Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте,
търся малко съвети за модели втора ръка, не конкретни обяви, а по- скоро насоки. Бюджетът е 5000-6000лв без консумативи тоест само цената на колата. Ще ми се да е нещо в периода 2006-2008 година и да не е много тясно за висок човек отпред. 
- бензин, ръчка, 4/5 врати  
-да е по- скоро здрава по- ходовата част и двигателя
-95-120 коня е най- разумно според мен, но няма толкова значение
 Газова няма да слагам, икономичност не може да е кой знае колко голяма, но да не е танк  с 12/13 извънградско нали 
-климатик

Та моделът, който ми хванаха окото най- много засега е Мазда 3 1.6 105к.с- като дизайн вътре, вън най- ми хареса. Само ме притеснява да не е тясничко отпред. Седаните са по- рядки засъжаление, както и  2.0 литровия двигател
За Мазда 6 не знам дали ще стигне бюджета. От другите марки накъде бих могъл да се насоча с тези характиристики и с новите закони кой Euro  стандарт ще свърши работа за пред КАТ, ако въобще има значение(първа кола ще ми е и не съм много запознат)
 

 

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Помисли за газ.  Имам Атея 1,6 газ/бензин, газовото е фабрично.Разход на бензин 7-8 на сто, разхода на газ е с два литра повече.

8 литра бензин 16лв.

10литра газ 10лв.

От както я имам (9месеца) съм минал 14хил. км. 

Като купих колата я вкарах в сервиз и смених всичко което майстора ми препоръча (приятел, имам му доверие) освен маслото и другите течности, ремъците и ролките подмених и някиой части по ходова част, термостат, свещи и още някой дреболии. За девет месеца  най-големия проблем е изгоряла крушка и съм долял около литър и половина масло.

  • Еха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, alex159 написа:

Газова няма да слагам, икономичност не може да е кой знае колко голяма, но да не е танк  с 12/13 извънградско нали 
-климатик

 

 

12-13 извънградско си е съвсем нормално за бензинов двигател.Какъв танк те гони?Ако някой ти каже , че е падал под 10/100 бензин извън със каквато и да е кола,той лъжи повече от пазарджишка циганка.Иначе точно ако сложиш газова, ще караш ефтино.Аз имах  Сааб 9-5,14-15 бензин извън,газ пак толкова.Само, че 0,50 цента литър газ на колонката.Бенизин 95 1,50 евро литъра.Предполагам имаш калкулатор.

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, П.е.т.ъ.р написа:

За девет месеца  най-големия проблем е изгоряла крушка и съм долял около литър и половина масло.

:eek: Прекрасен автомобил!

 

Автора - не робувай на марки и хорски приказки. Търси автомобил с гарантирани километри, които да са възможно най-малко и колкото може по-нова година на производство. Старите здрави коли са вече с изтекъл ресурс /93-98г./и вече не са опция. След 2000г. са с намален ресурс и затова ти препоръчвам комбинацията от малко километри и голяма година, независимо от марката. Вярно, че по тези критерии ще останат френски, италиански, корейски и румънски автомобили, но така или иначе вече ще се карат до 5г. и идеята е да минеш с минимум ремонти. Не е вярно, че немските се чупят по-рядко, а и цените на ремонтите им не са никак приятни...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе изтекъл ресурс, дръжки, да не е на батерия да му свърши. Зависи от състоянието и поддръжката, пък и сервиза, който ще го прави, ако са мързели и малоумници и нова кола да им докараш, ще я съсипят. Прочие моята извънградско гори 9 литра газ, ако не вдигам над 110, но повечето път е 40-50... градско е 18. При 120 по магистралата скача на 10.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 26.01.2018 г. в 21:55, franchesko написа:

12-13 извънградско си е съвсем нормално за бензинов двигател.Какъв танк те гони?Ако някой ти каже , че е падал под 10/100 бензин извън със каквато и да е кола,той лъжи повече от пазарджишка циганка.Иначе точно ако сложиш газова, ще караш ефтино.Аз имах  Сааб 9-5,14-15 бензин извън,газ пак толкова.Само, че 0,50 цента литър газ на колонката.Бенизин 95 1,50 евро литъра.Предполагам имаш калкулатор.

Е хайде стига де. Аз разход над 10 литра извънградско не съм виждал откакто живея в Канада.

Всичко си е до шофьор и стил на каране. Ако караш с 150-160км/ч, че и повече, как очакваш колата ти да харчи по-малко от 10 литра?

Аз съм с автомобил, който може да се нарече всичко друго, но не и икономичен(Волво В50 АСК), обаче разход над 10/100 съм виждал само в града при това в студените месеци. Държа да уточня, че тук градското няма нищо общо с градското в Европа!Като пътувам до работа и обратно, през 80-85% от времето карам с темпомат на 100 км/ч. Разходът лятото ми е 8,5-9/100 км, но съм имал и слизания дори малко под 8 л/100 км през топлите летни месеци.

На дълъг път (Монреал-Ванкувър, 2 пъти), първия път ми даде среден разход 7,2 л/100 км с 2 възрастни, едно дете и почти пълен багажник, а втория път с 4 възрастни и дете+пълен до откат багажник 8л/100 км среден разход. Длъжен съм да уточня, че тук ограниченията на скоростта са доста по-ниски! Варират от 90 км/ч до 120 км/ч, като предимно е 100 или 110 км/ч през повечето провинции. Аз карах с 8-10 км/ч над ограниченията, че при преходи от по 600,700, та понякога и до над 1200 км дневно си става уморително и на човек му се иска да навакса някой друг час, но гледаш разбира се да си в негласния толеранс на полицията.

Последно миналото лято пътувах из провинцията и направих с един резервоар(55 л) 719 км, като лампичката за гориво ми светна на около 714-715 км. С други думи, колата можеше да мине поне 770 км преди да свърши бензина. Естествено условията бяха едва ли не идеални - температура 25-26 градуса, почти пълно безветрие на пътя, нямаше трафик по магистралите и почти на 100% от времето карах с темпомат нагласен на 100-101 км/ч (скорост по Джи Пи Ес).

 

Преди това имах Хонда Сивик 1,6 РСК и на дълъг път Монреал-Торонто-Ниагара-Торонто-Монреал ми даде смешните 5,2 л/100 км среден разход(2 възрастни, бебе + подобаващо количество багаж). Тукашно градско ми харчеше 7-7,5 л/100 км, но епизодично съм смъквал и на 6,5-6,7 л/100 км. РСК, топлото време и спокойното каране си казват думата!

 

Та доста често има хора, които виждат под 10/100 разход на бензин, но сред такива няма да намериш наследници на Шумахер и Сена, ако разбираш какво имам предвид!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, StoqnS написа:

 

Последно миналото лято пътувах из провинцията и направих с един резервоар(55 л) 719 км, като лампичката за гориво ми светна на около 714-715 км. 

 

 

 

Ти, ако по този начин засичаш разхода...той въобще не е точен.От друга страна го отдавам и на по малките ограничения в Канада.До 100-110км/ч автомобила има значителен по-малък извънградски разход.Я напълни резервоара до като като изключи пистолета,измини 100км със 140км/ч, което е средното ограничение за Европа с толеранса.Спри след 100км и пак напълни до като изключи пистолета.Иначе и аз съм фен на шведските коли.Имал съм Саабче 2 литра с турбо.В Холандия ,като си представиш, че това е най-равната страна без грам баир с круз-контрол със 140км/ч 14-15 литра на 100.Германия съм я минавал цялата чак до Австрия на ,,заварка,, със 220км/ч по джипиес .И то там си има сериозни баири.16-16,5 литра на 100км.така, че да ли ще му раздавам газ или ще ползвам круз-контрол не виждам особенна разлика.Иначе съм карал и Саабче шестак 3 литра бензин с турбо.До 140км/ч ми даваше същия разход като 2-у литровия.Но в Германия на ,,заварка,, става като ламята ,,Спаска,,:) Но пък и кефа на шестака е друга вселена.А кеф цена няма.:)

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, franchesko написа:

 

Ти, ако по този начин засичаш разхода...той въобще не е точен.От друга страна го отдавам и на по малките ограничения в Канада.До 100-110км/ч автомобила има значителен по-малък извънградски разход.Я напълни резервоара до като като изключи пистолета,измини 100км със 140км/ч, което е средното ограничение за Европа с толеранса.Спри след 100км и пак напълни до като изключи пистолета.Иначе и аз съм фен на шведските коли.Имал съм Саабче 2 литра с турбо.В Холандия ,като си представиш, че това е най-равната страна без грам баир с круз-контрол със 140км/ч 14-15 литра на 100.Германия съм я минавал цялата чак до Австрия на ,,заварка,, със 220км/ч по джипиес .И то там си има сериозни баири.16-16,5 литра на 100км.така, че да ли ще му раздавам газ или ще ползвам круз-контрол не виждам особенна разлика.Иначе съм карал и Саабче шестак 3 литра бензин с турбо.До 140км/ч ми даваше същия разход като 2-у литровия.Но в Германия на ,,заварка,, става като ламята ,,Спаска,,:) Но пък и кефа на шестака е друга вселена.А кеф цена няма.:)

Ами аз никога не съм засичал по описания от теб начин поради ред причини.

Най-елементарната е, че няма как точно след 100 км да улучиш да има бензиностанция.

Отделно, колкото по-дълго караш колата без спиране, толкова по-вече време тя ще подържа оптимална за двигател и скоростна кутия температура, съответно разхода ще ти е по-добър.

Още една причина да не го правя е, че всеки пистолет е различен и изключва на различно ниво. Да не говорим, че има значение колко пълен ти е бил резервоара. Аз например най-често пълня до третото изключване на пистолета, а не до първото. Пълнил съм до първото изключване на пистолета и когато резервоара ми е бил почти празен, пистолета изключва по-рано, макар в резервоара и гърловината му да има още доста място. Дори, след като се кача и запаля, стрелката която отчита горивото не отива до последното деление. А като изчакам след третото изключване на пистолета, често леко го подминава! Да не говорим, че с тези две допълнителни изкл. на пистолета ми се е случвало да наливам понякога над 3 допълнителни литра след първото изключване. Всичко зависи, колко пълен ми е бил резервоара.

 

Аз предпочитам, като тръгна на по-дълъг път и да си събирам фактурите! Пълня резервоара на най-близката бензиностанци до нас и след като съм изминал 1 000, 3 000, 5 000, а понякога и над 10 000 км си смятам количеството на горивото, което съм изразходвал.

 

Само един пример от миналата година. Тръгваме за къмпинга, който беше на ок. 350 км от Монреал, заредих на бензиностанцията до 3-то изкл. на пистолета, стояхме 3 дни на къмпинга, като там малко я карах за да се стигне до определени маршрути за разходка из планината, послед обратно до Монреал, пак на същата бензиностанци, пак зареждане до 3-то изкл. на пистолета, че и дори беше на същата колонка и засичам колко гориво съм изгорил за тези близо 720 км. Тръгнах малко по-късно от Монреал, за да избегна сутрешния трафик, после на връщане се върнахме привечер, пак за да се избегне трафика. Като добавиш, че почти на 100% от времето съм карал с темпомат на 100-101 км/ч(по Джи Пи Ес), дълъг преход без спиране от по 350 км на 2 пъти, топло и тихо юлско време и ето ти как колата слезе за пореден път под каталожния разход посочен от производителя. Даде ми 6,5 или 6,6 л/100 км и това за 12 годишен таралясник с 5 цилиндров двигател и 2,4 л обем на бензин, че и с АСК на всичкото отгоре.

 

Та дай ми един автомобил с РСК, 1,6 л двигател или по-малък(още по-добре) и на извънградско дори и при 140 км/ч постоянна скорост, на дълъг преход и при нормални условия(лятно време, без силен насрещен вятър) и 10 л/100 км даже няма да ги доближа!

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Искам да попитам Голф3 като за първа е много добре нали ??  Знам, че поддръжката на самата кола е много евтино. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

20+ годишна кола..... колко да е добре?!

Със сигурност ще е по-малко чупеща се от по-модерните таралясници, пълни с електроника, ще ти е в пъти по-евтина за поддръжка сравнена с един 10-на годишен автомобил, но какъв ще ти е кефа да я караш?

Ръждица, поскръцва тук-там, изтърбушени и вероятно протрити седалки, захабено табло, ск. лост и волан, вероятно и по-тясна......ти си знаеш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 7-2-2018 в 17:59, StoqnS написа:

но какъв ще ти е кефа да я караш?

 

 

Седни в Голф 3 VR6 или Корадо G-60 или Корадо VR6.Кефа е извън земен.Много по голям от колкото новите кошници за мен.

на 7-2-2018 в 13:43, Ioan Petrov написа:

Искам да попитам Голф3 като за първа е много добре нали ??  Знам, че поддръжката на самата кола е много евтино. 

Авторе ако можеш да избичиш от някъде Голф 3 VR6 няма да съжеляваш.Дори да се налага да му набиваш пари и да го реставрираш си заслужава.Сега поне има още части за тях.Тука ги гледам вече цените са им тръгнали на горе.Това се легендарни автомобили и след 10-12 години ще струват ,,майка си в злато,,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 8.02.2018 г. в 19:37, franchesko написа:

 

Седни в Голф 3 VR6 или Корадо G-60 или Корадо VR6.Кефа е извън земен.Много по голям от колкото новите кошници за мен.

 

Всеки има различни представи за кеф! При мен 20+ годишен автомобил за ширпотреба по-скоро би ми причинил неудобства и дискомфорт, но всеки си има различни усещания.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 1/27/2018 в 4:55, franchesko написа:

12-13 извънградско си е съвсем нормално за бензинов двигател.Какъв танк те гони?Ако някой ти каже , че е падал под 10/100 бензин извън със каквато и да е кола,той лъжи повече от пазарджишка циганка.Иначе точно ако сложиш газова, ще караш ефтино.Аз имах  Сааб 9-5,14-15 бензин извън,газ пак толкова.Само, че 0,50 цента литър газ на колонката.Бенизин 95 1,50 евро литъра.Предполагам имаш калкулатор.

Стига бе човек, не се губи, кола с турбо и постоянно задвижване на четирите колела в зимни условия ми гори ~12-13-14 ГРАДСКО, пича пита за най-обикновена мазда без някакви есктри по-двигателя и му казваш, че е нормално бензинов двигател да гори 12-13 ИЗВЪН града? Недей се губи..  Да ти гори 12-13л извънградско колата, означава че в града трябва да е в диапазона 18-20л, ти да не караш някаква спортна кола?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 часа, grandduster написа:

Стига бе човек, не се губи, кола с турбо и постоянно задвижване на четирите колела в зимни условия ми гори ~12-13-14 ГРАДСКО, пича пита за най-обикновена мазда без някакви есктри по-двигателя и му казваш, че е нормално бензинов двигател да гори 12-13 ИЗВЪН града? Недей се губи..  Да ти гори 12-13л извънградско колата, означава че в града трябва да е в диапазона 18-20л, ти да не караш някаква спортна кола?

Много добре го формулира!Масово автопарка у нас е стар , ако изкючим софия и още 2-3 големи града не е нормално бензинова кола градско да гори над 10-11 ....особено за параметрите на автора,едната ми кола е 1.8 97г 96коня и ако гореше над 10 в града (е да говорим за добрич) щях да се застрелям :Д ..а и от както и сложех метан с не повече от 10лв минавам поне 210км.
А ти какъв си мазохист да караш на бензин не знам....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хюндай Соната гори 18 - както и повечето големи коли или такива 4х4.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, retaer написа:

Много добре го формулира!Масово автопарка у нас е стар , ако изкючим софия и още 2-3 големи града не е нормално бензинова кола градско да гори над 10-11 ....особено за параметрите на автора,едната ми кола е 1.8 97г 96коня и ако гореше над 10 в града (е да говорим за добрич) щях да се застрелям :Д ..а и от както и сложех метан с не повече от 10лв минавам поне 210км.
А ти какъв си мазохист да караш на бензин не знам....

Няма да карам въпросната кола повече от 4-5-6 години и с км. които навъртам, просто няма да ми излязат сметките с газовото, така че търпя бензинчето хахаха.

преди 1 минута, otark написа:

Хюндай Соната гори 18 - както и повечето големи коли или такива 4х4.

Хюндай Соната с голям двигател или пък някой 4х4 офроуд е приемливо да горят повече. Човека говори за лека кола около 100-те коне.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.