата горна предавка. Разбира се докато превключваш газта трябва да е отнета. Не трябва да подаваш газ докато не си отпуснал напълно съединителя

Нищо не разбираш. Отпускай възможно най-бързо и подавай газ. Това са пълни простотии.
Съединителят се отпуска чевръсто, но плавно, а за да не придърпва трябва да се синхронизират оборотите.
Така че да не падат рязко като превключваш предавка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Питоня написа:

Нищо не разбираш. Отпускай възможно най-бързо и подавай газ. Това са пълни простотии.
Съединителят се отпуска чевръсто, но плавно, а за да не придърпва трябва да се синхронизират оборотите.
Така че да не падат рязко като превключваш предавка.

Я си гледай пасата. Много ти е рано да ме учиш кое как се прави еле пък как се карат коли.
Ти първо мини първите си 20 хил километра в този живот и тогава ти разрешавам да ме цитираш кога се отнася за коли.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, BMW Маниак написа:

Я си гледай пасата. Много ти е рано да ме учиш кое как се прави еле пък как се карат коли.
Ти първо мини първите си 20 хил километра в този живот и тогава ти разрешавам да ме цитираш кога се отнася за коли.

Ей, диария, няма да ми казваш аз колко съм минал. Аз правя по 20 000 на година, а имам СУМПС от 8 години.
Пускай съединителя рязко и давай газ. Бум и заби муцуна.
Нали трябва да изравниш оборотите, оборотите падат когато съединителят зацепва повече. На високи предавки можеш да даваш по-рязко, но на ниски особено по нагорнище трябва и малко междинна газ.
И едновременно с пускането на съединителя подаваш гаЗ, А НЕ БУМ съединителя и тогава ряяяяз газ до ламарина.

преди 10 минути, Диман Диманич написа:

Тия пък с тъпотиите. Нали като е изгасен двигателя и колата е спряла си дърпаш ръчната. К'во като палиш двигателя дърпаш ръчната, ама като е изгасен двигателя и е паркирана колата стои без ръчна, само на скорост ли?

Редактирано от Питоня (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Питоня написа:

Аз правя по 20 000 на година, а имам СУМПС от 8 години.

Аз не те питам от кога имаш свидетелство за правоуправление. Търантайки по над 25 години почна да имаш от преди две години кога си купи оная убита от бой фиеста понеже  автобуса от село много си го чакал и по ти било изгодно да си купи кола за 800 лева.
Как с тия гробници ще минеш 20 хил на година ве лъжецо ? Посмали манго.
Ти я го изчисли само в гориво и консумативи и после си сметни жалката заплатка и ще видиш че сметката не излиза.
Повече да не си се опитал да лъжеш пред хората че някой може и да се обърка да ти повярва.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, BMW Маниак написа:

Как с тия гробници ще минеш 20 хил на година ве лъжецо ? Посмали манго.
Ти я го изчисли само в гориво и консумативи и после си сметни жалката заплатка и ще видиш че сметката не излиза.

Пътувам по 70км/ден по работа.
Математика за 3-ти клас знаеш, сметни си при 24 дни работа в месеца и 12 месеца в годината колко прави това.
Убит от бой гледай ти да не станеш, за колата не се безпокой. Че ще те убие май урагана.
Жалката заплатка не ти влиза в работата.
За другото - не всички сме се родили готованковци с всичко за старт готово. И само да въртим схеми с внос на боклуци, коли и смяна на левове в долари на спекулативен курс.
 

преди 2 часа, Mishoo0 написа:

Карам на дизел,после като се кача на мойта кола,която е бензин ще ми е по странно със съединителя , това за колко време се изчиства?

Карате на дизел, защото по-трудно се гаси и пъпли напред на първа без да даваш газ. И бензиновите с ППХ го могат, но не прощават толкова много и ако не улучиш предавка и скорост, забиват нос или гаснат.
Освен това съединители много...Зависи колко е износен, дали е с хидравлична помпа или с жило... Усещането на съединителя на всяка е различно.

Редактирано от Питоня (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Питоня написа:

Тия пък с тъпотиите. Нали като е изгасен двигателя и колата е спряла си дърпаш ръчната. К'во като палиш двигателя дърпаш ръчната, ама като е изгасен двигателя и е паркирана колата стои без ръчна, само на скорост ли?

Зима е, да не замръзва ръчната :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Диман Диманич написа:

Зима е, да не замръзва ръчната :)

До сега не ми се е случвало. Ако ми се случи ще пусна печката преди да тръгна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Питоня написа:

До сега не ми се е случвало. Ако ми се случи ще пусна печката преди да тръгна.

:)

Принципно на първа и ръчна се оставя, а и с гуми леко завити на дясно, а при англичаните на ляво... , а и при Перничани е на леуо... :)

:)

А иначе, палиш, гашиш и тръгваш пеша :)

Редактирано от Диман Диманич
забравих (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Диман Диманич написа:

Принципно на първа и ръчна се оставя, а и с гуми леко завити на дясно, а при англичаните на ляво... , а и при Перничани е на леуо...

Трябва ръчна, защото при голям наклон само да включиш на скорост не може да задържи колата. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.