Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Въпрос за зарядно на акумулатор


Препоръчан отговор


Здравейте, взех едно зарядно : http://raider.bg/c/zaryadni-za-avtomobilni-akumulatori-74/zaryadno-za-akumulator-rd-bc11-116   Акумулатора е на 1 година и  без проблеми: http://kkcarparts.com/cart544402044-акумулатор-cartechnic-53ah. Реших да го заредя,  и да пробвам   райдер-а.Първите 10 минути зареждаше на 13.8 V, след това отиде на 15.5 V. Въпросът е:  не е ли твърде високо  това напрежение?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А с какво мериш напрежението, защото скалата на зарядното отчита тока на зареждане ?!

Ако гледаш скалата на амперметъра и виждаш такива стойности, не е много добре... Ако ползваш отделен мултицет и напрежението е наистина толкова, не е проблем. Остави го да се зарежда и когато  се зареди напълно, напрежението вероятно ще показва 13.8 - 14 волта. За твоя акумулатор, зарядния ток /А/ не е добре да минава 5-6А, но и не виждам възможност стойностите да се коригират,  поради липсата на потенциометър. Следи температурата на акумулатора по време на заряд, и ако случайно се затопля прекомерно в някоя част от корпуса, спри зареждането докато изстине. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Меря с  мултицет.Тока според  скалата на зарядното е 4А(ако може да му се вярва).Имах  друго зарядно на райдър, и никога не е минавало над 14.3V по време на зареждане при няколко различни акумулатора с различни Ah.Сега проверих разни теми, че таргета е м-у 13.8/14.4V ...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, qrtddt написа:

Първите 10 минути зареждаше на 13.8 V, след това отиде на 15.5 V. Въпросът е:  не е ли твърде високо  това напрежение?

Здравей. Съвсем нормални резултати! Не си ли чувал, че зареждането минава през три етапа?
Zarejdane v 3 etapa-ACTUAL

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, jhoro написа:

Не, затова пускам тема тук:).Просто не ми се правят crash test-ове  с здрав акумулатор.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, qrtddt написа:

Не, затова пускам тема тук:).Просто не ми се правят crash test-ове  с здрав акумулатор.

Е, сега вече знаеш! Надявам се!
Всички физични величини - напрежение на източника, заряден ток, съпротивление както по веригата, така и на батерията, предавана енергия, температура на компонентите ... - са свързани и си влияят. Теб те интересува най-много:

  • - температурата на батерията, защото показва как протичат процесите;
  • и капацитета на същата - щото с времето този капацитет намалява.

Заминаващите си батерии, се зареждат бързо и са топли!

Бъди жив и здрав!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, qrtddt написа:

15.5 V

Множко е. По принцип трябва да е между 13,8v до 14,4v

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, DarkEdge написа:

Множко е. По принцип трябва да е между 13,8v до 14,4v

По принцип ... сега трябваше да съм на плажа, ама ...

Тези стойности - при какъв толеранс на измерването?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, jhoro написа:

По принцип ... сега трябваше да съм на плажа, ама ...

си на нивътъ...
Що ли генераторите/алтернаторите работят при такива изходни напрежения?

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, DarkEdge написа:

Що ли генераторите/алтернаторите работят при такива изходни напрежения?

Ба ли мааму? Да ти приличам на ... генератор/алтернатор?

Пп. Опитваш, да ме вкараш в някакви сериозни размисли, ама ... ще е друг път!
Обясних на питащия - по принцип - кога, как и защо му „мърдат“ параметрите.
За да говорим за конкретни стойности - трябва са е сигурно измерването!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, qrtddt написа:

Да връщам ли зарядното, туй е въпроса:D

Що? Нали зарежда?
Акумулатора - „кипи“ ли? Колко време изкарва след зареждане?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

20 мин.  зареждане и вече е топъл акумулатора.С предишното зарядно работещо на по ниско U нямаше такива проблеми.Нещо му нямам вяра да го оставя без надзор примерно цяла вечер.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Лошо зарядно ще скъси живота на акумулатора. 

преди 17 минути, qrtddt написа:

Да връщам ли зарядното, туй е въпроса:D

Да, щом има такава възможност. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, DarkEdge написа:

Множко е. По принцип трябва да е между 13,8v до 14,4v

Тия стойности може да важат за алтернаторите, но не и за зарядните от конкретния тип. Алтернатора работи с реле-регулатор, което осигурява въпросния толеранс. Повечето евтини зарядни си ходят до 16V, което не е проблем, когато акумулатора е свален от автомобила. Проблем може да има, ако зарядното се включи на присъединен към автомобилната инсталация акумулатор.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, DarkEdge написа:

Множко е. По принцип трябва да е между 13,8v до 14,4v

По принцип се гледа зарядния ток а не напрежението.На стартерен, оловно-киселинен акумулатор зарядния ток трябва да е не повече от 1/10 от капацитета на акумулатора.Според предназначението си акумулаторите са два вида, стартерни и тягови.Стартерни са акумулаторите на бензиновите и дизеловите автомобили.Тягови са акумулаторите на електрокарите и лаптопите.Акумулатора от темата е стартерен.На някои автомобили модел след 2005г. са им напълнили генераторите с електроника.Там зареждането се управлява от компютъра на мотора.Преди няколко години изпаднах в паника като видях на един Опел да зарежда с малко над 15v.След като попрочетох се оказа, че е нормално.А на някои други автомобили като се смени акумулатора, трябва да се каже на колата какъв акумулатор е монтиран, че да си прави сметка как да го зарежда.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Най-добре е да минеш (ако имаш възможност) през магазин за акумулатори и да питаш поддръжката/евентуално търговеца.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове



Тягови са акумулаторите на електрокарите и лаптопите …

… също и на всички автономни системи.
Разликата е, че стартерния отдава голям, но моментен ток.
Докато тяговия държи дълго време, почти една и съща стойност на тока.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, ivan_pop написа:

След като попрочетох се оказа, че е нормално.А на някои други автомобили като се смени акумулатора, трябва да се каже на колата какъв акумулатор е монтиран, че да си прави сметка как да го зарежда.

И к'во - оловно-киселият аку ердин път се зарежда до 2,4V и не кипи при 2,7, друг път кипи като чайник.
 

преди 13 минути, ivan_pop написа:

По принцип се гледа зарядния ток а не напрежението.

Пои-скоро и двата параметъра са важни. Що не се зарежда с 12V или с 6v? Щот не стига до 6х макс напрежение на клетката

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, DarkEdge написа:
преди 24 минути, ivan_pop написа:
По принцип се гледа зарядния ток а не напрежението.

По-скоро и двата параметъра са важни. Що не се зарежда с 12V или с 6v? Щот не стига до 6х макс напрежение на клетката.

Не „по-принцип”, а изобщо - двата параметъра са свързани!
При еднакво съпротивление (един и същ акумулатор) - по-високо напрежение ще предизвика по-голям ток.
А по-ниско напрежение (от необходимото) просто акумулатора няма да зарежда.
Защо мислиш, че при „12-волтов акумулатор” - напрежението в една от шестте клетки, при 100% заряд, е 2 V?

Пп. Ето малко допълнителна информация -  Полезно четиво за акумулатора

Цитат

Акумулаторът е зареден, когато в продължение на два часа гъстотата на електролита се задържи еднаква или когато напрежението се задържи няколко часа на едно ниво (при нов и изправен дванадесет волтов акумулатор — около 16 волта). Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, jhoro написа:

Не „по-принцип”, а изобщо - двата параметъра са свързани!

Свързани са ама не баш!

На разреден или неизправен акумулатор, му е високо вътрешното съпротивление а напрежение на клемите си има.И като речеш да дърпаш ток от него, няма ток и пада напрежението, защото е голям пада върху вътрешното съпротивление.

На акумулатор с прекъснала една клетка, като се мери на клемите има напрежение.Ама ако се закачи на зарядно и до 20v. да се вдигне напрежението, зарядния ток ще е много малък.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове



Свързани са ама не баш!
На разреден или неизправен акумулатор, му е високо вътрешното съпротивление а напрежение на клемите си има.И като речеш да дърпаш ток от него, няма ток и пада напрежението, защото е голям пада върху вътрешното съпротивление.
На акумулатор с прекъснала една клетка, като се мери на клемите има напрежение.Ама ако се закачи на зарядно и до 20v. да се вдигне напрежението, зарядния ток ще е много малък.


Що смесваш нещата? Говоря за изправен, нов или работил акумулатор.

При неизправен …
Ако има „прекъсната” клетка - примерно без електролит - няма да стане нищо. Никакъв заряд - клетките са свързани последователно.
Ако има сулфатизирала клетка - при свръзване „на късо” - електролита кипи само в нея. Съпротивлението в такава клетка е малко = голям ток.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

До копчето за включване/изключване има едно бяло копче, което трябва да е в положение Min.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
До копчето за включване/изключване има едно бяло копче, което трябва да е в положение Min.
Да, много си прав! Не се бях загледал в снимката.
Другото положение е „boost” - „тласък, повдигане”. Глагола „boosting” означава „повишаване”.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

„boost”-a   е изключен. BTW  имам 1 акумулатор мъртвец, който  държи заряд само  няколко часа.Той се зарежда на 14.3 V от въпросното зарядно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване