Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Дърпа ток или умира акумулатора?


ImagineMe
 Сподели

Препоръчан отговор

преди 27 минути, BMW Маниак написа:

Ти май нямаш пари за акумулатори....Виждам че искаш да се измъкнеш от бисера който си ни поднесъл "инженере" ха ха.

Аз едното го продадох наскоро.. Пари за акумулатор имам, защото имам 1.5 годишен акумулатор 72Ah. Зарядното го купих не поради нужда, а поради желание да се подсигуря, ако нещо стане, да не се моля на други хора да ми услужат. Направих и едно друго, което после продадох. Дойде ми без пари трансформатора...Давам моето сега предимно на познати като им падне акумулатора от хубавата им музика обикновено.
От нищо не се измъквам, просто ти си неграмотен и наглеещ.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз едното го продадох наскоро.. Пари за акумулатор имам, защото имам 1.5 годишен акумулатор 72Ah. Зарядното го купих не поради нужда, а поради желание да се подсигуря, ако нещо стане, да не се моля на други хора да ми услужат. Направих и едно друго, което после продадох. Дойде ми без пари трансформатора...Давам моето сега предимно на познати като им падне акумулатора от хубавата им музика обикновено.

От нищо не се измъквам, просто ти си неграмотен и наглеещ.

Аха сега се окажа че си го продал. Така и очаквах.

Обясни ми ония момент със 1.4 по високото напрежение и осцилоскопа моля те, плс.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Питоня написа:

Не, няма.

Няма защото се усети че пишеш глупости и го няма момента с филтрирането.
Направо се чудя кой ти е разписал дипломата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, BMW Маниак написа:

Направо се чудя кой ти е разписал дипломата.

Спри да спамиш в темата, докладван си за Спам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Питоня написа:

Спри да спамиш в темата, докладван си за Спам.

Темата отдавна е изчерпана ако не си разбрал.
Но ти всезнайко понеже почна да ни учиш и тука искам да ни ги разясниш някои неща понеже се натискаш да ни обясняваш колко си компетентен но от заряд на акумулатори си нямаш хал хабер.
Пак ти казвам поясни ни момента с онова покачване на напрежението с 1.4 пъти от къде ще дойде ?

Редактирано от BMW Маниак (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, BMW Маниак написа:

Пак ти казвам поясни ни момента с онова покачване на напрежението с 1.4 пъти от къде ще дойде ?

От фостатата. Казах ти, че няма да се занимавам с теб. Докладвам те за СПАМ втори път.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 часа, Питоня написа:

12V акумулатор да го зареждаш със 120V пикове...

Ако не правиш разлика на ток и напрежение, си за ожалване (дето си се набутал да спориш). И виждал ли си импулсно захранване от вътре? То започва с диоден мост и не какъв да е, а за поне 600волта , следва тлъст кондензатор , импулсна схема и ТРАНСФОРМАТОР , макар и феритен - има и диоди на изхода. Почти по този начин изглеждат и компютърните захранвания. Няма ,приятел, отърване от трафото и диодите. А акумулаторът е нещо специално, повярвай ми, не е за млад техник. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 9/10/2017 в 7:31, B3M2W0 написа:

...кога напрежението ще стигне 15.5 волта....

Това не е вярно. Не бива в никакъв случай да за презарежда акумулатора. Акумулатор не се зарежда с по-голямо от 14.5V напрежение, защото това води до образуване на водород. Това е взривоопасен газ, ако си изпуснал часовете по Химия.
Ако вентилационните клапани на акумулатора не сработят, направо може да гръмне през капачките да види кой е тоя дебил, кoйто го зарежда с поне 16V

преди 6 часа, B3M2W0 написа:

Ако не правиш разлика на ток и напрежение, си за ожалване (дето си се набутал да спориш). И виждал ли си импулсно захранване от вътре? То започва с диоден мост и не какъв да е, а за поне 600волта , следва тлъст кондензатор , импулсна схема и ТРАНСФОРМАТОР , макар и феритен - има и диоди на изхода. Почти по този начин изглеждат и компютърните захранвания. Няма ,приятел, отърване от трафото и диодите. А акумулаторът е нещо специално, повярвай ми, не е за млад техник. 

Токът зависи от напрежението. Ако за един определен момент от време ∆t имаме 10-тократно изменение на тока, при запазване на вътрешното съпротивление на акумулатора, това означава че напрежението във веригата трябва да се измени пропорционално на тока.
Понеже говорим за мрежови трансформатори, то ∆t може да е полупериодът на мрежовата синусоида. Обикновеният трансформатор трансформира, не изменя формата на синусоидата и не притежава никаква селективност. За да има 10-тократни пикове в момент от време ∆t, където вътрешното съпротивление на акумулатора клони към const(за момента ∆t), то токът трябва да се измени 10 пъти за това време.
От там следва, че напрежението трябва да се измени 10 пъти и да има максимална стойност 10 пъти по-висока от зарядното напрежение. Това означава, че ефективната стойност е 10 пъти по-високата от максималната зарядна върху корен от 2(1.41)
За да може да се случи описаното, без да хвърлиш акумулатора, то зарядното реализира някаква форма на ШИМ, има електроника или поне динамично ограничава тока, а не разчита на характеристиката на трансформатора.
Това означава, че зарядното не е прост изправител. Не стабилизираният токоизправител има диоден блок, трансформатор( и филтриращ кондензатор)
----------------------------------------------------------------------------------
Импулсните захранващи блокове...
Входното напрежение се филтрира, изправя, инвертира с мосфети до висока честота, пуска се по импулсен трансформатор, след това се изправя( от шотки диоди обикновено) и се филтрира отново. В схемата се реализира ШИМ.  По обратна връзка чрез състоянието на изхода контролер(интегрална схема, например TL494 ) регулира честотата на превключване на мосфетите и коефициента на запълване.
Изходът е изолиран от входа и обратните връзки обикновено са изолирани с оптрони.
Захранванията са леки и компактни, защото трансформаторите изчислени за по-високи честоти(в порядъка на килохерци) са много по-малки от мрежовите, а ефективността на захранванията е по-висока.
Основният проблем е, че са много капризни относно компонент. Чести дефекти са кондензатори, поради натовареният си режим на работа в захранването.

Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Явно вие се карате тука, спорите и какво ли не... Аз да кажа, акумулаторът падаше от едно реле, по-точно релето за халогените. При свързане на акумулатора се чуваше едно цъкане, че релето се пуска. Е то явно е заминало и нещо в него не е както трябва, та махнах бушона преди релето и всичко си дойде на мястото. Благодаря все пак. :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване