Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте!

Имам следния казус: 

Закупено устройство от А1, платено кеш. След 3 месеца е продадено на друг човек. Появява се проблем с устройството,  носи се в офис на А1, заедно с гаранционната карта и касовата бележка за него. Там го приемат за ремонт, но не спазват 30 дневния срок за ремонт,  съответно се дължи обезщетение на потребителя.

И сега въпросът е: Кой има право да поиска и получи обезщетение  - този, чието име е в документите или този, който е занесъл устройството , заедно с необходимите документи? И ако право на обезщетение има човекът, който е закупил устройството от А1, това означава ли, че ако някой купи и подари на друг човек нещо,  този "друг" не е собственик, а само ползвател?!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Този, който е направил рекламацията. За справка - КЗП. И не само обезщетение - може да си иска възстановяване на платената сума по касовия бон.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Raze написа:

Този, който е направил рекламацията. За справка - КЗП. И не само обезщетение - може да си иска възстановяване на платената сума по касовия бон.

 

Да, явно ще трябва да потърся и КЗП, тъй като А1 ми отхвърлиха жалбата за обезщетение. 

Благодаря за мнението!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, FuSTuK написа:

Да, явно ще трябва да потърся и КЗП, тъй като А1 ми отхвърлиха жалбата за обезщетение. 

Благодаря за мнението!

А по какъв начин си платил телефона, когато ти е бил препродаден?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Емил Костов написа:

А по какъв начин си платил телефона, когато ти е бил препродаден?

Наложен платеж


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, FuSTuK написа:

Наложен платеж

Ами там имаш съответните документи, където пише от кой си го купил,  ако ги пазиш разбира се.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Интересна статия по въпроса.

Тоест - от значение е идентифицирането на човека, купил телефона от А1, и настоящия собственик. Ако такова няма, няма проблем. Всеки, който предяви рекламация с телефона, касовата бележка и гаранционната карта, би трябвало да бъде уважен. Ако обаче, първоначалният собственик е купил телефона с договор, в който фигурират пълните му лични данни, и устройството е упоменато в договора като част от него (каквато е практиката на операторите), то е възможно да има основание да му откажат гаранционно обслужване. Малко е тънка тая работа.

Та (към автора на темата) - какви документи имаш в себе си за тоя телефон? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, RudeBoy написа:

Интересна статия по въпроса.

Тоест - от значение е идентифицирането на човека, купил телефона от А1, и настоящия собственик. Ако такова няма, няма проблем. Всеки, който предяви рекламация с телефона, касовата бележка и гаранционната карта, би трябвало да бъде уважен. Ако обаче, първоначалният собственик е купил телефона с договор, в който фигурират пълните му лични данни, и устройството е упоменато в договора като част от него (каквато е практиката на операторите), то е възможно да има основание да му откажат гаранционно обслужване. Малко е тънка тая работа.

Та (към автора на темата) - какви документи имаш в себе си за тоя телефон? 

Ами имах гаранционна карта и касова бележка, но в момента те са в офис на А1 заедно с устройството. В мен имам само един документ, с който да си го взема от офиса- номер на сервизна поръчка и какво му е. 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 9 минути, FuSTuK написа:

Ами имах гаранционна карта и касова бележка, но в момента те са в офис на А1 заедно с устройството. В мен имам само един документ, с който да си го взема от офиса- номер на сервизна поръчка и какво му е. 

 

Тоест не пазиш документите при покупкопродажбата.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Емил Костов написа:

Тоест не пазиш документите при покупкопродабата.

Този документ го пазя, но той в случая няма значение- продавача не ми оспорва собствеността. А А1 не ги интересува кой на кого е продал и кой на кого е платил, те имат отношение с първия купувач и за тях само той има основание да иска нещо от тях. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И може и да имат някакво правно основание за това. Знаеш ли дали първият купувач е купил телефона с договор? Касова бележка, или фактура (с данните на първия собственик) вървеше с телефона? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, RudeBoy написа:

И може и да имат някакво правно основание за това. Знаеш ли дали първият купувач е купил телефона с договор? Касова бележка, или фактура (с данните на първия собственик) вървеше с телефона? 

Не знам дали е с договор, най-вероятно е с договор, щом толкова категорично ме отрязаха. Иначе е с касова бележка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако е с договор - съжалявам. Да, ти си купил телефона, и си негов собственик вече, но не си придобил гаранционните права върху него, и нямаш право да предявяваш рекламация. За да стане това, първият собственик трябва да ти ги прехвърли. Начинът е описан в статията по-горе, към която дадох линк. Честно казано, не го разбрах как става, някакви правни шашми.

От чисто любопитство - толкова по-евтино ли ти продадоха телефона, за да си заслужава да се набуташ така?... 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, RudeBoy написа:

А кое с договор - съжалявам. Да, ти си купил телефона, и си негов собственик вече, но не си придобил гаранционните права върху него, и нямаш право да предявяваш рекламация. За да стане това, първият собственик трябва да ти ги прехвърли. Начинът е описан в статията по-горе, към която дадох линк. Честно казано, не го разбрах как става, някакви правни шашми.

От чисто любопитство - толкова по-евтино ли ти продадоха телефона, за да си заслужава да се набуташ така?... 

Ами 3месеца стоял в кутия 50% по-ниска цена 😊 1година го ползвах преди да бъгне. А и те не правят проблем да го ремонтират, проблема стана, когато поисках обезщетение , затова че 1 месец в седял в офиса им без да е бил изпратен в сервиз и без никой от тях да разбере,  а на мен да ми обясняват, че всичко е наред и скоро ще е при тях. И накрая , след като минаха 40дни започнах с лошо, се оказа, че той изобщо не е бил изпратен в сервиз и през цялото време си е бил при тях. И понеже не могат да си признаят , че са се издънили започнаха да лъжат и мажат грозно и затова се заядох. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, RudeBoy написа:

Ако е с договор - съжалявам. Да, ти си купил телефона, и си негов собственик вече, но не си придобил гаранционните права върху него, и нямаш право да предявяваш рекламация. За да стане това, първият собственик трябва да ти ги прехвърли. Начинът е описан в статията по-горе, към която дадох линк. Честно казано, не го разбрах как става, някакви правни шашми.

От чисто любопитство - толкова по-евтино ли ти продадоха телефона, за да си заслужава да се набуташ така?... 

От оператор винаги е с договор.

преди 6 минути, FuSTuK написа:

Ами 3месеца стоял в кутия 50% по-ниска цена 😊 1година го ползвах преди да бъгне. А и те не правят проблем да го ремонтират, проблема стана, когато поисках обезщетение , затова че 1 месец в седял в офиса им без да е бил изпратен в сервиз и без никой от тях да разбере,  а на мен да ми обясняват, че всичко е наред и скоро ще е при тях. И накрая , след като минаха 40дни започнах с лошо, се оказа, че той изобщо не е бил изпратен в сервиз и през цялото време си е бил при тях. И понеже не могат да си признаят , че са се издънили започнаха да лъжат и мажат грозно и затова се заядох. 

Нормално, това са А1. Сега ровя общите им условия, но не намира казус подобен на твоя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Емил Костов написа:

От оператор винаги е с договор.

Нормално, това са А1. Сега ровя общите им условия, но не намира казус подобен на твоя.

100% са си вързали гащите 😊 

Но ще ги пробвам и в КЗП.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, FuSTuK написа:

100% са си вързали гащите 😊 

Но ще ги пробвам и в КЗП.

Нищо не са си вързали. Продължават с мръсните си игрички още от едно време и няма да се променят. И мен ме ядосват, защото наследиха Близу, а аз имам още от времето на Евроком интернет и телевизия и сега съм техен абонат. Страшни хиенски врътки и лъженки по телефона, но да не оспамвам темата. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Емил Костов написа:

От оператор винаги е с договор.

Уффф, като вземеш да ги пишеш такива, без да мислиш ... ☹️ . Влез в сайта на А1, виж, че всеки телефон има цена и без абонаментен план. Отделно се предлагат устройства на по-ниски цени в специални случаи, които не са описани в сайта - корпоративни клиенти, служители на оператора, работещи в МВР, и т.н.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Консултирай се с Активни потребители.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, RudeBoy написа:

Уффф, като вземеш да ги пишеш такива, без да мислиш ... ☹️ . Влез в сайта на А1, виж, че всеки телефон има цена и без абонаментен план. Отделно се предлагат устройства на по-ниски цени в специални случаи, които не са описани в сайта - корпоративни клиенти, служители на оператора, работещи в МВР, и т.н.

Хайде чети: https://www.a1.bg/ustroystva/smartfoni/apple/iphone-11.4128

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, RudeBoy написа:

Хайде гледай:

887222_fr.jpg
 

И хайде пак  - общи условия:

  • Офертите за закупуване на устройство важат за нови и за настоящи клиенти с изтекъл или изтичащ в рамките на три месеца договор за абонаментния план.
  • Офертата за продажба в брой или на изплащане е валидна за лица, които към датата на сключване на договора за продажба в брой или на изплащане нямат непогасени задължения към А1 България; и за които е налице положителна оценка на кредитоспособността, която позволява сключване на договор при условия на разсрочено плащане на съответната стойност или продажба в брой. Ако клиентът не отговаря на едно от посочените условия, същият не може да сключи договор за продажба на изплащане или продажба в брой.

И няма да споря повече можеш да отидеш да се пробваш намясто. Във Виваком и Теленор е същото. 11 години работя в оператор все пак. Да не говорим, че и в онлайн магазините пак имаш електронен договор, където има всичките ти данни и прочие. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отивай в КЗП, там ще ти кажат какво може да се направи по-добре от форумите.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Емил Костов написа:

И няма да споря повече можеш да отидеш да се пробваш намясто.

Няма как да стане :) . Не съм абонат на А1, и няма да ми предложат апарат без договор, няма и да го обсъждат даже. Ще чуя това, което чувам всеки път, като си плащам сметката: "А, вие още сте на Bob?!? За вас имаме много изгодно предложение, такса 6.90 лв/месец, и включени цели 100 минути!" За справка - в момента плащам 4.90 лв./месец, за двама абонати, и имам 200 минути.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

:offtopic_s:
В централен русенски офис на А1 мой приятел след близо час мотане и звънене до София му спряха таблет.
От 99 кладенеца (не от 9) вода му донесоха само и само да НЕ го спира.

преди 1 час, Raze написа:

Отивай в КЗП, там ще ти кажат какво може да се направи по-добре от форумите.

Много зависи от служителите там - може да го пратят в девета глуха. Точно по тази причина предложих Активни потребители. Те НЕ СА държавни служители.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...