Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Подавали ли сте жалба към КЗП?


Препоръчан отговор


Някой от вас подавал ли е жалба към КЗП? Интересува ме дали срокът за отговор по жалбата е 1 месец, поне така пише на сайта им.

Подадох жалба до КЗП на 21.08.2020. На третата седмица се обадих до едно от регионалните им подразделеия да проверя по входящия номер до къде е стигнала жалбата. От там ме увериха че до 1 месец ще имам отговор, ако се удължи проверката ще получа задължително уведомителен имейл, за причината за удължаване.

Чакам вече 1 мес. и 3 дни и нито имейл нито отговор по жалбата. Преди 2 дена реших да се обадя на друго подразделение в КЗП София за справка, там ми казаха, законния срок е 1 месец (т.е. след 1 месец да очаквам отговор - след като доуточних това ли имат предвид).

Малко се обърках след като единия служител ме увери за отговор до месец, другия след 1 месец. Какъв е вашият опит с КЗП, длъго ли са се проточвали процедурите по проверка на жалбите ви - 1, 2 ,3 мес.?

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, jordanp написа:

Някой от вас подавал ли е жалба към КЗП? Интересува ме дали срокът за отговор по жалбата е 1 месец, поне така пише на сайта им.

Подадох жалба до КЗП на 21.08.2020. На третата седмица се обадих до едно от регионалните им подразделеия да проверя по входящия номер до къде е стигнала жалбата. От там ме увериха че до 1 месец ще имам отговор, ако се удължи проверката ще получа задължително уведомителен имейл, за причината за удължаване.

Чакам вече 1 мес. и 3 дни и нито имейл нито отговор по жалбата. Преди 2 дена реших да се обадя на друго подразделение в КЗП София за справка, там ми казаха, законния срок е 1 месец (т.е. след 1 месец да очаквам отговор - след като доуточних това ли имат предвид).

Малко се обърках след като единия служител ме увери за отговор до месец, другия след 1 месец. Какъв е вашият опит с КЗП, длъго ли са се проточвали процедурите по проверка на жалбите ви - 1, 2 ,3 мес.?

 

Веднъж - края на миналата година. Дефакто не получих от тях никакъв отговор. Или точно на тридесетия ден или +2-3 дни ми се обадиха от фирмата срещу която бе жалбата. Защото видял "шефа" разбираш ли че са му звъняли от КЗП - явно често си говорят и си имат номерата. А как пък само е видял и се е сетил че жалбата е от мен че и да ме потърси.... врачка сигурно. Та дълга история и няма да разказвам нацяло, в крайна сметка въпроса беше решен. Фирмата си свършиха работата за която си бях платил още преди 2-3 месеца с уговорката да подпиша оттегляне на жалбата. Не ми се занимаваше просто, теглих им една майна на всичките щото сори ама бахти мудната история, и така.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След като пуснах тука темата, се разрових из българксите форуми за да видя какъв е опита на други подали жалби към КЗП. Чесно казано не съм много обнадежден от прочетеното, на 90% от потребителите или не са получили отговор или са ги препратили към помирителна комисия от която също няма полза тъй като втората страна отказва да приеме обжалваните условия на първата или не се явява и нищо не се случва.

Много се надявам на разрешение на въпроса ми тъй като засяга и други потребители, не само мен. Жалбата е срещу куриерска фирма Speedy и засяга някои от договорените им услуги/опции с OLX.

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

КЗП няма как да има отношение към продавалник, понеже те са посредник. Освен ако те не са те излъгали с нещо. Ако става въпрос за някой частен продавач, който дори няма регистрирана фирма, те нищо не могат да направят. Аз съм подавал няколко пъти жалби към КЗП, един път даже глобиха местен търговец 5000 лв.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, jordanp написа:

Жалбата е срещу куриерска фирма Speedy и засяга някои от договорените им услуги/опции с OLX.

https://help.olx.bg/hc/bg/articles/360009930317-Доставка-със-Спиди

Има отклонения от това? Така описано по-горе ти искаш да се месиш в търговски взаимоотношения на две фирми...


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, цър-вул написа:

https://help.olx.bg/hc/bg/articles/360009930317-Доставка-със-Спиди

Има отклонения от това? Така описано по-горе ти искаш да се месиш в търговски взаимоотношения на две фирми...

Да, има връзка с посочения линк и някоя от опциите предоставени от OLX и Speedy. Нямам претенции към търговските им взаимоотношения имам проблем, че Speedy и OLX тълкуват по 2 противоположни начина една и съща опция/услуга. Няма как да има две истиния, единия от тях греши, но никой не си признава. За това търся друг компетентен орган като арбитър, в случая КЗП.

Не може в посочената страница в правилата на OLX да пише едно за определена услуга, а в Спиди които предоставят въпросната услуга да ми казват че е съвсем друго. По този начин излиза, че много потребители заплащат неправомерно такси ако не обърнат внимание че ги лъжат.

Казвам го от гледна точка на това, че за 3 месеца 2 пъти използвах изпращане на пратки през Спиди, като и в 2-та пъти ми начислиха излизшни такси за моя сметка. Пътрвия път подадох жалба до Спиди и след много натискане - имейли, обаждания много трудно отговаряха. Накрая ми писна и казах ако не получа отговор до 2 дни, ще подам жалба до КЗП. Само 20 мин след изпращане на имейла получих отговор от Спиди - Извинявайте, станало е техническа грешка, искрено се извиняваме за неудобството, начислената ви сума ще бъде анулирана. След като ги хванах 2-ри път, пак процедурата беше същата и пак също толкова мъчително отговаряха на имейлите. Реално имам само един отговор в началото, след което изпратих 5 имейла с въпроси и не получих нито един отговор, само цитат на първия ми имейл, което не ми отговаря на нито един въпрос. Този път и заканата ми за КЗП не "действа", за това се надявам на КЗП да се задействат по случая.

Темата е може би по-скоро измамите на Спиди и всеки който е бил лъган от тях и отношението им към клиентите.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе я стига! Speedy както и други подобни са куриери и никой не ти е длъжен с нищо за сделките ти с разни измамници!  Да не искаш безплатно да работят? Точно пък и тези са с по-ниски цени от другите. И с всичките не съм имал проблеми. На КЗП съм писал, отговориха точно на 30 ден по мейла.

Колкото за разни измамници, които пращат боклуци, не си вземат пратките и те прецакват с обратен куриер - голяма тема за четене https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/256207

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А възможно ли е проблема да е в ОЛХ-а? Т.е. ако Спийди са променяли нещо по тарифитие си, което в последствие от ОЛХ да не са актуализирали в сайта си.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Петър Ангелов написа:

А възможно ли е проблема да е в ОЛХ-а? Т.е. ако Спийди са променяли нещо по тарифитие си, което в последствие от ОЛХ да не са актуализирали в сайта си.

Няма как да е неактуализиране при положение, че по едно и също време в рамките на 1 месец - едната страна твърди за едно и също нещо, че трябва да е "черно", другата че трябва да е бяло" и до момента нищо не се е променило.

 

преди 3 часа, Филипов написа:

Да не искаш безплатно да работят? Точно пък и тези са с по-ниски цени от другите.

Нито съм казал, че искам безплатно да работят, нито имам нещо против цените им за доставка. Оплакването ми е към точно определен казус, който от Спиди проявяват незаинтересованост за разрешаването му.

Не исках да описвам подробности, но така и така съм подхванал темата ще питам вас как бихте тълкували моята ситуация.

Изпращам пратка и попълвам товарителница на Спиди през сайта OLX. Имам поле, в което попълвам при отказ връщането за чия сметка е -  подател/получател на пратката. Според вас, ако маркирам полето "Получател" - при отказ, кой се явява т.нар. "Получател", който трябва да заплати разходите за връщане? Аз (подателя) или отсрещната страна (получаваща пратката) е "Получател"?

Много ми е интересно отговорите на поне 10 човека и дали ще бъдат еднакви. Та тогава ми обяснявайте, че си измислям някакви свои си претенци и правила.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Голямо увъртане! Напиши нещата както са, а не четящите да си гадаем.
Кой не чете?
 

Цитат

Важно! Имай предвид, че в случай на върната пратка ролите на Получател/Подател се разменят. Подател на пратката става Получателят ѝ.

Звучи странно, но е обявено!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, цър-вул написа:

Голямо увъртане! Напиши нещата както са, а не четящите да си гадаем.
Кой не чете?
 

Звучи странно, но е обявено!

Благодаря за посочения цитат. Това е нещо съвсем ново.

Явно от OLX и Спиди четат форума

Жалка история!

След като подадох сигнал в КЗП и се разписах публично, OLX решиха да променята правилата си на 180 градуса за да са в синхрон със Спиди. Посоченият цитат от "Цър-вул" е добавен преди 1 час - в правилата им може да прочетете "Преди 1 час обновено" - https://help.olx.bg/hc/bg/articles/360009930317-Доставка-със-Спиди

Макар че от OLX до вчера твърдяха, че Получателя и в двата случая си остава получател и при изпращане и при отказ. А от Спиди обратното.

За да не тръгнат полемики, че си измислям: имам скройншот на всички разговори, включително снимка на правилата им преди повече от час, където добавеният цитат не присъства. От тук нататък ще се разправям с OLX и ще продължавам да очаквам становището на КЗП.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това за мен не е за КЗП, а си е за прокуратура/съд и най-добре е да се консултирате с юрист и е добре да е юрист търговко право.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, цър-вул написа:

Това за мен не е за КЗП, а си е за прокуратура/съд.

Напълно подкрепям. Такава подмяна и нагажданен на обстоятелства минаващи тънко надявайки се никой да не забележи е много жалка. Това засяга всички потребители използващи сайта и конкретно тази опция.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А можеш и да им предложиш да ти възстановят платената транспортна такса, да те компенсират с 3 безплатни транспорта на пратки и да се помирите...А ако не го направят - да се видите в съда.
https://speedy.bg/bg/opinions

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Въпросната такса, която смятам за неправомерна не съм я заплащал. Съответно и не съм вземал пратката до изясняване на обстоятелствата. Но само след седмица пратката ми беше предадена за унищожение. Така че ако трябва да плащам все още такса, със стойноста на пратката съм назад, такси за телефони разговори до 0700... и изгубяно време. И ако след това никой не поеме отговорност да си признае за грешката и най-малкото да анулира такса и да покри резходите за пратката... няам друг избор освен съда.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване