Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте,

на 07.01.2019 направих трансфер на валута от ПИБ до ЦКБ във валутна сметка във същата валута. Парите така и не пристигнаха във ЦКБ към 18.01.2019, въпреки че трансфера трае 3 работни дни(ползвам онлайн банкиране и за двете банки). От ЦКБ ми казаха че изобщо не е постъпвал трансфер във валута от ПИБ от началото на Януари. Писах жалба на 23.01.2019 по имейл към ПИБ и те ми се обадиха по телефона на следващия ден(24.01)от отдел валутни операции и ми казаха че вината е в тях поради „технически проблем“. Говорихме за това дали могат да пуснат трансфера пак или да си взема парите кеш от каса на банката. Служителката ми каза че в Петък 25.01.2019 ще се обади шефката на отдела да обсъди тя с мен какво ще правим. Така и никой не ми се обади. Аз също ги търсих на номера от който ми звъняха, но никой не ми вдигна.

Въпроса ми е мога ли да търся отговорност от ПИБ за закъснелия превод поради „техническия проблем“?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За каква сума става въпрос? Очакваш ли да работят в почивен ден?

Може хората да са изпълнили закона и сезирали службите за проверка откъде са парите и чакат одобрение от тях. За кешово могат да ти праснат такса броене и на двете места, както и има закон за ограничаване на кешовите плащания.

преди 24 минути, wertu56 написа:

мога ли да търся отговорност от ПИБ за закъснелия превод поради „техническия проблем"?

Едва ли. Проблемът сигурно е извън тях (службите) но няма да ти го кажат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Става въпрос за 9855 валутни единици.  По принцип работят в работен ден но само могат да приемат заявка или да внасяш или теглиш пари в брой. Работите стават през работната седмица от Понеделник до Петък.

След моето запитване от ЦКБ ми отговориха:

Цитат

От приложеният от Вас SWIFT се установи, че преводът е насочен към банка кореспондент,
в която ние нямаме сметка и те няма как да ни изплатят този превод,
за да го заверим по Вашата сметка - поле 56А от SWIFT-а - Дойчебанк Лондон.

След като писах това и на ПИБ те ми се обадиха по телефона да ми кажат че те са объркали банката кореспондент и че вината е в тях.

Цитат

Едва ли. Проблемът сигурно е извън тях (службите) но няма да ти го кажат. 

Проблемът си е в тях, те си го казаха по телефона с мен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

А сумата отчислена ли е от сметката в ПИБ?
Мисля, че най-добре е да прегледате с адвокат (добре  би било да е специализиран) договора си с ПИБ.
Ако парите ви ги няма в сметката в ПИБ това си е меко казано присвояване.

преди 11 часа, Филипов написа:

За кешово могат да ти праснат такса броене и на двете места, както и има закон за ограничаване на кешовите плащания.

Ти сериозно ли? Това какво общо има с липсата на превод? И кой говори за теглене?

преди 11 часа, Филипов написа:

Може хората да са изпълнили закона и сезирали службите за проверка

Еконт, които не са банкова институция, превеждат до 9880лв за 24 часа.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, DarkEdge написа:

И кой говори за теглене?

Питащият. И отговор съм писал без да е ясна сумата. Която е много близко до 10000 над които има специални правила.

преди 19 часа, wertu56 написа:

да си взема парите кеш от каса на банката.

/Off Еконт от офис до офис е мигновено с такса 1,2% - за такава сума банков превод е за предпочитане. За 20 лв е по-добре.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Филипов написа:
преди 8 часа, DarkEdge написа:

И кой говори за теглене?

Питащият

Не за теглене, а за банков превод е темата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, DarkEdge написа:

А сумата отчислена ли е от сметката в ПИБ?
Мисля, че най-добре е да прегледате с адвокат (добре  би било да е специализиран) договора си с ПИБ.
Ако парите ви ги няма в сметката в ПИБ това си е меко казано присвояване.

 

Ако "отчислена" означава изтегляне от сметката - ДА изтеглена е. Адвокатът в какво трябва да е специализиран(банково дело ли)?

Не незнам дали е меко казано присвояване, аз все пак направих трансфер(от 07.01.2019), но той все още не е извършен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, wertu56 написа:

Не незнам дали е меко казано присвояване, аз все пак направих трансфер(от 07.01.2019), но той все още не е извършен.

Вие сте наредили превод, парите са отчислени, но не са получени от бенефициента.
Въпрос - колко време трябва за да се получат от бенефициента?  С камила или с костенурка се извършва преводът?

преди 5 минути, wertu56 написа:

Адвокатът в какво трябва да е специализиран(банково дело ли)?

Адвокат по банково право.
Банката след като е допуснала грешка защо не сторнира операцията и да ви възстанови по сметката наредената сума?
Тук може да зададете конкретни въпроси на спежиалисти.
Google не хапе. :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По принцип казаха три работни дни.

Парите са пратени на банка кореспондент - в случая Дойче банк Лондон, но те оттам нямат информация за кореспондентските сметки на ЦКБ в същата валута тъй като ЦКБ са си ги закрили. При телефонния ми разговор те ми казаха че знаят новите сметки на ЦКБ, но са ги пратили на грешните стари. Когато питах "защо", отговорът беше "поради технически проблем".

Парите си седят в Дойче банк Лондон. При телефонния ми разговор казаха че могат да ги върнат обратно на сметката в ПИБ ако аз искам, или да направят трансфер на новите кореспондентски сметки на ЦКБ от Дойче банк Лондон. Уговорката беше в Петък(25.01) да се обади шефката от отдел валутни операции и да се разберем. Но никой не се обади.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Обадих се, казаха ми че трябва да чакам до 30 работни дни за да се вземе решение по жалбата. 

Но два-три дена след телефонното обаждане парите постъпиха обратно по сметката на ПИБ АД.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване